Diskuze

Mnichov 1938: Český sen o boji a vítězství stále žije

Otázka, zda se měli Češi a Slováci bránit v září 1938 útoku Němců, Poláků a Maďarů, je svůdná, právě tak jako záhadná i prakticky nezodpověditelná. Přesto přitahuje pozornost jako žádná jiná osudová křižovatka českých dějin. Podle neoficiálních šetření prý dlouhodobě podporují boj spíše ženy, zatímco muži schvaluje kapitulaci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
S

speed8

2. 10. 2008 16:58
..

Otázka je, jestli válka nebyla dokonce potřebná. Němci si na dlouhá léta dokázali, že na světovládu prostě nemají a v ČSR se vyřešil problém s početnou a problémovou národnostní menšinou, což by se bez války nikdy nevyřešil.

0 0
možnosti
S

speed8

2. 10. 2008 16:55
Stačila větši odvaha politiků

Hitler hrál vabank a díky neuvěřitelně zbabělým politukům na západě mu to klaplo. Jinak stačilo, aby Francie, Anglie, ČSR a řekněme na pokyn z Anglie i Polsko, ti všichni vyhlásili všeobecnou mobilizaci, obchodní blokádu (zejména embargo na phm) a teprve potom se jelo jednat do Mnichova. Německá armáda byla v roce 38 zoufale nedozbrojená, neměla munici, letecké pumy, phm, použitelné tanky ani docvičené záložníky (branná povinnost až od roku 33). Za této situace by k válce vůbec nedošlo. Jenže pravicoví politici mají tisíc jiných zájmů než jen zachování národa.

0 0
možnosti
PB

Picolik

2. 10. 2008 15:18
Jiná situace

Co si podle mne málokdo uvědomuje je že tehdá byla zcela jiná situace. Naše republika existovala jen 20 let takže většina lidí ještě pamatovala že jsme byli součástí Rakousko-Uherska. Takže si nikdo moc nelámal hlavu s tím jestli se hranice takovéto nově vzniké republiky nějak upraví. Dnes to ale cítíme jinak. Lidé co zažili Rakousko-Uhersko již nežijí a ostatní už si hranice neumí jinak představit. Takže je logické že dnes by se každý chtěl bránit a přijde mu proti srsti že "to tenkrát vzdali"[>-]

0 0
možnosti
JL

Winston1984

2. 10. 2008 16:08
Re: Jiná situace

Jenže tenkráte bych za ten stát bych byl ochotný bojovat - právě proto že byl nový a k něčemu to mohlo vést. Dnes bych možná těm náckům ještě pomoh, aby odsud vymetli ten sajrajt v podobě Jyrky , Mirka , Ička , Tčka, Standy .....  otázka je jak by to pak dopadlo , každopádně za tuhle zemi - dnes ne !

0 0
možnosti
MN

Forrrest

2. 10. 2008 14:26
Naprosto zbytecne hrdinstvi vs rozum

Proc byt tak hloupi jako Polaci? Ti si nechali vybit sve nejschopnejsi muze... a jak to u nich dopadlo, jak jsou na tom dnes...8-oRvRv

Vy, dnesni hrdinove zpetne hlasajici do utoku, jste slepi! Vy, co obvinujete ze zbabelosti, jste pokrytci:-©

0 0
možnosti
TB

Todd Berrtuzzi

2. 10. 2008 13:01
Zbabělost se musí vždycky

hezký zdůvodnit. Nejlépe nějakým výzkumem. :-P

0 0
možnosti
TB

Todd Berrtuzzi

2. 10. 2008 13:04
Re: Zbabělost se musí vždycky

I když k zblití není ani tak fakt, že jsme se nebránili jako spíš fakt, že české podniky produkující pro armádu, měly bezpečně nejvyšší produktivitu práce ze všech co pro Němce vyráběly.  :-P

0 0
možnosti
KJ

cybermiky

2. 10. 2008 9:12
proč

si ale Anglie za vybavení našich vojáků nechala zaplatit části našich zlatých rezerv to je nepochopitelné. Nejdřív nás prodali, potom naši letci také za ně bojovali ve vzduchu a nakonec jsme si to ještě museli zaplatit :-©

0 0
možnosti
RB

blazir1

2. 10. 2008 11:17
Re: proč

voni jsou ti zapadaci vychcany jak mraky. Amici si taky nechaly slusne zaplatit(odlifrovavali vsechno co melo cenu). Kolujici vtip o Orloji a ruskem marsalu(dle me nesmyslny, rusove se nespecializovali na odlifrovavani vseho co ma nejakou cenu) taky klidne mohl byt o Orloji a us-generalovi:-©

0 0
možnosti
D

dedko

2. 10. 2008 8:55
Bránit se ?

Dnes hodně lidí tvrdí, že jsme se měli bránit. Je zajímavé, máme-li poslat další vojáky do Afghanistánu je většina proti. Jak to tedy s tou vojenskou angažovaností Čechů je? Když to není aktuální jsou všichni hrdinové. jakmile o něco skutečně jde, škoda mluvit, abych neurazil....

0 0
možnosti
LL

luko5

1. 10. 2008 23:22
Němci měli na úrovni letectvo.

Tam, kde měly potíže německé pozemní jednotky, tam vzápětí udělali letecký masakr.  Tak že, abychom se mohli s nějakou perspektivou bránit,  potřebovali bychom cca 1000 letadel  P 51,  utajené dostatečné zásoby benzínu a jejich přísun ,  dostatečné  množství munice.  Jejich  výroba by musela být přesunuta pod zem. A teď zbývá si položit otázku, jestli v roce 1938 tohle bylo reálné.

0 0
možnosti
AA

A.A.

2. 10. 2008 0:23
Re: Němci měli na úrovni letectvo.

Naše vojsko bylo schopno pozastavit postup německé armády. Avšak zvítězit bychom nemohli, pokud by se velmi brzy nedostavila skutečná vojenská pomoc Francie a VB.

0 0
možnosti
DM

civavajessica

1. 10. 2008 16:08
Co se pořád tak podceňujeme???

Ha, tak jestli my jsme zbabělci, protože jsme se tehdy vzdali bez boje a raději se nevzdali vlastní existence, jak byste nazvali Angličany a Francouze??? Oni byli navíc ještě velcí idioti, protože nepochopitelně věřili tomu, že žádná válka nebude. Ale jak vidno, oni se nějakými myšlenkami na vlastní zbabělost ani hloupost vůbec netrápí. Češi, přestaňte se konečně podceňovat, nejsme o nic horší, než kterákoliv jiná země v Evropě i jinde. Myslím, že už jen to, že jsme jako malá zemička přežili tolik staletí obklopení velmocemi, ukazuje naši odvahu a vytvalost. Kolik malých zemiček už na světě bylo, co se jim vůbec přežít nepodařilo.

0 0
možnosti
AA

A.A.

2. 10. 2008 0:25
Re: Co se pořád tak podceňujeme???

Ano, máte naprostou pravdu. Naše česká země je mnohem lepší, než si mnozí Češi myslí. Jsem rád, že žiju právě v této zemi. [>-]V

0 0
možnosti
LP

GEORGE MICHAEL

1. 10. 2008 15:19
PŘÁTELÉ....

Přátelé, jestli mohu poradit, neřešte to.... Kde je psáno, že chce-li někdo bránit svoji zemi, tak to musí dělat na jejím územím... Tento článek vyzněl skoro tak, že během 2. světové války jsme se jen váleli, netrpěli, nekrváceli... .Jenže my jsme trpěli, my jsme krváceli - ať už v Polsku, v Rusku, u Tobruku, v bitvě o Velkou Británii, pak i v Itálii a o několik měsíců později i ve Francii - cožpak toho není málo??? Já myslím, že toho je ažaž - ale na druhou stranu chápu ty chlapy (a nejen je - viz objořáři a odbojářky později), kteří chtěli položit život za naši vlast.

0 0
možnosti
AA

A.A.

2. 10. 2008 0:27
Re: PŘÁTELÉ....

Ano, my se bránili - nad Francií, Anglií, v Polsku, v Itálii, v Rusku a ve východní Evropě vůbec. Naši vojáci bojovali. Máme tolik zapomenutých hrdinů...[>-]

0 0
možnosti