Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z měření rychlosti se stal byznys. Vesnička Koleč si tak vydělává

Středočeská vesnička Koleč nepatří zrovna k nejznámějším místům. Přesto něčím zajímavá je. Dá se považovat za dokonalý příklad toho, jak se někteří starostové rozhodli vydělávat na měření rychlosti. I kvůli ní se někteří poslanci zdráhají vrátit strážníkům od ledna tuto pravomoc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Z měření rychlosti se stal byznys.

"Vesnička Koleč si tak vydělává" ... a co je na tom nezákonného? ...to přeci šlo čekat už od samého začátku, že?....;-D;-D

0/0
23.2.2009 19:43

sarusian

Re: Z měření rychlosti se stal byznys.

pokila viem, tak policajti tiez vyberaju pokuty koli prijmu statneho rozpoctu, kedze tento prijem sa normalne planuje t.z. to ze je plan, kolko sa musi na pokutach vybrat a pokial nie je to splnene, nie su premie

0/0
30.4.2009 12:53

hnusil

Nejak mi unika, v cem je problem?

V cem je vlastne problem? Cesi jezdi jako prasata, jen at se meri vsude a neustale, alespon budou mit obce penize, kdyz debilni ridici nejsou schopni pochopit, jak maji jezdit.

0/0
23.2.2009 18:34

BenediktSpinoza

to je neuveritelny

kolik pitomcu je hotovych z toho, ze musi v obci dodrzovat rychlost, jinak zaplati pokutu. Pitom je to naprosta prkotina oproti tomu, jakym zlodejskym zpusobem se zivi napr. exekutori a nase zprasene zakony jim jdou na ruku:-P

0/0
29.12.2008 14:17

ET_demokrat

hehehehéééééééé

Tí vobecní opicajti, to je největší banda v uniformách. K lopatě a hotovo.

0/0
29.12.2008 13:37

MusIym

Pomalý blbci nadávají

Měřit a pokutovat by měli i pomalou jízdu. Pak snad ze silnic vymizí ti blbci, kteří mohou za většinu nehod.

0/0
28.12.2008 19:15

traktorista operator

Re: Pomalý blbci nadávají

dokonce je to i nekde ve vyhlasce uvedeno-neprimerene pomala jizda, ne?;-D

0/0
28.12.2008 19:18

Premysl Or.

Nechápu IDNES

Nějak nechápu, proč je tady koncem prosince 2008 článek z 26. září 2008  1:08  ??? To jako mezi svátky na konci roku dorazila okurková sezóna???

0/0
28.12.2008 12:19

iuos

hmm

protože se k němu pořád diskutuje?

0/0
28.12.2008 13:20

Premysl Or.

Re: hmm

Tak v tom případě nechápu, proč nepřetiskují jenom staré články - tady by se našlo dostatek těch, kteří by diskutovali. Potíž ale je, že ty informace jsou jaksi neauktuální... (Y)

0/0
29.12.2008 12:00

wolflobo

To chce klid

Nevím, proč se všichni rozčilujete? Jezděte tak jak máte a obec nebude rejžovat. Nejvíc o buzeraci řvou ti, kterým vadí, že nemůžou jezdit jak prasata!! Já vím, na některých místech to svádí k rychlé jízdě v obci (už jsem dostal 2x po 2 bodech, ale je to víc než rok, tak je mám smáznutý), ale pak se nedivte, že za to může přijít trest.

0/0
28.12.2008 0:13

Asmar

překačte jim ten byznys

dodtžujte platné předpisy !

0/0
27.12.2008 19:24

ELAPHURUS

Re: překačte jim ten byznys

!R^

0/0
28.12.2008 11:37

dislektik-idnes si na mě zasedla

jo a to je to co se nemělo stát strážník má řešit pořádek

a ne aby stály a vybíraly jen pokuty.v Ostravě musí každý strážník v térenu měsíčně vybrat minimálně 30 000 kč a proč asi aby mu mohly dát mzdu!je to hnus Rv

0/0
27.12.2008 16:09

gery99

buzeracepo česku

Typicky česky přístup.Obcím nejde o bezpečnost,ale o prachy.Rád bych viděl souvztažnost mezi nehodovosti a množstvím vybr.peněz.Rychlost je jen jeden z parametrů,které ovlivnují bezpečnost(povrch  vozovky,kvalita pneu,počasí,tech.stav vozidla,kvalita řidiče,viditelnost,povětrnostní vlivy,hustota provozu,)Přesto se pokutuje hlavně za rchlost.Projedu-li obcí na širokém přehl.úseku ,na suché vozovce v kvalitním vozidle v době slabého provozu rychlosti 60 km/h,jedu bezpečnějí,než za sněžení,čí deště v dopr.špičce ve vozidle bez ABS po několika hodinách jízdy rychlosti 50.PPřesto v prvním případě platím,ve druhém nikoliv.Prostě chci říci,jde hl.o prachy

0/0
27.12.2008 15:45

PetrRi

Re: buzeracepo česku

Ano mozna jedete bezpecneji, ALE prekracujete a porusujete zakon. Tak to proste je. Uvedomme si prosim, ze TY obce nikoho porusovat predpisy nenuti a to ze z toho maji prijem jen jen o lidech za volantem. Jezdete slusne dle predpisu a nebudou mit z toho ani floka.

0/0
3.2.2009 0:34

BenediktSpinoza

je to jednoduche

sundejte nohu zplynu vcas, at za znackou zacatek obce uz jedete opravdu 50 a nepridavejte drive nez minete znacku konec obce:-) nebo sebou vozte vic penez:-P

0/0
27.12.2008 11:17

kliiidek

Re: je to jednoduche

Ano, to je možné.. Třeba v okolí Červené Vody, kde je asi 500m před značkou "uzavřená osada" (se to tuším jmenuje) neoficiální cedule s erbem obce a textem "Vítá vás obec XY". Kdekoli jinde na území našeho absurdistánu by zpomalení na 50 hned u značky znamenalo ostré brždění, které mimo to že je maximálně neekonomické, je i nebezpečné. Ukázkovým případem, jak by to mohlo vypadat, kdyby naši zákonodárci a policajti měli rozum, je třeba sousední Polsko, kde měří zásadně uprostřed obce, nejčastěji schovaní za autobusovou zastávkou (tady tam, kde to má smysl) ovšem v Polsku, pokud se nemýlím, městští pohůnci nemají právo měřit rychlost. Taky jsem tam měl průměrnou spotřebu pod 4l/100 km, protože se tam dá jezdit velmi plynule. Ale těžko to vysvětlovat někomu, kdo řídí akorát tak jízdní kolo..

0/0
27.12.2008 12:02

marmota

Re: je to jednoduche

Podívejme se na podstatu věci. Městští vechtři (MP/OP) byli zřízeni s "bohulibým" úmyslem mnohých radních nalézti náhradu za "šedý mor", k účelu vechtrování nad veřejným pořádkem. Halt dbát v terénu (intravilánu) na to, aby lapkové nekradli kola, pejskaři uklízeli po šelmácích exkrementy, lapali sprejery, dbali na to, aby nepřizpůsobiví občané nedělali "bugr" nebo "honit báby s nesklizeným koksem na chodníku", atd., navíc, aby byli nápomocni v různých svízelných situacích třeba cizincům (to by oni ozbrojení lumeni museli zvládnout alespoň jeden cizí jazyk). Zvrhlo se to v "něco jiného", protože "ten původní záměr" stál příliš námahy za málo vybraných peněz do obecních kešení. Radní si z nich udělali své ozbrojené tlupy vesměs dementních individuí, ověšených výzbrojí, že i jednotky SAS či SOCOM by bledly závistí. A buzerují na komunikacích intravilánu, rejžují do městských kešení. Kde je původní poslání MP/OP? A v tom je asi meritum věci, nikolivěk proklamované "bono publico".   

0/0
27.12.2008 13:16

Premysl Or.

Re: je to jednoduche

ale prd - tlacháte ;-O

0/0
29.12.2008 12:02

Tomáš Nemravný

Re: je to jednoduche

Na obecního strážníka jsi stvořil docela rozvinutou větu ;-D.

0/0
23.2.2009 20:46

rohatey

Re: je to jednoduche

Taky se mi zdá že tohle může hlásat jenom člověk který zná řízení jen z pozorování řidiče autobusu městské dopravy. :-)

0/0
27.12.2008 14:26

BenediktSpinoza

docela by mne zajimalo

kolikrat opalkovali toho slanskeho starostu, ze je z toho mereni takovej spatnej:-P;-D

0/0
27.12.2008 11:14

ladamm

jezdit tema prledema na jednicku

at si obyvatele uzijou "dopravniho klidu" a uvidite ze za dva mesice bude o 4 policajty a jeden radar mene . . . . :-)

0/0
26.12.2008 16:03

sprav

JAK TYPICKY ČESKÉ

VYTÁHNOUT JEDEN PŘÍPAD, ZOBECNIT JEJ A DEHONESTOVAT TÍM PRÁCI VŠECH OSTATNÍCH. MĚSTSKÝCH POLICIÍ JE V ČR KOLEM 350 A MAJÍ ŮPOD SEBOU KOLEM 80% ÚZEMÍ ČR.

0/0
3.10.2008 13:58

barbudo

Státní policie ...

... nebude vyšetřovat ani dopravní nehody bez mrtvol ...

... tak asi sotva bude řešit banalitky jako rychlost v obci ...

0/0
2.10.2008 14:12

hondzik

asi takhle

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008100101 (Y)

0/0
2.10.2008 13:29

rohatey

Že tohle nemravné podporuje ten nemrava Langer

Tohle měření na kšeft to by také mohlo dopadnout tak že se bude měřit  metr za cedulí začátku obce nebo metr před cedulí konce obce, určitě by šly i vymyslet další lepší "triky" třena s nějakými značkami 30 km.

To je normální organizovaný zločin krytý formálně zákonem, jaký je rozdíl když někdo na Internetu hodí tu svoji udičku a chytá neopatrného člověka který vyzvoní číslo své karty a tímto kdy obdobní zločinci nahodí radarovou udičku a čekají na někoho kdo doprzdí o 5 metru později. :-©

Až tohle bude fiungovat všude to bych řekl že bude dost přejetých chodců ono když člověk bude muset stále civět na tachometr tak už na sledování těch chodců nebude čas. :-)

0/0
2.10.2008 9:14

BenediktSpinoza

Re: Že tohle nemravné podporuje ten nemrava Langer

kdyz nezvladnes jet do 50ky bez soustavneho civeni na tachometr, tak chod pesky:-P

0/0
27.12.2008 11:19

rohatey

Re: Že tohle nemravné podporuje ten nemrava Langer

A tys někdy řídil co ?? Zřejmě tak jizdní kolo, tam tu rychlost do 50 km opravdu není těžké udržet i bez civění na tachometr :-)

0/0
27.12.2008 14:27

gagaryn

***

viděli jste Colomba? Stačí jezdit s maskou, třeba nějakého politika nebo známé osobnosti.

0/0
2.10.2008 8:28

Warhead_bia :P

tak at si vydelava

komu se to nelibi at to rozmlati ;-)

0/0
1.10.2008 16:42

noo

Souhlasím

když řidiči jezdí, tak jak jezdí, tak ať si to taky řádně zaplatí na pokutách. Můžou být rádi, že nikoho nezabili, ona ta 50 není v obci pro srandu. A až bude řádně měřit státní policie, nemusí měřit obecní strážníci.

0/0
30.9.2008 13:42

pvl1

Re: Souhlasím

O tom nikdo nepochybuje. Otázka je, jeslti MP je schopná to dělat dobře, jestli obce nevyrábějí místa s nepřiměřenými omezeními a jestli stejné peníze není lepší vybírat jinde - tam, kde jde o bezpečnost.

0/0
30.9.2008 15:49

barbudo

Re: Re: Souhlasím

... když to není schopna dělat MP, dáme to soukromníkům...

... firma Starostův syn a spol. to bude dělat líp ?

0/0
1.10.2008 16:40

tmf

Re: Souhlasím

proti 50 v obci žádná řeč není, je o rejžování a přiznejme si nikdo není svatý a kolikpak dětí a stařenek přechází každý den silnici 50 metrů od značky kterážto vzdálenost je nejčastější v celé republice pro umístění radaru. Radar smysluplně umístěný nedaleko školy nebo přechodu, no viděl jsem jeden dva ale na ty připadají stovky těch vydělávajících. O přejetých chodcíh uprostřed města slyším a čtu stále. Co je potom platný ten radar pro zvýšení bezpečnosti někde v lukách na začátku obce?

0/0
2.10.2008 19:27

D.E.S.

Moravské Budějovice

Zrovna budu plalit mojí první pokutu za "rychlou jízdu" v obci ... jedná se o Moravské Budějovice směr od Jihlavy, kde je radar asi 15 metrů za značkou obce. Prostě jsme před značkou obce brzdil, ale stejně jsem měl ještě cca. 70km v hodině když mě zmáčknul radar, být od 30 metrů dál, jel bych už padesát. Tohle je čistá buzerace, dalších 100 metrů není v podstatě ani zástavba ani přechody ... stojí mě to 2000,- Je to jenom o výdělku a ne o bezpečnosti :( Ono dál v obci se tam ani rychle jezdit nedá, protože je tam šílený provoz, ale na hranici se jim to holt pěkně měří .. navíc v tom jede soukromá společnost ..

0/0
29.9.2008 8:32

pvl1

Re: Moravské Budějovice

Oni totiž jinde měřit nemůžou. Silnice tam vypadají jako tankodrom.

0/0
29.9.2008 16:22

vrut

volby

asi budou volby že ods je proti měření,ale po vbolbách udělají smlouvu s občany

0/0
28.9.2008 21:18

investor76

Strážníci mají dbát na dodržování pořádku v ulicích

Vrátit strážníkům, neboli městské policii pravomoc měřit rychlost? Proboha jen to neee. Budou sedét u radaru a čekat jako hyeny na kolem jdoucí auto. Tam kde nebude provoz, tak si chybu najdou - pokuta řidiče nemine. Strážníci, mám dojem byli původně zřízeni za účele hlídání a dodržování pořádku ve městech a vesnicích. Víte kolik pouličních obchodníků, nebo zlodějů týdně potkám v různých městách na ulicích nabízejíchích kradené zboží? Od drobné elektroniky po parfumerii. Zrovna včera mi jeden nabízel holící strojek. Na otázku jestli mám zavolat policii odpověděl že od nich právě jde, a chce si jenom přilepšit... Když už teda strážníci nemají do čeho píchnout ať zvednou tlustý zadky a jdou chytat zloděje do ulic. Podle toho kolik jich chytí by mohli dostávat bonusy k základnímu platu jako je to ve finančním sektoru. Až by vymítili zloděje na ulici, troufli možná i výš, časem, na radní ...;-)

0/0
28.9.2008 16:12

erben3

.

Řešení: Městskou policii jako takovou zrušit, pokud jde o tu státní, tak Langra vyhodit z jeho postu a nahradit někým schopným, dále tahle republika potřebuje zrušit senát, naučit cikány makat... a jistě by se našla ještě spousta užitečných věcí, jak to v té naší zemičce vylepšit. Takže Národní stranu do parlamentu. R^

0/0
28.9.2008 10:37

erben3

Re: .

... Tím jsem ovšem samozřejmě nechtěl tvrdit, že by se neměla dodržovat rychlost a zákony obecně.

0/0
28.9.2008 10:45

superprasák

městská

By měli mít povoleno pokutovat  překročení větší než 20 km/hod, jinak je to jen rýžování.

0/0
27.9.2008 22:44

barbudo

Re: městská

Malý příklad z fyziky ...

Jedou dvě shodná auta vedle sebe, jedno 50 km/h, druhé 70 km/h (o 20 více, než první - jak uvádíte).

V okamžiku, kdy jsou přesně vedle sebe, uvidí oba řidiči překážku (třeba chodce) a začnou shodně maximálně brzdit.

Pokud byla překážka tak daleko, že řidič jedoucí původně 50 zastaví těsně před ní, pak řidič původně jedoucí 70 do překážky (chodce) narazí rychlostí přes 50 km/h.

0/0
29.9.2008 8:43

-=koloděj=-

Re: Re: městská

A řidič jedoucí 100 nemusí brzdit vůbec, protože projede dřív, než tam chodec stačí vlézt. :-)

0/0
1.10.2008 16:19

MusIym

Re: městská

To je zcestnost. Zastaví dříve ten se 70 km rychlostí, neboť má rychlejší reakce. Ten s 50kou je blb s čepicí, kterému dojde až po sražení chodce, že měl brzdit. A já se ptám: Co na to fyzika?   :-P

0/0
30.12.2008 5:52

zakazd

Měření

Také s tím souhlasím. Jezděme jak lidi a ne jak prasata a bude po kšeftu. A budou tak akorát s drahým radarem moci měřit na hasičských soutěžích jak rychle běhají hasiči.

0/0
27.9.2008 18:16

kohr26

Re: Měření

 hasiči a sanitky houkaj --- uhni se --- pomohou i tobě R^ 

0/0
27.9.2008 18:22

killy

Koleč, Budeč, Zákolany......

..druhdá semeniště sociálistů s Toníkem a dědou Kolmistrem.....  Známe. ....

0/0
26.9.2008 20:58

Collin7

ÚDĚS

Čtení příspěvků v této diskuzi mě opravdu dostalo. To je v Česku ještě hlubokej komunizmus???

Já třeba žiju ve státě, kde můžou měřit i "soukromníci", v principu stačí koupit si radar, postavit ho někde k silnici v místě kde si na sebe "vydělá" (respektive kde přispějou nevyzrálí a nepřizpůsobiví řidiči) a pak kasírovat podíl.

Já myslel že je v Česku občanská společnost - když nechcete jedzdit v obci 50km/h, tak si zvyšte limit třeba na 150 nebo ho rovnou zrušte, ne??? Přijde mi to tady  jako tlachy komunistických papalášů, kterým zebrali prominentní výhody.

A jestliže většina společnosti uznává, že jsou ty limity potřebný, tak nemůže mít problém s kontrolou jejich dodržování.

0/0
26.9.2008 19:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.