Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří letoun Ruslan se po dvaceti letech předvede v Česku

Největším lákadlem osmého ročníku Dnů NATO v Ostravě bude třetí největší dopravní letoun světa An-124 Ruslan ukrajinského letectva. Na mošnovském letišti se v sobotu objeví po dvaceti letech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pancho10

Já ho viděl na vlastní oči.

Kdy vezl z Francie raketoplán Buran.Na Staré Ruzyní.Gazíky byly poloviční ke kolům toho letadla.Impozantní!Na sověty docela dobré ne?Jo a jinak to vlastní Ukrajinská společnost,nevím jestli armáda.

0/0
20.9.2008 8:47

Unterwassermann

Re: Já ho viděl na vlastní oči.

Tak to si videl nejspis AN 225 Mrija. Tohle letadlo bylo postaveno pro prepravu Burana ;-)

0/0
20.9.2008 17:06

lightl

Il-76 MD

Ukrajinský ?????????

0/0
20.9.2008 4:39

incomming_message

Ruslan v Brně

Ruslan bývá v Brně tak dvakrát za měsíc.

0/0
19.9.2008 16:53

agoj1

A jaké je největší letadlo světa v současnosti?

Napište prosím i v minulosti. DěkujiR^V

0/0
18.9.2008 22:31

Gorre

Re: A jaké je největší letadlo světa v současnosti?

An-225 Mriya

0/0
20.9.2008 16:11

Kakarel

Viděl

jsem dokumentární film snad to byl Mrija, letěl do Afriky a tam ho černoši nazvali Velký Mrak. Je to neuvěřitelný pohled co všechno se ,,dostane,, do vzduchu! R^

0/0
18.9.2008 20:33

Vapch

idnes -i-včera...

To se zase redakce vycajchnovala...Rv Před těmi dvaceti lety nebyl v Ostravě Ruslan (An 124), ale Mrija (An 224)...

Můžu to dosvědčit, byl jsem tam...R^

0/0
18.9.2008 18:13

DreamTheater

Re: idnes -i-včera...

Mají to správně. v Ostravě v červnu byl Ruslan, viz fotky z toho roku a zprávy z agentury ČTK.

0/0
18.9.2008 20:15

Qíteček

Re: idnes -i-včera...

Byl sem tam se školním výletem. Byl to Ruslan.

0/0
18.9.2008 22:52

on_z

Re: idnes -i-včera...

Potvrzuji, byl jsem tam jako organizátor a byla to Mrija(An225). Ruslan jsem v Mošnově v roce 1988 neviděl.

0/0
19.9.2008 16:48

on_z

Re: Re: idnes -i-včera...

Tak to bylo až v roce 1989, holt lidská paměť je děravá...:-)

0/0
19.9.2008 17:00

Moravian

AN-124 vs H-4

Obavam se ze kazdy kdo tvrdi ze An 124 je ci byl nejvetsim letadlem sveta  nema uplne pravdu. Rozmery je podobny tetounu z r 1947, zkonstuovane firmou Hughes Aircraft ktere - typove oznaceni H4, zname take jako Spruce Goose. Rozmery pro porovnani  H4:  Wingspan: 319.92' (97.54m) Fuselage length: 219' (66-75m)  Tailspan: 113.5' Vertical Tailspan: 49.5' Gross Weight: Approx. 400,000 lbs. (181,440 kg.);  An 124:  Length: 68.96 m (226 ft 3 in); Wingspan: 73.3 m (240 ft) Height: 20.78 m (68 ft); Empty weight: 175,000 kg (385,000 lb) :

:

0/0
18.9.2008 15:02

Mitchell

Re: AN-124 vs H-4

Chceš srovnávat vrtulové osmimotorové letadlo s proudovým? To pomalejší vrtulové má samozřejmě větší rozpětí (je to dánotaké tím, že křídlo není šípové a také docela pokročila aerodynamika). Jinak Ruslan je o "fous" delší. Ale co je podstatné a nevím, jestli jsi to uvedl omylem a nebo úmyslně - u H4 uvádíš vzletovou hmotnost, kdežto u Ruslanu prázdnou. Pak Ti vychází, že je H4 o cca 6 tun lehčí, což ovšem není pravda. Vzletová hmotnost Ruslanu je totiž cca 400 tun (různé zdroje uvádějí různé údaje) a to znamená, že je proti H4 více než dvojnásobná. Tedy jediný parametr, v němž je H4 větší, je rozpětí křídla a důvod je zřejmý. To ovšem nijak nesnižuje um jeho konstruktérů, to jsem na mysli neměl.

A ještě bych měl otázku - délku H4 uvádíš 219 ft, což je 66,6 m (a odpovídá to zveřejněným údajům). Kde jsi tedy přišel k těm číslům v závorce, kde uvádíš délku v metrech 66 - 75 m?

0/0
18.9.2008 17:54

Moravian

Re: Re: AN-124 vs H-4

Tady (tech 66-75 nejspis znamena 66.75 m, dle presnosti prevodu ft-m):

http://en.wikipedia.org/wiki/Spruce_Goose

http://everything2.com/title/Spruce%2520Goose

0/0
18.9.2008 22:46

Symetric

Re: AN-124 vs H-4

Jenže H-4 byl vyroben jen v jednom prototypu a nikdy nikam nedoletěl - kromě  krátkého minutového testovacího spíše skoku, než letu 2.11.1947. Zatímco AN-124 je seriově vyráběný letoun dokonce v několika modifikacích a na nebi se sním setkáme poměrně často. Je také otázka podle čeho posuzovat velikost letadla. Tím samozřejmě nechci nějak zatracovat práci pana Hughese, ale nesrovnával bych nefunkční prototyp s plnohodnotným letounem. To by pak stačilo aby někdo udělal maketu dlouhou 150m a automaticky by byl výrobce největšího letadla :-).

0/0
19.9.2008 9:16

shr3k

Ruslan se ukazuje v Česku docela často

Tuhle v květnu jsem ho viděl přistávat třeba v Pardubicích. I mnohem větší Mrija se ukázala v Ruzyni cca před dvěmi lety.

0/0
18.9.2008 14:49

mirdae

Buran

Nebyl tu ještě jednou v Ruzyni v devadesátých letech s raketoplánem Buran na hřbetě ? Jsem přesvědčený, že jsem jej z Mrázovky v Praze viděl vzlétat směrem k Pankráci.

0/0
18.9.2008 14:40

mirdae

Re: Buran

Tak Google našel, že to byla Mrija 19.6.1989 ...

0/0
18.9.2008 14:47

Symetric

není to teprve druhá příležitost

Informace jsou chybné. An-124 Ruslan se v ČR poprvé veřejnosti představil v sobotu 19.9.1987 na letišti v Praze Ruzyni. Letoun (CCCP-82009) přilétl z Kyjeva a zpět odletěl ve středu 23.9.1987. V té době se jednalo o největší letadlo světa.

0/0
18.9.2008 13:09

Mitchell

Re: není to teprve druhá příležitost

Přesně tak. Tehdy stál na dráze 22 letiště Praha Ruzyně. Tehdy jsem tam by také a pamatuju si to jako dnes. Holt největší letadlo světa se nevidí každý den (i když dnes už to není pravda, zážitek zůstává - a to nejsem žádný rusofil).

Pro redakci, chtělo by to opravit článek a upozornit autora, že si má ověřovat zdroje.

0/0
18.9.2008 13:54

DreamTheater

Re: Re: není to teprve druhá příležitost

V republice není podruhé, to je jasné, ale pro diváky, kteří si do něj mohou normálně vlézt jo. V ostrav ějer skutečně po dvaceti letech. O Praze tady řeč vůbec nebyla.

0/0
20.9.2008 6:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.