Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tři lidé zemřeli při srážce auta a kamionu na Slovácku

Tři lidé zemřeli ráno při čelním střetu osobní dodávky a nákladního auta u obce Bystřice pod Lopeníkem na Uherskohradišťsku. Další tři lidé se zranili. Kamion skončil napříč silnicí, cesta k hranici se Slovenskem byla téměř šest hodin zablokovaná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cirostratus

naprosto děsný je to,

že nikdo z vás namyšlenejch chytráků si nevšiml toho,že řidič kamionu je těžce zraněnej.Toho vám líto není,on tu nehodu nezavinil.Nechápu ten cynismus!Jak si můžete myslet,že bez kamionů nebudou mrtví?O víkendech je provoz nákladních aut minimální a mrtví jsou taky.Kde berete tu drzost myslet si,že v osobáku jste něco víc,máš vůbec v tom svým passátu či bavoráku nejakej papír,ře jsi něco víc???Nemáš nic,jen tady blbě žvaníš a to proto,že v pátek při svý cestě na víkend dojedeš kamion a nemůžeš ho předjet,protože proti jezdí auta.Jsi tudíž naštvanej a pak si to vylejváš na íděsu pokud tam napíšou o nějaký nehodě ve který je náklaní auto...8-o

0/0
8.10.2008 20:46

jafis

Já vím

že je to hrozné, ale někdy si říkám, když na silnici potkávám magory co v nepřehledných místech, plných čárách předjíždějí, aby se potkali s kamionem.Protože tihle magoři většinou v protisměru sejmou osobák, s nevinými lidmi.

0/0
8.10.2008 14:40

hurkadavid

kamiony na vlak???

Na jeden kamion se vleze cca 30-40 kamionu. Spocitejte si nekdo kolik kamionu projede po dalnici nebo jinych hl. tazich. Prevedte si to na vlaky. To by byl konec zeleznice jako prostredku pro dopravu osob. A jinych nakladu. V Rakousku to jezdi jen na urcitych usecich, predevsim v okoli Brenerskeho prusmyku a ve smeru na Svycarsko. Doprava neni urcena pro vsechny kamiony, je tam silne omezeni (podle nakladu). Tento zpusob dopravy pres prusmyky vyuziva 0,7% kamionu (zdroj adac).

0/0
8.10.2008 12:41

hurkadavid

Re: kamiony na vlak???

pardon - na jeden vlak se vleze 30-40 kamionu:-(

0/0
8.10.2008 12:42

xcruz

Re: kamiony na vlak???

A co tak uplně zrušit kamiony a všechno vozit po železnici v kontejnerech, jak je to na lodích až pak z nádraží to vozit kamiony na určené místo.

0/0
8.10.2008 13:12

231

Re: kamiony na vlak???

Tzn. zaplati kontejner, a přavážet zbytečně několik se tkilo sem a tam. Navíc na jeden kamion se vejde více zboží než do jenoho kontejneru, ale dva kontejnery kamion už neodveze. Tzn. že budou další náklady.

0/0
8.10.2008 13:25

Pan Navratil

Re: kamiony na vlak???

Řešení je jednoduché - zvýšením ceny dopravy poklesne poptávka po ní. Nepotřebuju, aby španělská jablka byla levnější, než česká.

0/0
8.10.2008 16:30

houff

Tak jsem tama zrovna ráno jel.

Je to mezi Rasovou (odbočka na Mikulčin vrch) a Bystřicí pod Lopeníkem. Slovenský řidič dodávky zaspal a napálil to do kamionu. Ještě jsme projeli ale v Uh. Brodě už to policie odkláněla na Bojkovice a Komňu....

0/0
8.10.2008 12:22

Mitchell

Srážka s kamonem bývá jednoznačná.

Jenom nevím, proč tu všichni piští o zákazu jízdy kamionů a jejich přestěhování na železnici, když se ještě ani neví, kdo to zavinil. To jako že kdyby tam ten kamion nejel, tak se nemuseli zabít? To bychom také mohli kolem silnic pokácet stromy, zbourat domy a mostní pilíře (jen nevím, na čem by pak ty mosty stály) atd. atd.

Nejsem apriori proti převedení tranzitní dopravy na dráhu, ale ono to není tak jednoduché, jak to vypadá. Hlavně by to musely ČD logisticky zvládnout tak, aby náklad místo 8 hodin kamionem necestoval přes republiku tři dny. Ideální by bylo nakládat celá auta na vagóny, ale při tom množství tranzitní dopravy si to dost dobře neumím představit.

0/0
8.10.2008 10:53

Jenda.Pracka

Re: Srážka s kamonem bývá jednoznačná.

Diskutujeme v obecné rovině.

Co se týče této konkrétní nehody, vypadá to že ji řidič kamionu nezavinil a příčinou byl mikrospánek řidiče dodávky.

Na druhé straně není možno zavírat oči nad tím že je třeba nákladní dopravu ve větší míře přestěhovat na železnici.

0/0
8.10.2008 11:27

joscer

Re: Srážka s kamonem bývá jednoznačná.

Jak jsi z obsahu článku vydedukoval jak to vypadá se zaviněním, to mi teda vysvětli.

0/0
8.10.2008 12:00

imisa

Re: Srážka s kamonem bývá jednoznačná.

http://www.hzs-zlkraje.cz/aktuality8/0810/312.htm

0/0
8.10.2008 12:37

Jenda.Pracka

Kamiony na vlaky.

Projížděl jsem nedávno Rakouskem a potkával jsem tam zvláštní vlakové soupravy s jakými se v Česku nesetkávám.

Na vagónech jezdily celé kamiony s nákladem, k tomu kvalitní lůžkový vagón pro jejich řidiče a takové soupravy projížděla celým Rakouskem.

Když to lze v Rakousku, proč to nejde u nás? Taky pro řidiče kamiónů je to usnadnění. Řidiči si cestou v lůžkovém vagónu odpočinou od neustálého řízení a další cestu nastupují svěží a odpočinutí. Taky to přispívá k bezpečnosti a plynulosti silniční dopravy Rakouska  a rakouským železničním drahám to pomůže dalšími zakázkami.

Rakousko je narozdíl od nás civilizovaná země.

0/0
8.10.2008 10:44

matysek-k

Re: Kamiony na vlaky.

takové vlaky jezdily i u nás, jenže je to drahé a zdlouhavé.

0/0
8.10.2008 10:47

Jenda.Pracka

Re: Kamiony na vlaky.

Co je to drahé?

Když se zdraží kamionům poplatky na dálnici tak to bude levné a snad se i vyplatí když to bude zdlouhavější. Poplatky pro kamiony jsou u nás nízké a neuhradí ani zvýšené náklady na opravy silnic. Snad možná si vydělá akorát firma Kapsch. Takže zdražit poplatky na dálnicích a silnicích 1. třídy a máme kamiony na železnicích.

0/0
8.10.2008 11:24

231

Re: Kamiony na vlaky.

A nebo třeba taková Mladoboleslavská Škodovka, přijde na to, že doprava dílů je pak pomalá a drahá, takže omezí výrobu u nás a rozšíří v Polsku.

P.S. Zavést poplatky pro osobní auta. Zatím nejsou žádné a takže náklady ans ilniční síť nesou pouze nákladní dopravci a daňový poplatníci. Příjmy z dálničních známek osobních aut nestačí ani na zimní údržbu. Pak se začne lidem vyplácet jezdit vlakem. ;-)

0/0
8.10.2008 13:23

individual

Re: Kamiony na vlaky.

Clovece, tobe skutecne nezavidim.

Pises, ze za osobni auta se neplati zadne poplatky (coz je pochopitelne nesmysl) a hned v nasledujici vete pises o poplatcich za provoz osobnich aut po dalnicich.

BTW, rika to neco spotrebni dan z nafty a benzinu?

;-D;-D;-D;-D

0/0
8.10.2008 14:58

231

Re: Kamiony na vlaky.

Omlouvám se, měl jsem pro Vás napsat "... poplatky na silnicích mimo dálnice ... ". Přepokldádal jsem že normální člověk to popchopí, ale nedošlomi, že to můžete číst i Vy. Ještě jednou se omlouvám.

Spotřební daň mi něco říká, ale to není poplatek za užívání silnice ale jen daň. Tu zaplatíte, i když benzín použijtete do sekačky, nebom ČD nalejou naftu do lokomotivy.

0/0
8.10.2008 17:33

Radek1979

no teda se bavím příspěvkama odborníků

Musím dát za pravdu individualovi. Ano většina tranziitní kamionové dopravy by se dala přesunout na železnici. A proč? Třeba když sem dělal v logistice pro jednu nadnárodní firmu, která denně tahá desítky kamionů z Hamburgu a zpět, testovali sme dopravu po železnisi. A světe div se. Kontejnery se z lodi přeložily na vlak, vlak dojel v pohodě až na naše hranice (víc jak poloviční časová úspora, finančně také přijatelné). Bohužel od hranic, k vlečce u fabriky nebylo možné ty kontejnery pomalu dopravit. Od této dopravy se upustilo s českýma dráhama nebyla absolutně řeč. Dne mého názoru nebejt úplatnejch ekoteroristů, totalitního vedení českých drah a hlavně lobingu kamionovejch dopravců, bylo by na silnicích podstatně příjemněji. Při představě že velké fabriky jako škoda, TCPA, Foxconn, železárny, by této možnosti využívali... by tady mohlo bejt krásně. A to vůbec nezmiňuju ekoteroristou brunclíkem zničenej plán na splavnost labe. Kvůli dvoum broučkům trpí desetitisíce lidí.

0/0
8.10.2008 10:02

individual

Re: no teda se bavím příspěvkama odborníků

Zkus tohle ale vysvetlit tydytkum, kteri ti jako argument proc dat ne tranzitni zeleznicni preprave, uvadeji pojistovaka jezdiciho po stredoceskem kraji...;-D;-D;-D.

0/0
8.10.2008 10:06

individual

Re: no teda se bavím příspěvkama odborníků

Zkus to ale vysvetlovat jedincum, kteri ti jako argument proti tranzitni zeleznicni preprave vmetou priklad s pojistovakem cestujicim po stredoceskem kraji...;-D;-D;-D.

0/0
8.10.2008 10:08

231

Re: no teda se bavím příspěvkama odborníků

Klidně, to chápu. Jen tvrdím, že náklad lze na železnici dostat jen tržními mechanizmy (tzn. že se to musí vyplatit), ne direktivně (prostě to přikážeme). Takže jsou bezpředmětné dizkuse o tom jak dopravovat nákad, protože jádro problému jsou ČD.

0/0
8.10.2008 10:29

Radek1979

Re: no teda se bavím příspěvkama odborníků

Jo asi tak, bohužel to nejsou ale jen ČD, ale taky ekoteroristi. Dovedete si představit co by bylo s desítkama dopravců kteří by ze dne na den přišli o jednoduše vydělané peníze? Všude okolo nás to jde, nikdo si nechce nechat dělat zbytečnej bordel ve svej zemi, bohužel u nás sou na prvním místě peníze, lidskej život je v hodnotách totoho státu až někde uplně vzadu. Stačí se podívat na hodnocení trestných činů, kdy ožralej v autě zavraždí někoho jiného a je potrestán max dvěma léty vězení, naopak ten kdo padělá pár tisícovek je potrestán i deseti léty vězení.

0/0
8.10.2008 10:34

231

Re: no teda se bavím příspěvkama odborníků

To by, ale "ekoteroristům" nevadilo. Jinak si ale myuslím, že na "ekoterority" se spíše hází špatné fungování státu.

0/0
8.10.2008 10:52

231

Re: no teda se bavím příspěvkama odborníků

Tím yslím, že právoplatné (a kvalitní)ú rozhodnutí může padnout is e všemy odvoláními do 1/2 roku, zatím co v současnosti, se to občas ten půlrok válí na soudu, než se vyhotoví písomné oddůvodnění rozsudku. Stejně tak je třeba problém s pozemky na hradecké dálnicic. Stát není ochoten vyměnit pozmeky metr za metr, ale chce zapltit tabulkouvou hodnotu a zu tu původní majitelke stejné pozemky nekoupí. Není divu, že s ebrání jak to jde. pak mají úředníci ve zvyku vybrat variantu cesty, u které bude nejvíce protestů a která bývá nezřídka i nejdražší. A té varianty se drží zuby nechty. Přitom u jiných variant by stavba stavební povolneí bylo schůdnější. A takových příkaldů by se našla celá spousta.

0/0
8.10.2008 11:01

individual

Re: no teda se bavím příspěvkama odborníků

No hura.... Tak uz jsi konecne pochopil, co od sameho zacatku pisu - ze se jedna o tranzit a ze by k tomu bylo nutne vybudovat podminky - ty zahrnuji infrastrukturu, legislativu, zmenu v mysleni lidi. Ona ta cena za prepravu zdaleka neni jen to, co objednatel zaplati prepravci na fakture...

0/0
8.10.2008 10:48

TurboFrank

Re: no teda se bavím příspěvkama odborníků

Bejt či nebejt, toť otázka. kromě tohoto gramatického marasmu se názvy píší velkými písmeny. Zajímala by mně vaše činnost u "nadnárodní" firmy. Zkusím si tipnout: skladník?

0/0
8.10.2008 10:08

Paní Kateřina

Re: no teda se bavím příspěvkama odborníků

I skladník si může přečíst Vergilia v originále !!!!!;-D

0/0
8.10.2008 10:17

Radek1979

Re: no teda se bavím příspěvkama odborníků

no tak zrovna gramatickej marasmus mě neživí, skaldník taky nejsem ale to někomu kdo nemá vlastní názor a nedokáže reagovat k věci, nemá cenu vysvětlovat :-© Takže tvůj příspěvek hodnotím jako gramaticky krásně vyvedenej ale obsahově o h*** Otázkou zůstává co je lepší, umět něco napsat správě česky a nemít svůj názor, jenom plácat něco co nemá s tématem absolutně nic společného, nebo udělat chybu ale vědět?.

0/0
8.10.2008 10:30

Blackhawks

Re: no teda se bavím příspěvkama odborníků

Radku az se bude psat rok 3005 tak mozna....

0/0
8.10.2008 10:22

231

Re: no teda se bavím příspěvkama odborníků

Tak prioč je v Německu na dálnicích taky dost kamionů, když přeprava nákladů po němecjkých drahách jetak skvělá? Čekal bych, že přepravci to hned za hranicema hodí na dráhu a jedou pro další.

P.S. Trochu nechápu větu "... ekoteroristů, totalitního vedení českých drah a hlavně lobingu kamionovejch dopravců .." Mám dojem, že právě činnost "ekoteroristů" směřuje k přepravu nákladu po železnici. nebo se pletu? Že ČD jsou hovada, kvůli kterým, je na silnicích více kamionů (a nejen jich), než by muselo, mi je jasné.

0/0
8.10.2008 10:35

Radek1979

Re: no teda se bavím příspěvkama odborníků

No v Hamburgu naložit na vlak, dovést 700Km na hranice a překládat, není řešení, to už se nevyplatí. Tak jako tak, určitě má Německo větší podíl přepravy nákladů na železnici než je u nás.

1. ekoteroristi zatrhli splavnění labe až do Pardubic, tato skutečnost je dosti nepříjemná. Oficiální důvod jsou dva druhy žab které by prý mohly vymřít. Toto mi přijde docela jako nesmysl a naopak kvůli těmto dvěma druhům žab trpí desetitisíce lidí velkou kamionovou dopravou.

2. nepřijde mi že vedení ČD dělá vše pro to aby firma prosperovala. Jednali sme s nima a nebyl to příjemný zážitek. Proč by se taky starali když sou dotováni státem.

3. a co si budeme povídat, jen kdyby Kolín a Pardubice využívali vlakovou, lodní dopravu přišlo by pár lidí o levně získané velké peníze . To je nepopiratelný fakt.

0/0
8.10.2008 10:46

231

Re: no teda se bavím příspěvkama odborníků

ad 1) ochrana přírody je vždycky kompromys. Pokdu nebude na ekoligii rán zřetel, nepřežiej ani člověk, protžoe průmysl v zájmu "uspor" tuhle planetu zničí. Kompromis se v podstatě najít nedá, takže akologové to tlačí do jednoho extrému a průmhysl+peníze do druhého. V důsledku se to +/- pohybuje v nějakém kompromysu, že se staví, ale příroda přežívá. někdy záská navrh jedna stran někdy druhá. Nic není dokonalé.

ad 2) já netvrdil opak. Jinak myslím, že ČD Cargo je ziskové, ale protže není konkurence, tak ješět chvíli bude a není důvod se o zákazníky starat.

P.S. Pokud se nevypaltí překládat na hranicích an kamion, tak i kdyby ČD fungovaly, jako spolehlivá a solidní firma, je otázka jestli by se to vypaltilo přkládat v čechách. Ne kažý podnik má vlečku. navcí část dopravy je zavislá na načasování. Dodavatel naskládá zboží do kamionu a za dvě se to u odběratele vykládá přímo na linku. mezisklad je malý, pro případ, že by kamion nedojel, nebo se zpozdil.

0/0
8.10.2008 13:07

Radek1979

Re: no teda se bavím příspěvkama odborníků

ty si ale odporuješ :)

k té ekologii, tady se někdo snaží uchránit dvě žáby tím že nechá po silnicích jezdit desetitisíce kamionů. Okázkou zůstává, kolik lidí a zvířat umže pod koly těch kamionů a kolik přírody zničí benzínové výpary. Opravdu je to menší zlo, než ty dvě žáby?

Ano ne každý podnik má vlečku, ale zde se bavíme o nejproblémovějších. To znamená Škoda Plzeň, TPCA, Foxconn, železárny, to jsou stovky kamionů denně které by se daly posílat po železnici a vlečky mají. Nebavíme se o šušních kteří vyskladňují dva kamiony tejdně.

0/0
8.10.2008 15:49

Jan.Emil

Klasika

Pokud je pravda co píší na Seznamu, že příčinou nehody byl mikrospánek řidiče dodávky? Slováci jeli kdovíodkud a pokud možno nonstop.

Kamioňáci musí dodržovat bezpečnostní přestávky a tak stojí za zvážení zdali by tato povinnost neměla být přenesena taky na řidiče osobních automobilů. Taky jezdím dlouhé trasy ale zásadně bezpečnostní přestávky dodržuji přestože jako řidič osobáku nemusím.

0/0
8.10.2008 9:42

anawarr

Re: Klasika

mikrospátek je obecné zaklínadlo většiny nehod. ale nevím, jak to mrtvola potvrdí. příčin může být xx

0/0
8.10.2008 9:54

anawarr

Re: Klasika

mikrospánek<< oprava

0/0
8.10.2008 9:55

spartaman

Re: Klasika

Ještě jedna oprava: mikrospánek neexistuje, nevím, kdo vymyslel tenhle velmi nahlouplý termín.  Rv:-©

To, když někdo chrápe,za volantem, je zcela normální spánek.

0/0
8.10.2008 16:17

B.A.D.Y.

individual

zatim tu jenom urazis a chces pomalu ekonomicke analyzy, ale sve argumenty nemas dolozeny taktez vubec nicim. takze bud predloz dukazy nebo drz hubu.

0/0
8.10.2008 9:24

u.boat

Dodávka?

že by Roomster? Jestli to teda zas není ilustrační foto bůh ví odkud.

0/0
8.10.2008 9:12

marty119

Re: Dodávka?

"Kamion zatarasil hlavní tah na Slovensko. (ilustrační foto)"

0/0
8.10.2008 9:20

Honza423

Re: Dodávka?

I kdyby to nebylo ilustrační foto tak Roomster není dodávka, ale špatně okopírované mini křížené s maluchem. Dodávka je Transit, malá dodávka je Berlingo.

0/0
8.10.2008 9:31

u.boat

Re: Dodávka?

no škodováci si myslí něco jiného. Zaplechujou okna a mají dodávku.

0/0
8.10.2008 9:59

Agent-přisluhovač

Re: Dodávka?

To foto je z nehody asi před týdnem - řidič osobáku kupodivu přežil bez vážných zranění (otřes mozku a zlomená noha)

0/0
8.10.2008 9:39

praptak

Re: Dodávka?

Roomster to určitě není podle dveří a předního sloupku.

0/0
8.10.2008 9:40

Novakbob111

denni sviceni se neosvedcilo

smysly otupely, lidi nedavaji vubec pozor na svoje rizeni. Jen se staraji o to jak ridi druzi.  Sviceni predstavuje jen ekologickou a ekonomickou zatez. A neco na to bude, protoze civilizovane narody nesviti za bileho dne. Jenom slovani a pak skandinavie. Ale ani tam to spousta soferu nedodrzuje a proste nesviti. Hlavne nejsou videt chodci, cyklisti a motocyklisti. Zvlastni, ze nejvice zranitelni jsou podrizeni plechovejm karosam

0/0
8.10.2008 9:12

miromax

Re: denni sviceni se neosvedcilo

já jen doufám,že si nepouštíš klimatizaci....

0/0
8.10.2008 9:16

matysek-k

to zas bude odborníků na dopravu

:-/

0/0
8.10.2008 9:04

Henry Ford

špatné médium

Asi nějaká špatná oblast či co. Před pár dny autobus SA  a zase to nepřežili Slováci.

0/0
8.10.2008 9:00

kecyvklecy

Zablokovanej přechot ke slovákům???

Nějaká nepovolená demonstrace či co??

0/0
8.10.2008 8:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.