Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak bude vypadat nový vestibul metra na Národní třídě

"Ukončete výstup a nástup, dveře se zavírají. Příští stanice Národní třída. Vlak stanicí projíždí." Cestující na trase metra B se budou muset připravit na to, že se toto hlášení stane pravděpodobně na začátku příštího roku všednodenní realitou. A zůstane to tak na dalších šestnáct měsíců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rarach07

Hmm...

Kanceláře - 17 tis. m2; Obchody - 12 tis. m2; Byty - 2 tis. m2. Na tuto obrovskou plochu má vystačit 250 parkovacích míst? Tak to jsem vážně zvědav.:-/

0/0
1.11.2008 0:39

Reg

Re: Hmm...

No tak třeba já auto nemám a neplánuju ho mít a o nějakém takovém bytě v centru uvažuju. Tak když si ze mě pár dalších lidí vezme příklad... :)

0/0
11.11.2008 17:36

marzena

marzena

to jsou zase problémy. Můstek a Národní jsou dvě nejbližší stanice v Praze, k Můstku je to od Národní max. 250 m. Pokud je někdo tak líný, ať si dojede tramvají na Karlák.. POkud někdo chodit nemůže ze zdravotních důvodů, holt to bude muset vydržet, nedá se nic dělat. POkud se současně s rekonstrukcí podaří vyhant všechny feťáky, co tam jsou, ať je to zavřené klidně o půl roku déle 8-oR^

0/0
30.9.2008 18:19

Good God

Re: marzena

Nemáš pravdu, nejbližší stanice v Praze jsou Hlavní nádraží a Muzeum. Ale jinak souhlas.

0/0
6.10.2008 13:39

Smil

Re: marzena

já myslel, že hlavní nádraží a náměstí republiky.

0/0
1.11.2008 22:02

ekan

Re: marzena

ty nejsou na jedne trase...

0/0
11.11.2008 14:15

Reg

Re: marzena

Co se týče docházkové vzdálenosti od vestibulu jedné stanice do vestibulu druhé stanice, tak to asi bude ta Národní - Můstek.

0/0
11.11.2008 17:38

shirman

Zase jen zavist 2

 A arguemt "kvuli vystavbe obchodniho centra a privatnimu zisku podnikatele" je vyrazem zavisti. Kazdy si moh tento pozemek za 2mld. koupit a doufat ze se mu investice vyplati. A to ze se za socialsmu vyrobila v historicke blokove strukture mesta dira a doprostred ni se situoval jen vystup z metra obklopeny cimsi co snad patri nekam na okraj mesta a ne do jeho centra, tak to je hlavnim duvodem proc se tato proluka zastavuje. A komu vadim, ze se tady, v centru mesta, buduji drahe obchody, prestizni kancelare a luxusni byty, misto secondhandu, charitnich jidelen a holobytu, tak at se odstehuje do Chanova, tam toto, obcanskymi sdruzenimi pozadovane, prostredi urcite najde;-D!

0/0
28.9.2008 15:12

jkkj

Re: Zase jen zavist 2

A coz tak provozovatel obchodu, ktery kvuli 16-ti mesicni nefuncnosti zastavky metra bude mit mnohem min zakazniku? Kdo mu nahradi usly zisk? 

0/0
29.9.2008 3:43

Reg

Re: Re: Zase jen zavist 2

Správně. A co teprv provozovatel obchodu v místě, kde se rozhodlo žádné metro nestavět.

0/0
2.10.2008 21:05

shirman

Zase jen zavist

Kdo pouziva stanici narodni trida a argumentuje ze neprestoupi z tram na metro B, tak hned pristi stanice Karlovo namesti mu to umozni u vetsiny linek, krome linky 9, na kterou prestoupi bud na stanici Mustek vystup pres vestibul A, Vaclavske namesti, nebo ve stanici ANdel, tj. Jeslize nekdo k teto stanici jede tramvaji alespon 2 zastavky tramvaji, tak jsou alternativy Karlovo namesti, MUstek, Andel uplne ekvivalentni a casove srovnatelne. Popisovany kolabs vestibulu trasy B Mustek je taky iracionalni tvrzeni: ne vsichni kdo vystupuji na Narodni tride jdou dale pesky, ale prestupuji i na tramvaje = pri uzavirce na ne prestoupi ve stanicich Karlovo namesti, andel, mustek (vystup A). Kdo argumentuje ze pesky nedojde od Tesca na Jungmanovo namesti by mel zvazit pozadat o osobniho asistenta, protoze tato dochazkova vzdalenost je jen zlomkem toho jaka je dochazkova vzdalenost na metro v jinych castech mesta

0/0
28.9.2008 15:04

marzena

Re: Zase jen zavist

presne R^

0/0
30.9.2008 18:19

Reg

Re: Zase jen zavist

Stanice Národní třída taky klidně vůbec nemusela existovat a nikdo by si toho nevšiml... v některém z původních plánů trasy B opravdu nebyla.

0/0
2.10.2008 21:07

Fanatic.Dz

16 měsíců

8-o 16 měsíců 8-o

0/0
28.9.2008 11:45

Fanatic.Dz

Re: 16 měsíců

Jinde než v Kocourkově za dobu 16 měsíců postaví celou městskou čtvrť. Pražští radní myslí, že dřív než za 16 měsíců nejsou jejich dodavatelé schopni dokončit jednu rekostrukci stanice metra? To bude tím, že jsou z ODS a jsou schopní, vzdělaní a úspěšní horolezci. :-/

0/0
28.9.2008 11:47

doktor_bota

Sice jsem rozhodně proti, ale

argumentovat tím, že "k nejbližšímu vchodu do stanice Můstek na Jungmannově náměstí nejezdí žádná tramvaj, takže cestujícím se komfort sníží" je poněkud nešťastné, vzhledem k tomu, že je to 3 minuty volnou chůzí.

Mnohem zásadnější je fakt, že prakticky všichni ti, co teď jezdí na Národní, budou vystupovat na Můstku a ten je ve špičce už teď na hranici možností.

0/0
27.9.2008 10:53

Fanatic.Dz

Re: Sice jsem rozhodně proti, ale

Tak tu babičku s nákupem z TESCa bych chtěl vidět šupajdit na Můstek za 3 minuty. ;-D ;-D ;-D

0/0
28.9.2008 11:40

j@ck

Re: Re: Sice jsem rozhodně proti, ale

Duchodci metrem tak jak tak moc nejezdi. Vetsinou jsou nasackovani v tramvajich a sermuji kolem sebe prukazkama.

0/0
28.9.2008 11:48

jabliczko

Re: Re: Sice jsem rozhodně proti, ale

kolik asi babiček myslíš, že chodí nakupovat na Národní?

0/0
29.9.2008 14:41

Amálie

Ošklivé, předimenzované, nevlídné, monstrózní, zbytečné

Je to zbytečně předimenzovaná, ošklivá stavba. Do Spálenky to monstrum úplně padá. Ve Spálené se projektantům jaksi vytratily ty davy, čekající na tramvaj. Všechna tahle "obchodní a administrativní centra" jsou jedno jako druhé - zvenku sklo a kov, nevlídná, monstrózní rádobyarchitektura, které jde hlavně o jedno - jak z co nejmenšího plácku vytřískat co největší prachy. Jen naivní blázen by si mohl myslet, že za povolením takového monstra nestojí žádné úplatky.Rv;-O:-©

0/0
27.9.2008 10:48

honzajaka

jěště ti houmlesáci

a feťáci by se tam měli domalovat

0/0
26.9.2008 12:27

medved_cz

Narodni nezavirat!

Pri soucasne situaci na hypotecnim trhu by mel podnikatel prokazat ze skutecne ma 4 miliardy na uctech jeste pred uzavrenim stanice metra. Nejake prisliby bankovnich uveru jsou bezcenne. Prislib uveru od zkrachovale banky nema ani cenu toaletniho papiru (dre a malo saje).

Takze nejdrive at podnikatel prokaze dostatek skutecnych prostredku na dostaveni a pak teprve se muze stanice zavrit.

Jinak podnikatel zacne stavet a po zavreni stanice mu "dojdou prostredky". A bez dotace od statu/mesta zustane metro zavrene jiz navzdy...

0/0
26.9.2008 11:04

honzajaka

Re: Narodni nezavirat!

pan podnikatel už nepochybně zanesl pár naditých obálek na místní městký výbor ODS, takže žádný problém se nekoná

0/0
26.9.2008 12:28

zdeman

garáže? super...

To je super, že tam budou garáže... jakoby těch aut nebylo v centru málo:-(

0/0
26.9.2008 8:03

babacek

Náklady - 4 mld. Kč

Kolik dělaly náklady na úplatky?

0/0
26.9.2008 7:24

jajes

hanba!

Je to neuveritelne, co je dneska v Praze mozne. Kdyz to cestujici nepociti, jelikoz je Mustek pobliz, tak proc tam ta stanice teda je a DP ji bude opravovat? Tak at ji rovnou zrusi a usetri spoustu penez. Ale to evidentne neni cilem. Uz se nedivim, proc je jizdne v Praze drazsi nez v zapadni Evrope. Bravo, pane Beme, dekujeme!

0/0
25.9.2008 23:48

Pilat

Re: hanba!

tomu se rika "Pocasi pro bohate" ;-D vsak to lidi zaplati ;-)

0/0
26.9.2008 6:44

marzena

Re: hanba!

to je dobrá demagogie. Podle toho nemá ani smysl opravovat silnice, které se dají objet, stejně jako sbírat lejna z chodníků na levé straně ulice, jelikož chodník na pravé straně přívaly chodců zleva jistě hravě zvládne 8-o.

Kdybyste se zamyslel myslel nad umístěním stanic, došlo by vám, že obě stanice jsou dlouhodobě nutné. To ale neznamená, že nemůže být jedna z nich na omezenou dobu uzavřena, právě proto, že jsou tak blízko sebe, že to nebude moc vadit. Něco jiného by bylo, kdyby se mělo kompletně uzavřít třeba Muzeum C

0/0
30.9.2008 18:27

danax

další volné lukrativní místo

na Petříně je taky volno, a vešly by se i podzemní garáže, a několikapatrové

0/0
25.9.2008 23:11

mpscz

Konečně bude důstojný výstup z Metra na Národní.

A hlavně 100% houmlesákless!

0/0
25.9.2008 22:59

turistický_salám

Rozdělení eskalátorů

Nejsmutnější na tom není ani tak to, že se uzavře metro, jednou by se to udělat muselo, sice za 10,15 let, ale muselo. Nejsmutnější na tom je, že se nahání soukromému subjektu prostřednictvím státních peněz potencionální zákazníci.

Když už musí být eskalátory do metra uprostřed obchodního domu, tak ať jsou přímo, ne s přestupem do toho obchodního domu. Do toho obchodního domu si může soukromník postavit eskalátory za své s označením, že se jedná o vstup do obchoďáku. A ještě by za to měl DP platit jako za jakoukoliv reklamu v metru.

0/0
25.9.2008 22:04

TigerM

Ze spalene - Pest na oko.

1) Narodni trida je nastupistem snad az a karlaku, osobne radeji lezu na cca 300m vzdalenou st. Mustek, vubec nechapu proc tehdy nepostavii stanici mustek tak aby mela vylez na vaclavak a jungmanovo a druhy na narodni. V nekterych starsich projektech narodni trida nebyla,  naopak byli dve stanice karlovo nam. a palackeho.

2) prestup z tramvaji na metro je o neco horsi i vzhledem k probihajici stavbe, to je fakt, ale cast lidi chodi od narodni na linku A stejne na mustek.

3) Jak nekdo mohl prohlasit budovu tesca na narodni za kulturni pamatku, to nechapu. Misto teto budovy bych tam radeji videl neco jineho, ale budiz.

4) Nevim proc zrovna takovy projekt realizuje primo v centru, osobne bych na tom miste videl misto toho soucasneho vestibulu a vydlazdenyho placu namesticko se zeleni a prostorem pro odpocinek podel spalene- vestibul bych umistil pod zem. Zastavel bych plochu podel vladislavovy ulice.

5) To parkoviste pro 250 aut je pro zakazniky? Kudy se tam bude jezdit? A co residenti?

0/0
25.9.2008 17:25

leather-man

Re: Ze spalene - Pest na oko.

k bodu 4) Je opravdu od vás milé, že myslíte na bezdomovce a feťáky, kde budou směle odpočívat nebo nasávat, případně och cávat rohy a obtěžovat kolemjdoucí....

0/0
25.9.2008 20:22

marzena

Re: Ze spalene - Pest na oko.

protoze bys zase nadaval, ze je dlouhy prestupni tunel mezi A a B. Co myslis, jsi prvni koho tohle napadlo?

0/0
30.9.2008 18:29

Atomas

Atomas

Já nevím, proč se rozčilujete? Dle developerových vizualizací toho obchoďáku tam budete potkávat docela pěkný vysmátý kočky ;-D

0/0
25.9.2008 15:53

J i ř í

Jak říkají plzeňáci:

Jakýpa copa!

0/0
25.9.2008 15:24

K.Jan

Přeci jen...

V prvé řadě musím zdůraznit, že s něčím takovým naprosto nesouhlasím. Domnívám se, že za tím vším musí být korupce. Nenávidím ta nechutná obchodní centra - a ještě ke všemu v Praze skoro na ZLATÉM KŘÍŽI??? To je šílenost, šílenost nebo korupce.

Přeci jen jsou tu však dva fakty, které to poněkud zlehčují:

1) Stanice Národní Třída původně nebyla vůbec plánována, mělo být jen Karlovo Náměstí a Anděl, rozhodlo se o ní dodatečně. Nebo byla vestavěna až dodatečně? Pamětníci opravte mě.

2) Dlužno říci, že nejbližší vestibul stanice metra Můstek je vzdálen necelých 300 metrů (nikoliv vzdušnou čarou:

http://www.mapy.cz/#x=133071264@y=135933952@z=15@mm=ZP@dm=133075616+135936000-1696-416-3712-1120+800-2880+416-96@sa=s@st=s@ssq=Praha@sss=1@ssp=123098021_126551937_148001701_147441537

0/0
25.9.2008 14:33

tomiisek

Jestli ředitel DP mluví pravdu, tak...

"Všechny stanice mají životnost pětadvacet až třicet let a Národní patří k těm nejopotřebovanějším, dřív nebo později bychom ji rekonstruovali tak jako tak," odpověděl Dvořák na otázku, zda se městský dopravce chystal stanici opravovat, i kdyby nad ní nevznikalo nové obchodní centrum.

Pokud je životnost stanic 25-30 let a oprava jedné stanice trvá 16 měsíců, tak to znamená, že v nejbližší době musí být zrekonstruovány prakticky všechny stanice v širším centru Prahy. Jsem zvědav, jak to těch pár let vydržíme, když bude většina stanic metra na 16 měsíců uzavřena.

Nebo že by snad životnost stanic nebyla 25-30 let a jejich oprava netrvala 16 měsíců?

0/0
25.9.2008 14:20

tos42

To jsou idioti

Ten Dvorak je peknej dacan...

1) "Prazane zmenu nepociti, protoze nedaleko je Mustek"... tak proc sakra vubec existuje stanice Narodni trida, kdyz rikate ze nikdo jeji ne/existenci nepociti?!?!?! LEZ JAK VEZ

2) Zivotnost stanice je 25 let, Narodni potrebuje renovovat. Vzdyt po povodnich prosla komplet rekonstrukci!!!!! LEZ JAK VEZ

3) Proc se zadarmo (zminovany zabor stoji velky kulovy) vychazi vstric investorovi, a ne milionum prazanu???? Proc je beztrestne kvuli nejakemu developerovi 1,5 roku zavrena Narodni????

4) ZE BY KORUPCE JAK PRASE?!?!?!?!?!?!

0/0
25.9.2008 14:09

sluni-sluni

Re: To jsou idioti

i ty jeden nepřející, nelíbí se ti, že vstup do metra bude přímo v nákupním centru?. a k tomu zase další skleněná stavební nestvůra, chjo...

0/0
25.9.2008 14:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.