- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Fanatičtí teambuildeři nechť si krákorají svoje; u nás jim pšenka nepokvete. Díky všem zde zúčastněným za zdravý rozum. Pokud budete muset TB absolvovat, vygooglete si předem, co to je a co se na vás brainwasheři budou snažit napasovat. Reagujte na jejich podněty vědomě atypicky, rozhoďte jejich rutinní přípravu a nedejte se přečíst. Nespolupracujte, nenechte se vtáhnout do diskuze; ta ať umře v trapném tichu. Držte si sebekontrolu a kamenný obličej. Je to jako u podomních obchodníků. Ti mají manuál, jak vás ukecat. Teambuildeři postupují podle podobných šablon. V okamžiku kdy nezareagujete adekvátně, vezmete jim vítr z plachet. Vezměte iniciativu situace do vlastní režie. Skutečné machry - profíky sice neoblafnete, ale rychlokvašky z různých levných agentur, kteří jsou těsně po škole, ty si vychutnáte. Držím palce.
Aha, uz chapu proc jsem tu s nadsenim pro TB v mensine. Jestli to nekde delate po americku s nakejma nalejvacema mouder, chapu, ze to zprudi. TB po nasem: Do busu 3 kartony vina a 10 lahvi tvrdyho. Uprostred cesty prvni ukol: Donutit ridice zastavit, nechat vycurat a otevrit kufr s dalsima trema kartonama. Soutez o kasaka akce. Pulnocni fotbal, nahy koupani, grilovani. Miluju teambuildingy!
posilat do techto skol! Budovani kolektivu? Gender studies? Oy vey!
Drive byly partyzanske hry, ted mame teambuilding. Maji neco spolecneho. Je to nesmysl!
Kolektiv je bud dobry nebo spatny. Pokud chcete, aby vase dite melo nejake dobre zkusenosti a bylo soucasti nejakeho tymu, poslete ho hrat tymove hry, fotbal, hokej ci cokoliv, kde je tym deti, kde se musi spolupracovat a hrat za spolecny tym.
To mě pos*r, tady je to samej diplomovanej psycholog. Myslím si, že v těch partizánskejch hrách byl prostor pro šikanu, protože každá vojenská organizace má svou strukturu a u dětí to fungovalo tak, že slabší poslouchali silnější. A taky si myslim, že dřívějc se moc k sebeúctě nevedlo, ale spíše k poslušnosti - podstatný rozdíl.
Už jsem to tady řekl slušnějc, ale musím se opakovat. Každej je tady chytrej, jak prd*l a přitom nikdo nemá žádný relevantní znalosti (kromě tý hospodký chytrosti)
muzou kritizovat jen suchy drzky, stary panny a asocialove.
Obhajovat jej mohou jen neschopní pseudomanažeři a agentury, které to živí.
Něco podobného jsem zažil na základní škole v padesátých letech, pod taktovkou
komunistů. Potom na vojně, ale tam se to dalo předpokládat. Škola by snad měla
být podle Komenského svobodná. Nebo snad ne? Co pamatuji, samý experiment.
Např. experiment základní osmiletá docházka, pak devitiletka,následovaná středně všeobecně vzdělávací školou. Tam nás učil dělník ze strojírny desktriptivní geometrii ačkovil to neuměl a učitelka občanské výchovy najednou latinu. Byla o lekci před námi.Pak přišly množiny, ale to já už v tom " nejel". Mohl bych pokračovat dál. Takže nyní teambuilding.Jsem rád, že jsem v důchodu!
NO, týmbuldynk netýmbuldynk - jedno je fakt. My jsem si hráli kolektivní hry, naše děti a vnuci už to neumějí. My jsme chodili po tanečních na kofolu a navzájem jsme se doprovázeli (střízliví) až do půlnoci - naše děti si zajdou tak maximálně na jointa. Takže směrovat je (ovšem ne tlačit) ke kolektivní zábavě asi nebude špatná myšlenka.
To nemáme českej ekvivalent? Zlepšování (utužování) kolektivu, atd?
Ne, nemáme. Budování týmu jako efektivně spolupracující skupiny lidí je něco jiného než posílení vzájemných vztahů.
Za třetí by mě zajímalo, kolik z těch odpůrců TB na školách co se tu
tak rozepsalo má syna, dceru, vnuka nebo vnučku nebo třebas synovce či
neteř, který/á něco takového zažil/a a ten dotyčný se jí po příjezdu z
kurzu zeptal na její zážitky, dojmy a hodnocení kurzu.
A ještě drobnost. Pokud tu někteří z vás mají špatné zkušenosti z pionýráků nebo podobných akcí s úchylnými pedofily honící si své ego na úkor dětí a kdo ví co ještě, tak si dovolím tvrdit, že pokud by to tak mělo být i na všech TB kurzech ve školách, tak by se tyto akce spíše rušily, než rozšiřovali.
Asi nemá smysl se tu vyjadřovat k většině již napsaných názorů. Mám akorát pocit, že ti, co to tu tak rychle a samozřejmě fundovaně odsoudili, jsou tipy kteří takhle vymetou s většinou změn a novot, který se jim do života postaví. Ale co, každej jsme nějakej, hlavní je, aby byl každý s tím svým spokojený a šťastný.
I když pár věcí mi vážně na rozum nejde.
Za prvý málokdo tu pochopil, že článek je o TB alias seznamovacích alias adaptačních alias GO kurzech, nebo jak všelijak se to nazývá, ve ŠKOLNÍM PROSTŘEDÍ. Nikoli v nějaké firmě. A že srovnávat se to opravdu nedá. Především proto, že mentalita a zájmy šesťáků na ZŠ, prváků na SŠ a nějakých -cet letých pracujících je opravdu jinde.
Za druhý diskuze je od slova diskutovat, neboli říci svůj názor a ne přesvědčovat všechny ostatní o tom, že ten můj je nejlepší a jediný správný. No a když náhodou někdo nesouhlasí, tak mu začít nadávat a odsuzovat ho. Hmm, smutná vizitka.
a) nějak jsem nezaregistroval, že by tu někdo jiného odsuzoval... b) mě zase těší, že většina (zde se projevivších lidí) si od těchle uměle vytvářených záležitostí udržuje kritický odstup...
teambuilding je ta správná volba. zažil jsem to 2x, z dobře fungujícího kolektivu se vždy staly malé skupinky co spolu nespolupracovaly. totéž to bylo se společenskýma akcema. vánoční slezina, neformálně svolaná byla lepší než ofiko pořádáná. lidi se víc bavili a sešlo se i víc lidí.
jinak na základce jsme se taky v pátý tříde sešli děcka z více tříd a kolektiv se udělal. přirozeným vývojem. nikdy nemůžou být všichni super kámoši se všema, prostě se s někým bavíš víc, s někým míň, protože každýho zajímá něco jinýho.
spíš mám dneska pocit, že všude se musí za každou cenu hledat problém, aby "rádoby" psychologové získali kšefty od svých známých. někdy to může být dobrý, stmelení kolektivu pod "dozorem", když to opravdu situace vyžaduje, ale dělat to všude za každou cenu, to je magořina.
to už jsme ve škole dělali dávno, a v práci to taky občas děláme. Akorát tomu neříkáme týmbyldynk, ale "deme na jedno." Úkolem je dostat se druhý den do školy/práce vcelku.
Teambuilding je teď velká móda. Z většiny dětí se teď bohužel staly neuvěřitelný individualisti, takže tyhle kurzy jsou potřeba. Málokoho ale napadne, že existuje čelá řada dětských organizací, které podobné aktivity, program a cíle nabízejí také. Mimo jiné třeba skauti. Jejich celoroční program je zaměřen na rozvoj osobnosti, komunikaci, uplatnění se jako týmový hráč atd. Je vtipné, že to teď někdo objevil jako největší novinku, při ve skautingu je tohle denním chlebem.
To ani ne, je to spíš rozšiřování fungujícího konceptu dále do prostředí škol apod. Třebas na Praze 6 to funguje už nějakých 8 let na některých středních a základkách a v posledních pár letech se to šíří i do jiných MČ a i na VŠ.
Jiná prostředí, jiné přístupy ale cíle a principy stejný jako u skautů, DDM a všech podobných organizací a zájmovejch kurzů a aktivit.