Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

McCain vede nad Obamou, potvrdily zářijové průzkumy

Republikánský kandidát na prezidenta USA John McCain si drží náskok na Baracka Obamu. Z třinácti různých zářijových průzkumů vyhrál sedm. Demokratický kandidát uspěl jen podle tří a tři skončily nerozhodně. V průměru McCain vyhrál asi o 1,3 procentního bodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

baronfonlempl

Není podstatné, kdo bude prezidentem

dnes již z mocenského hlediska zcela nepodstatné země. Domluvil jsem...

0/0
18.9.2008 1:04

Pilat

to nevede McCain ale Sarah Palin

starej kozel se s ni jen veze. :-)

0/0
16.9.2008 10:17

Bouše

Nalejme si čistého vína -

tak daleko, aby si zvolily černocha  za prezidenta, USA na své cestě k demokracii přece jen nedošly, takže nakonec vezmou zavděk dědkem nad hrobem. :-P

0/0
16.9.2008 10:12

Monstrum Anonymič Anonymov

Re: Nalejme si čistého vína -

Nalejme si čistého vína...ten černoch možná nebyl černoch,ale možná to byl zamaskovaný Usáma bin Ládin.

0/0
16.9.2008 10:14

Monstrum Anonymič Anonymov

Tak v USA už to může..

..zachránit jen Arnold Schwarzeneggger.:-P

0/0
16.9.2008 9:33

Meescha

Re: Tak v USA už to může..

;-DR^

0/0
16.9.2008 11:44

iuos

hmm

nemůže, protože je rakušák... což je trošku ironický, vzhledem k tomu, že jsou tam prakticky všichni přistěhovalci ;-D

0/0
16.9.2008 13:45

Mitchell

Re: hmm

To si ce jsou, ale podle jejich ústavy může být prezidentem USA jenom člověk, který se tam narodil.

0/0
17.9.2008 23:30

ppdedek

Bylo by dobre...

Bylo by dobre aby vyhral McCain, aspon skonci USA driv na smetisti dejin. Jeho rozpad  je uz davno odstartovan a jako prvni se odtrhne Kalifornie

0/0
16.9.2008 7:37

jeen

Re: Bylo by dobre...

Absolvent VUML ?

(Y)Rv

0/0
16.9.2008 7:47

denny2006

Re: Re: Bylo by dobre...

To byl určitě jenom fórek,takhle blbej snad nikdo ani být nemůže A nebo,že by snad ;-€;-O? No,tam by to bylo možné;-D!

0/0
16.9.2008 9:31

bluetake

Re: Bylo by dobre...

proboha, kdo uz dnes nema pristup k pocitaci.......... ja myslel, ze v Bohnicich je pristup na net prisne regulovany...

0/0
16.9.2008 9:20

mtis

Re: Bylo by dobre...

Smetiště není u tvého bohatého souseda, ale na tvém dvorku. :-):-):-)

0/0
16.9.2008 9:26

jeen

Procentní body ?!?

Co to je za  K R A V I N U  ??? ;-€ (Y)

Ve škole se v matematice učí pouze PROCENTA, rozhodně ne nějaké procentní body.

Mám dojem, že tuhle kravinu píší písálkové, co mají potřebu vypadat dostatečně vědecky, ač na to nemají. Rv

0/0
16.9.2008 7:35

Doktor Zvěd

Re: Procentní body ?!?

Je mi lito, mily priteli, ale tentokrat jsi za troubu ty. ;-)

0/0
16.9.2008 8:53

Ra1

Re: Re: Procentní body ?!?

no, jedno procento je jeden procentní bod, ono to opravdu vypadá, že to finančníci, politici, novináři  apod. používají, aby to znělo zajímavěji. Setina procenta je bazický bod a to už zní fakt dobře....

0/0
16.9.2008 8:59

honza2007

Re: Re: Re: Procentní body ?!?

Ony se používají procentní body zejména proto, protože by výrok typu o x% byl zavádějící. Proto se při porovnání dvou veličin vyjádřených v % používá termín procentní bod... a to už hódně dlouho ;-)

0/0
16.9.2008 9:02

honza2007

Re: Procentní body ?!?

vrať se do školy ty. To se učí už na základní...8-o ;-D

0/0
16.9.2008 8:59

Maldik

Re: Procentní body ?!?

On je t o moc veliky rozdil, kdyz k zakladu prictes, nebo odectes procenta a nebo procentni body. Nevim, do ktere skoly jsi chodil, ale muselo to byt strasne davno.

0/0
16.9.2008 9:21

denny2006

Re: Procentní body ?!?

Představte si, že nezaměstnanost je 10 % - v absolutním vyjádření 100 000 nezaměstnaných z 1 000 000 ekonomicky aktivních. Pokud nezaměstnanost vzroste na 11 %, vzroste o jeden procentní bod, nikoliv o procento. A to jednoduše proto, že nyní je nezaměstnaných 110 000, což z původního základu 100 000 dává nárůst nikoliv o procento, ale o 10 %. Takže nezaměstnanost vzrostla o procentní bod a zároveň o 10 procent. Chápete?

0/0
16.9.2008 11:59

freak2

...

Vždyť je to jedno. Stejně bude jak jeden, tak druhej, skákat podle toho jak žid pískne:-/.

0/0
15.9.2008 23:56

júLinek šíšaL

Re: ...

vidíš, Růžo? ... zas fňukáš sice dobře, ale na špatným místě :-)

0/0
16.9.2008 6:01

Ahaman

Re: ...

R^

0/0
16.9.2008 13:50

nnattalli

no jen aby, Obama mi prijde jao kecalek

0/0
15.9.2008 23:26

Ahaman

Stále mě Obama vychází

jako lepší volba. Ale jen o malinko.:-P

0/0
15.9.2008 23:11

klv

Re: Stále mě Obama vychází

zvláště tobě to může být jedno ne? velký satan zůstane satanem ať je kdokoliv,

0/0
15.9.2008 23:14

Ahaman

Re: Re: Stále mě Obama vychází

A helemese, tebe jsem tu dlooouho neviděl.:-) Budeš se divit, ale u mě mají Amíci stále šanci. Jinak bych nad těmi volbami mávnul rukou.

0/0
15.9.2008 23:16

klv

Re: Re: Re: Stále mě Obama vychází

podivuhodné, ;-D

0/0
15.9.2008 23:21

Ahaman

Re: Re: Re: Re: Stále mě Obama vychází

Ale tomu druhýmu, .......... ,tomu bych nedal šanci ani náhodou..:-) Se vší důsledností.

0/0
15.9.2008 23:24

júLinek šíšaL

Re: Re: Re: Re: Re: Stále mě Obama vychází

...hele Růžo, a Kamilovi bys dal? ... 8-o

0/0
16.9.2008 5:59

Ahaman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stále mě Obama vychází

Nedal, Růžo, Kamil je jen tvůj a já bukvice zrovna nemusím.:-)

0/0
16.9.2008 10:19

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stále mě Obama vychází

K tomu výrazu "putting lipstick on a pig": Bylo to jinak, než píše michal 337. Obama to zjevně myslel jako vulgární útok na Palinovou. Tím spíše, že se rtěnkou přišla jako první ona. Byla to od Obamy sprostota prvního řádu. Onen výraz o praseti a rtěnce sice lze najít v dobrých slovnících, ale rozhodně není běžnou frází, jak se nyní snaží tvrdit Obamovi fanoušci. Jde spíše o zřídka užívaný literární obrat. Většina Američanů o existenci takové fráze nic neví.

0/0
16.9.2008 10:56

Ahaman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stále mě Obama vychází

No dobře, dobře. :-) Ovšem nějak se mě nezdá to, že by Obama chtěl takto sprostě zaútočit-vždyť, co by mu to přineslo ? Musel by si přece být vědom, že takto se volby nevyhrávají. Leda v případě, že by Amíci byli ještě otrlejší než jsou.

0/0
16.9.2008 13:43

michal337

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stále mě Obama vychází

Stejnou úvahu udělal i konzervativní komentátor Bill O'Reilly z FOX News, který jinak Obamu rozhodně nemusí ( http://www.youtube.com/watch?v=AE_aWi8zWiY ).

0/0
16.9.2008 16:42

michal337

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stále mě Obama vychází

Vidím, že se Ulricha dotklo, že k jeho nepodloženým tvrzením uvádím nějaká fakta. Takže si znovu zopakujeme Ulrichovy lži a připomeneme si fakta:

- "Jde spíše o zřídka užívaný literární obrat. Většina Američanů o existenci takové fráze nic neví." ... To si může Ulrich přát, může to i tvrdit, ale pravdu z toho neudělá. Jestli se média na něčem shodují, tak je to, že jde o frázi běžnou. Namátkou CNN, CBS News - a dokonce i FOX News, tradičně nakloněná republikánům, popsala tuto frázi jako, cituji, "frequently used in Washington D.C.". Bývalá McCainova poradkyně Torie Clarková dokonce tento obrat použila v názvu své knihy. Sám McCain ji použil v této kampani nejméně čtyřikrát. Zamyslete se sami, nakolik je pravděpodobné, že McCain čtyřikrát ve svých projevech použil obrat, o jehož existenci "většina Američanů nic neví".

Ulrich teď namítne, že i kdyby šlo o běžný výraz, stejně urážel Palinovou. Bude tak chtít odvést pozornost od toho, že lhal, když tvrdil, že to není běžná fráze.

0/0
16.9.2008 15:36

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stále mě Obama vychází

Nelhal jsem. Není to běžná, hovorová, lidová fráze. Všechno, co uvádíš, podporuje moje stanovisko. Jde o výraz  "frequently used in WASHINGTON D.C.", to zn. ve specifickém, uzavřeném protředí, ne obecně. Rovněž použití výrazu v titulku knihy podporuje můj názor, že jde o zřídka užívaný literární obrat. Jinak ty čtyři projevy McCaina, o kterých mluvíš, bys nám měl ukázat. Zatím v jejich existenci moc nevěřím.

No a máš pravdu, že Obama prostě mířil na Palinovou. Ukázal jsem, proč. Je to jasné, přesvědčivé.

Na konec k té úvaze, že Obama nemohl chtít vulgárně urazit soupeřku, jelikož by to bylo pro něj nevýhodné a on není tak hloupý. Jistě, není tak hloupý, ale je tak samolibý, agresivní, nervózní z defenzivy, do které se v kampani dostal. A jako řečnický obrat ( bonmot, narážka ) mu to mohlo v té chvíli připadat vtipné. Nedomyslerl za roh aplausu svých militantních fanoušků.

0/0
16.9.2008 17:13

michal337

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stále mě Obama vychá

Jde o totéž prostředí, v jakém tuto frázi použil Obama. Použití této fráze v politickém projevu je běžné a není na něm nic neobvyklého. To je to, o čem je tady celou dobu řeč. Jestli teď chceš tvrdit, žes předtím mluvil o použití této fráze v nějakém jiném prostředí, tak bys měl vysvětlit, proč jsi mluvil o nějakém jiném prostředí, když relevantní je, jak je běžná v politice. Protože kdybys opravdu mluvil o nějakém jiném prostředí, tak by tvůj argument možná nebyl lživý, ale zato naprosto irelevantní.

Co se týče McCaina, odkaz na čtyři použití zmíněné fráze teď nefunguje, ale snad ti prozatím budou stačit tři použití: v tomto videu od 27. sekundy.

http://www.youtube.com/watch?v=DTKeBeo0c9M&feature=related

(Není třeba video sledovat celé, jeho celý obsah není důležitý, uvádím ho proto, že jsou tam ty tři segmenty pohromadě.)

0/0
16.9.2008 17:56

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stále mě Obama vychá

Vidím, že to nechceš vzdát. Přitom je to právě díky tvé snaze čím dál tím jasnější. Dobrá, výraz "lipstick on the pig" se sem tam používá v politické sféře, ale běžná, lidová, všem srozumitelná fráze to není. Ani v americké angličtině, natožpak v anglickém jazyce jako takovém. Obama ho použil na shromáždění s voliči, ne v parlamentní debatě. Věděl, že lidé to nebudou vnímat jako frázi. Kdyby to byl běžný obrat, nikdy by nikdo nedebatoval o tom, zda je ten Obamův výrok je osobním útokem na Sarah Palin. Myslím, že i ty ve všech souvislostech po snesení všech argumentů musíš chápat, že Obama to myslel právě tak, jak jej viní republikáni. To znamená, že když ze všech stran najednou slyšel "lipstick" v souvislosti se Sarah Palin a vnímal nárůst její popularity související s tímto slovem, vzpomněl si na onu zřídka užívanou "frázi" s použitím slova prase a roozhodl se ji použít proti Sarah Palin. Udělal tu narážku a myslel si, že je to vtipné a elegantní. Přitom je to jen hrubost a sprostota.

0/0
17.9.2008 12:43

michal337

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stále mě Obama vychá

Já doufám, že to díky mé snaze čím dál jasnější je. A co bych měl vzdát? Od počátku říkám jen fakta a nemám žádný problém je doložit, jak jsi viděl. Zato ty pořád ještě mlžíš a snažíš se i teď zlehčovat a relativizovat fakt, že "lipstick on a pig" je běžná a srozumitelná fráze. Přitom s tebou rodilí mluvčí hromadně nesouhlasí. I ten Huckabee, který by to jako Američan měl vědět, řekl, "it's an old expression". (Nebo lhal? Protože k tomu měl své důvody? Protože takto to Huckabee dělá, že klidně lže, když k tomu má své důvody?) Na stránce Wordwizard, dávno před celou aférou, se píše "The phrase 'put lipstick on a pig' is not uncommon, its meaning is fairly straightforward, and there is no shortage of examples of its use". Co slovo, to popření tvých tvrzení. Kam se podíváš, tam se lidé, kteří by o tom měli něco vědět, shodují, že jde o běžnou a srozumitelnou frázi - objektivně to tak prostě je, nemají důvod to popírat.

0/0
17.9.2008 21:43

michal337

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stále mě Obama vychá

Trochu mě překvapuje, žes ještě nenašel dost cti, abys jednoduše přiznal, žes neměl pravdu. Na druhou stranu si myslím, že to dost vypovídá o tvém přístupu k faktům. Pro tebe jsou fakta něco, co můžeš podle potřeby vybírat, upravovat, zlehčovat nebo naopak zveličovat tak, aby to podpořilo tvé závěry. Pro mě jsou fakta naopak to, na základě čeho své závěry dělám.

A v tvé hypotéze o Obamovi žádná fakta nevidím. Vidím jen spekulace. Ty prostě tvrdíš, co si Obama myslel, na co si vzpomněl, pro co se rozhodl. Ty nezjišťuješ, co je pravda, ani ses o to nepokusil - ty sis zkrátka jenom VYMYSLEL takovou historku, která se ti bude líbit. Neukázal jsi žádným způsobem, že to tak skutečně bylo. Prostě jsi řekl, jak to podle tebe mohlo být, a myslíš si, že to stačí. Jenže to nestačí, už proto, že spousta jiných lidí, u kterých lze předpokládat větší objektivitu než u zapřisáhlého konzervativce, má jiný názor. Tvůj názor není totéž, co objektivní skutečnost.

0/0
17.9.2008 21:44

michal337

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stále mě Obama vychá

Řekl jsi o mě, že prý jsem demagog - ale víš, co to vůbec znamená? Demagog je ten, kdo používá zkreslené zjednodušené argumenty, působící zejména na city a předsudky. Takový druh argumentace však vidím jen na tvé straně.

Jak už jsem řekl, já své závěry vyvozuji z faktů, dohady a domněnky nepovažuji za důkazy. A fakta jsou taková, že Obama použil běžnou analogii, kterou v podobné situaci používal už dříve (kdy neměl důvod si na něco "vzpomínat" - a přesto ji používal) a která v tom kontextu měla přesně ten smysl, který ta fráze má. Tvé spekulace o Obamových motivech shledávám naprosto nepřesvědčivými, a jestli o něčem vypovídají, tak jen o tvé představě o Obamovi. Proto je můj závěr stejný jako závěr nezávislé skupiny FactCheck a mohu ho vyjádřit slovy Obamova nikoli sympatizanta, nýbrž ideologického oponenta O'Reillyho: "For anyone to say that Barack Obama consciously compared Mrs. Palin to a pig is unfair, and there is no supporting evidence to back up that irresponsible statement."

0/0
17.9.2008 21:48

podplukovnik 66

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stále mě Obama vychá

Poor Michálek, on určitě i věří Obamovi když že on kecá že nikdy v životě neslyšel žádné anti americké prasečiny z Jeremiah Wrightovy huby. :-/ .... TSK TSK TSK! (Y)

0/0
17.9.2008 22:54

michal337

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stále mě Obama vychá

S Ulrichem v mnohém nesouhlasím, ale respektuji ho, protože diskutuje věcně a k tématu a jeho příspěvky, ač obsahově diskutabilní, mají úroveň. Ať už jsou jeho názory jakékoli, stojí o řád výš než zdejší průměr.

Až dosáhneš z poloviny jeho úrovně, budu odpovídat i tobě.

0/0
17.9.2008 23:32

podplukovnik 66

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stále mě Obama vychá

Prima, špendlíková hlavičko! :-/

0/0
18.9.2008 0:54

podplukovnik 66

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stále mě Obama vychází

John McCain jede dolů a dolů. Na Fortuně dnes platí jen 1.82, stejně jako Obama. R^

http://www.ifortuna.cz/content.php?node=1271&competitionId=3425

0/0
16.9.2008 23:16

podplukovnik 66

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stále mě Obama vychází

Lipstick on a pig: Rv;-D

http://www.ibdeditorials.com/IMAGES/cartoons/toon091108.gif

0/0
16.9.2008 23:31

činčo

Re: Re: Stále mě Obama vychází

Např. 150 cm Medvěděv;-D

0/0
15.9.2008 23:27

klv

Re: Stále mě Obama vychází

ono v zahraniční politice se zase tolik nezmění, řekl bych že minimum

0/0
15.9.2008 23:24

Ahaman

Re: Re: Stále mě Obama vychází

jj, souhlas. I když-malinko se obávám té McCainovy zabedněnosti typu "naše poslání je vůle Boží". To nedává moc prostoru ke kompromisům.

0/0
15.9.2008 23:28

klv

Re: Re: Re: Stále mě Obama vychází

kompromisy, to není jejich styl, to moc neumí, ani se jim nedivím

0/0
15.9.2008 23:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.