Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při nehodě českého autobusu zemřeli na Slovensku čtyři lidé

Čtyři lidé zahynuli a téměř dvě desítky dalších byly zraněny při nehodě autobusu společnosti Student Agency u slovenského Trenčína. Žlutý autobus s 45 pasažéry a dvoučlennou posádkou, který mířil z východoslovenského Bardějova do Prahy, vyjel u obce Kostolná ze silnice a převrátil se do příkopu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

djdave2

opacna zkusenost

no ja jezdim Brno-Praha tak 1x mesicne a vzdy jsem vetsinou spokojen. Teple napoje jsou vzdy, prijemna stewardka taky, nealko, pivko ... Nekdy v zime se stalo ze kafebar nejel tak vraceli 10kc ... Jednou mne namichlo asi 15min tankovani paliva, ale jak rikam, budme radi ze tu ta spolecnost je, vcem bychom jinak do prahy jezdili ... a urcite bez kafe . Vlak je dobrej, ale je tam nuda :) obcas ho dam.

0/0
10.10.2008 11:13

999999

Upřímnou soustrast

Upřímnou soustrast všem pozůstalým.  Je to hrozná tragédie, ale byla jen otázkou času, kdy se stala. Pan Jančura by se měl zamyslet nad tím, že jeho unavení a vyčerpaní řidiči mu nevozí jen jeho peníze, ale především lidi a sebe a ti lidi a ti řidiči mají kolem sebe zase jenom lidi..........

0/0
6.10.2008 12:02

dislektik-idnes si na mě zasedla

tragédie pro všechny

co mě udivuje je přístup SA řekl bych že po nehodě se zachovaly profesionálně.bohužel se to nedá říci když zaměstnaly tohoto mladého řidiče a když už ho zaměstnaly tak měl být pod dohledem zkušeného řidiče.možná by se i tak tato nehoda stala  ale jak jinak vychovat dobré řidiče  autobusů.

0/0
5.10.2008 18:29

rabina

PÁSY

v autobuse (tam, kde jsou pasy) se vzdy poutam. nedavno jsem zrovna studentem jela, pripoutavala jsem se a lidi kolem na me cumeli jak na d*bila co jako delam ... treba ted zacnou po tehle zkusenosti vice pouzivat pasy a poznaji, ze tam nejsou jen tak na okrasu !

0/0
3.10.2008 23:28

luke0

Re: PÁSY

Podobná zkušenost, mělo by to být ale naopak.

0/0
4.10.2008 10:32

luke0

Re: PÁSY

Protože mají myšlení to nebylo ve starejch karosách tak proč teď, ale zapomínají že pásy jsou tam pro ně, ne pro buzeraci. Dále mnoho lídí se neuvedomí že pás využíjí třeba jednou za život ale to už de o život. Na závěr, mě zachránil život

0/0
4.10.2008 10:37

ntk_

Re: PÁSY

taky bych se zeptal, zda-li personál autobusu přikazuje cestujícím před rozjezdem se připoutat po celou dobu cesty ? A zda-li kontroluje personál autbusu před rozjezdem jsou-li všechny cestující připoutáni ? A zda-li řidič autbusu se rozjede pouze v okamžiku kdy personál autubusu potvrdí řidiči, že všichni jsou připoutání ?... a to nemluvím o řidiči autobusu a odpověď je = nedělá se to... a další otázky je to dobře či špatně ? si již odpoví jistě každý sám...

0/0
4.10.2008 14:01

rabina

Re: Re: PÁSY

kdyby jste nekdy studentem jel,vedel byste,ze  personal autobusu pred kazdou vyjezdem informuje o tom,ze kazde sedadlo je vybaveno pasy a ze se mame pripoutat. samozderejme to je uz pak na kazdem z nas,jestli se ten pas da nebo ne. ....a dalsi vyse otazky jsou k smichu :D napr. o ridici autobusu,,to je neco jineho..muze se nabourat ridit,ktery jezdi cely ziviot bez nehody

0/0
4.10.2008 17:22

kaspik.m

Re: PÁSY

Milí příteli,

Nevím sice kolikrát jste jel autobusem SA, ale stéwardka na palubě autobusu jasně a myslím si , že srozumitelně vyzívá všechny cestující, aby používali bezpečnostní pásy !!! A řidič, že by se nerozjel ??? Myslete trošku !!!

0/0
9.10.2008 22:01

gambleralkac

Re: PÁSY

Presne tak, kdyby mel ten autobus misto kol pasy, nemohlo se to stat!

0/0
10.10.2008 9:53

kunde

no

vzhledem k tomu., že řidiče téhle firmy jezdí jako prasata....žádnej div :-/

0/0
3.10.2008 20:05

akro

Re: no

Jen na tuto firmu bych to neházel. Jde o obecný jev.

Podle mých zkušeností jezdí jako prasata, t.j. bezohledně, agresivně a nebezpečně 50% řidičů autobusů a 70% řidičů kamionů. A neze se jim divit, tuto práci nikdo s vysokým IQ dělat nepůjde a na blbce platí jen bič, který se díky nečinnosti policie nekoná. Od blba nečekám, že si v duté hlavě srovná, že když jede s 40 tunovou soupravou 88kmh v obci kolem školy, že mu dojde že asi někoho zabije. Na to jeho intelekt prostě nestačí. Kdysi měli alespoň strach z policie. Dnes policie neexistuje, tak strach nemají.

0/0
4.10.2008 10:32

PavelUK

Re: Re: no

Tvoje mama udelala chybu ze te porodila. Takovouhle debilni hlasku muze rict jen imbecil hodny smrti jednoho z tech cestujicich!!! Chcipni do tydne, preju ti to :-)

0/0
5.10.2008 18:13

BenediktSpinoza

napsal to o tobe presne

tek moc nekejhej, ty potrefena huso:-P;-D

0/0
5.10.2008 20:31

kaspik.m

Re: no

Řidiči jezdí jako prasata ??? Už jsi někdy viděl jezdit prase ?? Za to ty určitě jezdíš podle pravidel a ne jako to hovado , že ???

0/0
9.10.2008 22:06

Duco

Skratka cesty....

Len jednu poznamocku.... Ta nehoda sa stala ne ceste 3. triedy, kde je zakaz vjazdu vozidiel nad 10 metrov.... jazdia tadial vsak vsetci dopravcovia v smere Trencin - Brno.... usetria 3 km a takouto tragediou to skonci.... To co pise autor clanku, ze zabludil je jednoducho sprostost..... Isiel tadial vedome.... Otazka znie, kedy sa tam konecne postavi slovenska Policia a na tomto useku zacne brat vodicaky takymto blaznom.... 

0/0
3.10.2008 20:00

honzaf

Re: Skratka cesty....

Taky mám dojem, že to nebyla úplná náhoda, že tamtudy jel. Občas tou cestou jezdívám z Trenčína taky - je to blíž a ta hlavní je od dálnice do Drietomy hrozná drncavá panelovka, které se rád vyhnu. Ale myslím, že tam je pro náklaďáky zákaz. Tady to ale vypadá, že řidič zapomněl v Kostoné odbočit doprava na Drietomu (to je cesta jak podle pravítka) a jel rovně do Chocholné a až na té cestě - mimo trasu i mimo zkratku - se to stalo.

0/0
3.10.2008 20:07

smíšek36

Re: Re: Skratka cesty....

V Drietome mají dobré klobásky, ale asi bylo zavřeno.

0/0
3.10.2008 20:26

moiazza

Tragédie

Dělám řidiče z povolání 35 let z toho 25 let na autobuse. Praxe 7 let není nic moc. Já se učím celý život.  Nikdy bych netvrdil, že jsem naprostý profík.  Stane se situace, kdy  i ten zkušený řidič má namále. Zvláště v provoze, který je neskutečně veliký.

Půl roku na autobuse a hned na dálkový spoj je skoro hazard. Náklaďák a autobus je rozdíl a to hlavně v odpovědností. Z náklaďákem těžko zabijete najednou tolik lidí, jako v autobuse. Mám najeto více jak 1500000 bez nehod a se všemi body.  Vím o čem mluvím a jak je asi řidiči i pozůstalým. Může to být sebelepší řidič a přesto může havarovat. Nikdo není dokonalý. Hlavní problém je v katastrofálním nedostatku řidičů autobusu. Proto se bere vše, co má ruce, nohy a řidičák. Mladík jezdil 7 let. Ale s čím jezdil a jaký byl řidič? Kolik měl zkušeností v tomto provoze? Nechci ho odsuzovat.

Vedení také nemá na vybranou. Ber co je, nebo autobus nevyjede. Co jim zbývá?

0/0
3.10.2008 19:49

cvlad

Re: Tragédie

Mám asi stejnou praxi a souhlasím se vším co jste napsal.Jen bych dodal,že v době kdy jsem byl starý tak jako ten mladý kolega kterého potkala ta nehoda prakticky nemožné potkat na dálkové lince 24letého řidiče.

0/0
3.10.2008 20:06

keni

Re: Tragédie

Ano, hlavni problem je v nedostatku ridicu, za ktere muze nove narizeni. Uznavam, ze 6dnu jizdy je na mezinarodni linku dost a spravne reseni. Ale diky zruseni vyjimky na turisticke autobusy na 12 dnu plno rodicu preslo sem. Linkarum pak nezbiva, nez brat kde se da. Ono taky dle zprav, po tomto novem narizeni docela drasticky stoupla nehodovost. Dusledek je take stale stridani vozu.

Ale chybu muze udelat kazdy a take obcas udela. Bohuzel, zde to ma drasticke nasledky. Ale sjet ze silnice a podobne katastrofalni chyby by se dit nemely . I kdyz u Nazidel, kde ridic bez praxe na 4osem voze na katastrofalni silnice sjede, je to o necem jinem. Kolega s tim jezdil. Tvrdil, ze i kdyz budete 10let super profik na velkem buse, ten 4osej parnik je neco uplne jineho. Nastesti uz jich moc nejezdi.

0/0
3.10.2008 21:11

AlessioCZ

Zvažujte své názory

Milí účastníci tohoto chatu. Někteří z Vás máte velice seriózní názory, ale mám pocit, že spousta z Vás se naprosto pomátla s těmi názory o tom, že to byl mladý kluk. Nikdo z Vás, kteří tomuto pochlebujete, nemáte ani páru o té situaci, která tam byla. Nikdo jsme tam nebyli, ale hodně z vás jsou u netu frajeři, kteří by to ladným driftem zvládli a ještě u toho psali smsku. Mladý kluk, který má letité zkušenosti na nákladním voze není žádným benjamínkem. Naopak bych řekl, že mladí kluci mají často vhodnější reakce při krizových situacích, než "staří křeni" (bez urážky). A co se týká provozování tak masové dopravy, tak si nikdo nedokáže představit komplikovanost tohoto typu podnikání. Podívejte se očima Jančury a vžijte se do jeho role. Jak úžasný musí být pocit, když si uvědomíte, že Váš zaměstnanec neúmyslně způsobil problém takového rozměru. Co se týká připoutání se v busu : Velké procento lidí se nepoutá v autě, natož v busu. Inteligentním lidem zdar, tupcům zmar. Alessio

0/0
3.10.2008 18:36

terezkaa

Re: Zvažujte své názory

Naprosto s Vámi souhlasím.Konečně rozumný názor.

0/0
3.10.2008 19:23

celoush

Re: Zvažujte své názory

Já si myslím, že lidí, co si myslí totéž je většina. Bohužel nejvíc jsou tu vidět a slyšet ti ostatní.

0/0
3.10.2008 19:43

smíšek36

Re: Re: Zvažujte své názory

Souhlas R^

0/0
3.10.2008 20:28

kaspik.m

Re: Zvažujte své názory

Ano, konečně názor někoho, kdo doopravdy má páru o tom jak to ve světě chodí, děkuji řidič SA.

0/0
9.10.2008 22:15

umek kurimaj

Ten usek trasy znam dobre

jezdim z Brna do Trencina.Jedina moznost je tma v kombinaci s neprimerenou rychlosti.Kdyby jel opatrne nemohlo se to stat,slozitejsi usek je az ve stoupani za hranicemi smerem na Brno,stoupani v serpentinach.

0/0
3.10.2008 18:28

honzaf

Re: Ten usek trasy znam dobre

No jenomže on z trasy sjel. Nejel po té hlavní, co odbočuje u dálničního sjezdu Chocholná na Brno, ale sjel do vesnice. Ono se to tamtudy dá osobákem zkrátit - cestou od Trenčína odbočíte ještě před Chocholnou vpravo přes koleje (mám dojem, že je tam zákaz pro náklaďáky). Pak se ale hned ve vesnici Kostolná musí odbočit doprava a pak se jede pořád rovně a cesta se napojí na tu hlavní do Brna těsně před Drietomou. Jenomže borec ve vesnici dopava neodbočil, jel rovně a tam se v zatáčce vymlátil.

0/0
3.10.2008 20:03

umek kurimaj

Re: Re: Ten usek trasy znam dobre

To jsem prave nejak nepochopil,proc neodbocil8-obudto to poradne neznal a navic byla tma,nebo nevim....ja jsem tudy jel autobusem jako cestujici pokazde,na ceste do Trencina i zpet.Akorat ani jednou se Student Agency:-)

0/0
4.10.2008 19:02

username

stane se

asi to bude chyba řidiče, ale určitě (podle toho co vím) to není rychlokvaška, 7 let profesionální řidič, 4 měsíce na autobusy. Ten člověk už musel mít docela dost najezdíno. Takže student agency bych neobviňoval.

Podle posledních zpráv ten kluk zabloudil a vjel na cestu, kde neměl co dělat. To je pak docela těžké, protože s takovýmhle autobusem se jen tak někde neotočíte, couvat se s dvoupatrákem taky moc nedá, takže nezbývá než jet dál. A jestli to je nějaká úzká cesta, špatný poloměr zatáčky atd., tak mohl spadnout ani nevěděl jak, a v té tmě ani nemusel vidět, že ten problém hrozí.

Nechci ho nějak bránit, klidně to může být nějaký hejsek, který jel jak idiot, to se ukáže časem, každopádně ho ale lituju, protože ať či tak, tak má na svědomí 4 životy a s tím bude muset žít zbytek svého života. A samozřejmě upřímnou soustrast pozůstalým po oněch 4 mrtvých.

0/0
3.10.2008 17:11

dedko

Je to smutné.

Jeto smutné, co se stalo, řidiče ta nehoda poznamená na celý život. O pozůstalých ani nemluvě. Navíc zmařené životy. Měli bychom si ale položit také otázku jaké jsou vlastně silnice ! Jsou stavěné na provoz takových vozidel?

Je pravdou, že vjel na slinici třetí třídy a neměl tam co dělat. Ale obecně i silnice první třídy jsou mnohy v takovém stavu, že je zázrakem,  že těch mrtvých není víc. Vždyť podstaná část silniční sítě pochází z dob Rakouska-Uherska jen jsou vyasfaltované. O tom, že nemají potřebnou nosnost ani nemluvě. Silnice se rozšiřují, aniž by se zpevňovaly krajnice, Pak stačí málo aby se takový autobus položil na bok. Při míjení stále širších vozidel bývají silnice tak úzké, že je třeba k té nebezpečné krajnici najet. O tom, že zde také  bývá vozovka nejvíc rozbitá ani nemluvě. Stát věnuje velmi málo financí do rekonstrukcí silnic nižších tříd. Dálnice staví předrežené.To platí o Slovensku i České republice.

0/0
3.10.2008 16:54

Dr.Onufrakova

24-ročný šofér

s praxou 4 mesiace

0/0
3.10.2008 15:04

MatějMatolín

Re: 24-ročný šofér

Tomu bych svěřil maximálně kolečkou s maltou ;-O

0/0
3.10.2008 15:21

celoush

Re: Re: 24-ročný šofér

Byli byste si rovni :-)

0/0
3.10.2008 17:40

Z-S

Re: 24-ročný šofér

A predtim sedm let na nakladaku. Nejak praska, bublina jedna.

0/0
3.10.2008 16:21

cvlad

Re: Re: 24-ročný šofér

Před sedmi lety si určitě nemohl udělát řidičák na nákladní auto. Zákon v té době to nedovoloval.

0/0
3.10.2008 16:42

chicocheco

Re: Re: Re: 24-ročný šofér

Ale dovoloval. Já jsem dělal řidičák v 18, někdy v roce 2002/3, sice jenom B, ale "spolužáci" z autoškoly v mém věku si dělali komplet C. Od 18 můžeš jezdit vším, kromě autobusu (D) a velké motorky (0,16 kW/kg +), takže kamion v pohodě.

0/0
3.10.2008 17:28

cvlad

Re: Re: Re: Re: 24-ročný šofér

Vážený 24-7=17 takže před sedmi lety nemohl řídit kamion pokud ja pravda že tomu klukovi je 24 let.A i kdyby mu bylo 18 tak jen blázen by ho posadil jako řidiče do kamionu.

0/0
3.10.2008 19:55

Z-S

Re: Re: Re: Re: Re: 24-ročný šofér

Podle Novinek mu je 25 ... to uz by sedelo, ne?

0/0
3.10.2008 20:56

neznalek_na_mesici

co rychlost?

K SA asi tolik, ze jejich autobusy jezdi po D1 casto rychleji nez kolik jim povoluje vyhlaska. Naposledy presne pred tydnem jsem jel nejakou dobu v zavesu jednoho 'zlutaka' a na budiku 120 km/h...

0/0
3.10.2008 15:01

Warhead_bia :P

Re: co rychlost?

tak to byl nejakej slimak ;-D

0/0
3.10.2008 15:03

Z-S

Re: co rychlost?

Tudiz jsi v zasade jel neco malo pres stovku, coz je povolena rychlost tech zlutasku.

0/0
3.10.2008 15:48

cvlad

Re: Re: co rychlost?

U nás neexistuje vyhláška podle které může jet autobus rychlostí nad 100km.V zásadě si nejdříve přečti předpisy.

0/0
3.10.2008 16:46

BassP

Re: Re: Re: co rychlost?

Není třeba vyhláška, protože se už dávno provoz řídí zákonem (361/2000) a dle §18 odst. 3 smí jet řidič autobusu na dálnici 130 km/h a na silnici 90 - tedy stejně jako osobák. Záleží pochopitelně na tom, jestli je na tuto rychlost autobus homologován (jak rychle smí konkrétně autobusy SA, to nevím)

0/0
3.10.2008 17:00

cvlad

Re: Re: Re: Re: co rychlost?

Máte samozřejmě pravdu nedošlo žě bylo napsano jel jsem na D1!

0/0
3.10.2008 19:59

Z-S

Re: Re: Re: Re: Re: co rychlost?

Tam plati jine zakony?

0/0
3.10.2008 20:57

SergeS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: co rychlost?

Ne , ale jine rychlostni omezeni :-) tusim ze 100 nebo 110

0/0
3.10.2008 21:24

Z-S

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co rychlost?

Tak to tusis spatne...

0/0
3.10.2008 21:54

Pulman

Upřímnou soustrast všem pozůstalým

Nevím co bylo příčinou tohoto neštěstí v každé případě je to katastrofa.Chtěl bych se však zmínit o jiné věci.Jezdím s autobusem už 40 let za tuto dobu jsem měl pouze jen pár drobných škrábanců,kterým se nevyhne nikdo ať si říká kdo chce co chce.Také vím,že rizikové jsou začátky,kdy člověk dostává do oka rozměry,váhu,jak se chová bus na mokru,sněhu a.p.Proto zásadně nemohu souhlasit se současnou legislativou,kdy je možno získat oprávnění na bus přímo s "B"/postaru/.Je to přece obrovská změna a získavat zkušenosti s plným autobusem lidí je hazard s jejich životy.Když jsem začínal v r.1969 musel jsem mít 2roky praxe s náklaďakem a taktéž i při získání skupiny"E"/vleky/. Těmito úlevami se podle mne řeší nedostatek řidičů .Ale je to velmi nezodpovědné.Nechci házet do jednoho koše všechny mladé řidiče,protože v hodně případech bych některému starému řidiči nedal do ruky ani vařečku,natož volant.Chci tím říct,že na straně jedné se spřísňuje silniční zakon a na straně druhé takové uvolnění.

0/0
3.10.2008 15:01

cvlad

Re: Upřímnou soustrast všem pozůstalým

Souhlas.

0/0
3.10.2008 15:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.