Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy sponzorují Chrenkovi zdravotnictví

Jeden z nejbohatších podnikatelů v Česku Tomáš Chrenek dostal od ztrátových Českých drah pěkný dárek: 41 milionů korun. Chrenek totiž loni vyhrál coby jediný zájemce soutěž Českých drah na pronájem jedné zčásti zrekonstruované železniční nemocnice a sítě železničních poliklinik v šesti městech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Xaver01

Jako u ruských oligarchů

beztak si nás pletou s Čečnou, vstupme do ruské federace. Máme s Rusákama toho tolik společného.

0/0
30.9.2008 18:10

sageorg

ČD

je tunel na prachy,stejně jako chytrá dálnice a mnoho dalších.Co ostatně čekat,když tady lobuje každý,kdo získá sebemenší politickou moc včetně premiérů.

0/0
30.9.2008 16:57

falda

ČD

sponzorují spoustu podnikatelů a celých podniků, které z nich jen dolují peníze, a pak se lidé diví, jak jsou železnice prodělečné. Vše je otázkou "šikovně" zformulovaných smluv, které poskytují právní ochranu pro legální tunelování našeho největšího státního podniku, který stát musí dotovat, protože v podstatě nemá jinou možnost. Ale to u nás není žádná novinka, velké soukromé firmy vždy nejvíce vydělávají na státních zakázkách, obvykle silně předražených, placených z našich daní, i když navenek působí, jak jsou úspěšné a manažersky zdatné. U ČD je to jen nejvíc markantní, protože o jejich dotování se nejvíc píše. Není to ale problém jen ČD, ale celé společnosti, jejíž výkladní skříní ČD jsou.

0/0
30.9.2008 13:52

yam.boy

Re: ČD

Řešení je jednoduché - jak píšu níže, stačí privatizovat..

0/0
30.9.2008 14:20

slavek133

Re: Re: ČD

tož holá pravda,to už ví i uklizečka u kámoše v panelákuR^

0/0
30.9.2008 14:30

0100

Předsedu představenstva by měl stát jako majoritní vlastník

ihned vyhodit. Za své činy ručí veškerým svým majetkem dle obchodního zákoníku, takže veškerý majetek obstavit na zaplacení jeho rozhodnutí a samozřejmě ze zbytku vyvodit trestní odpovědnost. Tihle lidé si zvykli dělat výběrová řízení a po nich pak podepisovat nevýhodné dodatky. Podobné to bylo s Kapschem a další u silnic a mýta.Taková svinstva se ve státní správě dělají. nechápu, proč podobní darebáci nepřichází o svá místa a nejsou hnáni tvrdě k odpovědnosti. ;-O[>-]

0/0
30.9.2008 13:46

Farmer

Re: Předsedu představenstva by měl stát jako majoritní vlastník

Právník laik?

0/0
30.9.2008 14:03

slavek133

Re: Re: Předsedu představenstva by měl stát jako majoritní vlastník

né,jen nevyléčitelný optimista.A to se bude v budoucnu trestat.

0/0
30.9.2008 14:32

yam.boy

Privatizovat!

Na to se dá říct pouze jedno - okamžitě privatizovat České dráhy! Jak říkal Radim Jančura (Student Agency): "Lidé si myslí, že České dráhy dělají nějakou charitu, že jezdí do

malých vesniček, kde prodělávají. Jenže dráhy prodělávají, protože

špatně hospodaří! Dostávají tak obrovské dotace, že kdybychom dostali

stejné peníze v dálkové dopravě, tak náš vlak, který je koncipován jako

nejluxusnější v Evropě, může jezdit úplně prázdný." A tak je to se vším, i s dopravním zdravotnictvím - soukromník nechá u jakéhokoli lékaře udělat mašinfíru potřebné zdravotní testy a pak jeden jediný lékař u ČD vyhodnotí, jestli je ten člověk schopnej jezdit s vlakem. A tudíž okamžitě zruší veškeré dopravní zdravotnictví, protože ho nebude třeba. DOST BYLO SOCIALISMU - PRIVATIZUJTE DRÁHY! (a lesy a energetiku a...)

0/0
30.9.2008 12:51

Erciyes

Re: Privatizovat!

Hlavně, aby Řebíček nechal zprivatizovat to Řízení letovýho provozu. To musí bejt v souktromejch rukách. ;-D

0/0
30.9.2008 13:12

falda

Re: Privatizovat!

V privatizaci to není. Švýcarské spolkové dráhy privátní nejsou a přesto fungují patrně nejlépe ze všech evropských železničních správ (i u tzv. soukromých švýcarských železničních společností je hlavním vlastníkenm stát). To je v lidech, kteří tady budou pořád stejní - před privatizací i po ní. Srovnávat ČD se Student Agency nelze - zatímco ČD zajišťují prakticky celoplošnou dopravní obslužnost v rámci celé ČR, Student Agency slízává pouze smetanu na nejlukrativnějších trasách, kde nemůže prodělat. Proč třeba nejezdí z Českých Budějovic do Brna? Patrně proto, že by neměla jistotu maximálního zisku s nejnižšími náklady, což je jediný princip, na němž funguje. Taky má oproti ČD/býv. ČSD v přepočtu na 1 přepraveného cestujícího dost nehod...

0/0
30.9.2008 13:36

yam.boy

Re: Re: Privatizovat!

Nesmysly: 1. Kdyby dostávala Student Agency tak štedré dotace jako ČD, tak celoplošnou obslužnost zajistí levněji - vždyť jsem to už tady psal.. 2. Kouzlo privatizace je mimo jiné i ve zrušení celoplošné obslužnosti - ať si každý kousek obstará jedna menší firma, než jedna celoplošná=monopolní 3. Argumentovat, že někde to funguje dobře, je nesmysl - že to klape ve Švýcarsku přece vůbec neznamená, že by to tak šlo i u nás (očividně to tak opravdu nefunguje) 4. To jsou strašný kecy, že je to v lidech.. Co tedy chceš dělat? Kde chceš vzít ty "správný" lidi? A ci s těma "špatnýma"? A kam je dáš? A kde vezmeš ty dost "spávných". Hov*adina až na půdu - systém se musí přispůsobit tak, aby to fungoval i se "špatnýma" lidma. Vždyť to je přece jasný jak facka.. JEDINĚ PRIVATIZACE!

0/0
30.9.2008 13:51

wercza

Re: Re: Re: Privatizovat!

Že se do toho nevrhneš sám, jsa evidentně nabitý přepdoklady a elánem něco změnit, chytrolíne... Na internetové platformě, to se dělají revoluce.... hubou;-O

0/0
30.9.2008 13:55

yam.boy

Re: Re: Re: Re: Privatizovat!

A jéje - promluvila zaťatá pěst dělnické třídy.. Milá zlatá, já mám firmu na něco úplně jiného - nemůžu zastat všechno. Tohle chce know-how, peníze, zkušenosti v oboru. Navíc mě ani není zapotřebí - Jančura by se do toho rád pustil, jen mum musí ten náš stále socialistickej stát dát příležitost. Já nedělám žádnou revoluci, chtěl bych jen po vládě to co je jinde normální - aby stát kontroloval, reguloval ale proboha nic nepodnikal a nevlastnil!

0/0
30.9.2008 14:18

MudaFuka

Chrenek Gross Dalik Topolanek Mrazek Cesky drahy

je mi z vas vsech nabliti

0/0
30.9.2008 12:48

Erciyes

Re: Chrenek Gross Dalik Topolanek Mrazek Cesky drahy

MudaFuka. What does it mean? MotherFucker? Proč takový ošklivý nick?

0/0
30.9.2008 13:14

larix

Re: Chrenek Gross Dalik Topolanek Mrazek Cesky drahy

Paroubek, Rath, Gross, Sobotka

0/0
30.9.2008 13:48

Zubrsu

Nic jiného než hořce se smát

.....prostě nejde, v pátek "musím" s ČD do PHA.Už teď se bojím, co se zase stane...za poslední 3roky jsem nasbíral, jednou stržená trolej před PCE, jednou chcíplá lokomotiva prakticky na stejném místě +- 100m,pravidelná drobná zpoždění od 30 po 90 min. bez jakékoliv omluvyči jeno informace proč,nebo co se stalo,perličkou bylo jedno zpoždění nad 300 min na příjezdu, kdy teda milostivě vrátili jizdné a nikam se nejelo a to poslední pozitivní.....ve 3.....slovy:třech případech jsem dojel přesně na čas. Dráhy jsou jeden veliký  "cirkus" v této republice! Ale za ty prachy......no nedělejte takový byznys!

0/0
30.9.2008 11:40

mr.cert

Re: Nic jiného než hořce se smát

A proč nejdeš busem? 8-o

0/0
30.9.2008 13:29

Zubrsu

Re: Re: Nic jiného než hořce se smát

Jednoduché, protože mi ten jeden bus co jede ráno do PHA nedokáže do určitého času dorazit na místo jednání a ten druhý zpět vyjíždí, když jsem ještě na jednání.A na ČD mi vadí jen to jediné ( jako na Poště), že je ještě nezprivatizovali a valí do nich prachy horem dolem,výsledek neodpovídá vloženým investicím.

0/0
30.9.2008 14:43

Dennys

No nevim

"Z poliklinik houfně odešli a dál odchází odborníci, kteří mohou vydávat osvědčení o odborné způsobilosti pro zaměstnance drah, a začíná to být velký problém. ....."

Drahy budou investovat, jak je psano, do budov - do cihel a cementu. O tom, ze by investovaly do personalu se nepise. Aby tam nejaci vohnouti vubec zbyli.:-P[>-]Rv Tschuuussss.

[]

Reklama

0/0
30.9.2008 10:34

krajinka

doplněk

Nechápu jak může být nadpis ČD sponzorují Chrenkovi zdravotnictví, když to je naopak. MF dnes se zase chová trochu bulvárně

0/0
30.9.2008 10:22

Si0

Re: doplněk

Naopak, jo? Dobrý fór.

0/0
30.9.2008 12:36

krajinka

umíte číst?

dříve ČD investovaly do provozu jen jednoho svého zařízení 25 miliónů ročně, což je za 5 let 125 milonů Kč dotací, teď se to otočilo a Agel jim bude platit 180 miliónů za 5 let, což je 300 miliónů výnos pro české dráhy. Nevidím nic na tom, když z těchto peněz zainvestují do svého majetku 41 miliónů, ty budovy jim zůstanou i po uplynutí nájmu

ten článek je napsán dost tendenčně 

0/0
30.9.2008 10:19

vavken

Re: umíte číst?

Taky nepíšeš fakta. Agel s tím nemá kromě majitele nic společného ( a to ani v Agelu Chrenek oficiálně vůbec nevystupuje - viz smlouvy o smlouvách atd. ).

0/0
30.9.2008 10:39

krajinka

Re: Re: umíte číst?

to nechápu? DZ je a.s. z holdingu Agel, kde Chrenek oficiálně vystupuje

0/0
30.9.2008 10:43

metalovy duchodce

vláčky

chtěl jsem si na chalupě postavit takový malý kolejiště, velikost asi v měřítku H0, pár mašinek, několik vagónků, rzchlůíkových souprav, výhybky, koleje. Ale jak koukám, řízení železniční společnosti je věc velesložitá a bez přelévání vysokých částek peněz sem a tam a bez lišáckých podvodů to nejde, na to bych asi neměl. Takže se na to malý kolejiště asi vybodnu.. Nebo že by mi vypomoh stát ??   [>-]

0/0
30.9.2008 10:19

vavken

Agel

No, někdo musí zaplatit jěště Chrenkův  Agel + nákup fabriky v PL. To se nedá nic dělat. ;-D

0/0
30.9.2008 10:10

dwart

Janina 7

Mě by spíše zajímala struktura ceny lístku na železnici. Kdy například v Prahy do Břeclavi je běžné jízdné 385 Kč, tuhle cenu ale platí maximálně tak cizinci-turisti, kteří neví, že je zde milion slev, na studenta, do 26 let, zákaznické, důchodce, sone, letní sleva, Eliška.....za poslední elišku se dá dojet do té Břeclavi za 150 Kč. A teď mě zajímá co je alokováno do té běžné ceny, kterou stejně nikdo neplatí??

0/0
30.9.2008 10:08

_Aleister_

Re: Janina 7

poplatek za blbost při nakupování? :-)

0/0
30.9.2008 10:20

Si0

Re: Janina 7

Elišky bych nikdy nevyužil, znamená to se u drah registrovat a to odmítám. Využívám jen slev bez registrace.

0/0
30.9.2008 12:42

dedko

Měl by vrátit !

Pan Chrenek by měl vrátit státní podporu ve výši 2 miliardy, kterou dostal za vlády ČSSD, aby  tak byl zachráněn jeho podnik od pádu. Nyní jeho podnik funguje dobře, proto by měl tuto částku vrátit. Bylo by to slušné k daňovým poplatníkům,

2 miliardy totiž patřily právě daňovým pplatníkům. Který z drobnýách podnikatelů nebo živnostníků  dostal nějakou podporu? Neznám ani jednoho ! Panu Chrenkovi se podpora dala a dnes z toho mají mnozí politici svoje bohatství, které jim nezávidím, jen to považiuji za sprosťárnu vůči dańovým poplatníkům.

0/0
30.9.2008 10:07

vavken

Re: Měl by vrátit !

To je trošku mylná informace. Moravii nikdy krach nehrozil.

0/0
30.9.2008 10:11

parecekcek

Re: Měl by vrátit !

Víš o čem mluvíš? Nikdy žádnou dotaci nedostal. To jsou peníze za akcie Nové huti, které prodal státu. To je jako by jsi prodal státu barák a dostal za něj dva miliony a pak se psalo, že jsi dostal dotace dva miliony od státu. Nejdříve si zjisti detaily a nepiš kraviny.

A že média píšou, že to je dotace - jasně, lépe se to prodává. A zjisti si komu ty noviny patří nebo je vlastní a pro koho nebo proti komu píší.

0/0
30.9.2008 12:41

metalovy duchodce

ČD = díra (jedna z mnoha) v ekonomice ČR

české dráhy vůbec rády sponzorují kdeco, nemocnice, filmy a vše s čím nemají nic společného... Z cizího krev neteče a státní finance se dojí nelépe.  

0/0
30.9.2008 10:06

hugo.tom

není to trochu luxus

vydržovat si železničářské nemocnice a polikliniky, v době kdy jednak ČD toho moc nevydělají. To nemohou železničáři chodit do "normálních" ordinací?

0/0
30.9.2008 10:04

metalovy duchodce

Re: není to trochu luxus

nemohou, tam by to měli za "plné jízdné"..

0/0
30.9.2008 10:12

dwart

Kylchap

Ale vy naivo, ČD mají kumulovanou ztrátu cca 6mld.. Dluhu se zbavily ČD jenom papírově, protože ho "nechaly" v původní společnosti, z které se jako akciovka vyčlenily. Navíc jsou brutálně dotované, takže tu tvrdil, že byly v roce 2007 v černých číslech je leda tak dobrý kameňák.

0/0
30.9.2008 10:02

Beerdy

No to bych blil....

:-©...to už nenažranci vchrenkovic došly miliardy nebo co? Asi ne, takže se nabízí úplně jiné transparentní vysvětlení:  pár prevítů z vedení drah ho použilo jako průtokový čistič úplatků pro sebe. A t ykecy...bóže, co je to za právní nóvum "vztah se vyvíjí" - to patří do manželské poradny, nikoliv jako podklad pro přílohu ke smlouvě, přičemž tato příloh adefacto mění smysl smlouvy!!!! Je to podvod, hnus, už m ěto v tomto stítě tak strašně neba, že asi emigruju na Mars.....

0/0
30.9.2008 9:51

Yaroukh

Dává se nějaká cena za vlasy?

V Americe udělujou Cenu za nejlepší účes z veverky. Tenhle klaun by ji měl jistou.

0/0
30.9.2008 9:46

HonzaS

PRESNE TO JE UKAZKA JAK ZDRAVOTNICTVI DOPADNE!

Tohle je vzorova ukazka a dukaz, proc tihle lide do zdravotnictvi jdou. Chteji vice a vice penez a pochopitelne si to nekde musi vzit. Takhle dopadnou pak tyhle pokusy, co Julinek a ten jeho prtavej sasek predvadi. Uz tady jednou v devadestych letech byly zdravotni pojistovny a dopadlo to krachem. Uz tehdy i dokonce Klaus navrhoval mit jen VZP a zrusit ostatni pojistovny a nyni se to znovu otvira jako opet dalsi tunel do statnich penez. Tahle zeme uz je zrala na emigraci.RvRvRv

0/0
30.9.2008 9:41

metalovy duchodce

Re: PRESNE TO JE UKAZKA JAK ZDRAVOTNICTVI DOPADNE!

jako první emigrovaly státní finance..

0/0
30.9.2008 10:08

grrrr....

Tak se vydělávají peníze.

Už Vám to konečně dochází. Prací se prostě prachy vydělat nedají.

0/0
30.9.2008 9:34

__XXXX___

Další titulek

České dráhy sponzorují Renčovy filmy R^

0/0
30.9.2008 9:16

EnVidiaSeries

Další modrý tunel..

Co dodat?

0/0
30.9.2008 9:09

Kylchap

Madam autorko,

účetnictví ČD za rok 2007 skončilo v černých číslech.

0/0
30.9.2008 8:58

NAVSTEVAK

Re: Madam autorko,

;-D tak ten byl nejlepsi

0/0
30.9.2008 9:01

Brainwashington

Re: Ožralý železničář??

ČD žijou z dotací. Provoz Pendolí i ostních vlaků je vysoce ztrátový, počáteční investice bez úprav do Piňďolín byla 9,5 mld Kč, které se nikdy, nikdy, ani za 250 let nemohou vrátit !! Tek tu neblafujte! Ano, jsou v černých číslech při ztrátě 12 mld té dotace(skoro celé)!;-D

0/0
30.9.2008 9:03

Janina7

Re: Re: Re: Re: Ožralý železničář??

A děláte si prosím Vás čárky kdo opravdu jede v té předražené soupravě za plné jízdné??? Za prvé: řadový železničář platí trasu Ostrava-Praha 100,-Kč, železničář ve funkci nic, papaláš si veze p...l na papalášskej průkaz, cestující do letadla v Ruzyni jede na letenku. Takže těch co platí opravdu plné jízdné je jen hrstka! Navíc to jsou většinou povaleči z úřadů, kteří dostanou proplacený cesťák, takže to nakonec stejně platí daňoví poplatníci! A mimochodem, za jeden tento předraženej italskej křáp by bylo například pětadvacet normálních rychlíkových souprav s magnetickými brzdami a rychlostí přes 160 km/h. Tuším že těch křápů se koupilo 9 - 11. Tak si to laskavě zpočítejte co nás ta sranda stojí!

0/0
30.9.2008 9:36

grrrr....

Re: Madam autorko,

Jenže tu akciovku stále dotuje stát. Navíc ty černá čísla nejspíš znamenají počet úmrtí na železnici.

0/0
30.9.2008 9:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.