Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Školy měly zahodit třídní knihy a být on-line. Místo toho bojují s počítači

Karlovarský kraj chce, aby "jeho" střední školy byly on-line. Učitelé mají odložit třídnice a zápisníky a veškeré známky i docházku zapisovat na web. Alespoň tak si to představuje tamní krajský úřad. Skutečnost je však jiná. Školy už několik měsíců vedou nerovný boj s počítačovým systémem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavely

Jsou i jiné systémy

Se zájmem jsem si přečetl příspěvky všech možných kategorií... Je zajímavé, že problémy online přístupu a zefektivněním práce učitelů (a také zefektivnění práce vedení školy) jsme se začali zabývat v době, kdy o komerční webové aplikaci, která pracuje s ostrými daty, se všem učitelům mohlo jen zdát.  Jsme střední soukromá škola a na placení dost lukrativních paušálů s tím, že program není "šitý" na míru té dané škole, máme dost zkušeností. Náš program vyvíjíme více než 5 let a každý měsíc jsou na funkci programu požadovány nové a dosti specielní požadavky. Požadavky vznášejí jednotliví učitelé, žáci i rodiče. Výhodou našeho skromného řešení je okamžitá reakce na tyto požadavky, rychlé přepracování systému a okamžitá zpětná kontrola.

Co tím chci říci? Jen to, že i v těchto online učitelských systémech existují alternativy a že řada škol si bez větší komerční publicity tyto systémy sama vyvinula a s úspěchem je používá... www.skolaekonom.cz

0/0
2.10.2008 21:10

Jan Valenta

Doplnění dodavatele 2

Těší nás, že Paní Fenclová z Gymnázia a Obchodní Akademie Chodov  konstatuje v článku, že hlášení našich uživatelů je pro nás vodítkem v dalším vylepšování systému a zdokonalování jej. Systém je navržen tak, aby každý učitel, který bude vybaven svým počítačem nemusel psát evidenci v papírové podobě, ale bude moci používat moderní techniku. Změřili jsme, že samotná běžná evidence v systému učiteli po zapracování nezabere více jak 30 hodin týdně, což je zcela srovnatelné se současnou papírovou evidencí.Systém Škola OnLine vznikl podle zadání učitelů a ředitele jedné střední školy a snažíme se aby učitelům různých typů škol vyhovoval co nejvíce. Není ovšem v možnostech žádného systému, aby vyhověl více různorodým zvykům uživatelů současně.

Na závěr chceme deklarovat, že naším cílem je vytvořit moderní

komplexní internetový systém pro všechny základní a střední školy, bez

něhož si již nelze budoucnost představit. Bude k tomu potřeba ještě

mnoho úsilí a osvěty mezi učiteli.

0/0
1.10.2008 17:55

Jan Valenta

Doplnění dodavatele 1

Článek se zabývá systémem Škola OnLine pro správu a administrativu středních škol v Karlovarském kraji. Podle našeho názoru článek objektivně a profesionálně popisuje situaci a rádi bychom ještě doplnili k jednotlivým bodům další informace.

V Evropě i v USA se již internetové systémy pro správu školní agendy na středních a základních školách běžně používají, v České republice jsme v tomto trendu poněkud pozadu. Jedním z hlavních důvodů je také odpor velké části učitelů, čehož je článek dokladem. Je všeobecně zřejmé, že každý nový systém zapříčiní změnu návyků uživatelů , což nemusí být pro nové uživatele příjemné. Cílem však je, aby klient školství, v tomto případě rodič a žák, byl s provozem plně spokojen.

Systém Škola OnLine prochází neustálým vývojem a s tím souvisí neustálé zapracovávání nových požadavků. Na naši hotline telefonickou linku se může obrátit jakýkoli uživatel systému a je mu odborně pomoženo či chyba v systému je ihned identifikována a napravena.

0/0
1.10.2008 17:52

crook.crook

ja vidim problem jeden

Starsi ucitele nemaji takovou pocitacovou gramotnost a opravdu je do toho nikdo nemuze nutit 50 leteho ucitele anglictiny ale tohle vymizi behem par let. Bohuzel system neznam ale nezda se mi to komplikovane..Prece to nemusi jet hned na celostatni databazi pro vsechny skoly. Muzeme to rozdelit jen na kraje ci okresy. Pokud se rekne ze hlavni shranovac dat bude Mysql..vse pobezi pod php s minimalnim vyuzitim JS tak to sakra musi bezet bez problemu a hrat si s tim muze kazdy. Kazda trochu schopnejsi firma by takovou vec zvlada do pul roku bez vyskoseni a dalsi pul rok az rok pul po otestovani a je to. Jenze po internetu do skol pochybuju ze by to do rukou dostala schona firma.

0/0
1.10.2008 12:18

Já, Claudius

Doplněk

K diskusi níže. Musím doplnit ještě jednu záležitost, zdá se, že jsem sám, kdo systém chválí. Mám k dispozici notebook a ve škole máme síť wifi, takže mohu přijít do třídy se zapnutým notebookem a otevřenou stránkou katedry. V tu chvíli je skolaonline desetkrát operativnější než každá papírová třídní kniha. Nemýlím-li se, hledání třídní knihy jsem věnoval tolik času, že bych za tu dobu naučil žábu zpívat hymnu. Myslím, že všichni hledají výmluvy, proč to nejde. Zeptejte se svých ředitelů, co udělati pro to, aby to šlo. Osobní notebook učitele by měl být samozřejmostí.

0/0
1.10.2008 12:00

erdoes2

Bravo! Perfektni napad, ceny velmi sslusne

Je samozrejme, ze v zacatcich neni vsechno na 100%. jak rikaji anglicane "all beginnings are hard". Je to vsak dobry strat na ceste spravnym smerem. Za zminku stoji i snaha o objektivni pristup autorky clanku. Ne vsechny clanky jsou takove. :) R^:-)

0/0
1.10.2008 9:32

Reeve

Re: Bravo! Perfektni napad, ceny velmi sslusne

Ceny slušné? Kdyby si všechny školy objednaly služby individuálně, zaplatily by dohromady zhruba 400 tisíc ročně. Takhle kraj ročně zaplatí 480 tisíc (inu, množstevní sleva, že?) a navíc jednorázově 2 miliony za jakousi "dodávku, implementaci a zapracování požadavků". Věru výhodné.

0/0
1.10.2008 9:51

Vanislav

Re: Re: Bravo! Perfektni napad, ceny velmi sslusne

jestli jim nekdo udelal a zridil podobny system za dva a pul mice tak je to velmi slusna cena. Napriklad databaze NOSb pro jednoho ceskeho ISP stala temer deset mega.

0/0
1.10.2008 10:29

Reeve

Re: Re: Re: Bravo! Perfektni napad, ceny velmi sslusne

Ten systém už je zřízený a funguje (na komerční bázi) už minimálně dva roky. Kompletní využití všech možných služeb přijde školu (kdekoliv v republice) do 400 žáků na 15 tisíc ročně (bez jakýchkoliv dalších nákladů) a školu nad 400 žáků přibližně 20 tisíc ročně (ceník je ke stažení na jejich stránkách). Kraj tedy neplatil vznik, ale pouhé hromadné zapojení středních škol do už existující komerční služby.

0/0
1.10.2008 11:46

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Bravo! Perfektni napad, ceny velmi sslusne

stale je to luxusni cena. Firma ve ktere pracuji ti za 15.000 nehne ani prstem.....spise bych tady videl problem v tom, ze jsou ucitele lini ucit se nove veci

0/0
1.10.2008 13:01

Reeve

Re: Re: Re: Re: Re: Bravo! Perfektni napad, ceny velmi sslusne

Nerozumíme si. Ten systém za ty ceny funguje na komerční bázi už dva roky a i bez zakázky od Karlovarského kraje by fungoval i nadále. Svým příspěvkem jsem narážel na to, že kraj za hromadnou zakázku zaplatil VÍC, než kdyby se všechny krajské školy zapojily individuálně. Kde je nějaká množstevní sleva, ptám se? Nebo alespoň: Proč je hromadný nákup dražší než suma nákupů jednotlivých?

P.S.: Aby bylo jasno - hromadným zapojením školy žádnou novou "přidanou hodnotu" (oproti běžné komerční službě) nezískaly. Pořád je to jen systém, kde učitelé zadávají data na server poskytovatele a tato data si mohou prohlížet ti, kteří k nim mají oprávnění. Žádné nové služby (například propojení mezi školami navzájem, přístup k nějakým společným databázím ap.) tím nevznikly.

0/0
1.10.2008 13:32

o.kostal

Nastup diktatury bude v budoucnu snadny

jiz ted se psychicky na to deti formuji ... vsechno pod dohledem.

Ted jeste k tomu pridat aplikaci Google Satelite a muzete si pak prehrat video ze dne co ditko (nebo zamestnanec) delalo a kde se flakalo.

0/0
1.10.2008 9:17

Vanislav

Re: Nastup diktatury bude v budoucnu snadny

na stredni skole studuji vetsinou mladistvi, kterym je mene nez 18 let. Rodice maji plne pravo vedet jaky jejich deti maji rozvhr, jak chodi do skoly a jake maji znamky. Pokud toto beres jako diktaturu, tak si dej par facek. Uvidime az budes mit vlastni deti

0/0
1.10.2008 10:30

Yaroukh

Re: Nastup diktatury bude v budoucnu snadny

to jsou kecy, ten "Velkej brtr" neni o možnostech techniky, ale o lidech

0/0
1.10.2008 11:20

Si0

Re: Nastup diktatury bude v budoucnu snadny

I ty mystiku.;-D

0/0
1.10.2008 12:18

Vladoš

a přitom je to tak jednoduché

Stačí používat program Bakaláři, který umí velmi dobře komunikovat přes webové rozhraní.

0/0
1.10.2008 8:59

Si0

Re: a přitom je to tak jednoduché

Nevím, jestli to je to nejlepší. Co když provozovatele Bakalářů to přestane bavit a utnou to?

0/0
1.10.2008 9:07

Reeve

Re: a přitom je to tak jednoduché

Základ Bakalářů pochází někdy z poloviny 90. let a složité ovládání programu tomu odpovídá.

0/0
1.10.2008 9:15

Vanislav

Re: Re: a přitom je to tak jednoduché

no nevim....slozite je konfigurovat BGP ne si hrat s bakalarema

0/0
1.10.2008 10:33

Reeve

Re: Re: Re: a přitom je to tak jednoduché

Pro běžného uživatele je složité cokoliv, co je komplikovanější než například Word nebo nějaká internetbankingová aplikace. Nevím, co je to BGP, ale vím, jak vypadá moderní a uživatelsky příjemný evidenční software. Bakaláři jím nejsou.

0/0
1.10.2008 11:51

Vanislav

Re: Re: Re: Re: a přitom je to tak jednoduché

Nikdo netvrdi ze jsou nejak extreme user-friendly, ale reci o tom,  ze trva pul hodiny zapsat dochazku jsou silne prehnane.

0/0
1.10.2008 13:02

Si0

Školy měly zahodit třídní knihy a být on-line.

Místo toho vedou třídní knihy a ještě k tomu jsou on-line.

0/0
1.10.2008 8:25

Ginny

Nenadávejte zase na neschopné učitele

Také používáme elektronickou evidenci žáků, tvorbu rozvrhů, suplování atd. Pracují s tím v pohodě i starší učitelé. Ale základ je, aby ten program byl POUŽITELNÝ. Musí se s tím dát dělat. A snad nikdo po učitelích nemůže chtít, aby si sami nějaké zmršené programy upravovali.

Opravdu, počítače mají význam tam, kde přinesou zefektivnění a ne jen více práce. Krom toho, pořád je lepší mít nějaký hmatatelný doklad v ruce. Tím mluvím třeba o indexech, které vysoká škola, na které studuji, zrušila. A co když se jim systém jednoho krásného dne podělá? Kde budu mít důkaz, co jsem vše absolvovala?

0/0
1.10.2008 8:22

demagog_007

Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

článek na mě dělá dojem, že nějaký zaprděnci byli zvyklí na začátku hodiny odšmrkat docházku a bylo vymalováno, takto se musí po každé hodině připojit na portál a tam to zadat. Vzhledem k tomu, že to asi bude webová aplikace, tak bude mít o trochu delší odezvy, než nějaká CORE aplikace a to bude asi ten hlavní problém....

Tenhle systém je chválihodný, protože pokud si jako rodič mohu tímto způsobem kontrolovat studijní aktivity svého dítka, tak to musí být super. A jestli s tím má kantor více práce? No a? Je za to placenej, tak ať se snaží a pokud se mu to nelíbí, tak se může přihlásit do projektového týmu a podílet se na upgrade.

0/0
1.10.2008 8:27

Já, Claudius

Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

Ale radši po svém dítku nekontrolujte pravopis.

0/0
1.10.2008 8:39

Ginny

Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

Demagogu.

Níže tady píše studentka, že učitelé toto zapisují v hodině, ne po hodině. Po hodině by na to ani nebyl čas, pokud zrovna učitel nemá takzvané okno. Však do třídní knihy se taky zapisuje na začátku hodiny. Stejně by si učitel musel někam udělat poznámky o tom, co dělali, kdo chyběl atd.

A studentka píše, že tím ztratí snad třetinu hodiny. Trpí tím prostě výuka. Je hezké, že rodiče budou mít kontrolu nad ratolestmi.

Ale nepřipomíná vám to Orwella a jeho 1984? To už rodiče skutečně mají tak málo důvěry ve své vlastní potomstvo? Že musí kontrolovat každý jejich krok?

0/0
1.10.2008 8:41

demagog_007

Re: Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

takže na každý katedře teď maj PC, tomu nevěřím, kór když níže píše nějaká kantorka o tom, že to děla o přestávkách...

0/0
1.10.2008 8:46

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

PC by melo byti v kazde tride.

0/0
1.10.2008 10:38

demagog_007

Re: Re: Re: Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

"Níže tady píše studentka, že učitelé toto zapisují v hodině, ne po hodině." Takže buď by museli mít PDA, ntb nebo pc... osobně si myslím, že je to blbost a zapisujou to po hodině v kabinetu...

0/0
1.10.2008 11:14

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

blbost to neni, na stredni jsme meli PC v kazde tride (www.sssvt.cz) A to je hezkych pet let nazpet. Na zivnostak obcas delam pro jednu firmu ktera navrhuje IT reseni prevazne pro ZS. Zpravidla kazda skola ma v kazde tride pocitac....teda aspon v Praze :)

0/0
1.10.2008 13:07

demagog_007

Re: Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

1984 vs. on-line škola? To jsi spadla z katedry, ne? Rozdíl je pouze v tom, že nekoukám do indexu, ale do systému, a že se o absenci dozvím průběžně, nikoli až na třídních schůzkách.... jinak objem informací bude počítám cca. stejný. Rozdíl bude pouze v rychlosti, jakou tyto informace dostanu. Rozhodně nebudu špiclovat dítě skrytými mikrofony v šatech, stromech, zrcadlech. Rozhodně jej nebudu nutit zradit lásku k jinému za pomocí krysy atd.

0/0
1.10.2008 9:00

Vanislav

Re: Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

Ale houby, kdyz jse chodil na stredni (www.sssvt.cz) tak nase skola pouzivala podobny system (je to cca 4-5 nazpet) i nas ucitel na Anglictinu, kteremu bylo prez 70 se za par minut dokazal naucit udelat zakladni ukony a za par tydnu mu vyplneni netrvalo dele nez par minut. Spise mi pripada, ze ucitele jsou lini se ucit neco noveho. Srovnavat to, ze rodic chce vedet kdy jeho dite chodi do skoly a jake znamky ma s romanem 1984 je ulet. Cetl jsi vubec tu knizku???

0/0
1.10.2008 10:37

hbf

Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

Přál bych Vám, abyste například po každé jízdě autem (služebním) musel k netu, logovat se do nějaké zběsilé aplikace a tam na třech různých místech vyplnit ty samé údaje. A kdyby se Vám to nelíbilo, mohl byste se přihlásit do projektového týmu a sám si to spravit.

Ti učitelé berou stejný chcechták ať už vyplňují třídnici klasicky na papíře, nebo zdlouhavě on-line. Pokud se jim to nebude líbit, půjdou jinam.

Školští ouřadové by se mohli poučit od svých kolegů ze zdravotnictví, navalováním práce na střední zdravotní personál dosáhli toho, že tento jde někam jinam a kraje/stát mají problémy udržet některá oddělení v chodu. Jak v Karlsbadu, tak třeba v Práglu ...

0/0
1.10.2008 8:41

demagog_007

Re: Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

Aplikaci jsem neviděl a tak nemohu sloužit.... pokud to vyplňujou v hodině, tak to jedou přes PDA, nb nebo jak to tam maj?

0/0
1.10.2008 8:44

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

no klasika, klavesnice, monitor a nic zdlouhaveho to neni. Pokud se program za posledni rok nijak moc nezmenil, tak mas na jedne strance moznost zaskrtnout kdo v hodine je a kdo neni, proklikem na jmenom zaka se dostanete do sekce kde jde zadavat znamky atd. Prace na 5 minut.

0/0
1.10.2008 10:41

demagog_007

Re: Re: Re: Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

aha, takže tak jak jsem předpokládal, žádnej problém, jenom byl papír a propiska nahrazen PC... jj takže problém jako všude, kde se nastavuje on-line sledování - největším problémem je vždy člověk.

0/0
1.10.2008 11:07

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

lidi jsou v tomto neuveritelne pitomi. Zrovna pred tydnem jsem byl zapojovat notas jedne takove silene chytry zensky, ktera me okamzite servala, ze je to docentka a ze z ni nemam delat kravu a pak jsem ji asi pul hodiny vysvetloval, proc se pocitac zapina dole tlacitkem, ale vypina prez tlacitko start na plose......;-€

0/0
1.10.2008 13:12

demagog_007

Re: Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

btw. proč by firma kupovala jinou knihu jízd, než tu s GPS modulem?

0/0
1.10.2008 9:03

hbf

Re: Re: Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

To je samozřejmě komplexní řešení (pokud tedy ten modul spolupracuje s účetnictvím :-) Nicméně naše firma má klasické papírové sešitky a z nich se to musí přepisovat do excelu. Protože předpokládám, že ti učitelé to mají podobně sofistikované, tak se jim nedivím, že kušní.

0/0
1.10.2008 12:28

violinist1

Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

Trochu se pleteš - učitelé mají jen více práce za ty samý peníze (navíc dost bídný, ale to už je jiný problém).

Kámen úrazu je v tom, že SW byl vyvíjen, aniž by se na něm svými připomínkami podíleli ti, kterým je určen - tedy učitelé. Takže se zavedlo něco nejspíše užitečného, ale zároveň něco, co se musí neustále předělávat a opravovat, aby to plnilo svůj účel.  A to nikomu práci neulehčí... Rv

0/0
1.10.2008 8:54

Reeve

Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

Problém je v tom, že neexistuje žádný skutečně MODERNÍ uživatelsky pohodlný program, který by řešil kompletní školskou agendu (a navíc komunikoval s databází na internetu). Existují sice programy typu "Bakaláři", ale ty mají ovládání z éry MS-DOSu a až příliš snadnou možnost omylem změnit data.

Kdyby ministerstvo místo miliardy za INDOŠe vydalo několik málo milionů za vývoj skutečně moderního programu, který by vyřešil nejen vnitřní školní agendu (evidenci, žáků, rozvrh, tisk vysvědčení, rozvrh, suplování...), ale i automatické odesílání dat státním orgánům a komunikaci s rodiči prostřednictvím www rozhraní, byli bychom dnes mnohem dál. A školy by nemusely utrácet desetitisíce za nákup něčeho, co funguje jen zčásti.

0/0
1.10.2008 8:50

demagog_007

Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

R^ až na to že pokud by to mělo za něco stát tak by se to nepořídilo za pár mio, ale za pár stovek mio, ale jinak souhlas.

0/0
1.10.2008 8:54

Ginny

Re: Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

Nevím, jestli někdo z vás pamatuje takzvaný projekt INDOŠ neboli internet do škol. Za nekřesťanské peníze se pořídil hardware i software, které by normálně stálo zlomek ceny. A největší fór byl, že si děcka nemohly z těchto počítačů nic stahovat!!!! Nemělo to žádný výstup, fakt nic!

A úplně nejlepší bylo, že se na těch počítačích nesměl instalovat jiný software než od té firmy, radši jsem zapomněla jméno.

Pak to tiše vyšumělo. Jen si na tom někdo namastil kapsu.

0/0
1.10.2008 8:59

demagog_007

Re: Re: Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

jj, ale to bylo něco kapánek jiného, za to poděkujtu ČSSD a jejich ministerstvu školství... byly to lajdácky připravené smlouvy atd. Ale Reeve asi mluví o řádném projektu, nikoli o tunelu.

0/0
1.10.2008 9:02

Reeve

Re: Re: Re: Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

Ano mluvím o projektu, na který by se muselo vypsat řádné výběrové řízení. Hned vedle naší školy sídlí počítačová firma, která vyrábí počítačové programy firmám na míru (účetnictví, logistika, interní komunikace...). Když jsem takový program viděl, slintal jsem blahem, jak byl promyšlený, jednoduchý a uživatelsky přívětivý. Když jsem se ptal, kolik by stál podobný program pro školu, majitel mi řekl, že "ze známosti" by nám ho udělali za zhruba 100 až 200 tisíc, což si jako škola samozřejmě nemůžeme dovolit. Ministerstvo by si to však (byť za cenu o řád či dva vyšší) však dovolit mohlo. A takových počítačových firem, jako je ta naše sousední, jsou v republice minimálně desítky.

0/0
1.10.2008 9:12

Ginny

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

Jo. A pak přijde konkurs a dostane to firma, která to sice udělá desetkrát dráž, ale zato desetkrát blběji.

0/0
1.10.2008 9:16

demagog_007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

no ty ceny jsou trochu mimo mísu, pokud by se jednalo o celorepublikovou db a v ceně by byla i správa db a aplikace včetně hw, tak budeš platit SLA, vývoj atd. tohle už potom není jako udělat malou db pro jednu školu.... musí se to zabezpečit, koupit odpovídající železo, musí se to udržovat atd. Takže pokud to má být co k čemu tak to bude stát opravdu stovky mio. Ale jde o to, aby to bylo uděláno pořádně... ;-) a pokud by se to povfedlo, tak jsou to dobře investovaný peníze.

0/0
1.10.2008 11:13

Reeve

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné učitele

Mluvím o pouhé aplikaci pro školu, stát (ministerstvo školství) už podobný systém má.

0/0
1.10.2008 11:53

crook.crook

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nenadávejte zase na neschopné uč

Prominte ale ja ve velikosti db zadny problem nevidim. Pocitacovou ucebnu nebo aspon schopny pocitac maji snad vsechny stredni skoly( na ty bych je asi implementoval prvni, pac tam uz je prece jen jisty tlak i na schopnosti ucitelu i tlak na vybavenost pc) K te databazi..Proc hned vytvaret mega jou jou databazi ala MU? Prece by pro jednu skolu byla jedna adresa s jednou databazi primo na servru k tomu urcenemu a rozdelit na vicero sekci..Pak by mohli doplnit i treba databazi pro vice skol atd ale s tim uz by meli problem ministerstva ne primo skoly..Jako velikostne to nemuze mit vic nez normalni portal s vysledky fotbalu..Jako v CR state je mozne vse, ale prece jen se mi zda ze hledate problemy kde nejsou. Program by byl jednotny jen implementovany na vice servru nic vic. Dalo by se pojmout treba v ramci kraje.

0/0
1.10.2008 12:12

georgino

Škola

Dobrý den,

jenom se ohlédnout za případy doslova tejranejch učitelů, nařídil bych potomkům dávat čipy, jako zmetkům. Pokud to omezení dětské agresivitě nezabrání státem neustálé oddalovaní řešení, tak ať jdou do p........... .Technologie jsou již tak vyspělé, že táta ví, co dělá jeho pacholek, v úvozovkách, ihned.Vždyť by mohl mít svýho"ďábla"pod kontrlou celý dny. Dceru jsem zmydlil v šestnácti, dodnes si to pamatuje, ale už se nikdy nevrátila po dohodnutým čase. Svět je blbej a strach rodičů normální. Láska má svá pravidla. Jestli se to spojí zase s psychology, psychiatry a ostatní radily přijmou jako ochránce dětských práv, děj se vůle boží. Občas jsem dostal na pr.., nikdo mě nelitoval, snad nemám příliš pozůstatků. Vím, že se nehledá řečené, hledají se pořád zástupné důvody. Pacholek se má učit, doma pomáhat a ctít svět, kterej se mu otevírá.A vážit si okolí. Nejsem svatej, jsem upřímnej.

Ahoj.

0/0
1.10.2008 8:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.