Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Debatu vyhrál u Američanů Biden, Palinová příjemně překvapila

V televizní debatě kandidátů na viceprezidenta si podle většiny Američanů vedl lépe demokrat Joe Biden. Za vítěze ho v průzkumu CNN označilo 51 procent lidí. Jeho republikánská soupeřka Sarah Palinová přesvědčila jen 36 procent diváků. Ale z průzkumu pro ni vyplynula i jedna dobrá zpráva: skoro tři čtvrtiny dotázaných uvedly, že si počínala lépe, než čekali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pilát

volba americkeho

prezidenta je stredem zajmu celeho sveta  ;-) 

 

0/0
3.10.2008 20:57

Hillar

Re: volba americkeho

;-D;-DR^ nekecej ;-D tady je jich tolik mnogo co jsou spokojeni, že Putin bude zvolovat Medvedjeva ;-)

po svobodno R^

0/0
3.10.2008 23:02

Wendolene

Nevim, cim prekvapila

Jako vzdy tancovala kolem horke kase, sklouzavala k tomu, co zna. Odbocovala vecne od tematu. Je videt, ze biflovala, ale nezapre se byvala Miss. Nedokaze se drzet tematu.

0/0
3.10.2008 17:30

Ulrich

Re: Nevim, cim prekvapila

Jo, sem tam ujela. Ale Biden taky. Co např. to jeho čisté uhlí? To byl přece strašný trapas.

0/0
3.10.2008 17:32

madqwert

Re: Re: Nevim, cim prekvapila

jak jsem cetl v nejake analyze, palinova pomohla sobe, ne mccocainovi ;-D

0/0
3.10.2008 17:39

Kanadan

Re: Re: Nevim, cim prekvapila

Mne prekvapila jeji odpoved na otazku ohledne globalniho oteplovani.Rekla,ze si neni jista,zdali oteplovani zpusobilo lidstvo svou cinnosti.Ja s ni souhlasim,zato Bidden si byl uplne jisty,ze za oteplovani muzeme my vsichni.Dnes pochybovat o oteplovani neni politicky korektni.Palinova mela odvahu.

0/0
3.10.2008 19:04

captain cook

Re: Re: Re: Nevim, cim prekvapila

"politicky korektni" v tomto pripade je znacny eufemismus...ne kazdy je 100 let za opicema jako Cesi;-)

0/0
3.10.2008 22:28

captain cook

Re: Re: Nevim, cim prekvapila

clean coal  technologies? Jaky je v tom problem?

0/0
3.10.2008 22:26

Ulrich

Byla to remíza, CNN lže

Communist News Network pracuje pro Obamu. A tohle je jeden z výsledků její snahy. Každý, kdo debatu viděl nezaujatýma očima, že Sarah Palin rozhodně neprohrála. Byla to víceméně remíza. Ale republikánská kandidátka byla zajímavější a sympatičtější než její soupeř.

0/0
3.10.2008 17:26

madqwert

Re: Byla to remíza, CNN lže

verim vic CNN nez tobe ;-D

0/0
3.10.2008 17:32

Ulrich

Re: Re: Byla to remíza, CNN lže

Jasně. A taky Právu a Haló novinám. Tvoje věc..... Jinak letos asi budeš mít důvod slavit.

0/0
3.10.2008 17:35

madqwert

Re: Re: Re: Byla to remíza, CNN lže

pravo ani halo noviny nectu ;-D

obama ma ale naslapnuto dobre R^[>-];-D

0/0
3.10.2008 17:37

Dead_Man

Re: Re: Re: Re: Byla to remíza, CNN lže

jistě - ono prohrát s republikány potřetí, poté co nám tady Jirka tancoval jako slon v porcelánu 8 let, to by taky byla ostuda. ;-)

0/0
3.10.2008 17:41

madqwert

Re: Re: Re: Re: Re: Byla to remíza, CNN lže

no prekvapive i nadale maji v cele rade statu republikani silnou pozici ;-D

0/0
3.10.2008 17:43

Dead_Man

Re: Byla to remíza, CNN lže

...a zase se budeme hádat, Ulrichu...;-D

jj, Sarah je zajímavější a sympatičtější než Joe, ovšem jaksi jí nejde mluvit k věci, že? Ono je jednoduché vytrubovat do světa šek na 3000 dolarů pro každého Aljaškána, ale už vidím, jak něco podobnýho bude praktikovat na státu, kde je víc jak 500000 obyvatel. Čili pro zbytek Ameriky tohle nehraje žádnou roli. ...to jen tak pro příklad. ...od otázek uhýbala, neustále opakovala mantry o mavericích a hockey moms. ...apropo - když říkala, že McCain ví, jak se vyhrává válka, narážejíc na McCainovu vojenskou minulost - už jí někdo řek, že ze Saigonu jsme museli narychlo evakuovat, protože Vietkong byl najednou všude? ...copak McCain a spol Vietnam neprohráli? ...je to populistka jak brno, ale aspoň si nespletla moc jmen (až na toho McKiernana a O'bidena). Joe Biden mluvil ke střední třídě - Sarah k militantní lůze a corporate America. :/

0/0
3.10.2008 17:36

Ulrich

Můj pohled:

Hodnocení kandidátů:

Sarah Palin: Štíhlá, v elegantním kostýmku antracitové barvy. Hrdé držení těla. Brada vystrčená útočně dopředu. Nekompromisní, bojovný výraz, kterým dávala najevo, že se nebojí ničeho a nikoho na světě. Člověka by nepřekvapilo, kdyby vytáhla revolver a vpálila Bidenovi kulku do čela. Břitký hlas, který změkčovala jen ve chvílích, kdy hovořila o své rodině. lásce k vlasti a o tom, jak se cítí být obyčejnou Američankou. V debatě se nepouštěla do složité argumentační přestřelky. Zdůrazňovala hlavně základní principy republikánské koncepce - nezvyšovat daně, nekompromisně postupovat proti neférovým finančníkům, dotýáhnout do vítězného konce válku s islamisty. Mluvila taky hodně o nadstranickosti své a McCaina, o jejich úmyslu nepolitikařit a pracovat pro dobro prostých Američanů, k nimž se řadí. Měla překvapivě navrch v zahraničněpolitické pasáži debaty, která měla teoreticky patřit jejímu rivalovi, předsedovi zahraničněpolitického výboru senátu.

0/0
3.10.2008 17:40

Dead_Man

Re: Můj pohled:

prosimtě, to tady budeme hodnotit, kdo byl líp oblečený nebo kdo víckrát mrknul do kamer? Já už nechci dalšího komedianta v bílým domě... A jestliže chce s McCainem dotáhnout do vítězného konce válku na středním východě, tak musí dělat něco především s Pákistánem a Afghánistánem. ...to, jak mluvila o válce mě utvrdilo v tom, že žádný plán na stažení z Iráku nebude a myslím, že je nás tu víc, kterým už hodně vadí, jak se tam utápějí peníze z našich daní. A jestli chce Sarah pracovat pro "prosté Američany", jak říkáš, tak to jí stačí rozdávat hamburgry každej pátek odpoledne. Prostý Američan je bohužel blbý Američan. Kdo trpí pod republikány nejvíc je střední třída a k tý Sarah nemluví, stejně jako John.

0/0
3.10.2008 17:52

Ulrich

Re: Re: Můj pohled:

Oblečení není samo o sobě důležité. Zmínil jsem se o tom u Sarah jen proto, že bez toho by popis jejího vzezření nebyl prostě výstižný.

Jo, republikáni z Iráku nespěchají a já nepochybuji, že se to velké části Američanů nelíbí. Ta válka se jim jeví jako vyhozené peníze a promarněné životy. Podle mě nevidí ti lidé za roh. Neumí vyhodnotit složité strategické důsledky prohry v Iráku ani neméně těžce dohlédnutelné efekty vítězství.

Jsem přesvědčen, že v jádru mají McCain a Palin pravdu, když říkají, že jsou idealističtější a jsou více zaměšřeni na skutečnou službu vlasti než Obama a Biden, kteří prostě patří ke smetánce, establishmentu.

Demokrati říkají, že reprezentují střední třídu a chtějí jí pomoci. Ale realizace jejich socialistických konceptů obyčejné Američany poškodí. Republikáni nemají žádný sofistikovaný recept. Říkají, že nejlepšé je prostě pokračovat na sovědčené cestě nízých daní a tvrdé práce soukromého sektoru. Mají pravdu.

0/0
3.10.2008 18:16

captain cook

Re: Můj pohled:

oni Americane vybiraji prezidenta podle barvy kostymky a vysky kramfleku??? ;-D;-DPozastavoval jsem se nad prave takovymi cancy kdyz jeste kandidovala v primarkach Hillary a pozastavuji se ted. Je to naprosto bezpredmetne! Kostymek antracitovy nebo treba zlutozelenofialovekanarovy s teckama z tehle ex-Missky lepsiho kandidata tezko udela. Jiny mozek ano.;-)

 Kdyz jsem v letadle, vsimnu si jake ma nohy a jak vypada letuska, ktera mne obsluhuje a jak ji padne co ma na sobe, ale je mi uplne jedno jestli ma pekne nohy nebo xicht muz nebo zena, kteri to letadlo pilotuji...hlavne kdyz maji potrebnou zkusenost, znalosti a umeni. Podobne pozadavky mam na lidi, kteri maji ambice na post prezidenta USA.

0/0
3.10.2008 22:38

Ulrich

Pokračování

Joe Biden: Vnějškově mnohem méně výrazný než rivalka. Trochu takový omšelý starší neškodný strejda, trochu plastikový panák s naučenými gesty a mimikou. Na druhé straně podal slušný řečnický výkon. Mluvil spíše klidně a umírněně. Byl převážně defenzivní, opatrný. Využíval však obratně možnosti k protiútoku a sem tam republikánku hezky trefil. Mírně vyhrál úvodní, ekonomickou část debaty.

Celkové hodnocení: Obě strany by mohly ( a asi budou ) deklarovat své vítězství v debatě. Fakticky to ovšem byla remíza. Žádný ze soupeřů druhého jasně neporazil. A to je v podstatě úspěch demokratů. Biden splnil zadání neprohrát, nepřipustit snížení Obamova náskoku u veřejnosti. Demokrati tak nadále směřují k vítězství.

0/0
3.10.2008 17:42

Dead_Man

Re: Pokračování

Ale prosimtě, s plánem neprohrát šla do debaty samozřejmě Sarah. To ti potvrdí i všichni republikánský stratégové. To se jí, díky jejímu líbivému stylu podařilo. A podle tebe vyhrála Sarah tu část o válce v Iráku? ...vždyť jen opakovala něco o surge, zapletla se do obamovy "nepodpory" additional funding - nakonec se ukázalo, že McCain hlasoval úplně stejně, atd... Souhlasím, že se debata dá označit za remízu, což je velké vítězství Sarah - ale nerozhodné voliče nemohla ničím oslovit, protože prakticky nic neřekla.

0/0
3.10.2008 17:57

Ulrich

Re: Re: Pokračování

Připouštím, že Sarah Palin byla nakonec ráda i za remízu, když jí levicová média předem předpovídala ostudu. Ale i tak to byla ona, kdo šel do debaty s cílem dosáhnout maximum, nejlépe vyhrát. Biden byl zjevně opatrný. Bylo evidentní, že jemu remíza stačí.

Irák: Palin řekla, že republikáni chtějí dotáhnout rýsující se vítězství a že demokrati mají v úmyslu vyvěsit bílou vlajku. Poukazovala na zásadní nesprávnost Obamova tvrzení, že Al-kajda je v Afgánistánu a že v Iráku v podstatě o nic nejde. Každý přece vidí, že Al-Kajda je v Iráku aktivnější než v Afghánistánu. Irák je hlavní bojiště s Al-kajdou. Odejít před její porážkou by byla strategická katastrofa. Fondy: Abych řekl pravdu, nevínm objektivně, jak to je. Ale podstata je taková, že Obama vždy hlasoval proti Bushovým návrhům. Možná tak postupoval sem tam, i Mccain. Nevím. Ale v zásadě Bushovu vojenskou politiku podporoval. A v tom je ten rozdíl mezi oběma tábory. Přitom hlas proti výdajům je hlasem pro porážku. Tak je to.

0/0
3.10.2008 18:27

captain cook

Re: Re: Re: Pokračování

Biden predevsim nechtel aby mu nekdo vycital, ze Saru zesmesnil. Tak se hodne drzel zpatky.

0/0
3.10.2008 22:43

Kanadan

Re: Pokračování

Nemam rad,kdyz jeden z debatujicich mluvi a ten druhy se pritom usmiva,jak to delal vcera Biden,jako by naznacoval,ze Palinova je idiotka. Neni to seriozni.

0/0
3.10.2008 19:15

captain cook

Re: Re: Pokračování

Biden se v dane situaci zachoval jako gentleman...R^R^R^...jiny na jeho miste by se prestal kousat do jazyku a neco sarkastickeho rekl nebo by se rehtal na cele kolo;-);-).

0/0
3.10.2008 22:41

michal337

Re: Byla to remíza, CNN lže

V tomto případě, Ulrichu, lžeš jenom ty. CNN netvrdí, že Biden debatu vyhrál. Když si článek přečteš znovu s méně rudé mlhy před očima, zjistíš, že to, co je tam napsané, je, že většina Američanů považuje za vítěze Bidena. A to je naprostá pravda. Všechny provedené průzkumy veřejného mínění- včetně průzkumu FOX News, kterou snad za levicovou nepovažuješ - se na tomto výsledku shodují: viz http://voices.kansascity.com/node/2299

0/0
3.10.2008 17:47

Ulrich

Re: Re: Byla to remíza, CNN lže

Nevěřím ani chvíli v objektivitu těch průzkumů. Byly to vůbec průzkumy? Nebyly to spíše nějaké ankety dělané buď po internetu ( kde jsou Obamovi příznivci mnohem aktivnější než republikáni ) nebo s pár respondenty? Sarah Palin debatu neprohrála. To je realita.

0/0
3.10.2008 17:51

Ulrich

Re: Re: Re: Byla to remíza, CNN lže

Takže na TV FOX jde o klasickou internetovou anketu. Nepochybuji, že početné zástupy mladých fanoušků Obamy se v ní velmi angažují, zatímco republikáni takovým věcem neholdují. To je podobné jako když u nás v podobných anketách dostává ODS 60%. Vypovídací schopnost takových anket je velmi malá.

0/0
3.10.2008 18:49

michal337

Re: Re: Re: Re: Byla to remíza, CNN lže

Je to pravda, Fox musím vzít zpátky. Někdo ji dal do toho seznamu nesprávně. Je zneklidňující, že se to dostalo až na stránky docela významných novin jako Daily Telegraph.

V ostatních případech, pokud jsem mohl zjistit šlo o normální národní průzkum na náhodném vzorku se statistickou chybu 4 (CNN) nebo 5 (CBS) procent. Průzkum CBS byl mezi nerozhodnutými voliči.

0/0
3.10.2008 19:01

michal337

Re: Re: Re: Re: Byla to remíza, CNN lže

Vůbec nic to ale nemění na skutečnosti, že statisticky korektní průzkumy veřejného mínění ukazují, že Američané považují za vítěze Bidena. V tuto chvíli (hodnocení debaty se může s odstupem času postupně měnit) je to prostě fakt.

0/0
3.10.2008 19:11

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Re: Byla to remíza, CNN lže

Já myslím, že ty průzkumy neukazují pravdu z jednoho prostého důvodu. Lidé totiž ve skutečnosti většinou neodpovídají na položenou otázku ( kdo byl lepší v debatě ), nýbrž spíše na to, koho by si přáli jako vítěze, potažmo koho budou volit. A v daném případě se tedy ukazuje, že Obama má vítězství na dosah. I kdyby Palin Bidena knockoutovala, stejně by Obamovi voliči hlaosvali, že debatu prohrála.

0/0
3.10.2008 19:19

captain cook

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Byla to remíza, CNN lže

Ulrichu, jak si muzes byt jisty jak to lidi v Americe skutecne berou, kdyz se na to vsechno divas jen z Ceska od sveho pocitace?

0/0
3.10.2008 22:46

podplukovnik 66

PALIN WINS BIG WITH A REAGAN-LIKE FLAIR

http://www.nypost.com/seven/10032008/postopinion/opedcolumnists/palin_wins_big_with_a_reagan_like_flair_131936.htm

0/0
4.10.2008 1:22

podplukovnik 66

Re: PALIN WINS BIG WITH A REAGAN-LIKE FLAIR

:-/

http://www.nypost.com/seven/10032008/postopinion/opedcolumnists/palin_wins_big_with_a_reagan_like_flair_131936.htm

0/0
4.10.2008 1:26

podplukovnik 66

Re: PALIN WINS BIG WITH A REAGAN-LIKE FLAIR

ts ts :-/

http://www.nypost.com/seven/10032008/postopinion/opedcolumnists/palin_wins_big_with_a_reagan_like_flair_131936.htm

0/0
4.10.2008 1:29

podplukovnik 66

Re: Re: PALIN WINS BIG WITH A REAGAN-LIKE FLAIR

TS TS TS! ;-€...posledni pokusRv

http://www.nypost.com/seven/10032008/postopinion/opedcolumnists/palin_wins_big_with_a_reagan_like_flair

_131936.htm

0/0
4.10.2008 1:32

Ulrich

Sarah občas bodovala dobře

http://www.youtube.com/watch?v=-2d5fQn_rJA

0/0
3.10.2008 17:20

Ulrich

Pro koho pracuje Mladá fronta a proč?

Mladá fronta informuje o americké politice tak, že přetiskuje vybrané články ( jako je tento ) z webu levicové, tvrdě proobamovské televizní stanice CNN. Ostaní zdroje totálně ignoruje. Všechny. Výsledný obraz podávaný listem je pak extrémně neobjektivní. Nabízí se otázka, proč to novináři Mladé fronty dělají. Je to tupost, neprofesionalita? Nebo nějaký úmysl? Jaký? Čí? Proč? Ví o tom šéfredaktor a vydavatel?

0/0
3.10.2008 17:19

júLinek šíšaL

Ruský trh padá

15:36 Ruská centrální banka očekává čistý odliv soukromého kapitálu ve 3Q na úrovni 16,7 mld. USD (Reuters)  :-)

0/0
3.10.2008 15:38

godys

vyhraje demokrat nebo republikán....?

0/0
3.10.2008 14:42

KADO

Re: vyhraje demokrat nebo republikán....?

C E R N O U S E K nevyhraje!;-D R^

0/0
3.10.2008 17:12

godys

Re: Re: vyhraje demokrat nebo republikán....?

jak to víš....?

0/0
3.10.2008 17:24

Ulrich

Re: Re: Re: vyhraje demokrat nebo republikán....?

Obama se dostal v průzkumech do vedení. Má veliký náskok.     http://www.electoral-vote.com

0/0
3.10.2008 17:28

windystreet

Show pro hloupe americany

Ono se Bidenovi a Palinove debatuje, kdyz maji otazky predem dane a presne vedi jak bude diskuze probihat. Tohle nebyla zadna debata, ale trapna show rezirovana pro hloupe americany, kteri by si meli vytahnout hlavu z p...e a volit treti stranu!!!!! Jinak se v USA vubec nic nezmeni! Ron Paul bohuzel nekandiduje za zadnou treti stranu, ale jsou tam dalsi viz. Chuck Baldwin za Constitution party. Republikani a Demokrate je stejna pakaz jak je videt v Senatu ci Kongresu.

A ted se podivejme jak Palinova odpovida kdyz nema dane otazky predem a pripravene odpovedi tymem lidi. Tohle ze ma byt viceprezidentka?

PS podivejte se na ten jeji vystraseny pohled jak proste NEVI!

http://www.youtube.com/watch?v=xRkWebP2Q0Y

0/0
3.10.2008 14:39

richdek

Re: Show pro hloupe americany

Tak cesky blbecek promluvil  :-© :-©   Ron Paul.... ;-D ;-D ;-D ;-D ty jses ale guma

0/0
3.10.2008 16:03

Dead_Man

Re: Show pro hloupe americany

;-D...další knedlík vzhlédnul od píva, přepnul na novu, spravedlivě se rozhořčil nad nekalými rejdy zpoza oceánu, kdesi zaslechl jméno Ron Paul a už je mu vše úplně jasné. ...jestli si myslíš, že někdo znal otázky do debaty předem, tak nevíš nic. Samozřejmě, že se debata točí kolem zásadních témat tady, jako jsou finanční krize, zahraniční politika, válka na blízkým východě, daně, zdravotnictví... Na tato témata se samozřejmě oba kandidáti zaměřili. Jesli jsi debatu sledoval, tak ti musím být rovněž jasné, že kdyby jim odpovědi připravil "tým lidí" předem, tak by to byla jiná mela, oba by měli vypilované odpovědi a Sarah by chvílemi nekličkovala jako zajíc na poli. ...už nepij, nesvědčí ti to..Rv:-/

0/0
3.10.2008 16:25

vratmesudety

novináři dělaj co mohou

;-D;-D ale volby jsou volby

0/0
3.10.2008 14:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.