Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pět let je v kómatu. A firma neplatí

Už pět let Antonín Trbola z Moravského Písku jen bezvládně leží doma na lůžku. Nekomunikuje, nehýbá se, potravu přijímá hadičkou zavedenou přímo do žaludku. Před pěti lety byl dělníkem u firmy Slokov. Poslali ho kopat výkop před hospodu patřící synovi majitele. Když byl dole, uvolnila se zemina a zavalila ho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Augo

V civilizovanem svete

je zamestnavatel odpovedny i za to, kdyz delnik nema na hlave prilbu. Zamestnavatel je vzdy povinen toto zavadu vcas odstranit - vyhozenim zamestnance. Jak se zamestnanci neco stane, vzdy soud vyhraje( a napr. v New Yorku sve penize dostane  max. do 5-ti let). Tady je rozvojova zeme a nevyplati se ani platit dane. Jak je videt na konkretnim pripade. Kdyby zamestnanec makal nacerno napr. v New Yorku, zamestnavatel zaplati vse, oc si postizeny rekne. Jinak by mu zrusili firmu a on sel sedet.

0/0
11.9.2008 15:05

babacek

Pět let je v kómatu.

I když nejsem zrovna nakloněn euthanasii tak tohle je případ kdy si kladu otázku zda má cenu tento naprosto pasivní život pokud se tomu vůbec život dá říkat.  

0/0
11.9.2008 14:29

pepe999 from Salford

Pani by mela jeste te firme zaplatit zato, ze se tam

jeji manzel zmrzacil!!!! Pravda a laska totiz zvitezi nad lzi a nenavisti, jak tady tvrdil jeden synek kolaboranta s Gestapem..:-©

0/0
11.9.2008 13:27

babacek

Re: Pani by mela jeste te firme zaplatit zato, ze se tam

Si trapný. Rv:-©:-©:-©

0/0
11.9.2008 14:29

pepe999 from Salford

Re: Re: Pani by mela jeste te firme zaplatit zato, ze se tam

Celej soudni system je zruinovanej tou bolsevickou sebrankou, co tam ten stbackej veskrna natahal, nebo nechal prezit. Proto je CR bordel, misto demokratickej stat..:-©

0/0
11.9.2008 15:09

babacek

Re: Re: Re: Pani by mela jeste te firme zaplatit zato, ze se tam

No ano hlavně tam natahal ty co ho zavřeli, že? ;-D 

Jdi do kouta dej si pořádně po hubě možná ti to ještě pomůže. :-)

Kdyby si napsal ty co tam nechal tak by to bylo přijatelné, ale tohle je blbé jak kbelík malty.  ;-D

0/0
11.9.2008 15:13

modem

.

Dost dobře nechápu soud,který není schopen říci - vinen dělník,protože vlezl do nezabezpečeného výkopu nebo firma,která výkop nezabezpečila proti sesutí. Na to jsou snad normy,výkop,který hluboký tolik a výše,musí být zabezpečen.

0/0
11.9.2008 13:16

emget

Re: .

Vzhledem k tomu jak to u nás se soudama chodí se tomu vůbec nedivímRv

0/0
11.9.2008 13:21

kotatkoxxl

Manželce patří můj veliký obdiv

kolikrát jsem si říkala, pokud by se něco stalo, jestli bych měla tuhle sílu a odvahu ...

0/0
11.9.2008 13:12

emget

Takovéto případy se ani nemají oživovat

Stav do kterého ho záchranáři přivedli je horší než smrt

0/0
11.9.2008 13:07

Bouše

Nejhorší varianta, jaká může člověka potkat -

po úrazu zůstat v kómatu bez možnosti sám o sobě rozhodnout. Nechci jeho manželce brát naději, ale podle mne je takovéto poškození mozku  n e v r a t n é.  

0/0
11.9.2008 10:58

EasyR

Re: Nejhorší varianta, jaká může člověka potkat -

On už o tom neví, ale jeho paní obdivuju, že si ho nechala doma...

0/0
11.9.2008 11:13

Yaroukh

Představet si...

...že by si milá paní usmyslela, že bude manžela do konce života vydržovat v nějakém sanatoriu ve Švýcarsku. Nejspíš by měla firma platit i to.

Paní se svobodně rozhodla, že manžela nenechá zaopatřit v nemocnici. Byť jsou její pohnutky pochopitelné, nemůže přece žádat, aby náklady s tím spojené nesl někdo jiný...?

0/0
11.9.2008 10:18

opportunity

Re: Představet si...

Proboha - máš ty někoho, koho máš rád? A mají lidi rádi tebe?

0/0
11.9.2008 10:23

dld

Re: Představet si...

Až na to, že v nemocnici by to stálo x-krát více než ona chce, kde x je hodně velké číslo. Na ARO nebo INT JIP by brzo dostal nějakou infekci a musela by se pak hnát i nějaká ATB, což nepříjde lacino. Šance, že by se tam probral je mizivá spíše naopak.

V podstatě je její starost obrovská úspora. Ruku na srdce, postaral by jsi se o svého blízkého nebo plánuješ své rodiče prdnout do DD? Styď se ... její požadavek je oprávněný a držím jí palce.

0/0
11.9.2008 10:24

VODNAR

Re: Představet si...

Tohle si vymyslel vazne sam? To ti ale muselo dat hodne prace. Zahod radeji klavesnici a odeber se k nejblizsi rece. A nezapomen vzit si sebou spagat a hoooodne tezky kamen.

0/0
11.9.2008 10:29

rabín Šiml z Krakova

Re: Představet si...

Vypadá to, jako byste strávil dětství v albánském sirotčinci.

0/0
11.9.2008 10:45

lenanova

Re: Představet si...

tohle může opravdu napsat jen necitelný blbec!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!§

0/0
11.9.2008 11:00

EasyR

Re: Představet si...

"Paní se svobodně rozhodla, že manžela nenechá zaopatřit v nemocnici."

Ovšem paní se svobodně nerozhodla, že bude mít manžela v kómatu...

Pokud jej firma poslala do nezabezpečeného výkopu, měla by také nést nějaké následky...

0/0
11.9.2008 11:03

ajka33

Re: Představet si...

..si delas prdel, ne? To si myslis, ze by nemocnice pet let pecovala o cloveka v komatu? A i kdyby, ty tady vinis manzelku, ze si dovolila vzit domu manzela a jeste chce toho, kdo je zodpovedny, na tu zodpovednost vzit? Teda, ty jsi pekny hovad, promin silna slova, a doufam, ze se tvym blizkym nic podobneho nestane.

0/0
11.9.2008 11:31

kotasz

Re: Představet si...

Parchante

0/0
11.9.2008 12:04

pskoda

Zákony

A tohle je přesně jeden z těch případů, kdy bych na místě toho chlapa byl radši po smrti. Žádný umělý udržování při životě a aby kolem mě furt někdo lítal. Prostě tady chybí zákon, který umožní legální smrt právě tehdy, kdy je šance na "probrání" prakticky nulová. Tak snad se toho dočkám, tohle bych fakt nechtěl zažít...

0/0
11.9.2008 9:40

EasyR

Re: Zákony

Ten chlapík není ve stavu, ve kterém by mohl euthanázii odsouhlasit a rodina by to jistě neudělala...

Čili zákon by v tomto konkrétním případě stejně nic nevyřešil...

0/0
11.9.2008 10:11

opportunity

Re: Re: Zákony

Možná by to mělo být jako s darováním orgánů - předem se rozhodnu, že z kómatu se probrat nechci a udržován v něm být taky nechci...

0/0
11.9.2008 10:24

EasyR

Re: Re: Re: Zákony

Ty bys to podepsala ? Nikdy není jisté, do jaké míry (a jestli vůbec) je poškozený mozek, dokud se pacient neprobere z kómatu...

0/0
11.9.2008 12:07

kotatkoxxl

Re: Re: Re: Zákony

tak to je pěkná blbost. Jsou lidi v kómatu několik dnů i měsíců a proberou se. Nejeden se probral i po mnoho letech. Kde je hranice kdy už "zabít" nebo ještě necht žít ???? 1 den, 1 týden, 1 měsíc, 1 rok ... 8-o

0/0
11.9.2008 13:10

Aglája Vopajšlíková

Re: Re: Re: Zákony

Přesně s tímto názorem se ztotožňuji. Nevidím důvod, proč by se měl někdo kvůli mně obětovat. A na co mi je, že žiju, když jsem v kómatu? Toto je totiž stav, kde je mi úplně všechno u zádí a tudíž i to, jestli se proberu nebo ne.

0/0
11.9.2008 14:17

EasyR

Respekt paní,

že si ho vzala domů a nevrazila ho někam do ústavu...

R^

0/0
11.9.2008 9:33

wiliz

Re: Respekt paní,

R^

0/0
11.9.2008 9:52

opportunity

Re: Respekt paní,

R^V

0/0
11.9.2008 10:25

kozak52

je to sice smutné , ale

otázkou zůstává , jestli by finančák  vyplacení odškodnění přešel jen tak ,nikde se tam nepíše o zabezpečení výkopu , které si musí zajistit za pomoci firmy sám zaměstnanec , který tuto práci provádí , teda předpokládám , že prošel školením o bezpečnosti práce, zní to dost tvrdě a je to pro rodinu a samotného tragedie ale bohužel redaktor píše pouze polovinu pravdy , těžko může firma něco vyplatit jen tak,teda může , jako sponzor atd. na druhou stranu když pojišťovna část financí vyplácí , tak bylo vše v pořádku, tady pomůže jedině dobrej právník, držím palce

0/0
11.9.2008 9:26

kotasz

Re: je to sice smutné , ale

No jestli máte pravdu tak to aby byl každý dělník na výkopu vlastně statik a já jsem si myslel že na to,je třeba vysokoškolské vzdělání.....??????

0/0
11.9.2008 12:08

Pan Navratil

Re: Re: je to sice smutné , ale

Hm tak zajištěnej výkop není zase takový problém poznat...

0/0
11.9.2008 12:54

killy

Někteří přispěvatelé tady....

..by si mohli připomenout kauzu "vyměněných dětí" u brněnskýho soudu... a požadovanou částku 12 melounů.......... :-/

0/0
11.9.2008 8:56

o.kostal

ja nechapu, proc by to mela firma platit.

Je snad pojistak ne? Tak at mu to plati pojistovna.

Kdyz firma nekam nekoho posle, NEPOSILA NESVEPRAVNEHO OTROKA.

Firmy prece nemuzou platit za vsechno. Nebo ano?

0/0
11.9.2008 8:10

Naked and petrified

Re: ja nechapu, proc by to mela firma platit.

Firma musi zamestnanci zajistit bezpecne pracovni prostredi. Prislusne organy uz urcite rozhodli o tom, kdo mel zajistit ten vykop. Evidentne to nekdo neudelal, a proto samozrejme ma platit... V pripade, kdy pri praci pro ne nekdo prisel o veskery smysluplny zivot, a oni prohlasuji, ze "nejsou splnena vsechna hlediska", je to jen banda nekulturnich prasat.

0/0
11.9.2008 8:35

roddie

Re: Re: ja nechapu, proc by to mela firma platit.

Spíš je otázka, jestli ho tam poslala firma jako zaměstanance, nebo to tam prostě šel kopat jako melouch na vlastní triko, což bych předpokládal. Pak do toho výkopu prostě neměl lézt.

0/0
11.9.2008 8:39

xblack13

Re: Re: Re: ja nechapu, proc by to mela firma platit.

je zvláštní, že někteří lidé nedokáží dočíst článek ani ke konci prvního odstavce, ani ke čtvrté větě a už mají teorie, jak to bylo. Takže speciálně pro tebe: Před pěti lety byl dělníkem u firmy Slokov. Poslali ho kopat výkop před hospodu patřící synovi majitele.

0/0
11.9.2008 8:41

slatin

Re: Re: Re: Re: ja nechapu, proc by to mela firma platit.

správně.Máte pravdu.Je hrůza,jak lidi dělají závěry z několika slov na začátku.

0/0
11.9.2008 8:59

Naked and petrified

Re: Re: Re: ja nechapu, proc by to mela firma platit.

Zajimave, stalo tam, ze ho firma poslal kopat pred hospodu majitele... Melouch?

Ad nemel lezt...to je sice ciste teoreticky pravda, na druhe strane, kdyz bouchne chemicka, jsou zamestnanci take sami vinni, protoze vlezli do provozu, ktery mel propadly test tesnosti potrubi, nebo tak neco? Nebo chlap, kteremu rekli, franto, tady budes kopat, jinak pa pa, zpatky na pracak. Jiste, ciste teoreticky tam lezt nemusel.

Samozrejme je take mozne, ze to zajisteni vykopu zanedbal sam...to nam nerekli.

0/0
11.9.2008 10:08

xblack13

Re: ja nechapu, proc by to mela firma platit.

už jsi někdy slyšel sousloví: pracovní úraz, stavební dozor, zanedbání povinnosti? Jasně chápek měl šéfa poslat do háje, když mu nařídil vlézt do nezpevněného výkopu. Na druhou stranu, protože ho tam ten šéf poslal, tak má odpovědnost.

0/0
11.9.2008 8:36

Lesi

Re: Re: ja nechapu, proc by to mela firma platit.

No a na třetí stranu takový úraz určitě vyšetřovala policie i inspektorát bezpečnosti práce, takže jestli firma nechce platit, kdo ví, jak výsledek jejich vyšetřování dopadl. Třeba z výsledku plyne, že zaměstnavatel je z obliga, ptž to byl zaměstnanec, kdo nedodržel bezpečností předpisy, ačkoli byl řádně poučen a pomůcky dostal.

0/0
11.9.2008 10:10

halalik

no jo

Nechápu, jak mohla firma poslal kopat do takový díry 52letýho chlapa. Takový člověk už prdlačky nakope, reakce má mizerný, stačí málo, a zůstane tam.

0/0
11.9.2008 8:09

xblack13

Re: no jo

ty jsi komik. až ti bude 52, tak budeš svět vidět trošku jinýma očima, to zaprvé a zadruhé, i kdybys byl mrštná kočka, tak když se sesune výkop hluboký 2-3 metry, ve kterém stojíš, tak prostě nemáš šanci reagovat.

0/0
11.9.2008 8:39

Vanislav

Re: Re: no jo

verim tomu, ze kdyby mu bylo o 25 let min tak prezije bez horsich nasledku...

0/0
11.9.2008 9:16

kolyvanov

Re: Re: Re: no jo

Jako myslis, ze v 27 dokazes na 20 minut zadrzet dech? Si zajed do Polynesie nebo kam a dej se na hledani perel - takovy borce jako ty tam berou...

0/0
11.9.2008 10:28

killy

Hmmm.

Tebe bych chtěl vidět .............................:-/

0/0
11.9.2008 8:57

Yaroukh

Re: no jo

LOL, kolik ti je? 12? ;-D;-D Máš o lidskym těle úsměvnou představu.

0/0
11.9.2008 10:16

roddie

Jakkoli je mi líto manželky,

je otázka, do jaké míry byl tento pracovní úraz zapříčiněn vinou poškozeného. V případě výkopů je totiž norma, při jakých parametrech výkopu se už musí použít opěrné vzpěry, právě proto, že zemina relaxuje a od určité hloubky je sesutí téměř běžná věc. A všichni kopáči to dobře vědí. To, že se to obvykle při kopacích pracech ignoruje nedává nárok na odškodnění v případě úrazu.

0/0
11.9.2008 8:06

Bhans

Re: Jakkoli je mi líto manželky,

Bohužel, musím konstatovat, že o právu v tomhle státu nemáš áhnung a to včetně toho základního, ze kterého se tady vychází - tedy zákoníka práce

0/0
11.9.2008 9:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.