Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Australské letadlo se propadlo ve vzduchu, desítky lidí se zranily

Letadlo australské společnosti Qantas se za letu prudce propadlo o desítky metrů. Při manévru se zranilo čtyřicet lidí, deset z nich vážně. Příčinou byla zřejmě turbulence. Letoun nakonec bez potíží nouzově přistál v Learmonthu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Execute

Mrknete taky na tohle:

http://mostecky.denik.cz/multimedia/galerie/703166.html?section=2,1

0/0
8.10.2008 0:37

yawara

Idnes si z nas snad dela prdel?

Tak za prve,nevim co je to za leteckou spolecnost Qantas?Takova neexistuje.Australska spolecnost je Quantas,je to stejne jakoby napsaly Vaclav Klas,misto Klaus,uplne se jedna o nekoho jineho,Jak muzu duverovat takovymu serveru.Dale se v minulosti Quantas nikdy v letadle neotevrely dvere,nybrz se otevrely,respektive nezavrely se podvozkove poklopy.Tak co tady prosim vas melou za nesmysly?Jo a ta fotka k tomuto tematu neni z toho letu,co se propadl v turbulenci,je to zrejme z nejakeho filmu ci trikove udelane,nebo z fotaku z chratroveho letu nekoho z idnes.Fakt amateri jsou zde.:-©

0/0
7.10.2008 20:35

podplukovnik 66

Re: Idnes si z nas snad dela prdel?

Nekecej že Qantas neexistuje! :-/Rv

http://www.webjet.com.au/airlines/qantas/

0/0
7.10.2008 21:54

podplukovnik 66

Re: Yawara si z nas snad dela prdel?

Dále nekecej že se "v minulosti Qantas nikdy v letadle neotevrely dvere" !!! (Y)Rv

http://www.highbeam.com/doc/1P2-16965855.html

0/0
7.10.2008 22:05

captain cook

Re: Yawara si z nas snad dela prdel?

nevim kde beres sve informace, ale o otevreni dveri letadla v tom nic neni.Rv Jedna se o pripad 28/7 kdy se pri letu z Adelaide do Melbourne nezavrely dvere=poklop podvozku. Nagoogluj si to.

Anglicky to zpravodajstvi oznamilo slovy "landing gear doors failed to close" . Jine clanky to nazvaly "wheel bay door " a "undrcarriage door". Ve vsech clancich, ktere tuto zpravu prinesly v originale bylo jasne, ze se nejedna o dverich od letadla, ale o dvirka, ktera uzaviraji podvozek, tedy take zvana poklop podvozku v cestine. Kdokoliv tu zpravu prekladal do cestiny si bud neumel poradit s celym nazvem, nebo spechal a rekl si, ze ceskym ctenarum staci priblizny preklad a kdyz videl slovo "door" prelozil to nespravne jako obycejne dvere, aniz by se jakkoliv namahal se zbytkem nazvu.Rv

0/0
8.10.2008 3:17

captain cook

Re: Yawara si z nas snad dela prdel?

oprava:...."undercarriage door"

0/0
8.10.2008 3:19

podplukovnik 66

Re: Yawara si z nas snad dela prdel?

Captain Cook walked into a supermarket with his zipper down, and his fly wide open. A lady cashier walked up to him and said, "Your barracks door is open." This is not a phrase men normally use, so he went on his way looking a bit puzzled. When he was about done shopping, a man came up and said, "Your fly is open." ... He zipped up and finished his shopping, and remembering what the cashier had told him, finally understood. He then intentionally got in the line to check out where the lady was that told him about his "barracks door." ...He was planning to have a little fun with her. When he reached her counter he said, "When you saw my barracks door open did you see a soldier standing in there at attention?" The lady thought for a moment and said, "No, no I didn't. All I saw was a disabled veteran sitting on two duffel bags. ;-D

0/0
8.10.2008 17:31

captain cook

Re: Yawara si z nas snad dela prdel?

hodne starej for a nespravne vylozenej... ty sis dosadil nespravnou osobu. Je videt, ze se nemuzes vyrovnat s tim, ze pres tvoje vecne googlovani jsi prisel na spatne dvere do letadla;-D;-D;-D

0/0
8.10.2008 20:42

captain cook

QANTAS

ides bes je vinna dezinformaci ctenaru v nekterych bodech, na nez poukazujes. Soucasne ale ty by sis mel take dat sve informace do poradku. Nejaky Quantas s -u neexistuje. Jmeno je zkratka originalniho nazvu, kdyz tato prvni letecka spolecnost v Australii vznikla v listopadu 1920: Queensland And Northern Territory Aerial Services Limited, zkratka 'QANTAS'.

Viz http://www.qantas.com.au/info/about/history/details2

Kdyz se podivas na ten video link v clanku, muzes si precist jmeno aerolinky na strane letadla QANTAS. Staci pozorne cist.;-)

0/0
8.10.2008 2:56

captain cook

ides bes si porad jeste plete ty dvere

"....Při letu z Adelaide do Melbourne se stroji údajně otevřely dveře..." Ty "dvere", ktere se udajne za letu otevrely, nebyl vchod do letadla jak se naznacuje v clancich, ale  byla to dvirka uzavirajici podvozek

 ides to mel zasmodrchane tenkrat, kdyz o tom psal puvodne a zminuje se o tom v mylne verzi jeste dnes.Rv

0/0
7.10.2008 18:26

hasmen

Hmmm...

Podle zatím nepotvrzených informací nejvíc zraněnej je druhej pilot - při turbulenci zrovna laškoval s letuškou... :-)

0/0
7.10.2008 17:37

_Aleister_

Re: Hmmm...

pěkné fantazie, hášo... ;-D

0/0
7.10.2008 19:06

J i ř í

Prosba

Raději než nesmyslné ilustrační foto, které je v rozporu s obsahem článku, nedávejte tam raději žádné. (Alespoň se stránka rychleji načte.)

0/0
7.10.2008 17:29

oddTom

?

Tak manévr, nebo turbulence?

To je styl...

0/0
7.10.2008 17:05

kloper

Globalni oteplovani

Muze za to globalni oteplovani.

0/0
7.10.2008 16:41

astrix

Re: Globalni oteplovani

Odkud víš, že pilot byl gay?:-)

0/0
7.10.2008 16:42

arfaMzicaruC

Jezdí do práce Priusem...

0/0
7.10.2008 17:41

Englishman

Re: Globalni oteplovani

Já myslel, že za to může Klaus. ;-D Ale to s  tím globálním oteplováním je taky dobrý fór. R^

0/0
7.10.2008 17:04

kloper

Re: Globalni oteplovani

Za vsechno muze globalni oteplovani.

0/0
7.10.2008 17:26

barbudo

Re: Globalni oteplovani

... za zvýšený výskut intenzivních jevů atmosférických může globální oteplování ...

0/0
8.10.2008 22:07

astrix

Jak "není jasné"?!

Podle mě je naprosto jasné, že propad letové výšky zapříčinila gravitace.

0/0
7.10.2008 16:29

Chytracisko

Re: Jak "není jasné"?!

To vidíte moc jednoduše. Gravitace byla, je a bude víceméně všude stálá, žádné změny nebo tak, takže pokud tam už dříve nejaká letadla létala, a nepropadla se, a teď se najednou jedno propadlo, tak viníkem nebude něco, co tam vždy bylo a bude a nijak se nemění, že. To je jako říct že viníkem nehody automobilu namotaného na stromě je ten strom. :-)

0/0
7.10.2008 18:08

Thyronx1

Letam casto..

Zazil jsem mnoho turbulenci ale na jednu vzpominam dodnes: Nekde nad Koloradem jsme nad bourkou dostali propad o 300 stop. Mohu Vas ujistit, ze se pomodlil i atheista a s nikym nebyla rec po zbytek letu. Tezce se zranila jen letuska ktera narazila hlavou do stropu, protoze lide byli prave pripoutani.

Quantas je skvela a bezpecna spolecnost ktera ma bohate zkusenosti s bourlivym pocasim v regionu a pouziva temer VYHRADNE nove stroje. Posadky maji zkusenosti a je bezpecne s nimi letat.

Zajimave bylo jednou pro mne pristani v Ruzyni (let z Amsterodamu) do prave zurici bourky. Posadka zjevne riskla proletet s tim letadelkem bourkou a pristat bez ohledu na bezpeci cestujicich.  To je ale pro "chartery" celkem bezna vec. Cestujici z nichz zrejme 99% letelo poprve, si vubec neuvedomovali o co jde a nez se staciliu podelat, byli v bezpeci na zemi.

0/0
7.10.2008 16:28

superpata

Re: Letam casto..

Kde je Kolorado? ;-)

0/0
7.10.2008 16:48

captain cook

Re: Letam casto..

a ktera spolecnost je Quantas?

0/0
7.10.2008 18:16

marantha

neni divu

proto jsem vzdycky pripoutana

0/0
7.10.2008 16:23

Princess Consuela

Minimálně 10 lidí se zranilo...

a minimálně 40 se pos/ralo až za ušima

0/0
7.10.2008 16:23

tenisovejloket

furt lepší zraněnej

než mrtvej

0/0
7.10.2008 16:19

12345hanka

Dnes už se

v případě hrozících turbulencí pasažéři nenabádají, aby se připoutali? Aby to nebylo jak ti mrtví v Kostolnej.

0/0
7.10.2008 15:36

Wolfowitz

Je snad dokázáno,

že příčina vzniku turbulencí je servírování kávy v letadle. Do několika málo minut po roznášce kávy obvykle začínají...:-/

0/0
7.10.2008 15:34

astrix

Re: Je snad dokázáno,

Ano, to znám. A taky že vítr vzniká tím, jak stromy mávají větvemi.R^;-D

0/0
7.10.2008 16:30

Chytracisko

Re: Je snad dokázáno,

R^;-D

0/0
7.10.2008 18:10

Alavaara

Quantas

;-€ QANTAS, experti, to aspon napiste poradne ;-D

0/0
7.10.2008 15:28

iuos

hmm

poslední dobou se s letadlama pořád něco děje...

0/0
7.10.2008 15:12

myshaaak

Re: hmm

Poslední dobou se spíše více o letadla zajímají novináři...

0/0
7.10.2008 16:10

Matysek.

Re: hmm

Neděje, nicméně tohle ničím neovlivníte. Každá tragédie či nehoda přispívá k vyšší bezpečnosti, protože se dosti důkladně zkoumají příčiny (nesmíte brát Blesk, Sun a jinou veteš) a provádí se taková opatření, aby se tomu zabránilo. Dříve také nebyl v letadlech Doppler, pak přišlo neštěstí a dnes ho musí mít každé letadlo. To samé bylo s vypnutím odpovídače apod. Nebo potíže British A., kdy letadlo vlétlo do sopečného mraku (nebyl vidět ani na Doppleru) a také se přijala opatření. Takto to prostě chodí.

0/0
7.10.2008 16:29

loginname_

Zlomeniny?

To tam buď musely ve vzduchu lítat ty vozíky s jídlem a nebo jsou cestující neobyčejně neschopní.

První varianta vede k hypotéze, že turbulence jsou způsobeny podáváním jídla za letu ;-D

0/0
7.10.2008 14:58

Příspěvek bude smazán

Re: Zlomeniny?

Třeba nevíš, jak silná ta turbulence byla, možná uvnitř dosáhla síla záporných hodnot G a cestující začali hlavama mlátit o strop;-)

0/0
7.10.2008 15:12

George Underwood

Re: Zlomeniny?

No to vlastne neni ani potreba. Anzto maji v letadle vsichni potrebu se odpoutat hned po startu, tak je podobny propad zvedne ze sedacek. Protoze jsi v pohybu proti panelu s osvetlenim a klimatizaci, instinktivne hodis ruku nad hlavu. Vysledna rana dokaze celkem bolet. V mensim meritku jsem zazil to co je popsane v clanku a a nejaky chlapik si takhle slomil, nebo osklive narazil ruku

0/0
7.10.2008 15:12

Dick Winters

Quantas nebo QANTAS...

...hodinky jako holínky

0/0
7.10.2008 14:44

Kykiryki

Re: Quantas nebo QANTAS...

Nekecej a kup si gumovou pizzu Guseppe - nevim proc by se to melo vyslovovat Giuseppe.

0/0
7.10.2008 14:59

bubacik

Re: Re: Quantas nebo QANTAS...

8-o

0/0
7.10.2008 15:12

Wolfowitz

Re: Re: Quantas nebo QANTAS...

Guseppe se samozřejmě čte [Guzepe], proč by to mělo být jinak? Giuseppe se čte [Džuzepe], ale to je něco jiného...

0/0
7.10.2008 15:32

oId fashioned Vince III..

mňo, tak na zemi

asi těžko, že?;-)

0/0
7.10.2008 14:03

rogerer

nic extra

z toho nadelaj....strihovy vitr (windshear) pri kterem dochazi ke chvilkove ztrate vztlaku a tedy castecnemu propadu letadla,  je naprosto bezny.....dokonce letadlo ma pristroje ktere piloty pred timto ukazem varuji...ti potom zapinaj signalizaci bezpecnostnich pasu....kdyby byly vsichni pripoutani tak je to bez problemov :-);-)

0/0
7.10.2008 13:50

Jack777

Re: nic extra

On i ten pilot má co dělat, letadla pro extra silný turbulence nejsou dělaná....

0/0
7.10.2008 15:02

rogerer

Re: nic extra

ridi autopilot, piloti jen prizpusobi rychlost pripadne smer....

0/0
8.10.2008 12:37

palok59

propad

všude se propadá burza, jen v Austrálii letadla.

0/0
7.10.2008 13:49

rogerer

Re: propad

10bodů ;-D;-D

0/0
7.10.2008 13:50

KECHUD

Jó turbulence je sviňa.

Divím se, že ho nezakážou. ;-)

0/0
7.10.2008 13:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.