Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražští radní změnili územní plán, místo „Masaryčky“ počítají s byty

Pražští zastupitelé udělali další krok ke zrušení Masarykova nádraží. Odsouhlasili desítky změn v územním plánu, jedna z nich umožní stavět i na místě současného kolejiště. Tvrdí ale, že to nebude v dohledné době. Úprav by se mělo dočkat také Nákladové nádraží Žižkov a některé opuštěné průmyslové oblasti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Englaw

A jéje, to je povyku pro nic

Já osobně se záměry magistrátu v tomtu směru plně souhlasím. Kdo se o problém zajímá trochu více ví, že se žádný nádraží rušit nebude, jde jen o prostor kolejí, po kterých už dvacet let nepřejel jedinný vlak. Takže tady jen pár blbů blije nadávky ve snaze jít s dobou a nandat to těm "hloupým a bohatým" politikům. Kdo tady nadává na "zlé" developery, nechť se jde dnes projít z Masaryčky směrem do ulice Na Florenci a pak  nám poreferuje jak se mu procházka zamlouvala. Snědá verbež spolu s houmlesáky postává s lahváčem v ruce, všude smrad a špína, nechutnej bordel. Jediný co na tom všem nechápu je, kterej blázen bude ochoten koupit si byt v domě sevřeným z jedný strany magistrálou a z druhý fungujícím nádražím. To bude vskutku luxusní adresa. ;-)

0/0
19.9.2008 14:10

leather-man

Re: A jéje, to je povyku pro nic

R^ 

0/0
21.9.2008 9:55

vasidiv

Již se to blíží.

Přichází nový vítr,tak nemám strach.

0/0
19.9.2008 8:26

deméter

to by tam

mohli misto luxusnich bytu postavit treba narodni knihovnu,ale na tom si nikdo moc nenahrabe,preci jen kultura je nepotrebna,udelame luxusni byty pro rusaky...:(

0/0
19.9.2008 8:02

leather-man

Re: to by tam

Si ten flusanec postav na vlastní zahradě a dotuj si ho, když se ti tak líbí.

0/0
19.9.2008 9:37

czechian

Re: to by tam

To je ale pěkné. Také mě na tom místě napadla knihovna. Nová budova NK by spíše měla stát v centru, než na Letné. Tento pozemek by pro ni byl ideální. R^

0/0
19.9.2008 10:54

Anthemis

ZAPRODANCI TO JSOU!

Jezisi, my jsme ale opravdu nejblbejsi narod na svete, my si snad nechame i na hlavu srat. To je to tam samej Svejk, nebo co? Vzdyt se nam smejou do oci (s naditou kapsou, samozrejme)...Nejdriv se utratilo tolik penez na zmodernizovani a upravy trati, spousta planu na propojeni Masarycky s letistem a Kladnem atd., a nakonec takovyhle vysmech...To chce totiz dojit si na na radnici s bicem, a hybaj nekam na pole, ono by je to (mozna) preslo...Zaprodanci jedni! Tfuj...:-(

0/0
19.9.2008 1:52

leather-man

Re: ZAPRODANCI TO JSOU!

Neblázni, nebo to s tebou práskne.

0/0
19.9.2008 9:47

czechian

Re: ZAPRODANCI TO JSOU!

Nové spojení na Masaryčku ani trať na letiště nezůstane při zrušení Masaryčky nevyužito. Pro druhé patro Hlaváku mají ideální polohu. R^

0/0
19.9.2008 10:56

czechian

Jinak nechápu rozhořčení nad prodejem pozemku

Magistrát o prodeji pozemku nerozhoduje. Nádraží i pozemky patří ČD a tak i dráhy rozhodují o nějakém dalším prodeji. Magistrát těžko může prodat pozemek, který mu nepatří. A pokud si ČD vyžádalo změnu statutu svého pozemku, tak není důvod, proč by jim Magistrát neměl vyhovět. Nikdo jiný, než ČD (tedy ani Magistrát, ani developeři), si o změnu ÚP u soukromých pozemků požádat nemůže. R^ Ne že by se to sice Magistrátu nehodilo, ale v tomhle je téměř nevinně. R^

0/0
18.9.2008 23:25

Anthemis

Re: Jinak nechápu rozhořčení nad prodejem pozemku

Jinymi slovy, u nas jde zaridit skoro vsechno, za prihodny obnos, ze? To jsme to dosli daleko...

0/0
19.9.2008 1:53

(gbd)

Re: Jinak nechápu rozhořčení nad prodejem pozemku

Pokud ví, "Dráhám" šlo o to,aby se mohlo zbourat a přebudovat těch pár baráků PODÉL KOLEJÍ (ulice "Na Florenci"...) Rozhodně neměly v úmyslu zrušit si nádraží, kam teď draze dovedly "novým spojením" koleje a které je bráno jako jeden ze dvou hlavních uzlů "příměstské dopravy"...

Přijde mi nějaké divné, když by Praha vydělala na prodeji pozemků nějakých 25 mld, ale tunel na Smíchov by měl stát 80 mld z kapes státu a EU, přičemž by vznikl problém s dojezdem do Prahy pro cca 100 000 lidí středočeského kraje.

Hlavní město si pomůže, danové poplatníky to bude stát prachy a středočeské obce budou mít prolém. Sqělé!

0/0
19.9.2008 7:53

czechian

Re: Re: Jinak nechápu rozhořčení nad prodejem pozemku

Tak zaprvé, koleje Nového spojení atd. patří SŽDC. To už je holt taková zvláštnost rozdělení ČD po revoluci. Pokud tu změnu Magistrát provedl, tak si ji buďto ČD žádali, nebo ji prostě nemusejí respektovat. Pozemek je pořád jejich a záleží na tom, jak si to vyřeší. Tunel na Smíchov by vytvořil další severojižní železniční větev a pomohl tak zatraktivnit městské linky, ale to vše je hodně daleká budoucnost. No a nakonec bych jen doplnil, že Masaryčku denně využívá 30tis. lidí. A to se navíc změní v příštích dvou letech, kdy ČD a ROPID plánují zavedení hned několika průjezdných linek, které budou jezdit přes Hlavák. R^

0/0
19.9.2008 10:50

(gbd)

Re: Re: Re: Jinak nechápu rozhořčení nad prodejem pozemku

Tunel na Smíchov be byl dobrá věc, ovšem jen kdyby nebyl Smíchov jedinou rozumnou "městskou" stanicí. (Představa, jak cca 30 000 odbaví podzemní stanice "Opera" bez rozumného napojení na městskou dopravu je "směšná" a "absurdní" - tam by se muselo POŘÁDNĚ projektovat & kutat!)

0/0
19.9.2008 12:44

czechian

Re: Re: Re: Re: Jinak nechápu rozhořčení nad prodejem pozemku

30tis? Naprosto bez problému. Pařížské stanice RERu, tedy obdoby budoucího Eska, denně odbaví i 10x tolik pasažérů a nejsou o moc větší, než naše pražské stanice metra. R^ Navíc pokud tunel pod Prahou nabídne stanici třeba na Karlově náměstí, jak je v jednom z projektů zakreslena, tak se vytížení s Operou podělí. Karlovo náměstí má navíc ještě o něco lepší návaznost na MHD, než Masaryčka. R^

0/0
19.9.2008 14:02

Hansusi

Re: Jinak nechápu rozhořčení nad prodejem pozemku

Pokud zvítězí návrh, aby místo Masarykova nádraží byly domy s byty, pak magistrát, nebo případný majitel pozemků bývalého nádraží, musel počítat s velkými náklady pro revitalizaci těchto pozemků pro obytné plochy. Takže to bu běh na dlouhou trať. Mnoho štěstí a pro cestující vše dobré.

0/0
19.9.2008 8:56

czechian

Re: Re: Jinak nechápu rozhořčení nad prodejem pozemku

Tak předpokládám, že když se ČD rozhodne prodat natolik lukrativní pozemky, tak si je snad nový vlastník dokáže revitalizovat sám. R^

0/0
19.9.2008 10:52

lexmark

hmm

Za každou cenu všechno prodat a peníze rozkrast. Tahle politika státu pouze investuje naše pení pouze pro zhodnocení penez, které poplatník nevidí. To co se buduje, nebuduje se pro blaho společnosti, ale za naše pení pro jejich blaho. Ideální stav investovaní cizích peněz pro vlastní blaho a zisky, nikoliv pro blaho lidu. Snad jen ty chodníky nám budjí, bez návratnosti zisků.;-O:-)

0/0
18.9.2008 22:31

sourdough

vzdyt je to jedno...

Dnes Masarycka , zejtra Hradcany . Hlavne , ze si nekdo namasti kapsu . Vzdyt je to jedno ; Praha je dnes stejne jen trapny Disneyland vychodu se staryma sochama .

0/0
18.9.2008 21:22

blecha1

luxusní byty :)))

Jasně luxus byty, od JV jeden vlak z hlavaku za druhym, od S kraval z Florence a od Z magistrála. ;-D I když lidi jsou blbci, v Praze je plno míst, kde se nahrnuly na vyčůrané nabídky od developerů, a pak řešili, že v luxusním bytě mají "plovoucí dlaždice" na balkˇoně po 3 letech, včetně odprejskávání nátěru a omítky. Tady to bude ultraluxus, protože k k tomu bude i megakravál, ale makléři im jistě poradí, jak je jejich zvykem, že když nebudou vůbec otvírat okna, tak v bytě bude relativně ticho, to známe... ;-D;-D;-D

0/0
18.9.2008 20:32

(gbd)

Re: luxusní byty :)))

Zatímco ženy se zlobí, že je v bytě kravál, muži se těší z romantického výhledu na mašinky.

0/0
19.9.2008 8:02

stev

Zoufalé kroky ODS před odchodem od válu

Ovšem zrušit nádraží není jen tak. Už mají náhradní plochy, hlupci? Ne? Aha!Rv

Včera jsem po D1 přijížděl do Prahy, ucpaná dálnice byla už před Chodovem a Opatovem. Příště pojedu raději vlakem, a do budoucna zřejmě nebudu zdaleka sám.

0/0
18.9.2008 19:58

xluke

Re: Zoufalé kroky ODS před odchodem od válu

No kdybys o tom jen nevykladal, ale opravdu jezdil, tak by treba to nadrazi nerusili ;)

0/0
18.9.2008 20:00

(gbd)

Re: Re: Zoufalé kroky ODS před odchodem od válu

Jeden navíc...

Tím nádažím projde cca 30 000 lidí denně, většina z nich dvakrát. To mi nepřipadá zrovna jako "nevyužívaná zastávka"...

0/0
19.9.2008 7:57

i-vet

Re: Zoufalé kroky ODS před odchodem od válu

to je hloupost s tím rušením, pozemky jsou ČD a ty řekli že s MN počítají, že náhrada není. Se můžou radní stavět třeba na hlavu, ale pokud to není jejich nezmůžou nic.

0/0
18.9.2008 20:23

(gbd)

Dotaz

A není to tak, že pozemky jsou města a koleje dráhy?

0/0
19.9.2008 7:58

czechian

Re: Dotaz

Pozemky i koleje v blízkosti Masaryčky patří ČD. http://nahlizenidokn.cuzk.cz/ R^

0/0
19.9.2008 14:03

killy

hmmmm....

..tenkrát ty bramboráky z masaryčky....;-D

0/0
18.9.2008 19:58

traktorista operator

Re: hmmmm....

aj pirohy se dalyR^;-)

0/0
18.9.2008 20:35

leather-man

Re: Re: hmmmm....

jj s uzeným, ale pak to žačli šidit. Dobrý byly i ty žemle se salámem. :-)

0/0
19.9.2008 9:49

Hufo

byty?

radním už asi haraší. čd prohlásily že 40 roků se bude ještě jezdit z masaryčky a už vidím někoho, kdo si kupuje dneska byt, kde jezdí pod oknem vlaky, když prázdných bytů je hromada.

0/0
18.9.2008 19:33

5alfa

Re: byty?

To je jen otázka ceny, pokud budou stát do 333$ pak jich koupím vnukům každému 3. Za 40 let, až se vlaky zastaví, tak to bude dobrý! :-P

Tak mne napadá, jen aby místo toho zase nezměnili územní plán a neudělali další novou dlouhou přistávací dráhu pro letadla. ;-D

0/0
18.9.2008 19:37

ChorcheCh

Já bych tam postavil byty pro romy 1. kategorie

Alespoň by nás ta EU přestala kritizovat za rasismus. Naví v EU už je přes 12 000 000 romů a za 20 let jich bude víc jak poláků...

0/0
18.9.2008 19:27

slavex

To................................!

Nic nového, to už tu přece bylo i za komančů kdyžz velikou"slávou" vyhodili do luftu Denisovo nádraží,takže každý debil u koryta se musí něčím "proslavit" Rv Rv Rv ;-( 

0/0
18.9.2008 19:07

Zbyněk Meruňka - moderátor

Já to mam jednoduchý

Jestli zrušeji Masaryčku, tak hned druhej den začínám jezdit do práce autem. A pak se v tý Praze v tom smradu třeba uduště, pitomci

0/0
18.9.2008 18:41

ChorcheCh

Re: Já to mam jednoduchý

Pro takové bude zavedeno mýtné a zpoplatní se parkování R^

0/0
18.9.2008 19:28

xlb2

Re: Já to mam jednoduchý

vzdyt muzes delat u vas na venkove a nemusis nas v Praze vubec otravovat ;-D

0/0
18.9.2008 19:36

i-vet

opět nepřesné info

Ti novináři jsou úplně směšní, že radní schválí změnu územního plánu vůbec neznamená, že se tam něco takového postaví. Pokud nejsou majiteli těchto pozemků je to pouze jejich zbožné přání:-P

0/0
18.9.2008 18:40

arrosage

Re: opět nepřesné info

nebudtě naivní.. oni nic stavět nechtějí... oni si jen mastí kapsu, aby si na těch pozemcích mohl někdo namastit kapsu...

0/0
18.9.2008 19:08

i-vet

Re: Re: opět nepřesné info

o to mi ted nejde, ale jak ti novináři můžou napsat že "obyvatelé Záběhlic se dočkají zeleně...." to kachna jak hrom, normální šlendrián z jejich strany, když si neověří, co vše je třeba k tomu, aby se takový změna mohla v praxi realizovat:-©

0/0
18.9.2008 20:21

jo_ru

zlepsovak

mam navrh zbourejme prazsky hrad vysehrad parlamen

0/0
18.9.2008 18:21

o.kostal

Pan BEM se zase napakoval

od developerske spolecnosti

muze zase na nejakou vypravu.

:-©

0/0
18.9.2008 18:07

lopenik

hm

myslim ze bude jednodussi vymenit radni nez masarycku ;-D

0/0
18.9.2008 17:53

Zubcasu

A co zeleň?

Co kdyby se místo obludných betonových komplexů uprostřed města stavělo neco na odpočinek? Myslím že kdyby se v územním plánu povolilo použít zmiňované pozemky pouze k rekreaci tak by asi zájem o likvidaci byť i nepotřebných staveb rázem opadl. Vypadá to ale že každá větší změna územního plánu až podezřele napomáhá hrubé komerci.:-(

0/0
18.9.2008 17:41

helmuttt

ach ty novináři

Ono by to chtělo se nejdřív seznámit s tím co bylo schváleno než začnu něco psát pane redaktore ;o)

0/0
18.9.2008 17:37

Pomicek

kdyz uz tunel

Tak at udelaj nadrazi podzemi, dal to muze pokracovat treba az na Ruzyn a do Kladna. Na povrchu at si udelaj co chtej. Prestavbu bych zacvakal z toho co za nakup povrchovejch pozemku zaplatej developeri. V podzemi by jezdilo metro, vlak a na hore tramvaje. Idealni reseni. Jenze ono to dopadne tak, ze se pozemky prodaj podrukou kamaradum levne, rozdil se rozdeli mezi developery a pany radni a bude z toho velky kulovy. :-©

0/0
18.9.2008 17:21

xsmudla

Re: kdyz uz tunel

.. m2 pak bude za 180 000 korun, protoze centrum mesta a mesto z vydelku treba zaplati duchodcum obedy nebo nakou dalsi ptakovinu. Strasne chybi jednotna ucelena koncepce jak dal v Praze.... pac skrz cinzaky na praze 1 sem nikdo z Japonska neprileti .... a vubec, cely je to nesmysl

0/0
18.9.2008 17:34

Scout_duck

Ne tak tragicky

Neviděl bych to tak tragicky. Aby mohlo být Masarykovo nádraží zrušeno, musí se předělat Hlavní nádraží. A na to nebudou jen tak peníze. A i jako příznivec železnice jsem toho názoru, že je lepší mít jedno velké nádraží, než aby se muselo mezi nádražími přecházet. Ano, Masaryčka má mnohem lepší napojení na MHD. To ale předpokládám bude nějak pořešeno u tramvají, aby to nebylo u příměstkého vlaku na tramvaj půl kilometru.

Ke zbourání historické budovy nedojde, jak se píše ve článku. Samozřejmě, že by se mi více než byty líbilo jiné využití. Například již diskutované železniční muzeum. Naštěstí lze územní plán zase za pár let změnit, tak co :) Muzeum by bylo na nejvhodnějším možném místě - na nejstarším nádraží v Praze.

0/0
18.9.2008 17:18

231

Re: Ne tak tragicky

Uvažujete moc logicky.

Aby zavřeli Masaryčku, stačí vytáhnout studie dokazující, že to hlavní pobere a pak zavřít Masaryčku. Že se pak železniční doprava po... bude těm, co na tom vydělají jedno. Oni vlakem nejezdí.

0/0
18.9.2008 17:30

Scout_duck

Re: Re: Ne tak tragicky

Tohle by muselo schválit SŽDC a to už dávno prohlásilo, že se vlaky za současného stavu nevejdou na hlavák ani omylem. A to vůbec nemluvíme o zahlcení lidma (denně projde masaryčkou 32 tisíc lidí).

0/0
18.9.2008 19:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.