Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitalismus v úzkých: bez zásahu státu to nepůjde

Krach nejméně třicítky úctyhodných i menších finančních institucí zejména ve Spojených státech a Británii oživil debaty o tom, zda kapitalismus, jak jej známe, není u konce. Tvrdí to francouzský prezident Sarkozy, podle něhož doba volného kapitalismu skončila. Ekonomové jsou střízlivější, ale souhlasí, že se současná podoba finančních trhů musí změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ahaman

On ten kapitalismus

bude nějakou dobu asi pokračovat, setrvačnost je prevít. Ale holt to povede více vůdců nebudou to samí Amíci a Židi.R^

0/0
11.10.2008 23:17

baronfonlempl

Nastupuje státní komunismus a konfuciánství

podle Číny. Spojené komunistická státy americké budou čínskou kolonií. Američtí otroci budou dováženi do Číny v podpalubí čínských lodí ve foších 20 x 40 cm na jeden kus. Přepravu přežije 20%...

0/0
11.10.2008 23:03

mtis

Re: Nastupuje státní komunismus a konfuciánství

Až první ekonomický emigrant odejde z USA do Číny, tak dej vědět, přijdu to za tebou oslavit a vymočit se ti na hrob.

0/0
11.10.2008 23:06

baronfonlempl

Re: Nastupuje státní komunismus a konfuciánství

Ne, příteli, oni nebudou ekonomičtí emigranti, oni budou otroci deportovaní vítěznou mocností na práce, které již nebudou chtít Číňané dělat. Budou dolovat uhlí rukama a kapesním nožem.

0/0
11.10.2008 23:10

mtis

Re: Nastupuje státní komunismus a konfuciánství

Jasně.To by bylo čínské mentalitě a historii blízké.  ;-D;-D;-D

0/0
11.10.2008 23:13

baronfonlempl

Re: Nastupuje státní komunismus a konfuciánství

Ano, a USA dobytek si zaslouží podívat se na svá zvěrstva z druhého gardu. Dočká se brzy.

0/0
11.10.2008 23:16

mtis

Re: Nastupuje státní komunismus a konfuciánství

A co by si podle tebe zasloužili Číňani za své umělé hladomory, kulturní revoluce a vůbec budování komunismu za miliony svých mrtvých krajanů? :-):-):-)

0/0
11.10.2008 23:30

wcbaba

Volte 1 - volte KSČM - nebudete mít žádný majetek

a tudíž žádné starosti že o něj můžete přijít, stát vás oblékne, nasytí ...co víc můžete chtít ?

0/0
11.10.2008 19:32

sir Bogart Humphrey

Re: Volte 1 - volte KSČM - nebudete mít žádný majetek

toaleťák?

0/0
11.10.2008 19:52

tenisovejloket

Re: Volte 1 - volte KSČM - nebudete mít žádný majetek

ale jedině voňavej a s kytičkama

0/0
11.10.2008 23:05

mtis

Re: Volte 1 - volte KSČM - nebudete mít žádný majetek

A když pánbů dá nějakou úrodu, ani nebudete moc hladovět, skoro tak jako v KLDR.

0/0
11.10.2008 22:58

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

souzi a soušky, předrazí křováci ...

stále jste mi nikdo nevysvětlil skutčnost, proč právě v době nouze je výhodné hospodářství znárodňovat i se všemi jeho nectnostmi, ačkoliv v době, kdy ho může věsti každý trouba, je vhodné ho privatisovat ....:-P

Studijní literetura - např.

http://money.cnn.com/2008/10/09/news/economy/whybuybanks_barr.fortune/index.htm?postversion=2008100910

0/0
11.10.2008 17:31

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: souzi a soušky, předrazí křováci ...

nepodceňujte odpověď - jinak vás nebudu volit ....;-D

0/0
11.10.2008 18:39

opportunity

Zásah státu = naše daně.

Někdo si hrál na finančníka a když mu to nevyšlo, budeme to platit všichni?

0/0
11.10.2008 10:53

godys

Re: Zásah státu = naše daně.

oni si na finančníky moc nehráli, oni hlavně uzavírali nekryté úvěry a měli z toho velké prachy...osud banky je pranic nezajímal....:-)

0/0
11.10.2008 10:58

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Zásah státu = naše daně.

inu ... teď je budou mít podruhé ...;-D

0/0
11.10.2008 11:04

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

...a pak že se to nevědělo ...

http://www.ft.com/cms/s/0/24f73610-c91e-11dc-9807-000077b07658.html?nclick_check=1

http://www.financialexpress.com/news/house-must-pass-us-bailout-bush/368947/

;-D

0/0
11.10.2008 10:50

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

nu vot, amerikanskaja svaboda i demokratija ...

Over half of voters (53 percent) oppose the seven hundred billion dollar rescue package passed by Congress, with about one-third (34 percent) supporting it. Even higher majorities oppose the package among Republicans (57 percent) and independents (59 percent). Moreover, most voters backing Barack Obama (47 percent) and John McCain (56 percent) also oppose the bailout plan.

http://www.foxnews.com/story/0,2933,436041,00.html

0/0
11.10.2008 10:30

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

souzi a soušky křováci a křovandy,

tak shodli jsme se či neshodli na tom, že kapitálu se ani nenažerete ani vás nijak podstatně neohřeje? ... že jedině jen vyjadřuje  momentální podíl svých účastníků například na společné hromadě toho zkrmovaného žrádla či lehkých topných olejů? ... jestli jo, tak sami usuďte, co znamená vaše ztráta důvěry v tento potištěný papír ... a  také co, jestli se vám podaří při všeobecném klesání kapitálu udat vaše papírky na trhu hůře než konkurentovi? ... správně - učastenský podíl vašeho konkurenta se zvýší v obdobné míře, v jaké váš klesne ...;-D ... ovšemže je na místě vaše obava o váš kejhák, takže se vám jeví spravedlivé, když se o svůj pochybně nabýváný podíl na společné hromádce půjdete poprat ...i kdyby na té hromádce nemělo pak zůstat vůbec nic ....;-D

0/0
11.10.2008 7:28

honzajaka

soudruzi

z usa někomu vyhlásí válku a zahojí se na tom bohatě. Nejlepší jsou ovšem ty komentáře z Liberálního institutu, nebo jak se to jmenuje, ty jejich analýzy , že za všechno může centrální banka jen tím že existuje všichni ostatní jsou andělé, fakt vtipnýRv

0/0
10.10.2008 22:54

unbelieving dog999

Zabozrout zvani o kapitalismu a zasahu statu...

Ten zidovskej madar ve Francii je nestesti cele EU...:-©

0/0
4.10.2008 18:15

júLinek šíšaL

Re: Zabozrout zvani o kapitalismu a zasahu statu...

inu ... ale začátek konce nadvlády usa v eu nevymyslel on ... to je ryze emerycký výmysl ....;-)

0/0
4.10.2008 19:18

júLinek šíšaL

souzi a soušky křováci a křovandy, kamilem milovaný Ružo,

proč ta úvěrová nedůvěra mezi  vámi? ... to se znáte tak dobře? ....;-)

0/0
4.10.2008 17:32

júLinek šíšaL

soužky a souzi

...to jsem vám to nandal kapitalisti, co? ...ale níže pod nickem Fidle Casrto v plne sile ...  :-P

0/0
4.10.2008 17:20

júLinek šíšaL

Re: soužky a souzi

ty, Ružo, kradeš už i Fidélovi? ... ;-)

0/0
4.10.2008 17:41

júLinek šíšaL

souzi a soušky křováci a křovandy,

tadz nejlépe vidíte, jak vážně to se svobodným, demokratickým a prosperujícím trhem míníte  ... pracující si chce zachovat práci,  i kdyby na souseda nezbzlo, ... zloděj možnost kradení ....akcionář zisky .... a politik vliv ....není pak divu, že v usilí o lepší pozitří se všichni spojí, když stát - ač špatný hospodář - je furt lepší než špičkový soukromý sektor ...inu, nechte se překvapit, k čemu dnešní výpomoc v budoucnu povede ....;-D;-D;-D

0/0
4.10.2008 16:10

byrokratkiller

Finanční systém nemůžete nechat zkolabovat?

"Finanční systém je totiž něco jako páteř celé ekonomiky a nemůžete ho jednoduše nechat zkolabovat." Ano to je 100% pravda, ale pak nasleduje logicky skrat. Autor nesmyslne predpoklada, ze bez pomoci statu (bail-outu) by se financni system zhroutil, zatimco masivni statni zaruky za spatna aktiva bank system zachrani. Ani jedno neni pravda, prestoze spousta ekonomickych "expertu" nam toto neunavne tvrdi. To, jestli bude dost zdroju na investice zavisi ciste na vysi realnych uspor, a k vysi uspor nemuzou statni "zachranne balicky" nijak pozitivne prispet, ty mohou zmenit pouze strukturu investic, tzn. zabranit likvidaci soucasnych spatnych investic a soucasne s tim i zabranit vzniku novych produktivnich investic. Pro koho ze to pan autor pracuje? Aha, no tak proto...

0/0
4.10.2008 14:51

júLinek šíšaL

Re: Finanční systém nemůžete nechat zkolabovat?

...proletáři všech zemí, spojte se ... ;-)

0/0
4.10.2008 16:39

júLinek šíšaL

Re: Re: Finanční systém nemůžete nechat zkolabovat?

a co vy, Ružové všech zemí? ... vy se nespojíte? ....;-)

0/0
4.10.2008 17:06

dedko

Kapitalismus v úzkých ?

Kapitalismus v úzkých vůbec není. Co se děje je jen souhrou rizikových manévrů bankéřů a manažerů, jejich nestoudné snahy zbohatnout. Hloupost občanů beroucích si opakovaně úvěry, ačkoliv je nemájí ničím pokryté, dluhy řešené dalšími dluhy, spekulace s " papirky" kterým se říká akcie a které nejsou  podloženy faktickými hodnotami atd. S kapitalismem to nemá nic společného.Finanční nekázeň, neurvalost, přemíra rizika vede do pekel každý system.Kapitalismus má ovšem tu výhodu, máli dobré podmínky, okamžitě dojde  k ozdravění a růstu.

0/0
3.10.2008 14:54

hadesxx

Re: Kapitalismus v úzkých ?

To by mě tedy vážně zajímalo, čo také si pod pojmem "kapitalismus" představujete. Systém plný nestoudných bankéřů a nezodpovědných dlužníků, státy řízené korupčními neschopnými politiky, ale kapitalismus by fungoval, jen mít dobré podmínky. Kde by je proboha vzal, ty podmínky, kdo a jakou revolucí by je měl nastolit? 8-o

0/0
4.10.2008 16:07

hadesxx

Re: Re: Kapitalismus v úzkých ?

PS

Utopie by taky krásně fungovala, jen mít dobré podmínky. Ostatně, i komunismus.

0/0
4.10.2008 16:08

júLinek šíšaL

Re: Re: Re: Kapitalismus v úzkých ?

...já jsem bolševik a ty jsi menševik ... :-P

0/0
4.10.2008 17:25

júLinek šíšaL

Re: Re: Re: Re: Kapitalismus v úzkých ?

a co, Ružo, tvuj oblíbený kamil? ...;-)

0/0
4.10.2008 17:36

Cislo 2

Jako obvykle ...

PR nadpis pro bolšány a pak článek uvádí věci na pravou míru a vše vysvětluje. Ovšem komunardům nadpis pro exhibici stačí.

0/0
3.10.2008 14:34

júLinek šíšaL

Re: Jako obvykle ...

...ty číslo, víš o tom, že já se budu dneska po večeři dívat na obrázky Stalina, které mi dala máma? ... ;-)

0/0
4.10.2008 16:41

júLinek šíšaL

Re: Re: Jako obvykle ...

hele, Ružo ... ty si je schváváš, viď? ...;-)

0/0
4.10.2008 17:08

hadesxx

Re: Re: Jako obvykle ...

To je pěkné, že ctíte otce svého a matku svou.

0/0
4.10.2008 17:44

První z posledních

nerozumím tomu, kdo platí

aby se američan stěhoval přes půl USA za prací, nerozumím tomu, kdo platí aby měli američané velké prdele, nerozumím tomu, kdo platí dopravu do práce z velkých a vzdálených předměstí, jste to snad vy, co si koupíte americké zboží a na vše to co jsem vyjmenoval v jeho ceně přispíváte ? ;-D Nic jiného než krach US ekonomiky nelze čekat, doba kdy dolar byl kryt ropou je myslím pryč :-©Rv

0/0
3.10.2008 13:28

Fidel Castro v plne sile

Jak napravit situaci na Wall Street

1. JMENUJTE MIMOŘÁDNÉHO PROKURÁTORA, KTERÝ OBŽALUJE VŠECHNY OSOBY, KTERÉ NA WALL STREET VĚDOMĚ PŘISPĚLY K TOMUTO KOLAPSU. Než vydáme na cokoliv jakékoliv svoje další peníze, Kongres se musí zavázat, že bude trestně stíhat všechny osoby, které měly něco společného s pokusem zničit naši ekonomiku. To znamená, všechny osoby, které se dopouštěly insider trading, podvodů s cennými papíry, nebo jakékoliv činnosti, která přispělak tomuto kolapsu. Ty musejí skončit ve vězení. Tento Kongres musí požadovat jmenování mimořádného prokurátora, který energicky budou stíhat všechny osoby, které vytvořily tuto krizi, i každého, kdo se pokusí obdobně podvádět veřejnost v budoucnosti.

0/0
3.10.2008 13:18

Fidel Castro v plne sile

Re: Jak napravit situaci na Wall Street

2. BOHATÍ MUSEJÍ ZAFINANCOVAT VLASTNÍ ZÁCHRANU. Znamená to, že budou nuceni bydlet pouze v pěti domech a ne už v sedmi. Budou se muset omezit jen na 9 automobilů a ne mít jich 13. Budou muset jmenovat levnějšího kuchaře pro své miniteriéry. Ale v žádném případě nebudou pracující lidé a střední vrstvy, poté, co Bush snížil rodinné příjmy během svého funkčního období o více než 2000 dolarů, financovat bohatcům koupi další jachty. Pokud opravdu potřebují těch 700 miliard dolarů, mohou si je lehce opatřit takto:

a) Každá dvojice, která vydělává více než milion dolarů ročně, a každý jednotlivý daňový poplatník, který vydělává více než 500 000 dolarů ročně, bude po dobu pěti let platit desetiprocentní příplatek k daním. (Je to plán senátora Sanderse.) To znamená, že bohatí budou pořád ještě platit míň, než když byl prezidentem Jimmy Carter. Tím se získá 300 miliard dolarů.

0/0
3.10.2008 13:18

Fidel Castro v plne sile

Re: Re: Jak napravit situaci na Wall Street

b) Jako v téměř každé jiné demokracii, každá transakce na burze bude zdaňována daní ve výši 0,25 procent. Tím se získá více než 200 miliard dolarů ročně.

c) Protože je každý akcionář vlastenecký Američan, akcionáři se vzdají na čtvrt roku svých zisků a poskytnou tyto peníze ministerstvu financí na záchranu finančního systému.

d) 25 procent velkých amerických korporací v současnosti neplatí VŮBEC ŽÁDNÉ federální daně z příjmu. Příjmy z federálních daní podniků v současnosti dosahují 1,7 procent HDP, zatímco v padesátých letech to bylo 5 procent. Zvýšíme-li podnikatelské daně na úroveň z padesátých let, získáme tím dalších 500 miliard dolarů.

Toto by mělo stačit na nápravu nynější krize. Bohatí si budou moci ponechat své rezidence i své služebnictvo a naše vláda Spojených států („VLAST PŘEDEVŠÍM!“¨) bude mít i trochu peněz na opravu některých silnic, mostů a škol.

0/0
3.10.2008 13:18

Fidel Castro v plne sile

Re: Re: Re: Jak napravit situaci na Wall Street

3. ZACHRAŇUJTE LIDI, KTEŘÍ PŘICHÁZEJÍ O DŮM ČI BYT, NE LIDI, KTEŘÍ SI CHTĚJÍ POSTAVIT OSMOU REZIDENCI. 1,3 milionů nemovitostí je právě nyní v Americe konfiskováno osobám, kteří v nich bydlí, protože si nemohou dovolit další splátky. To je jádrem tohoto problému. Takže namísto poskytnutí těchto peněz bankám formou daru, dotujte každou tuto hypotéku částkou 100 000 dolarů. Donuťte banky, aby hypotéky znovu vyjednaly, aby majitel začal splácet dluh na základě dnešní hodnoty jeho nemovitosti. Aby tuto pomoc nespolkli spekulanti či ti, kdo se snaží vydělávat na rychlém prodeji či koupi domů, zaveďte podmínku, aby tato pomoc byla jen pro první příbytek, v němž občan bydlí. A oplátkou za příspěvek 100 000 dolarů na existující hypotéku dostane vláda svůj podíl na této hypotéce, aby z toho mohla posléze získat nějaké peníze. Takže bude celkový původní náklad napravení hypotéční krize v jejich kořenech (namísto pomoci peněz chtivým poskytovatelům hypoték)

0/0
3.10.2008 13:19

Fidel Castro v plne sile

Re: Re: Re: Re: Jak napravit situaci na Wall Street

150 miliard dolarů, nikoliv 700 miliard dolarů.

A řekněme si to upřímně. Lidé, kteří si nemohou dovolit platit dál hypotéky, to nejsou „osoby zosobňující nebezpečné riziko“. Jsou to naši američtí spoluobčané a jediné, co chtěli, bylo to, co všichni chceme a většina z nás to přese všechno ještě dostane: vlastní dům. Ale během Bushových let miliony těchto spoluobčanů přišlo o slušná zaměstnání, která kdysi měli. Šest milionů lidí upadlo do chudoby. Sedm milionů lidí přišlo o zdravotní pojištění. Všichni byli svědkem toho, jak jejich reálné mzdy poklesly o 2000 dolarů. Ti, kdo se odvažují pohrdat těmito Američany, kteří se stali obětí celé řady katastrof, by se měli stydět. Budeme lepší, silnější a šťastnější společnosti, až si všichni naši občané budou moci dovolit bydlet v domě, který sami budou vlastnit.

0/0
3.10.2008 13:19

Fidel Castro v plne sile

Re: Re: Re: Re: Re: Jak napravit situaci na Wall Street

4. POKUD VAŠE BANKA NEBO FIRMA DOSTANE NĚJAKÉ NAŠE PENÍZE V RÁMCI ZÁCHRANNÉHO BALÍČKU, TAK JI BUDEME VLASTNIT. Je mi líto, tak se to dělá. Jestliže mi banka poskytne peníze, abych si koupil dům, pak ta banka vlastní ten dům, dokud tu půjčku celou nesplatím – s úroky. Totéž musí platit pro Wall Street. Pokud potřebujete k přežití nějaké peníze, pokud vás vláda považuje za bezpečné riziko – a pokud rozhodne, že poskytnout ty peníze je dobré pro společnost – pak můžete dostat půjčku, ale my vás budeme vlastnit. Pokud půjčku přestanete splácet, prodáme vás. Tak to udělala švédská vláda a ono to fungovalo.

0/0
3.10.2008 13:20

Fidel Castro v plne sile

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak napravit situaci na Wall Street

5. VŠECHNY PŘEDPISY MUSEJÍ BÝT OBNOVENY, REAGANOVA REVOLUCE JE MRTVÁ. K této katastrofě došlo, protože jsme dovolili lišce, aby spravovala klíče od slepičárny. V roce 1999 vypracoval Phil Gramm zákon, který odstranil všechny předpisy, které regulovaly Wall Street a náš bankovní systém. Zákon byl schválen a Clinton ho podepsal. Toto řekl senátor Phil Gramm, hlavní Mc Cainův hospodářský poradce, po podepsání tohoto zákona:

„Ve třicátých letech lidé věřili, že receptem na všechno je vláda. Byli přesvědčeni, že stabilita a růst vzniká, když vláda dohlíží na fungování volných trhů. Dnes tento zákon rušíme, protože jsme se poučili, že vládní zásahy nejsou správné. Poučili jsme se, že svoboda a konkurence jsou správné. Poučili jsme se, že svoboda a konkurence podporují hospodářský růst a stabilitu. Jsem hrdý na to, že jsem zde, protože toto je důležitý zákon; je to deregulační zákon. Jsem přesvědčen, že to je cesta do budoucnosti a jsem nesmírně hrdý na to, že se mi ji podařilo realizovat.“

0/0
3.10.2008 13:20

Fidel Castro v plne sile

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak napravit situaci na Wall Street

Tento zákon musí být zrušen. Bill Clinton může pomoci tím, že se postaví do čela úsilí zrušit Grammův zákon a zavést ještě přísnější regulace našich finančních institucí. A pak mohou znovu zavést i regulační zákony pro letecké společnosti, pro kvalitu potravin, pro ropný průmysl a všechny další organizace, které ovlivňují náš každodenní život. Veškerá regulační opatření, která budou provázet každý „záchranný balíček“ musí jít ruku v ruce s financemi na jejich realizaci a s konkrétními tresty pro všechny, kdo předpisy poruší.

0/0
3.10.2008 13:21

Fidel Castro v plne sile

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak napravit situaci na Wall Street

6. JESTLI JE TO PŘÍLIŠ VELKÉ, TAKŽE TO PROTO ZKRACHOVALO, JE TO PŘÍLIŠ VELKÉ NA TO, ABY TO EXISTOVALO. Bylo dovoleno vytvářet megafúze, nevynucovaly se protimonopolní a protitrustové zákony, a tak vznikla celá řada finanční institucí a korporací tak velkých, že už jen pomyšlení na jejich krach znamená ještě větší krach celého hospodářství. Žádná firma nebo dvě by neměly mít takovouto moc. K takzvanému hospodářskému „Pearl Harboru“ nemůže dojít, když existují stovky – tisíce – institucí, v nichž lidé mají uloženy své peníze. Když existuje deset automobilek, pokud jedna z nich zbankrotuje, není to celostátní katastrofa. Když máte ve městě tři různé deníky, které vlastní tři různí majitelé, pak vám nemůže vnucovat propagandu jediná mediální společnost. Zákony musejí být prosazovány tak, aby nevznikaly obří dominující společnost, které padnou s jedinou ranou prakem do oka, obr padne a zemře.

0/0
3.10.2008 13:21

Fidel Castro v plne sile

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak napravit situaci na Wall Street

A žádné instituci by nemělo být dovoleno zavádět finanční projekty, jimž nikdo nerozumí. Když to nedokážete vysvětlit dvěma větami, neměli byste brát od nikoho peníze.

7. PLAT ŽÁDNÉHO ŘEDITELE BY NEMĚL BÝT VÍCE NEŽ ČTYŘICETKRÁT VĚTŠÍ NEŽ PLAT PRŮMĚRNÉHO ZAMĚSTNANCE VE FIRMĚ, A ŽÁDNÝ ŘEDITEL BY NEMĚL DOSTÁVAT ŽÁDNÝ „PADÁK“ KROMĚ ONOHO VELMI VELKOMYSLNÉHO PLATU, KTERÝ VYDĚLÁVAL, KDYŽ V PODNIKU PRACOVAL. V roce 1980 vydělával průměrný americký ředitel firmy čtyřicetpětkrát více než zaměstnanci. V roce 2003 vydělávali ředitelé 254x více než jejich zaměstnanci. Po osmi letech Bushe nyní vydělávají 400x více než průměrný zaměstnanec. Jak se tohle může dít ve veřejně vlastněných (akciových) společnostech, je nepochopitelné. V Británii vydělává průměrný ředitel firmy osmadvacetkrát více než průměrný zaměstnanec.

0/0
3.10.2008 13:22

Fidel Castro v plne sile

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak napravit situaci na Wall Street

V Japonsku vydělává ředitel firmy jen sedmnáctkrát víc! V Americe je to šokující. Vytvořili jsme katastrofu, v níž jsme se octli, protože jsme dovolili lidem nahoře neuvěřitelně napuchnout miliony dolarů. To musí přestat. Nejenže by neměl žádný ředitel, který dostane finanční pomoc, aby se dostal z této katastrofy, z toho mít osobní zisk, ale ředitelé, kteří dovedli svou firmu ke krachu, by měli být z firmy vyhozeni, než dostane podnik jakoukoliv pomoc. 8. JE NUTNÉ POSÍLIT VLÁDNÍ ZÁRUKY ÚSPOR A DŮCHODŮ A NEMOVITOSTÍ. Obama správně požadoval, aby vláda garantovala úspory lidí v bankách do výše 250 000 dolarů. Ale tatáž vládní ochrana musí být poskytnuta penzijním fondům. Lidé nesmějí mít obavy, zda peníze, které si střádají na stáří, budou skutečně k dispozici. To znamená přísný státní dohled nad firmami, které spravují fondy svých zaměstnanců. Soukromé penzijní fondy musejí být také ochráněny a možná by se neměly investovat do kasina zvaného burza.

0/0
3.10.2008 13:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.