- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
maturita by měla být nastavena podle Gaussovy křivky v rozmězí 50% až 100%, úkoly by byly v jednotlivých úrovních obtížnosti. Maturitu by získal ten, kdo by dosáhl více než 50% bodů (a odtud se počala přepočítávat jakási stupnice Gaussovy křivky).
Na výsledku by bylo vidět, že maturita z "nějakého předmětu" za 90% je více než za 51%.
A Gaussova křivka rozdělí i známky. Něco podobného existuje i na Slovensku a dalších státech a i a vysokých školách... i když se striktním dělením Gaussovou křivkou mám v praxi problémy, pokud je to na základě skutečných výsledků dané skupiny (viz tzv. percentil, který používá Scio) a nikoliv teoretické dělení obtížnosti, protože v percentilu nezávisí jenom na úrovni znalostí, ale důležitým faktorem je úroveň celé skupiny, tedy stejný výsledek v lepší skupině znamená moje horsí hodnocení než ve skupině horší. Znám k tomu rčení: Mezi slepými jednooký králem.
Pokud by maturita vycházela z teoreticky vypočítané obtížnosti jednotlivých příkladů, tak jsou výsledky spravedlivější, protože není hodnoceno porovnání ve skupině (viz Scio), ale s teorií, tedy pokud se více studentů lépe učí, tak dosáhne lepších výsledků, což např. způsob hodnocení alá Scio (percentil) bohužel velmi důsledně potírá.
Úroveň lehčí varianty zřejmě odpovídá úrovni autorů či těch, kteří na takový nápad vůbec přišli.
Maturita je znehodnocená již mnoho let, dnes je to bezcenný cár papíru
Mezinárodní testy ukázaly, že znalosti z matematiky českých žáků po deváté třídě jsou vyšší, než po střední škole. Pokud bude maturity nastavena podle deváté třídy, tak to znamená, že mnohé střední školy (především učiliště) nudou muset zvýšit kvalitu výuky, aby jejich přidaná hodnota nebyla záporná jako doposud.
Jinak trend je jasný: nižší maturita - náhrada dokončené školní docházky, vyšší maturita - středoškolské vzdělání, Bc. titul - o trochu méně než úroveň maturity za první republiky, Mgr. - vyšší škola
Populace blbne a jako zastírací manévr politici používají tituly. Viz Boloňský proces
ale zde na diskusi je vidět otřesný pravopis asi tak 40-ti % diskutujících. i/y,já bych,vy by jste(vy byste),interpunkce atd.Strašně se divím,jak tito tito lidé mohli udělat maturitu z českého jazyka.Bylo by jistě zajímavé na kterých školách tito negramoti studovali.
IT, chemie matematika biologie..u vsech techto kvalifikaci neni nejaka lepsi cestina vubec treba tak nevim proc by nemeli projit u maturity..Pokud beru maturu jako pripravenost do zivota tak vetsine temto lidi se zije bez problemu i kdyz nevi kde je zrovna jake i/y Matematici a ITaci uz maji te zbytecne slozite cestiny stejne dost. Co brani tomu aby se zrusila vyjmenovana slova a shoda podnetu s prisudkem..Vubec nic jen par chytrolinu na tom trva.
Problém je ve špatné struktuře středních škol. Zjednodušeně: Máme nadbytečný počet gymnázíí a akutní nedostatek učilišť. To má za důsledek, že všechy děti studují obory s maturitou, školy je nevyhodí i za cenu poklesu úrovně vzdělání. Připravily by se tím o práci. Maturitní úroveň potom musí být nastavena tak, aby většina studentů měla šanci uspět. Čili musí být nízká...
Jen tak dál...
A ty máš pocit, že dosud to bylo jinak?
Přímá spojitost s plánem pana Langera, aby každý policista a pracovník bezpečnostní agentůry měl maturu. Sakta tohle je hodně špatně. Udělá i deváťák. Opravdu jsem z těchto rádoby západních modelů nadšen. Lidi bez paměti a znalostí zato se schopností si všechno najít a odprezentovat. To snad umí i šimpanz. Biflovat, biflovat a učit se používat informace kreativně napříč předměty. Spojovat souvislosti a rozvíjet představivost a schopnost řešení stejně jako paměť. Nepotřebujeme hromady nadaných hledačů informací s enciklopedií v ruce. To umí i google.
Ty seš nějakej chytrej. Pokud vim, tak podmínka, aby policista měl maturitu je tady odjakživa, tak co do toho taháš Langera? A bezpečnostní agentura si svoje pravidla snad stanovuje sama, ne? Ten tvuj příspěvek je vůbec ukázka vzdělanosti
pašování blbců přes hranice inteligence, no. Evidentně to tak stát chce.
k čemu jsou střední školy, když zkoušku dokáže bez problémů složit i žák základní školy? To jsou ty maturity nastaveny takhle kvůli soukromým školám, aby jim bez dívání mohli platit školné čtyři roky i naprostí idio.ti? Pilip to začal a Liška dorazil. Degradace vzdělání je na vrcholu.
Problém je v tom, že jsou střední školy různého zaměření a tedy i s různými požadavky. Proč by měl absolvent konzervaroře znát matematiku stejně dobře, jako průmyslovák ? Pokud bude maturita jednotná, musí se přizpůsobit tak, aby vyhovovala všem školám. Což bez podstatného zjednodušení nelze. Takže ano - degradace vzdělání narůstá. Stačí, když si srovnám úroveň maturity mojí matky za první republiky, mojí v roce 70, mého syna v roce 2000 a dnes.