Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mezi vysokoškoláky se strhla bitva o dobrý rozvrh

Na první pohled to vypadá jako napínavá počítačová hra pro několik stovek hráčů najednou. Studenti pardubické univerzity v ní však nebojují o body, ale o něco mnohem cennějšího - o volný čas na celý podzim. Vyhrává ten, kdo je rychlý a trpělivý. Rozvrh na zimní semestr si totiž studenti sestavují sami a on-line.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lachta

nic nového

Už léta nic nového na VŠE, včetně toho boje zbývající místa. :-) Na vysoké škole by snad mohl člověk mít právo na trochu samostatnosti, a ne jako v někde mateřince mít celý rozvrh dopředu nalinkovaný.

0/0
1.10.2008 8:35

henrietta23

Re: nic nového

Taky nevím, proč o tom píšou teď, když to u nás funguje už celá léta. Jediné co by měli napravit je kapacita systému, aby to záželo opravdu na naší rychlosti a ne na štěstí, že nás to tam zrovna pustí. A na filozofické navíc není neúspěchem nic ztraceno, mají dobré studijní referentky, co jim kapacitu rozšíří kdykoli je to možné, stačí jen zavolat:o)

0/0
10.10.2008 15:50

moonlise

To je ale objev!!

     Co dady dělá takový článek o ničem? Patří tak maximálně do univerzitních novin mezi dojmy studentů... Kupodivu takto to funguje nejen na "pardubické", ale již mnoho let na mnoha vysokých školách...:-/

0/0
29.9.2008 17:44

Necroman

a co jako

A co jako? To je bezna praxe na mnoha vysokych skolach, bitva o zapis do skupiny, o zapis na zkousku ci test...

0/0
29.9.2008 17:38

Pan Navratil

Re: a co jako

No tak ne každý to ví, co myslíte?

0/0
1.10.2008 12:29

Pan Navratil

Mno,

ono nejde tak o dobré, či špatné předměty, ty povinné holt mít musíte. Možná je ale lepší mít blok na šest hodin, než mít rozvrh jako noty na buben.

0/0
29.9.2008 17:20

Pan Navratil

Mno,

Kateřina Vejběrová ani Kateřina Černá zřejmě nečetly podmínky využívání akademické sítě, zejména odstavec o nakládání s hesly :-P

0/0
29.9.2008 17:17

zostera

Re: Mno,

Asi tak, v Brně na FF se nedávno někomu za vyzrazení hesla jiné osobě vyhrožovalo disciplinární komisí. Jestli k ní došlo, nevím. Hesla s kamarádem sdílíme kdekdo, ale chlubit se s tím do novin opravdu není taktické, chceme-li ještě dál studovat.

0/0
11.10.2008 23:36

tom-2718281828459

jedno řešení

měli by ten problém řešit principem poptávky a nabídky. Nejoblíbenější předměty dát do velkých přednáškových místností a snížit za ně počet kreditů. Za neoblíbené  asi většinou těžké předměty dát více kreditů.

0/0
29.9.2008 16:55

roedor

Re: jedno řešení

to bohužel nejde, ECTS kredity jsou normované EU:-/

0/0
29.9.2008 17:04

a8nn

Re: Re: jedno řešení

Lol, to vykládejte třeba SlU v Opavě.

0/0
1.10.2008 23:12

tsv

Re: jedno řešení

Vztah mezi oblíbeností a náročností někdy platí, ale někdy neplatí. Ještě větší vliv než náročnost má užitečnost. A v tomto případě není dobré předmět trestat nižším počtem kreditů. Nicméně s tržním hospodářstvím naprosto souhlasím. Místo kreditů obdržených ještě rozdat (prodat) kredity na placení za předměty. No a pak už je to jenom o "burze" předmětů a o stanovování tržních cen.

0/0
29.9.2008 17:06

Vasis

Re: jedno řešení

TOTO Tvrzeni nemusi bzt vzdy pravda, protoze pokud je poptavka, je vic predmetu a tz uci vic ucitelu, a to je hned videt, ktere prednaskovkz se plni a ktere zustavaji prazdne

0/0
1.10.2008 11:59

henrietta23

Re: jedno řešení

To by mohl být zajímavý nápad, kdybychom např. my neměli všechny předměty povinné a jen asi 2 předměty za celé magisterské studium si mohli zvolit z "nebřeberné" nabídky povinně volitelných. Takže nabídka je jasná a poptávka je určována jen "kvalitou" nabízených časů. Těžko ale můžete dát 3 kredity za statistiku, která je ve středu dopoledne a 6 kreditů za statistiku, která je v pátek od tří do pěti:)

0/0
10.10.2008 15:56

((o-MAILA-o))

je to boj

Naprosto mohu potvrdit mnohdy dlouhý a usilovný boj o předmět. Dokonce probíhají mezi studenty i výměny předmětů. Měl jsem velké štěstí a rychlou ruku - to je základ úspěchu. Hůře na tom jsou mí kamarádi, kteří opakují.

U našeho oboru informatiky jsou termíny obsazeny ihned po spuštění díky scriptům.

0/0
29.9.2008 16:45

BenediktSpinoza

proc bych uz nechtel byt studentem?

kvuli vynalezu zkazy oznacovanemu zkratkou STAG;-€;-O jesteze ted uz za mne kontakt s nim obstarava sekretarka:-)

0/0
29.9.2008 16:21

Muf007

Re: proc bych uz nechtel byt studentem?

souhlas nechutný program (Y)

0/0
1.10.2008 7:22

a8nn

Re: proc bych uz nechtel byt studentem?

Co to je?

0/0
1.10.2008 23:13

honzajaka

Re: proc bych uz nechtel byt studentem?

stag je dobrý, nikdy jsem s ním neměl problémy a našel jsem si tam co chtěl, ale nedá se holt zavděčit všem no

0/0
12.10.2008 19:20

antena.h

Ale přece autorka sama je studentkou této "univerzity"

Ale přece autorka sama je studentkou této "univerzity"...studuje religionistiku...no comment...každopádně si myslí, jak je právě její škola důležitá a výjimečná a jedinečná :-© ...i jiné školy používají internet....některé dokonce i chytřejší způsoby zapisování předmětů, přednost podle odstudovaných kreditů, studijních výsledků atd.

0/0
29.9.2008 15:42

henrietta23

Re: Ale přece autorka sama je studentkou této "univerzity"

To si snad myslí skoro každá snaživá studentka, že její škola je důležitá a výjimečná, ne?:o))) Samozřejmě by bylo zajímavé, kdyby si autorka zjistila, jak to chodí i na jiných školách, ale článěk asi neměl být o využívání techniky na vysokých školách, ale o boji studentů o předměty a nejspíš byl reakcí na to, že jí samotné se zapsat nepovedlo tak jak původně chtěla (pokud je pravda, ze je autorka z FF Upce).

0/0
10.10.2008 16:00

iuos

hmm

beztak tam nebudou chodit ;-D;-D

0/0
29.9.2008 15:23

Corcaigh39

V Olomouci každej rok

No je teda objev, u nás na právnický v Olomouci je šance zapsat pár předmětů prvních pár sekund, pak se to na kdo ví jak dlouho sekne a po první minutě už sou ty nejlepší časy obsazený. A takhle je to každej rok. Kdo má štěstí....

0/0
29.9.2008 15:20

turbosound

Re: V Olomouci každej rok

Jojo, ve Zlíně to samé... smysl tohoto článku mi uniká, asi nebylo o čem psát.... Rv

0/0
29.9.2008 16:11

1gomez

v Pardubické "univerzitě" je opravdu o co bojovat :-)

snad jen o to volno a nejlepší jejich "filosofická" fakulta z exmarxistů, dětí komunistů a odpadlíků od víry. ;-D;-D

Jinak na normální vysoké škole takové zápisy probíhají cca 10 let.

0/0
29.9.2008 15:16

Baff

Re: v Pardubické "univerzitě" je opravdu o co bojovat :-)

Moje řeč. Tohle je úplně normální snad na všech vyskokých školách. Takže opět článek o ničem.

0/0
29.9.2008 15:21

kirio

Re: Re: v Pardubické "univerzitě" je opravdu o co bojovat :-)

Souhlas, na VUT i VŠB to takhle funguje léta. Přesto díky za "šokující" článek;-D

0/0
29.9.2008 15:52

Harry_

Re: Re: Re: v Pardubické "univerzitě" je opravdu o co bojovat :-)

Přidávám VŠE. Také cca 10 let.

0/0
29.9.2008 18:02

henrietta23

Re: Re: Re: v Pardubické "univerzitě" je opravdu o co bojovat :-)

Ach vy chytráci z těch nej univerzit, z toho, že autorka neuvedla, jak dlouho už tenhle systém na upce funguje, si myslíte, že tam je první rok?:o)

0/0
10.10.2008 16:02

zostera

Re: Re: Re: v Pardubické "univerzitě" je opravdu o co bojovat :-)

Já přidám MU Brno, kde je NĚKDY ten boj dokonce na tři kola: 1. kolo, vejít se do kapacity předmětu, 2. kolo cca za měsíc, narvat se do nějaké seminární skupiny, a 3. kolo, narvat se do některého tělocviku. Náš počítačový systém se jmenuje IS (Stag je proti němu žvejkačka), dostal už mnoho prestižních ocenění a má nejlepší administrátory a vůbec všechno nej... asi proto při registraci pravidelně lehne.

V kontextu příspěvků nade mnou se také připojuji k názoru, že nechápu, co je na pardubickém systému tak zajímavého, že má samostatný článek. Autorka si měla raději zjistit situaci na různých školách v republice a porovnat to, než psát dramatickou reportáž z Pardubic.

0/0
11.10.2008 23:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.