Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sněmovna podpořila novelu, která obcím vrací právo měřit rychlost

Poslanci poslali do druhého čtení novelu silničního zákona. Ta vrací městským policistům právo měřit radarem rychlost v obci. Strážníky připravila o pravomoc policejní reforma ministra vnitra Ivana Langera kvůli poslaneckým zásahům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Qíteček

Hezký

To mám moc velkou radost, že budou číhat na nebezpečný řidiče na 4-proudovkách, co tam jedou 55. Eště by taky mohli hlídat, aby mi nikdo nevykrad auto, jako v noci z neděle na pondělí, ale na to asi uvědomělí strážníci a ostatní policajti nemaj čas, co? ;-€

0/0
24.9.2008 23:06

our_city

Íčko,běž do hajzlíku!

Tohle nahrává spřízněným firmám městské lobby,obecní strážník nebude mít čas na drobnou kriminalitu,bude muset rejžovat do městské kasy.Je mi z nich blivno.Kdo ví,jak je na komunální úrovni všechno provázané,měl by hodně hlasitě řvát.A nejde o závodníky,ale o zneužití pravomoci.Jezdím předpisově,ale třeba 30 přes vlečku,kde chybí značka,by mě taky nenapadlo!Takových nepoužívaných vleček máme ve městě opravdu dost.U každého vytunelovaného podniku nějaká zůstala-co třeba Seliko,Ivánku?Obávám se,že jde o něco jiného,než o bezpečnost - o penízky za radary a těm,kteří je provozují.Už aby pták Ivan vypadl,nejen z křesla ministra,ale i odsud z města.Je tu poněkud otrávený vzduch!:-©

0/0
24.9.2008 17:16

hasmen

Jo,skutečnost může být jiná ...

Zákonodárci argumentovali tím, že měření radarem města zneužívají k

tomu, aby peníze z vybíraných pokut putovaly do jejich rozpočtů.

---

Např. Mělník z každé vybrané pokuty "sponzoruje" 60 -ti % privátní firmu  

 Czech Radar a.s.

0/0
24.9.2008 15:56

Warhead_bia :P

jee

a to sem se chystal ten antilaser sundat tak nic ;-D

0/0
24.9.2008 14:37

PES na cesneku

Základní pravidlo jízdy

Jezdi tak abysi nikdy nepřišel do styku s policajty, tudíž 50/90/130, jasné, vohnouti? ;-D;-D;-D;-D

0/0
24.9.2008 14:33

Manstein

Re: Základní pravidlo jízdy

No tak to k zamezeni styku s policajty ani zdaleka nestaci

Mozna by bylo lepsi omezit styk na predni naraznik ...

0/0
24.9.2008 14:36

pvl1

Re: Základní pravidlo jízdy

Myslíš tím po lese?

0/0
24.9.2008 14:38

pvl1

Re: Základní pravidlo jízdy

Přejdi rovnou na svůj poslední výžblebt o půl metru níž.

0/0
24.9.2008 14:40

Z-S

Re: Základní pravidlo jízdy

Aha, takze ruzne zapomenute ci neukoncene trictiky po praci na silnici pred pul rokem uz neplatej?

0/0
24.9.2008 14:46

Ghort

Me by hlavne zajimalo...

...ktery dalsi "souvisejici" zakony tahle novela "O povoleni MP merit radarem" taky znovelizuje...:-P

0/0
24.9.2008 14:30

buran1

Svět se v pr.d.e.l obrací

První rozumná úprava zákona a dříve než začne platit to opět jako vždy pose....:-/. Městský ksichti zase budou čumákovat jen kolem cest. No nic, ztratil jsem přední RZ, nedá se nic dělat.

0/0
24.9.2008 14:24

pvl1

Re: Svět se v pr.d.e.l obrací

To je ještě dražší a všemu nápadné.

0/0
24.9.2008 14:26

buran1

Re: Re: Svět se v pr.d.e.l obrací

No je to asi pravda, ale v Česku se krade všechno a upřímně - kdo z nás kontroluje před každou jízdaou, zda tam mám přední RZ. Takže nějakou dobu to vydrží.

0/0
24.9.2008 14:27

pvl1

Re: Re: Re: Svět se v pr.d.e.l obrací

Oni tě někde odstaví a buď si zaplatíš odtah, nebo tam druhý den najdeš jen kastli.

0/0
24.9.2008 14:28

pvl1

Když chtějí provozovat pevné radary

s lhůtami až rok, tak by měli mít také povinnost denně dokumentovat stav značení před radarem.

0/0
24.9.2008 14:08

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Neplaťte pokuty..!

Víte, že vůbec nemusíte platit pokuty za "přiměřeně" rychlou jízdu?  

V zákoně č.361/2000 o pozemních komunikacích je sice napsáno, že je povinnost jezdit v obci 50km/hod. na okresce 90 km/hod. a na dálnici max.130 km/hod.  Jenže kluci zelení nás můžou pokutovat jen za - přestupek!!! V přestupkovém zákoně č. 200/1990 je přestupek definován jako  překročení rychlosti v obci o 30 km/hod a mimo obec o 50 km/hod.

Jo jo, to je ta naše legislativa.

Takže, když pojedete do 79km/hod, na okresce do 119km/hod a na dálnici do 179 km/hod, tak jim nemusíte dávat nic. Opět a zase stát spoléhá na to, že neznáme dobře zákony. A kdyby chtěli argumentovat tím, že celá tato věc je ošetřena v nějaké vyhlášce, tak to klidně může i být, ale zákon je vyhlášce nadřazen. Tak a mají  smůlu.   

http://www.e-law.cz/zakony/200_90.txt

0/0
24.9.2008 14:06

pvl1

Re: Neplaťte pokuty..!

Kromě toho není definováno, co je to pozemní komunikace.

0/0
24.9.2008 14:14

tripik

Re: Neplaťte pokuty..!

rad bych tomu veril.....ale odkazuje me to na nejaky banan.....a na reklamu jim klikat nebudu, aby vydelali:)

0/0
24.9.2008 14:15

brnakk

Re: Neplaťte pokuty..!

dycky se musim smat lidem, kteri veri takovym kravinam.;-)

http://hoax.cz/cze/index.php?action=hoax_detail&id=271&pageDesc=proc_neplatit_pokuty

0/0
24.9.2008 14:19

buran1

Re: Neplaťte pokuty..!

Máš pravdu, ale přestupkový zákon byl někdy kolem roku 2002 novelizován a tohle spásné ustanovení z něj vypadlo.

0/0
24.9.2008 14:26

Jerry Fletcher

Re: Neplaťte pokuty..!

Je mi líto všech, kteří místo toho, aby si tento zákon přečetli, tak věří tomuto tvrzení...

0/0
24.9.2008 18:11

PES na cesneku

Kladivo na závodníky

Konečně rozumné rozhodnutí, pomalejším připomenu, že pravidlo 50/90/130 stále platí ;-D;-D;-D Držím empíkům palce R^

0/0
24.9.2008 13:23

pvl1

Re: Kladivo na závodníky

Já ti připomenu, že pro radar platí i utržené značky.

0/0
24.9.2008 13:30

WIFI

Re: Re: Kladivo na závodníky

ale houby, jednou mě naměřili a zastavili. Měl jsem štěstí, ta 70 byla vyvrácená a ležela v příkopu. No a jelikož jsem nebydlel poblíž, uznali, že jsem o tom vědět nemoh a odjel jsem bez pokuty a bodů.

0/0
24.9.2008 13:39

tripik

Re: Re: Re: Kladivo na závodníky

to nevadi ze si nebydlel pobliz.....nebyla tam znacka.....a to je hlavni.......oni taky nespekuluji.....takhle me zastavili, ze jsem nezastavil na stopce...tak jsem jim rekl at mi tu znacku ukazou....ze pry tamhle......jenze ta znacka byla otocena a vlstne by mel zastavit ten kdo jede z hlavni:)........rychle jsem si to vyfotil abych me dukaz....a pak me propustili.......nejsem gauner.......krizovatka je na kopci a jestli jsem skoro zastavil nebo ne presne nevim...

0/0
24.9.2008 13:43

pvl1

Re: Re: Re: Kladivo na závodníky

Měl jsi štěstí, že to nebyl ten stálej radar, o kterých je ten článek. Kde ti to přijde poštou za půl roku.

0/0
24.9.2008 13:46

honza2007

Re: Re: Re: Kladivo na závodníky

až tě v tomto případě pozvou za půl roku na magistrát, jak to budeš dokazovat? he;-D

0/0
24.9.2008 13:47

pvl1

Re: Re: Re: Kladivo na závodníky

Ale dík za podporu. Je vidět, že MP dělá chyby běžně. A ten pán s palcema nahoru rychle sklapne, až se mu to začne po roce doma hromadit.

0/0
24.9.2008 13:49

pvl1

Re: Re: Re: Re: Kladivo na závodníky

A pak možná pochopí, že to není na závodníky. Ti závodí mimo město, ale tam nejsou radary, tam by se totiž vybralo málo.

0/0
24.9.2008 13:54

Mak1

Re: Kladivo na závodníky

Jenom blbec dokáže obdivovat toto rozhodnutí

MP vznikla proto, aby řešila drobné přestupky, na které neměla státní policie čas - jako pořádek na chodníku, psy na vodítku, bezďáky, .......

Jenže na to všechno teď kašlou, protože vylepšujou městský rozpočty:-©

0/0
24.9.2008 13:47

mstuch

ČR = kocourkov

a šaškárna

0/0
24.9.2008 13:16

iuos

hmm

já vůbec nechápu, proč se tu rozčilujete  -pravidla hry jsou jasně daný - max. v obci 50, max. mimo obec 90 a místy 130...    každýho volba, jestli se sveze rychlejš - riziko zná každý....        ale ne každý je schopný unést následky svýho rozhodnutí - viz srábci uplácející případně vymlouvající se... to je pro mne ubohost... když mne chytnou při přestupku, tak řeknu, že jsem idiot a zaplatím...     :-P

0/0
24.9.2008 13:02

tripik

Re: hmm

tak pokud to beres takto do dusledku.......tak dodrzuj zakony a pokud prekrocis rychlost tak se prosím sam nahlas na policii.:-P 

0/0
24.9.2008 13:05

iuos

hmm

no to je fakt super inteligentí reakce ;-D;-D;-D

0/0
24.9.2008 13:05

tripik

Re: hmm

;-D;-Dze jo;-D ....ale kdyz napises takovou kravinu tak se nediv.......samomzrejme souhlasim s tim, ze kdyz me chyti tak zaplatim - jen nesouhlasim aby hlidali 5 metru za znackou....od toho si je fakt neplatim

0/0
24.9.2008 13:08

zab2

Re: hmm

Ty nechápeš jinou věc : Mě nevadí, když budou dopravní policajti měřit na každým kilometru. Mě vadí, že to dělají měští strážníci místo toho, k čemu jsou určeni. Vadí mi, když mi každou chvíli smradi ukopnou zrcátko a ulomí anténu, zatímco bl.bci v uniformách číhají za stromem na řidiče.

0/0
24.9.2008 13:09

kaplanvogo

Re: Re: hmm

Tak s tím mohu jen a jen souhlasit. Dnes jsem byl v trafice a byl tam městský stážník a byl zaparkovaný již delší dobu a oblboval trafikantku, místo aby chodil po ulicích a kontroloval pořádek a hlavně to kde sběrači kradou vše co se dá .

0/0
24.9.2008 13:39

Mak1

Re: Re: hmm

nejenom - u nás ještě zuřivě odtahujou auta z modré zóny + rozdávaj botičky jako vzteklí

Ale, že jsou od psů zas**** chodníky je vůbec netankuje:-©

0/0
24.9.2008 13:45

logar

Re: hmm

reakce je inteligentní, protože  ty vypadáš jako neomylný a vždy spravedlivý BLBEC. Přeji ti body a pokutu od policajtu v nesmyslném místě na kraji obce za 54 km/h!

0/0
24.9.2008 13:55

iuos

hmm

ale ale, ty jsi nějaký rozdurděný ;-D;-D;-D

0/0
24.9.2008 14:04

tripik

Re: hmm

a druha vec....jako danovy poplatnik se mi nelibi ze mesto Mor. Bud. umistuje radar za moje penize na mista, kde je naprosto nepotrebny namisto toho, aby radary umistili treba pred skolu, na namesti atd.

0/0
24.9.2008 13:07

iuos

hmm

a udělal jsi něco pro změnu kromě psaní sem?

0/0
24.9.2008 13:17

pvl1

Re: hmm

Já ano. A víš k čemu to je?

0/0
24.9.2008 13:18

tripik

Re: hmm

ne neudelal - se statni spravou se snazim prijit do styku co nejmene..........a naučil ses (když už poučuješ), že na začátku věty se píše velké písmeno?

0/0
24.9.2008 13:23

vymrzovac

Re: hmm

rozčilujeme se proto,že rychlost by měli měřit dopraváci a ne hovínkáři.  Městská policie by měla dohlížet v prvé řadě na to,k čemu byla ustanovena....psí hovínka,jestli obec odklidila sníh,jestli někdo nekouří na autobusové zastávce,jestli někdo nevyflusl žvejkačku,jestli se někde nepíchaj kudlou cikáni atd.    takhle je městská zašitá za radarem,protože to jsou jistý prachy a řidič to zaplatit musí,a ostatní přestupky se neřešíRv

0/0
24.9.2008 13:10

zab2

Re: Re: hmm

No konečně někdo, kdo má na věc pohled jako já.;-)

0/0
24.9.2008 13:14

pvl1

Re: hmm

S tímto systémem budeš platit i když jezdíš podle předpisů.

0/0
24.9.2008 13:15

iuos

hmm

nic takovýho se mi nestalo... pokaždý jsem platit za blbost...   a vesměs v Praze, kde jsem se nechal strhnout davem aut do jednosměrky.. kde si nás pěkně vychutnali ;-D;-D;-D

0/0
24.9.2008 13:18

pvl1

Re: hmm

To já už viděl měřit rychlost za křižovatkou, radary, kde bliká střídavě třeba 85 a 36, utržené značky před radarem...

.

To všechno neovlivníš, jen zaplatíš. A hájit se nemůžeš, protože po půl roce je všechno jinak.

0/0
24.9.2008 13:21

vymrzovac

Re: hmm

mimochodem,až budeš mít děcka,a budeš muset jezdit autem do práce,abys ty hajzlíky uživil,tak změníš názorRv

0/0
24.9.2008 13:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.