Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdci brání kolegu, který přehlédl červenou: Na vině je i výpravčí

Za incident na železniční trati v Buhuňovicích na Olomoucku, kde se minulý týden málem srazily dva vlaky, může podle strojvůdců nejen jejich kolega, ale i výpravčí. České dráhy uvedly, že nechtějí dělat předčasné závěry, za výpravčím nicméně stojí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

SergeS

Pani strojvedouci

si asi sletli privolavaci navest a navest Stuj :-D

0/0
8.10.2008 12:31

12345hanka

13. dubna 1994

kolem 8 hodiny ranní projel návěstím stop bez zastavení strojvůdce vlaku na nádraží v Dejvicích. Sice už byla v té době na trati až do Veleslavína výluka, ale přece nemohl vědět, jestli třeba na některém přejezdu není uvízlé auto a pod. Nic se nestalo, píšu to jen k ilustraci zodpovědnosti některých strojvůdců.

0/0
8.10.2008 8:13

Execute

Mrknete taky na tohle:

http://mostecky.denik.cz/multimedia/galerie/703166.html?section=2,1

0/0
8.10.2008 0:35

bluetake

aha

takze kdyz pojedu na krizovarce na cervenou a nekoho sejmu, tak za to muze i policajt, protoze mel na me kricet a mavat, ze tam jedou i jinaauta........ To je logika hodna skutecneho vola pani strojvudci......

0/0
7.10.2008 23:18

12345hanka

Re: aha

Přesně. Logika "já nic, já muzikant"-

0/0
8.10.2008 8:08

Janina7

Bránit a stávkovat umí nádražáci moc pěkně!!!

Kdyby tak taky trošku uměli jezdit, to by bylo fajn! Ale to jim vůbec nejde.  Je to otřes co předvádějí. Každý den a státním orgánům je to fuk!!

0/0
7.10.2008 22:47

Kekule

To snad ne.

"Další vážnou chybou pak bylo to, že osobní vlak projel odjezdové návěstidlo na červenou." - to snad bylo první a největší chybou, ne?

0/0
7.10.2008 20:42

slavex

Je........................ ! ! !

Je to trošku jinak,v roce 1969-1996 jsem sloužil na dráze jako strojvedoucí a tenkrát nebyly na lokomotivách žádné vysílačky ani mobily ani "generální stop" zastavení vlaků,doprava byla neporovnatelně silnější a presčasů pravidelně  40-100h.!měsíčně a túry dlouhé 27-32hod. je zajímavé že teď když železniční doprava doslova skomírá tak je jeden problém za druhým, chyba bude asi někde jinde, o Moravanech mám taky své mínění, nechápu na co musel strojvedoucí v stanici na rovné koleji se čtyřmi os.vozy použít pískování. to bych byl rád kdyby mně to některý "odborník" vysvětlil ? ! ? ! 

0/0
7.10.2008 19:37

Chytrakz hospody

Re: Je........................ ! ! !

Rád bych ti to vysvětlil, ale nevím jak. Dřív vlaky jezdily téměř na dohled, žádné mobily, ani generální stopy nebyly.Nehody sice byly, ale ne tolik, co dnes.  Jestli to nebylo tím, že všichni aiznbónové přistupovali k práci odpovědněji a vlaky pískovaly při rozjezdech pokud to bylo nutné. Písek na brždění byl hlavně v nouzi a ne při běžném brždění do stanice. Mašinfírové zřejmě čuměli dopředu a daváli majzla. Nebo se snad pletu. Jen aby mne někdo noebvinil z propagace komunismu a starých pořádků;-D

0/0
7.10.2008 23:48

Pribinacek

Re: Je........................ ! ! !

Nejezdili v té době strojvedoucí zároveň s pomocníkem, tedy dvoumužná posádka?

0/0
8.10.2008 7:44

killy

Představte si, že....

..na silnicích se pořád pohybuje spousta vozidel i protijedoucích. Takže při přehlédnutí "dej přednost" a bouračce za to ještě může někdo, kdo to řidiči neřek´!

0/0
7.10.2008 19:30

sarax

Re: Představte si, že....

pokud ma vypravci povinnost dalsi vlak na trati hlasit, tak je to hned jina situace nez je situace na silnici, kde ridic spoleha jen a jen na sebe.. Urcite se clovek podvedome chova jinak, kdyz vi, ze na trati zadna srazka nehrozi (kdyz nedostal takove hlaseni). To samozrejme chybu strojvudce neomlouva, ale chyba vypravciho k jeho selhani znacne prispela..

0/0
7.10.2008 19:51

JBetak

Re: Představte si, že....

Slyším to poprvé, že by měl takovou povinnost. Je to nějaká blbost. Myslím, že na té trati jsou stanice obsazené červenými výpravčími a strojvedoucí se na řízení dopravy nijak nepodílí.

0/0
7.10.2008 20:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.