- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Se zájmem jsem si přečetl příspěvky všech možných kategorií... Je zajímavé, že problémy online přístupu a zefektivněním práce učitelů (a také zefektivnění práce vedení školy) jsme se začali zabývat v době, kdy o komerční webové aplikaci, která pracuje s ostrými daty, se všem učitelům mohlo jen zdát. Jsme střední soukromá škola a na placení dost lukrativních paušálů s tím, že program není "šitý" na míru té dané škole, máme dost zkušeností. Náš program vyvíjíme více než 5 let a každý měsíc jsou na funkci programu požadovány nové a dosti specielní požadavky. Požadavky vznášejí jednotliví učitelé, žáci i rodiče. Výhodou našeho skromného řešení je okamžitá reakce na tyto požadavky, rychlé přepracování systému a okamžitá zpětná kontrola.
Co tím chci říci? Jen to, že i v těchto online učitelských systémech existují alternativy a že řada škol si bez větší komerční publicity tyto systémy sama vyvinula a s úspěchem je používá... http://www.skolaekonom.cz
Těší nás, že Paní Fenclová z Gymnázia a Obchodní Akademie Chodov konstatuje v článku, že hlášení našich uživatelů je pro nás vodítkem v dalším vylepšování systému a zdokonalování jej. Systém je navržen tak, aby každý učitel, který bude vybaven svým počítačem nemusel psát evidenci v papírové podobě, ale bude moci používat moderní techniku. Změřili jsme, že samotná běžná evidence v systému učiteli po zapracování nezabere více jak 30 hodin týdně, což je zcela srovnatelné se současnou papírovou evidencí.Systém Škola OnLine vznikl podle zadání učitelů a ředitele jedné střední školy a snažíme se aby učitelům různých typů škol vyhovoval co nejvíce. Není ovšem v možnostech žádného systému, aby vyhověl více různorodým zvykům uživatelů současně.
Na závěr chceme deklarovat, že naším cílem je vytvořit moderní
komplexní internetový systém pro všechny základní a střední školy, bez
něhož si již nelze budoucnost představit. Bude k tomu potřeba ještě
mnoho úsilí a osvěty mezi učiteli.
Článek se zabývá systémem Škola OnLine pro správu a administrativu středních škol v Karlovarském kraji. Podle našeho názoru článek objektivně a profesionálně popisuje situaci a rádi bychom ještě doplnili k jednotlivým bodům další informace.
V Evropě i v USA se již internetové systémy pro správu školní agendy na středních a základních školách běžně používají, v České republice jsme v tomto trendu poněkud pozadu. Jedním z hlavních důvodů je také odpor velké části učitelů, čehož je článek dokladem. Je všeobecně zřejmé, že každý nový systém zapříčiní změnu návyků uživatelů , což nemusí být pro nové uživatele příjemné. Cílem však je, aby klient školství, v tomto případě rodič a žák, byl s provozem plně spokojen.
Systém Škola OnLine prochází neustálým vývojem a s tím souvisí neustálé zapracovávání nových požadavků. Na naši hotline telefonickou linku se může obrátit jakýkoli uživatel systému a je mu odborně pomoženo či chyba v systému je ihned identifikována a napravena.
Starsi ucitele nemaji takovou pocitacovou gramotnost a opravdu je do toho nikdo nemuze nutit 50 leteho ucitele anglictiny ale tohle vymizi behem par let. Bohuzel system neznam ale nezda se mi to komplikovane..Prece to nemusi jet hned na celostatni databazi pro vsechny skoly. Muzeme to rozdelit jen na kraje ci okresy. Pokud se rekne ze hlavni shranovac dat bude Mysql..vse pobezi pod php s minimalnim vyuzitim JS tak to sakra musi bezet bez problemu a hrat si s tim muze kazdy. Kazda trochu schopnejsi firma by takovou vec zvlada do pul roku bez vyskoseni a dalsi pul rok az rok pul po otestovani a je to. Jenze po internetu do skol pochybuju ze by to do rukou dostala schona firma.
K diskusi níže. Musím doplnit ještě jednu záležitost, zdá se, že jsem sám, kdo systém chválí. Mám k dispozici notebook a ve škole máme síť wifi, takže mohu přijít do třídy se zapnutým notebookem a otevřenou stránkou katedry. V tu chvíli je skolaonline desetkrát operativnější než každá papírová třídní kniha. Nemýlím-li se, hledání třídní knihy jsem věnoval tolik času, že bych za tu dobu naučil žábu zpívat hymnu. Myslím, že všichni hledají výmluvy, proč to nejde. Zeptejte se svých ředitelů, co udělati pro to, aby to šlo. Osobní notebook učitele by měl být samozřejmostí.
Je samozrejme, ze v zacatcich neni vsechno na 100%. jak rikaji anglicane "all beginnings are hard". Je to vsak dobry strat na ceste spravnym smerem. Za zminku stoji i snaha o objektivni pristup autorky clanku. Ne vsechny clanky jsou takove. :)
Ceny slušné? Kdyby si všechny školy objednaly služby individuálně, zaplatily by dohromady zhruba 400 tisíc ročně. Takhle kraj ročně zaplatí 480 tisíc (inu, množstevní sleva, že?) a navíc jednorázově 2 miliony za jakousi "dodávku, implementaci a zapracování požadavků". Věru výhodné.
jiz ted se psychicky na to deti formuji ... vsechno pod dohledem.
Ted jeste k tomu pridat aplikaci Google Satelite a muzete si pak prehrat video ze dne co ditko (nebo zamestnanec) delalo a kde se flakalo.
na stredni skole studuji vetsinou mladistvi, kterym je mene nez 18 let. Rodice maji plne pravo vedet jaky jejich deti maji rozvhr, jak chodi do skoly a jake maji znamky. Pokud toto beres jako diktaturu, tak si dej par facek. Uvidime az budes mit vlastni deti
Stačí používat program Bakaláři, který umí velmi dobře komunikovat přes webové rozhraní.
Nevím, jestli to je to nejlepší. Co když provozovatele Bakalářů to přestane bavit a utnou to?
Místo toho vedou třídní knihy a ještě k tomu jsou on-line.
Také používáme elektronickou evidenci žáků, tvorbu rozvrhů, suplování atd. Pracují s tím v pohodě i starší učitelé. Ale základ je, aby ten program byl POUŽITELNÝ. Musí se s tím dát dělat. A snad nikdo po učitelích nemůže chtít, aby si sami nějaké zmršené programy upravovali.
Opravdu, počítače mají význam tam, kde přinesou zefektivnění a ne jen více práce. Krom toho, pořád je lepší mít nějaký hmatatelný doklad v ruce. Tím mluvím třeba o indexech, které vysoká škola, na které studuji, zrušila. A co když se jim systém jednoho krásného dne podělá? Kde budu mít důkaz, co jsem vše absolvovala?
článek na mě dělá dojem, že nějaký zaprděnci byli zvyklí na začátku hodiny odšmrkat docházku a bylo vymalováno, takto se musí po každé hodině připojit na portál a tam to zadat. Vzhledem k tomu, že to asi bude webová aplikace, tak bude mít o trochu delší odezvy, než nějaká CORE aplikace a to bude asi ten hlavní problém....
Tenhle systém je chválihodný, protože pokud si jako rodič mohu tímto způsobem kontrolovat studijní aktivity svého dítka, tak to musí být super. A jestli s tím má kantor více práce? No a? Je za to placenej, tak ať se snaží a pokud se mu to nelíbí, tak se může přihlásit do projektového týmu a podílet se na upgrade.