Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Politici neuspěli v testu vědomostí z 5. třídy

Jízda autobusem v Hradci Králové stojí tři koruny, mezi světové architektonické památky patří šumavské rašeliniště a Sněžka je nejvyšší vrchol Beskyd. Že jsou to nesmysly? Někteří kandidáti na senátory a krajské hejtmany si však přesně tohle myslí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

papullus

Neškodilo by přezkoušet novináře z MF,

ne ze vlastivědy,ale hlavně z jazyka českého a dějepisu.Myslím,že bychom zírali nejen my .... A nakonec,proč se omezovat na MF,klidně všechny žurnalisty a moderátory všech televizí co jich tu je.

0/0
13.10.2008 8:19

haha222

tupci

No, a takové neználky máme volit????????????Vždyť jsou úplně tupí na běžné znalosti.Ti o politice asi taky toho moc nevědí.Hlavně je zvolit,aby si nahrabali i když jsou úplně vylízání.A proto nikoho nevolím,jen KSČM,ti za 40let ,nenakradli co ODS za 2roky.Rv

0/0
11.10.2008 0:40

jajaja00

Pokolikáté se běží Velká pardubická.

No to je určitě jedna ze základních znalostí každého senátora...... Tedy alespoň podle nebetyčného IQ redaktorů MFD. A že je Antl tupé ožralé hovádko? To přeci není žádná novinka, tak proč se namáhali?

0/0
9.10.2008 18:19

Terrurek

a co otestovat vlastní novináře?

radši ne...

0/0
9.10.2008 16:04

panpankac

tohle se uci na prvnim stupni????

kdyz se zeptam zacka z paty tridy, tak mi na tohle neodpovi....a ze vedi pataci, kolik je nezamestnanost, kam na to autori clanku chodi?

0/0
9.10.2008 16:03

nepistemi

Re: tohle se uci na prvnim stupni????

Otázky třeba pro Středočeský kraj zde - http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=238&r=mfstredcech&c=1063119

Problém byl spíš v tom, že politici neznali odpovědi i na otázky kde leží a jak je vysoká Sněžka a to je učivo ne 5., ale dokonce 4. třídy

0/0
9.10.2008 16:15

sageorg

A kde.......

v době testu byli jejich placení poradci?;-)

0/0
9.10.2008 15:37

spot

že by

pan Pavel Bradík (ODS) jezdil za naše prachy Audinou s vlastním šoférem?je mi z našich politiků na :-©

0/0
9.10.2008 14:51

usnicka

Proč neuspěli?

Žijí mimo realitu s přecpanými břuchy a ještě mají málo!(Y);-D

0/0
9.10.2008 14:30

mutantmutant

jak by dopadli redaktoři?

nezkusíme jim dat nějaký otázky který se týkají novinařiny? ;-D;-D

0/0
9.10.2008 14:21

dzzin

Kraviny

Typický propírání kravin. Když chce někdo někoho utopit, vždycky si najde cestu; je to věc motivace... A vůbec; možná je to stejně celý jen skrytá reklama; předvolební taktiky jsou nevypočitatelný; jinak si tak povrchní článek nedovedu vysvětlit.....

0/0
9.10.2008 14:13

jana zo salasa

To je asi tak akože:

Aký je strop ?

Biely.

A čo pije krava?

Mlieko.

Otestujte to a dajte vedieť v diskusii, aj keď viem, že toto nie je adekvátne prirovnanie.V

0/0
9.10.2008 13:49

ELAPHURUS

Ale stejně si myslím,

že někteří z nich v 5.třídě nepropadli a dostali se na měšťanku....

0/0
9.10.2008 13:16

Sharkee

nerekl bych, ze maji zasi ZS prehled o pamatkach UNESCO

o tom kam patri kazde okresni mesto ani nemluve

0/0
9.10.2008 12:46

zab2

Re: nerekl bych, ze maji zasi ZS prehled o pamatkach UNESCO

Už toho nech, Sharkee. Je to trapně neobhajitelné. Člověk, který nezná města regionu, kde chce dělat hejtmana je pro smích. Obzvláště, když působil v Brně jako primátor.

0/0
9.10.2008 12:55

kocourek96

Re: nerekl bych, ze maji zasi ZS prehled o pamatkach UNESCO

to jsou ty přistěhovalecké náplavy. Jako kluk jsem projezdil region na kole a troufám si říct, že znám všechny obce nad 1000 lidí v kraji.

0/0
9.10.2008 13:01

Sharkee

Re: nerekl bych, ze maji zasi ZS prehled o pamatkach UNESCO

1) s opravdu soudruhu netykama

2) ja jsem nepolemizoval nad tim, co by mel vedet politik, ale nad tim co vi deti v 5. tride

soudruhu. proste nekdy byste se mel ridit heselem...mlceti zlato,...

0/0
9.10.2008 14:45

SlusnyClovek

Nesvědčí to i něco o našem školství?

Škola poskytne nemalé množství všeobecných znalostí, které by měl každý znát. Je ostuda, pokud někdo nezná základní údaje. Znát přibližně počet obyvatel republiky, městě kde žiju, hlavního města. Znát i vlastní geografické údaje - řeky, pohoří. U Sněžky by mi stačilo vědět - něco  málo přes 1600 m. Ona i ta měření se myslím liší, aspon nám to ve škole tehdy před mnoha lety vykládali, že se dřív vztahovalo k Jaderskému moři, nyní k Baltu.

Vedle potřebných znalostí je ovše spousta znalostí podružných či nepotřebných. Systém by měl být tak, že klíčové znalosti by měl mít každý, kdo proleze i se čtyřkami. A podružné znalosti - to ti jedničkáři. Dnes se rozlišuje čistě kvantitativně, otázka má stejný počet bodů, at jde o věc důležitou nebo hodně podružnou.

0/0
9.10.2008 12:44

SlusnyClovek

Rozlišoval bych docela

V 5. třídě by nemuso prospět většina vysokoškoláků, pokud by otázky byly mimo jejich obor. Je ovšem tak vážným nedostatkem, když někdo nevím, že olomoucké tvarůžky se nevyrábí v Olomouci ale v Lošticích? Američany máme často za ignoranty, kteří mají jen znalosti v rámci svém oboru a jinak neznají nic. Kolik Čechů např. ví, v kterých letech bojovali za nezávislost a kdy byly USA vyhlášeny jako nezávislý stát? Nebo jsou důležitější ty olomoucké syrečky?

Za katastrofu např. považuju, když maturant si myslí, že do zač. 2. svět. války jsme byli Rakousko-Uhersko. A na letopočtu vzniku ČR, začátku a konci obou sv. válek bych docela trval - i když jde o encyklopedické znalosti.

Problém je, že se věci na školách nerozlišují. Žáci se musí naučit kvantum informací. Něco jsou podružné zbytečnosti typu výroby olomouckých tvarůžků. Něco informace, které by měl vzdělaný člověk v Evropě či moderním světě vůbec znát.  Cena MHD - to jen svědčí, že primátor se vozí autem, samozřejmě služebním.

0/0
9.10.2008 12:38

zab2

Re: Rozlišoval bych docela

Ty otázky se týkaly regionu, kde chce být kandidát senátorem nebo hejtmanem. To, že nezná základní věci je fakt, že chce rozhodovat o něčem, o čem nemá šajnu, ale jemu je to fuk. A některým voličům zřejmě taky

0/0
9.10.2008 12:59

Jesuslives

Trosku umely

Samozrejme, ze by meli mit politici prehled nejenom o svem kraji, ale i mit siroke vseobecne vedomosti. Na druhou stranu si nejsem jist, kdo nosi v hlave pocet odjetych Velkych Pardubickych. Ja jsem velkej fanousek cyklistiky a taky nevim, kolikrat se jela TdF. Vim, ze to je 9x krat, ale nevim, jesli devadesat pet, sedm nebo kolik... takze zrovna z toho bych moc vedu nedelal

0/0
9.10.2008 12:31

zab2

Re: Trosku umely

Vy to vědět nemusíte, ale největší společenskou a sportovní akci v kraji, kterou pardubický hejtman zaštiťuje a jehož cena se tam i jezdí, by to vědět měl. Natřásat se tam před kamery jistě nezapomene.

0/0
9.10.2008 13:02

pavouk

Re: Trosku umely

Nesouhlasím.

Až bude hejtmanem a bude tu informaci potřebovat, tak si ji buď najde nebo mu ji někdo řekne. Ale proč by měl takový zbytečný údaj nosit v hlavě, to opravdu nevím.

0/0
9.10.2008 13:19

aboduch

peníze

není podstatné kolik co stojí,ale kolik kde dostanu a to mám pěkně spočitany;-D[>-]

0/0
9.10.2008 11:22

1gomez

encyklopedické znalosti jsou na dvě věci

anketa ja ta první

0/0
9.10.2008 11:18

buranumdopamatniku

vsechno v poradku

Co kdo vi, to neni podstatne, podstatne je, ze lidi si mysli , ze system vzdelavani je spravny, ze  si mysli, ze patri k tem nejlepsim na svete .  Podstatne je, ze llidi maji pocit  zvota v  rovnostarstvi  a  ve spolecnosti ze ktere nevycuhovaji  jednotlivci. To zabrani velkym  majetkovym  rozdilum a  zabrani  zavisti :)))

0/0
9.10.2008 11:13

Si0

Re: vsechno v poradku

To o vzdělávání mají po Komenském a to o rovnostářství po husitech.

0/0
9.10.2008 11:54

antonio seruti

Uherskohradišťským se omlouvám,

ale já bych je taky hodil do Jihomoravskýho kraje. A že bych se kvůli tomu červenal a že připadal si jako lempl, to zrovna ne.

0/0
9.10.2008 11:09

zab2

Re: Uherskohradišťským se omlouvám,

Kdybys byl moravák a nacíc kandidát, tak bys měl...

0/0
9.10.2008 11:13

Si0

Re: Uherskohradišťským se omlouvám,

Oni tam prakticky patří, protože to jsou Jihomoravané. Jen administrativním nedopatřením byli uzurpováni jiným mocenským centrem.

0/0
9.10.2008 11:43

beta.karoten

Re: Uherskohradišťským se omlouvám,

hm pán se očividně vyzná;-D

0/0
9.10.2008 11:49

Si0

Re: Uherskohradišťským se omlouvám,

Já bych na jejich ochranu dokonce vyslal z Brna - no, prozatím pozorovatele.

0/0
9.10.2008 11:52

beta.karoten

Re: Uherskohradišťským se omlouvám,

raději se zeptejte v okresu Hodinín, zda-li by nechtěli raději připojit ke Zlínu.

0/0
9.10.2008 12:10

qydko

Re: Uherskohradišťským se omlouvám,

Jsem z okresu Hodonín a ke Zlínu se připojit nechci :-)

0/0
9.10.2008 19:30

htraffic

Re: Uherskohradišťským se omlouvám,

 Brno je moc daleko, takto je to lepší

0/0
9.10.2008 12:15

Si0

Pro mě je podstatné,

jak budou senátoři hlasovat o důležitých zákonech, včetně volby prezidenta, a u hejtmanů jakou mají představu o výkonu kompetencí, které jsou svěřeny krajům: regionální školství, doprava, cestovní ruch apod. Tyhle novinářské kraviny mě nezajímají.

0/0
9.10.2008 11:04

zab2

Re: Pro mě je podstatné,

To je dobře. Já jen - jak se asi hejtman stará o tu tvoji dopravu, když nemá tuchy, kolik stojí jízdenka? Jak se bude angažovat v cestovním ruchu, když nezná památky v regionu?  Jak se bude starat o své poddané, když  ani neví, kolik jich je? Jak chce řešit sociální problémy, když netuší, kolik lidí v kraji je nezaměstnaných? Už ti svitlo? To jsou otázky, které tam padly taky.

0/0
9.10.2008 11:12

milenkamikes

Re: Pro mě je podstatné,

on nic z toho "nepotřebuje" vědět - on totiž na všechno bude mít  svoje lidi  a hodně lidí, to mi věř...

0/0
9.10.2008 11:22

briza

Re: Pro mě je podstatné,

Kontrolni otazka. Sverili byste rizeni sve firmy cloveku, ktery by nevedel ktera bije s tim, ze na to bude mit "svoje lidi  a hodně lidí" ?

0/0
9.10.2008 12:43

Si0

Re: Pro mě je podstatné,

U hejtmanů s tím tak trochu souhlasím, i když jejich hlavní úkol bude především vydolovat pro kraj co nejvíce peněz a na to zas tak dobré encyklopedické znalosti nepotřebují. Ale u senátorů je to úplně šumafuk.

0/0
9.10.2008 11:42

Hanzzz

Re: Pro mě je podstatné,

Jak už tady někde níž zaznělo, jak třeba můžou rozhodovat o svém kraji, konkrétně třeba o památkách,když nemají ani základní představu??? určitě nemusí znát detaily,ale pokud ani neví co v kraji mají,tak jak o tom můžou odpovědně rozhodovat??? a když tě to nezajímá,tak to nečti

0/0
9.10.2008 11:13

jfilak

Styl psaní

Myslím si že celá MF DNES se výrazně změninala. Dříve psala tak, že to ,,

hrálo do not ODS,, tím nechci nikoho osočit, že píše stranně. Je však minimálně k zamýšlení obrat, ktarý MF DNES udělala. Je to viditelné i v tomto článku, na fotce je ODSák a pod fotkou nepříliž lichotivý text, a dále v horní sekci opět propírají ODS. Kladu si svou vnitřní otázku - Proč obrat o 180° , že by něčí peníze?  Tohle je můj názor a zajímá mně reakce ostatních a také reakce redaktorů. Jak jsem již psal, nechci nikoho osočit.

0/0
9.10.2008 11:02

krejtR

Re: Styl psaní

;-D

0/0
9.10.2008 11:07

zab2

Re: Styl psaní

Jestli ono to taky nebude trochu tím, že až na jednoho jsou všichni hejtmani z ODS, čeče

0/0
9.10.2008 11:15

Sharkee

Re: Styl psaní

ale not ak, to nebyla prece anketa u stavajicich hejtamnu,m ale kandidatu

nebo ze by kandidovala jen ODS?

0/0
9.10.2008 12:45

nepistemi

Re: Styl psaní

Ne, ale ti z ODS byli suverénně nejhloupější ;-€ (čest výjimkám jako Skokan:)

0/0
9.10.2008 16:21

nepistemi

Re: Styl psaní

Otázky byly položeny politikům všech stran a v článku je také výběr odpovědí ze všech stran. Takže naopak myslím, že je to důkaz nestrannosti těch novinR^

0/0
9.10.2008 11:17

Jarda69

Moudří a chytří nechtějí do politiky

Přiznám se, že mne toto zjištění nepřekvapuje. Lidé, kteří něco dovedou vstoupili do politiky a velice rychle z ní vycouvali a dneska se živí poctivě.

0/0
9.10.2008 10:36

Hanzzz

Re: Moudří a chytří nechtějí do politiky

pozor na propastný rozníl mezi chytrý a vychytralý:-)

0/0
9.10.2008 10:38

Si0

Re: Moudří a chytří nechtějí do politiky

To je stejné všude, kde jde o velké peníze příp. o velký vliv. Otázka je třeba, jací lidé vstupují do velkého byznysu, kde jde o totéž. Na ty politiky máme aspoň jakýsi vliv, na byznysmeny žádný.

0/0
9.10.2008 10:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.