Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do manželství nemá stát co mluvit

Nejhloupější investicí je prý koupě nového auta. Přebíráte klíče a už je jeho cena o třetinu nižší, než za jakou jste tu pojízdnou věc koupili. Sňatek je podle všeho ještě nevýhodnější transakce. Takový Paul McCartney rozhodně nezaplatil za všechny své limuzíny ani kousek toho, co za nepovedené manželství.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gogol_jl

Proc je společné zdanění manželů silenstvi ?

To je opet o urovni nasich novinaru. Pokud si prectu clanek na podobne tema treba the Guardian, tak tam za takovymto silnym vyrokem, ale spise pred nim bude napsano fakticky proc. Takhle "vyblejt", ze je neco "silenstvi" muze treba ucastnik diskuze, ale nikoliv autor clanku.

Howgh !

[>-]

0/0
16.9.2008 15:29

weneto

Milý autore

Pokud máte na klesající porodnost efektivnější lék v podobě imigrační politiky tak děkuji pěkně - společné zdanění manželů, byla věc velmi účelná, neboť vydělávající člověk mohl bezproblémově táhnout rodinu, kde se manželka věnovala malým dětem - nešlo o žádné sociální dávky pro nemakačenky, vyloučeni byli všichni kdo se nechávali živit státem a dle mého názoru se jednalo o účelnou podporu rodiny kde se pracovalo daňovou úlevou.

Já na rozdíl od Vás dělím zákony na dobré a špatné nikoliv na dobré(ODS) a špatné (ČSSD)

0/0
16.9.2008 11:03

Bouše

Tak "společné zdanění manželů"

podle Komárka diskriminuje většinu obyvatelstva. Co potom jsou sociální podpory pro tzv. "svobodné matky", které mají za trvalého partnera otce svých dětí a sňatek neuzavírají právě jen kvůli těm podporám? :-P 

0/0
16.9.2008 9:43

Warhead_bia :P

Re: Tak "společné zdanění manželů"

treba ceka na oddelene zdaneni ;-D

0/0
16.9.2008 9:45

kocour- vykulenej

bez dohledu státu

by nebylo možno manželství rozvést....(rozsudek "jménem republiky...) a proto musí být státní úředník u uzavírání oné zvláštní smlouvy, které se pro zjednodušení říká manželství. Jistě by bylo možno dát tyto pravomoci i knězi (úřad na malý úvazek) nebo prostě mít matrikářku u církevního obřadu..... manželství, do kterého "stát nekecá", by se nedalo rozvést.....církev rozvod neuzná....Pravidla rozvodu by musela být hned ve smlouvě....Pochopitelně, kdo se nechce vázat, nemusí....ale pak je ton jen jeho věc a není o čem diskutovat.....

0/0
16.9.2008 9:37

xblack13

krkolomná cesta

velmi krkolomně se autor dostane k meritu věci: ano, když státu pošlu elektronický formulář s mým elektonickým podpisem, že jsem uzavřel manželskou smlouvu a totéž udělá i protistrana, tak to pro stát musí znamenat jediné: smlouva je platná.

Totéž, pokud je to papírově s ověřeným podpisem, tak oddávat snad může třeba pes, když si to budou dotyční přát, ne?

BTW: když se Paul rozhodnul, že neuzavře předmanželsou smouvu, tak je to snad jeho "problém" a ne náš...

0/0
16.9.2008 8:20

pedr64

pokud stát poskytuje

sezdaným párům určitá zvýhodnění oproti párům nesezdaným, pak samozřejmě má právo si určit, jakým způsobem se manželství uzavírá.

0/0
16.9.2008 7:38

rezjir

Pletete si manželství

s registrovaným partnerstvím. Bylo by ideální, kdyby tato možnost zde byla také pro heterosexuální páry.

0/0
16.9.2008 7:32

jiand38

společné zdanění

bylo snad to jediné, co se za vlád Čssd podařilo a co mělo nějaký smysl. Nechápu, co je na tom diskriminujícího.

0/0
16.9.2008 7:15

adamson

Re: společné zdanění

Souhlasím, Komárek je idiot - společné zdanění manželů platilo jen pro manželství s dětmi a největší význam mělo při maximálním rozdílu příjmů - tedy když byla žena na mateřské nebo v domácnosti, tak, aby se příjem a zdanění rovným dílem rozdělily mezi oba manžele a zároveň to byla podpora porodnosti. Bylo to aspoň něco, stejně ty horentní sumy za děti min. do 18 let stojí rodiče tolik, kolik si bezdětní neumí představit, ale bylo to neskonale lepší, než tahle vláda, která zvýhodňuje bohaté a bezdětné a nesezdané a ještě rodičům nadělila poplatky za děti.  

0/0
16.9.2008 8:55

babacek

Do manželství nemá stát co mluvit.

R^R^R^

Po delší době dobrý článek i když nečekám, že mu budou všichni nakloněni. ;-D

0/0
16.9.2008 7:05

xblack13

Re: Do manželství nemá stát co mluvit.

do toho, jestli si pořídím dítě nebo ne mi stát nemluví vůbec, ale to ještě neznamená, že státu nemusím předat doklady a že si mé dítě nebude evidovat. ;-)

0/0
16.9.2008 8:12

babacek

Re: Re: Do manželství nemá stát co mluvit.

Tvé osobní údaje má stát již od tvého narození a tak nevidím důvod proč by měl někoho omezovat v jeho rozhodnutí jak se bude konat jeho svatba. Tohle je pouhá byrokratická šikana nic jiného.

A proto by mu mělo skutečně stačit i elektronické oznámení o sňatku s digitálním podpisem.

0/0
16.9.2008 8:20

xblack13

Re: Re: Re: Do manželství nemá stát co mluvit.

jasný, souhlasím s tebou, viz. můj příspěvek výše.

0/0
16.9.2008 8:21

Harald

Re: Do manželství nemá stát co mluvit.

A proč se Vám líbí? Manželství je právě založeno na tom, aby do něj stát mluvil. Je možné ho neuzavřít, oslabit zákonem nebo třeba zrušit. Máte ale nějaký efektivnější nástroj pro péči o děti, který se osvědčil nebo osvědčuje? Jestli ano, tak nám ho prozraďte, jestli ne tak sklapněte kufry. Je zajímavé, že kdyby někdo chtěl rozdávat rozumy o nějakém jiném systému, tak by si o něm něco zjistil, ale v tomhle postupuje hodně lidí zcela neracionálně a nic jim to nedělá. Výsledky jsou přitom slabé, jen spousta ramenatých řečí jak jsme moderní a odvázaní.  

0/0
16.9.2008 23:13

babacek

Re: Re: Do manželství nemá stát co mluvit.

Nepochopil! No comment!Rv

0/0
17.9.2008 6:09

xblack13

Re: Re: Do manželství nemá stát co mluvit.

tak o děti snad pečují rodiče a ne "manželství". znám spoustu "nemanželských" dětí, které mají oba milující rodiče a znám i dost "manželských" dětí, kde je jeden (či dokonce oba rodiče) spíš na zabití.

0/0
17.9.2008 9:43

Harald

Re: Re: Re: Do manželství nemá stát co mluvit.

Jistě, a manželství je koncipováno právě jako vztah těchto rodičů, to snad není překvapení. Bez zvláštního významu pro děti je skutečně lepší manželství zrušit jako takové a založit pouze nějaký smluvní soukromý právní institut, který nebude pod zvláštní státní ochranou.  

0/0
17.9.2008 12:02

klusik

nechci urážet

Teď si opravdu nejsem jistý, co to má znamenat pane Komárku. Byl jste opilý nebo to je provokace nebo to opravdu myslíte vážně? Snad platí ta první možnost a brzy se omluvíte a napíšete něco rozumnějšího.

0/0
16.9.2008 5:25

notebook.r51

Re: nechci urážet

;-D provokace možná, pro mnohé to může být dost silné, ale upřímně řečeno, logiku to má a kdyby to byla petice, přidal bych svůj podpis s porozumněním a sympatiemi. R^R^R^

0/0
16.9.2008 6:38

Greydragon

Re: Re: nechci urážet

Má to logiku? Kde? Už jsem to četl 3x :-Pa ne a ne ji najít ...

0/0
16.9.2008 10:05

Harald

Re: Re: Re: nechci urážet

Logiku ten článek nemá vůbec, snad jen jakýsi protestní étos proti staromilství. S myšlenkou že by měl stačit církevní sňatek lze souhlasit, ale to je asi tak vše. POdle zákona je manželství veřejná věc - je to vztah který požívá zvláštní úprávní ochrany především kvůli dětem, ne kvůli citům. Tuto právní ochranu jiné soukromé vztahy nemají, ale naopak zákon za to žádá plnění zvláštních povinností.

Pan Komárek patří k lidem, kteří této logice a tradicím vyhlásili válku a chtějí je zničit. Jak se jim daří? Tam kde jejich názory zapustily kořeny, je menší stabilita vztahů a rodí se proto méně dětí. Kde se lidé nechtějí vázat na společném projektu, tyto společné projekty prostě nejsou.

Je to do jisté míry špatná zpráva, ale dobré na tom je, že to dokazuje neperspektivnost jeho názorů a že lidí s jeho názory bude ubývat. Nenechme se tedy znechutit těmihle experty, ale vyzveme je, ať dokáží že jejich názory fungují! To naštěstí nemohou.

0/0
16.9.2008 21:18

Greydragon

Re: nechci urážet

Obávám se, že neomluví a nenapíše. Nechtějte po něm nemožné ...

0/0
16.9.2008 10:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.