- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdy vezl z Francie raketoplán Buran.Na Staré Ruzyní.Gazíky byly poloviční ke kolům toho letadla.Impozantní!Na sověty docela dobré ne?Jo a jinak to vlastní Ukrajinská společnost,nevím jestli armáda.
Tak to si videl nejspis AN 225 Mrija. Tohle letadlo bylo postaveno pro prepravu Burana
Ruslan bývá v Brně tak dvakrát za měsíc.
Napište prosím i v minulosti. Děkuji
An-225 Mriya
jsem dokumentární film snad to byl Mrija, letěl do Afriky a tam ho černoši nazvali Velký Mrak. Je to neuvěřitelný pohled co všechno se ,,dostane,, do vzduchu!
To se zase redakce vycajchnovala... Před těmi dvaceti lety nebyl v Ostravě Ruslan (An 124), ale Mrija (An 224)...
Můžu to dosvědčit, byl jsem tam...
Mají to správně. v Ostravě v červnu byl Ruslan, viz fotky z toho roku a zprávy z agentury ČTK.
Obavam se ze kazdy kdo tvrdi ze An 124 je ci byl nejvetsim letadlem sveta nema uplne pravdu. Rozmery je podobny tetounu z r 1947, zkonstuovane firmou Hughes Aircraft ktere - typove oznaceni H4, zname take jako Spruce Goose. Rozmery pro porovnani H4: Wingspan: 319.92' (97.54m) Fuselage length: 219' (66-75m) Tailspan: 113.5' Vertical Tailspan: 49.5' Gross Weight: Approx. 400,000 lbs. (181,440 kg.); An 124: Length: 68.96 m (226 ft 3 in); Wingspan: 73.3 m (240 ft) Height: 20.78 m (68 ft); Empty weight: 175,000 kg (385,000 lb) :
:
Chceš srovnávat vrtulové osmimotorové letadlo s proudovým? To pomalejší vrtulové má samozřejmě větší rozpětí (je to dánotaké tím, že křídlo není šípové a také docela pokročila aerodynamika). Jinak Ruslan je o "fous" delší. Ale co je podstatné a nevím, jestli jsi to uvedl omylem a nebo úmyslně - u H4 uvádíš vzletovou hmotnost, kdežto u Ruslanu prázdnou. Pak Ti vychází, že je H4 o cca 6 tun lehčí, což ovšem není pravda. Vzletová hmotnost Ruslanu je totiž cca 400 tun (různé zdroje uvádějí různé údaje) a to znamená, že je proti H4 více než dvojnásobná. Tedy jediný parametr, v němž je H4 větší, je rozpětí křídla a důvod je zřejmý. To ovšem nijak nesnižuje um jeho konstruktérů, to jsem na mysli neměl.
A ještě bych měl otázku - délku H4 uvádíš 219 ft, což je 66,6 m (a odpovídá to zveřejněným údajům). Kde jsi tedy přišel k těm číslům v závorce, kde uvádíš délku v metrech 66 - 75 m?
Tuhle v květnu jsem ho viděl přistávat třeba v Pardubicích. I mnohem větší Mrija se ukázala v Ruzyni cca před dvěmi lety.
Nebyl tu ještě jednou v Ruzyni v devadesátých letech s raketoplánem Buran na hřbetě ? Jsem přesvědčený, že jsem jej z Mrázovky v Praze viděl vzlétat směrem k Pankráci.
Informace jsou chybné. An-124 Ruslan se v ČR poprvé veřejnosti představil v sobotu 19.9.1987 na letišti v Praze Ruzyni. Letoun (CCCP-82009) přilétl z Kyjeva a zpět odletěl ve středu 23.9.1987. V té době se jednalo o největší letadlo světa.