Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rakušané rozhodovali o vládě a směřování země. Poprvé i šestnáctiletí

Více než šest milionů rakouských voličů mělo dnes šanci vyrazit k předčasným parlamentním volbám. Nejde v nich jen o budoucí vládu, ale také o další směřování země. Velká koalice sociálních demokratů a lidovců se dostala do slepé uličky a díky tomu mají velkou šanci populisté, kteří hlásají: "Teď jde o nás, o Rakušany."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mtis

No jo, tak tahle reforma se levým a zeleným moc nepovedla ..

...

0/0
28.9.2008 19:13

jointick

Děti volí,

tak to je dobré8-o;-D

0/0
28.9.2008 19:11

mawest

National Wahl in Österreich

...ist No. eins und für uns is das Führer Strache...hör zu !

0/0
28.9.2008 18:43

chroustal

strache

ÖVP 56, ÖVP 49, Grüne 20, FPÖ 35, BZÖ 23 mandátů.

První reakce šéfa FPÖ Stracheho zněla: "Jsme na třetím místě, ale já chci být kancléřem, tak jako se to stalo po volbách v roce 1999, kdy třetí strana měla kancléře."

Tak jen doufám, že se FPÖ a BZÖ a ÖVP tak rozhádají o koryta, že nebudou moci usednout do společného kabinetu. Lidovci by do společné vlády s těmito dvěma extrémisty šli jen v případě křesla kancléře pro sebe.

0/0
28.9.2008 17:29

gips91

re:strache

Trošku mi to připomíná film Hitler:vzestup zla.

0/0
28.9.2008 17:35

fext

Re: re:strache

Jo, ten film mi připomíná spíš Obama. Taky schopnost zhypnotizovat masy a nic za tím.

A důležité upozornění - protože se scokomunistický vlády v EU rozhodly vykašlat na voliče a nechali jim imigranty kálet na hlavy, tak teď sklízí, co zaseli. V Německu to dopadne podobně, a tady bude v parlamentu Národní strana. A pokud s tím má někdo problém, tak si to račte vyřídit se stávajícími majoritními stranami, které se radši starají o svoje koryta, tunely, šibalství a "charitativní" fondy, pomocí kterých perou špinavé peníze. Protože to svým přístupem zavinili právě oni.

0/0
28.9.2008 21:21

EWCZ+

Re: Re: re:strache

" Podívejte Irové. Řekli ne Lisabonské smlouvě a hned je upozornili, že by svůj názor měli poopravit."   Hm...a pak se jeste nekdo divi, ze EU jaksi ztraci popularitu...dokonce i v Rakousku si toho vsimli...:-/...i kdyz tady mozna hraje roli i to, jak je EU zacala hned trestat, kdyz meli FPO ve vlade. Jojo, svobodny volby a referenda, to je peklo. I kdyz - napriklad ve Francii to osefovali tim, ze Sarko nasadil protiimigrantskou retoriku, sebral Le Penove strane hlasy, nacez v klidu pokracuje s tou svou Stredomorskou federaci, nebo co, a na sliby se samozrejme, jako pravy EUropan,  vykaslal.

0/0
30.9.2008 10:25

EWCZ+

Re: Re: re:strache

I z te Obamanie (a taky Palinomanie) je videt, jak lidi strasne touzi po zmene. Chteli by zvolit nekoho jineho, kdo nevypada tak uplne jako soucast systemu, kaslajiciho na potreby a problemy vetsiny obyvatel.

0/0
30.9.2008 10:27

mawest

Re: strache

scheise tschechei !! Raus aus Österreich !

0/0
28.9.2008 18:45

fext

Re: Re: strache

Řekl bych, že především Turci.

0/0
28.9.2008 21:22

forhend

Cože?

16 letí pubíci volí a rozhodují o budoucnosti země??? Neskutečné...8-o8-o8-o;-€

0/0
28.9.2008 17:11

kalifkaca

Re: Cože?

Kolik 16 letych se o neco takoveho zajima? Jestli mozna tak 1%? Kolik 18 letych se opravdu zajima? Taky jen minimum. Jestli neco, tak to spis mohli zvednout na 21. Jak priznala ta slecna, budou volit toho, kdo je jim sympaticky bez ohledu na cokoliv jineho. Super napad.

0/0
28.9.2008 17:45

forhend

Re: Re: Cože?

souhlasím, že to mohli zvednout na 21 let...Ale i to 1% může rozhodnout volby...:-/

0/0
28.9.2008 17:52

mawest

Re: Cože?

na ja, das Sie in Tschechien so nicht gebabt, daß ? :-)

0/0
28.9.2008 18:42

gips91

Třetí říše je tu

Strache 18% Haider 12

0/0
28.9.2008 17:01

stojan

Re: Třetí říše je tu

Teď se ukáže jestli lidovcům šéfuje opravdu Molterer nebo de facto Schüssel. Pokud Molterer, tak opět vznikne velká koalice, pokud Schüssel, tak vznikne koalice ÖVP-FPÖ-BZÖ. Jiná možnost než tyto 2 už není, Zelené nepotřebuje nikdo. Haider se se Strachem nenávidí, ale to jim nezabrání vládnout. Každopádně se mají Rakušáci na co těšit, protože zmíněná trojkoalice bude asi tak stabilní, jako jehlan postavený na špici a její životnost nepřesáhne dobu trvanlivosti máslaRv.

0/0
28.9.2008 17:16

gips91

Přímý přenos

Dá se to sledovat přes net na ORF.at

0/0
28.9.2008 16:55

gips91

Další zdroj

Z netu to stáhli,ale už je to na wikipedii SPÖ 29% ÖVP 24% FPÖ 19% GRÜNE 10% BZÖ 10% LIF 2% FRITZ 2%

0/0
28.9.2008 16:23

zahradka

Re: Další zdroj

Ne všechno, co je ve wikipedii je pravda, volební místnosti zavírají až v 17 hodin, do té doby ani předběžné výsledky nemůžou být zveřejněny. Nechce se mi věřit, že by BZÖ měl 10% a LIF jen 2%.

0/0
28.9.2008 16:44

gips91

Re: Re: Další zdroj

Mrkni na anglický článek wikipedia o volbách,ale je pravda,že to musíme brát s reservou,směrodatnější budou čísla až v 17:00

0/0
28.9.2008 16:46

zahradka

Re: Re: Re: Další zdroj

Tak podle ORF mají SPÖ 56, Zelení 20, lidovci 49, FPÖ 35 a BZÖ 23 mandátů. Jsou to první odhady, ale vypadá to, že se bude opakovat rok 2001 a tedy vládá lidovců s nacionalisty FPÖ a nově BZÖ. Máme se na co těšit. To, že Haider předběhl Zelené je na rakouské poměry naprosto zarážející.

0/0
28.9.2008 17:05

gips91

Re: Re: Re: Re: Další zdroj

Je neuvěřitelný že ve vyspělé zemi volí každý třetí pravý okraj.:-(

0/0
28.9.2008 17:15

fext

Re: Re: Re: Re: Re: Další zdroj

Je to zcela přirozený, přímej důsledek politiky multikulturalismu a politkorektnosti. 

0/0
28.9.2008 21:26

gips91

První neoficiální výsledky

Nevim,jak je to možné,ale na vebu sparkasse už se něco objevilo-SPÖ 28,2 ÖVP 25,2 FPÖ 18 BZÖ 11 GRÜNE 10,5 LIF 2 FRITZ 2

0/0
28.9.2008 16:21

forticek

=)

Krásně manipulativní článek. Puberťáci a ochlastové volí "populisty", kdo se řídí rozumem zelené :-)))

0/0
28.9.2008 15:13

gips91

Re:=)

Ony ty deníky ten havlovský optimismus přijde,až bude tady český Strache nebo Haider.

0/0
28.9.2008 15:17

forticek

Re: Re:=)

Zaplevelení cizinci tu není tak velké jako třeba ve Vídni a hlavního evropského euroskeptika máme na hradě. Ale máte pravdu, za 20-30 let je možný nějaký větší konflikt kterému může napomoci i zhroucení sociálního systému a zdravotnictví jak ho známe dnes.

0/0
28.9.2008 15:20

chroustal

Re: =)

Fakt je, že z předvolebních průzkumů vyplynulo, že 16-17 letí voliči budou dnes majoritně volit Zelené a FPÖ. Takže nepovažuji článek za manipulativní. Navíc minulý týden jsem byl ve Vídni a narazil jsem tam na Stracheho mítink a velmi mě pobavilo, že Stracheho příznivci vesměs typově vypadají jak naši voliči KSČM. Zatímco u nás komunisti hrají na strunu závisti (jak to, že on má větší postavení a víc peněz než já), FPÖ hraje na strunu nenávisti (my Rakušané jsme svatoušci, vzor pro lidstvo a veškeré naše problémy způsobují cizinci).

0/0
28.9.2008 15:26

forticek

Re: Re: =)

Vždyť je to ukázková projekce svých nebo "těch zaručeně správných" názorů přes náhodné kolemjdoucí. 16ti letá nanynka bude volit FPO, ten kdo nenávidí turky je většinou nevzdělaný alkoholik a kdo má pod čepicí volí zelené. Přijde mi to jak nedávná procházka noční Bratislavou kde autor objevil náhodný mladý pár který spustil chvalozpěvy o Euru. Stejně tak já můžu potkat ve Vídni mladý vysokoškolský pár který si bude myslet že těch azylantů je ve městě fakt už hodně.

U nás KSČM hraje spíš na strunu nostalgie než závisti a upřímě lidem kteří šli do důchodu těsně po revoluci a neměli tak možnost účastnit se kapitalistické soutěže a zabezpečit se - se ani nedivím že volí KSČM.

0/0
28.9.2008 15:34

blekkal

Re: Re: Re: =)

Příležitost měli. Byla jejich volba, že 40 let poslouchal Káju, Helenku a Míšu Davida a budovali zde perverzní systém, který teď budou napravovat možná celé generace jejich následovníků. Promiň, ale byli tu lidé, kteří trpěli na uranu, makali v kotelnách, nebo seděli. Tuhle "tichou většinu" tvořenou předposranými hospodskými žvanily opravdu omlouvat nebudu.

0/0
28.9.2008 15:48

Diskutervas

Re: Re: Re: Re: =)

A proč by lidé nemohli poslouchat výše zmiňované umělce, když se jim to líbí? Narozdíl od dnešních hiphopové "hudby" to aspoň má libozvučnou melodii a pěkný text. Až vyprodáš Schalke Arenu v západním Německu, pak si je ber do huby. Ale to je jako Knížák, který nedokázal ani procento toho co Gott a teď o něm říká, že neumí zpívat a dělá ostudu. Rv 

0/0
28.9.2008 16:11

zahradka

Re: Re: Re: Re: Re: =)

Nejde o to, co lidi poslouchali, ale o to, co poslouchat nesměli a to dokonce pod trestním paragrafem. Gotta si vážím dodnes, ale 99% z toho, co bylo za totality v rádiu byl naprostý sladkobolný škvár, který měl navodit prozářenou atmosféru československého  socialistického zřízení. Když sem měl přijet Ray Charles, tak se dlouho muselo na ÚV KSČ přesvědčovat, jak on jako černoch vlastně v Americe trpí. Hitler diktoval, co je a co není umění a komunisti dělali to stejné. Obé je ubohé, lidi si vyberou sami.

0/0
28.9.2008 16:39

stojan

Re: Re: Re: =)

FPÖ může volit leda naivní postpuberťák nebo zamindrákovaný jedinec, který si svoji bezmoc vyřešit vlastní problémy vylévá na imigrantech. Je komické, že většina imigrantů je v Dolních Rakousích a Vídni, ale největší řev ohledně nich jde z Horních Rakous a Korutan, kde Turka uvidí jednou za rok. Horní Rakousy jsou samy o sobě zamindrákované kvůli Bavorsku, které o ně nestojí.

Mimochodem napsat ve stejné větě, že KSČM nehraje na závist a přitom, že chápeš, že lidi co šli do důchodu v '89 volí KSČM, protože si nemohli vydělat, je protimluv jak vrata.

0/0
28.9.2008 15:52

forticek

Re: Re: Re: Re: =)

Já nemluvil o "vydělání" ale o zabezpečení. Ono živořit s 8k čistýho měsíčně když máš nájem +/- 5 tisíc není nic moc. Je jasný že mladejm vlčákům dneska je už jasný že žádnej důchod mít nebudou, ale tyhle lidi třeba celej život manuálně dřeli a teď maj kulový. Protimluv v tom nevidim, jen je třeba si reálně odvodit proč tolik lidí volí komouše, proč tolik lidí nechce EU, proč tolik lidí nechce muslimy v Evropě atp. Dávat všem nálepku závistivců, zločinců co by vraceli gulagy, zamindrákovaností donekonečna nejde.

0/0
28.9.2008 16:03

zahradka

Re: Re: Re: Re: Re: =)

Zase jeden co generalizuje. Nevím kolik ti je, já si totalitu prožil a důchodci si tehdy žili hůře než dnes, mé babičce bylo v roce 1989 72 let a zemřela o 11 let později a nikdy jsem od ní neslyšel, že by se za komunistů měla lépe. Já jsem měl tu "čest" letos zabloudit na brněnskou prvomájovou demonstraci KSČM a tolik nenávisti a závisti jako tam jsem dlouho neviděl. Když mluvíš o muslimech, znáš nějakého osobně? Já jsem s několika studoval, dodnes tu žijí, jsou to slušní lidé, mají rodiny a kdybych od nich nevěděl, že navštěvují mešitu, tak bych to sám nepoznal. Extremisti jsou v každé skupině, v každém národě.

0/0
28.9.2008 16:22

EWCZ+

Re: Re: Re: Re: Re: Re: =)

Ano, ovsem ten problem nastane, az to poznate, a to na kazdem rohu. Az budou ctvrti, kde budou napisy na obchodech jen v cizi reci. Az jediny zensky s kocarkama budou zahaleny az na zem. Az prvnacci z techto ctvrti nebudou umet slovo urednim jazykem zeme. Pak si mozna vsimnete i vy, ze je neco divneho...ale to uz bude pozde.

0/0
30.9.2008 10:32

Diskutervas

Tak je nesporné, že když EU naznačuje,

že Irové rozhodli špatně a je třeba, aby referendum opakovali, tak to na popularitě této instituce zrovna nepřidává. EU by měla být společenstvím suverénních demokratických států a ne byrokratů odtržených od reality. 

0/0
28.9.2008 14:57

Josef II

Re: Tak je nesporné, že když EU naznačuje,

Daleko rychlejsi a jednodussi by bylo, kdyby Irsko a Cesko z EU vystoupili, nemyslis? Plnou suverenitu by ziskali okamzite a bez dlouhych reci! Od kdy mensina rozhodovala o vetsine ???

0/0
28.9.2008 15:08

forticek

Re: Re: Tak je nesporné, že když EU naznačuje,

Je to krásný sen, vystoupit z EU. Ale rychlé ani jednoduché to není.

0/0
28.9.2008 15:14

blekkal

Re: Re: Tak je nesporné, že když EU naznačuje,

Celkem tradičně, ve všech skutečně demokratických systémech. Pokusím se ti to vysvětlit a je jen škoda, že ti nemohu namalovat obrázky.

.

Za prvé, většina sice rozhoduje, ale nesmí rozhodovat tak, aby pošlapávala práva většiny. Právě zde je totiž ta tenká hranice mezi demokracií a totalitou / bolševismem. Za druhé, v demokratické společnosti se dodržují pravidla hry. Pokud je systém nastaven tak, že i jednotlivec může rozhodnout, je krok Irska legitimní a tvoje řeči o "vystoupení" legrační.

.

Postavme to naopak euronadšenče - pokud tedy Evropa chce změnu pravidel hry, ať Iry a nás vyloučí a pak už tebe a podobné čeká ona zářná cesta k eurototalitě ;-)

0/0
28.9.2008 15:40

blekkal

Re: Re: Re: Tak je nesporné, že když EU naznačuje,

... "práva menšiny" ...

0/0
28.9.2008 15:44

Antexio

Re: Re: Tak je nesporné, že když EU naznačuje,

tak teda potom nechápu proč to referendum dělali, když je to šaškárna....a třeba proč jsme měli blbé kecy proti protektorátu - němců byla většina nebo proti rusům-taky jich byla většina. jsi demagog a demagogií ti odpovídám. EU není nic jiného než banda korytářů kteří s optimistickým úsměvem unifikují evropu do jednoho superstátu a kdy s nimi nesouhlasí je hlupák a pomalu patří do blázince když nevidí lepší zítřky v podobě špidlovských nesmyslů.

0/0
28.9.2008 15:50

gips91

Nicméně

Strache má na ženský vkus to se musí uznat;-D

0/0
28.9.2008 14:36

nonick

Co je a co není populismus?

Obejde se bez něj vůbec nějaká politická strana? Co jiného než populismus jsou nesplnitelné sliby ze všech stran (naoř. zpřísníme tresty :-)))  a co vám bránilo v tom, zpřísnit je za minulá volební období??? či předvolební mítinky s guláškem, ať už je vaří ODS nebo ČSSD? Zamést si před vlastním prahem - to je třeba, než začnu vykřikovat cosi o populismu - ze strachu z volebního úspěchu stran, které se nám jaksi "nehodí do eurokrámu...! V celé Evropě vyvolává tlak imigrantů protitlak a národnostní strany jsou na vzestupu - ve Švýcarsku (vítězové voleb)  v Rakousku (patrně budoucí silná pozice v parlamentu)...V Itálii Berlusconiho vláda kvůli imigrantům dokonce vyhlásila stav nouze.  V ČR je situace obdobná - jedinou politickou silou, která se k tomuto problému dokáže postavit čelem je dnes Národní strana! A hned slyšíme úvahy o jejím zákazu, hledá se příslověčná hůl, ketrou je třeba tohoto "psa" zbít...Nenechme se znovu opít rohlíkem - Národní strana hájí české národní zájmy...!

0/0
28.9.2008 14:13

martiXXXXXX

hmmm

Ten Haider ten má stejný názory jako Klaus..proti EU, proti Lisabonské smlouvě; střežit hranice s Českem a podobnými východními pro národy (u nás jsou to Ukrejinci a jiní....)

0/0
28.9.2008 13:58

stojan

pokrytectví

FPÖ sází na nejnižší pudy: Mám problémy se šéfem, můžou za to migranti. Mám problémy s alkoholismem, můžou za to migranti. Žena mě podvádí, můžou za to migranti. Cítím se nedoceněný, můžou za to migranti.

Nejkouzelnější je to vyjádření 17leté slečny, která říká, že nemá čas číst volební programy a proto bude volit podle toho, kdo jí je sympatický. Prý největším sympaťákem v Osvětimi byl Mengele.

0/0
28.9.2008 13:36

buranumdopamatniku

Re: vsude dobre, doma je nejlepe

Bojovníci proti idiotům v politice se sešli na oslavě narozenin proruského lobbyisty Miroslava Šloufa. Jako symbol facky a neúcty ke všem obětem komunistického režimu už nikdy nic nepřekoná televizními kamerami zachycený bratrský polibek Mirka Šloufa s jedním z šéfů předlistopadové KSČ a odsouzeným strůjcem taktiky mlácení demonstrantů Mirkem Štěpánem. Mezi bojovníky proti idiotům v politice, kteří se v pozadí tohoto televizního záběru chápavě usmívali, působil obzvláště komicky bývalý politický vězeň Karel Srp, jehož uvěznění za činnost v Jazzové sekci Štěpán v polovině osmdesátých let veřejně obhajoval. Miloš Zeman se na večírku chlubil, že i když všichni z jeho přátel vědí, kolik je v politice idiotů, jeho samotného tak prý nikdy nikdo nenazval. Možná je to jen otázka lingvistického vkusu a neochoty mluvit hrubě.

0/0
28.9.2008 13:43

Ruger

Vzestup "populistů" je jen příznakem tgoho

co se děje, když velké strany neřeší problémy pod rouškou multikulti politické korektnosti.

řešte racionálně problémy a radikální ultra strany nemají šanci.

0/0
28.9.2008 13:23

Josef II

Re: Vzestup "populistů" je jen příznakem tgoho

Mas pravdu. Az na to, ze v Rakousku temi multikulty byvali nejcasteji Cesi ! Pred 30 lety jsem tam byl taky !

0/0
28.9.2008 15:14

gips91

Gallup

Podle posledních preferencí Gallup má FPÖ 19% a BZÖ 8%.Dohromady by se vklínili mezi největší strany.Ač nemám tydle populisty rád,tak těm slavným euronadšencům z Bruselu to přeji;-D;-€

0/0
28.9.2008 13:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.