Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O naše vlaky se zajímala BIS, tvrdí šéf Student Agency

Majitel sítě žlutých autobusů Student Agency Radim Jančura se v tomto roce nejméně čtyřikrát sešel s agenty BIS. Tajnou službu zajímaly připravované aktivity na železnici, prohlásil Jančura v diskusním pořadu televize Z1. Má za to, že za touto aktivitou stojí ministr dopravy Aleš Řebíček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

slatin

Exodus: Ještě 30krát azyl a Kanada může sáhnut k vízům

Doporučuji Aktuálně. Džamila přemlouvá Romy,aby neemigrovali do Kanady.Diskuse je tam zrušena.

0/0
11.9.2008 11:23

Zdeněk Oulehla

Jestli má BIS právo

zajímat se o cokoliv, co si sama označí jako "strategické", tak to teda potěš pánbu. Proti tomu jsou intriky vrcholových politiků zábavný seriál.

0/0
10.9.2008 20:40

SergeS

BIS se zajima od vlaky ?

no potes koste , doufam ze priste neprijde s tim ze se zajimaji o to jak se rano vy*ral ... proc by se s nim schazeli ohledne toho a prozrazovali sebe ;-D

0/0
10.9.2008 20:16

Zmuda

Re: BIS se zajima od vlaky ?

...dá se říci,že jsi nepochopil. BIS má podnět,proto se zajímá. A podnět zřejmě podal kdo ? V článku je i odpověd !

0/0
11.9.2008 3:43

vlastiks

.. když má kozu, tak ať mu chcípne !?

.. Jančurovi fandím (i přesto, že autbusem prakticky nejezím, natož drahým a pomalým vlakem ČSD).

Jeho podmikání má šmrnc.

Je to PAN podnikatel, na rozdíl od spousty podnikavců v našem Absurdistánu.

Přeji mu ať tu smečku ministerstva a ČSD konečně zlikviduje.R^:-)

0/0
10.9.2008 18:15

Norkey

...

tachecí a jančura nepatří do televize... žluté šmejdy zlikvidovaly konkurenci na silnicích, a není se co divit že je stát nechce pustit na koleje;) Nemám rád ČD, ale v porovní s SA je to to menší zlo.. !

0/0
10.9.2008 16:58

stojan

Re: ...

Ano, Jančura je padouch, který vytlačil rezaté karosy úžasných dopravců a donutil cestující usednout do pohodlných sedaček klimatizovaných autobusů. Teda ty máš fakt úžasný myšlení anebo jsi jedním ztěch zkrachovalců. Pokud si chceš připomenout dobu cestování Praha - Brno po D1 před vstupem žlutých autobusů, tak si sedni do nějakého slovenského autobusu, který odjíždí z Prahy  po 21 hodině - doporučuji spoj SAD Humenné ve 22:35 ve kterém za 220Kč jedeš ve stařičké karose s rozbitými sedačkami.Rv

0/0
10.9.2008 17:05

agnostik1

Re: Re: ...

R^!

0/0
10.9.2008 17:41

qfp

Razantně odmítnout,

to je nad jeho síly.

0/0
10.9.2008 16:43

Yurek

Re: Razantně odmítnout,

qfp rozhodlo. Slyšeli jsme slovo Boží...

To snad posoudí Jančura, co je nad jeho síly a co není. Ty zalez zpátky do bahna.

0/0
10.9.2008 20:09

Helmut_Zazvorka_von_Reichenberg

Jančuro, mě by spíš zajímalo kdy přejdeš od slov k činům.

;-D;-D;-D

Zatím jsi toho s vlaky moc neukázal.

0/0
10.9.2008 16:36

celoush

Re: Jančuro, mě by spíš zajímalo kdy přejdeš od slov k činům.

Tak to asi každej ví, že je to běh na dlouho trať a že nevyjede do roka a dne.

0/0
10.9.2008 16:49

Helmut_Zazvorka_von_Reichenberg

Re: Re: Jančuro, mě by spíš zajímalo kdy přejdeš od slov k činům.

už by ale mohl mít ty vlaky alespoň objednané.;-D Ale mít 10 milionů Euro na zálohu na vlak, je pro tohohle kašpara nepřekonatelný problém.

0/0
10.9.2008 16:53

stojan

Re: Re: Re: Jančuro, mě by spíš zajímalo kdy přejdeš od slov k činům.

Pokud vím, tak v létě vybrali teprve podobu těch vlaků. A protože se bude jednat o prototypy, tak ta výroba nějakou dobu potrvá. A Jančura by byl hlupák, kdyby honem cpal peníze do vlaků, dokud nebude mít jistotu, že ministerstvo dopravy s ČD nebudou jeho vstup na železnice sabotovat. A to dosud dělají a to fakt tvrdě. Peníze má Jančura zajištěné, ale bohužel v tomhle státě nemá právní jistotu.

0/0
10.9.2008 17:00

Helmut_Zazvorka_von_Reichenberg

Re: Re: Re: Re: Jančuro, mě by spíš zajímalo kdy přejdeš od slov k činům.

článek z 1.října 2007.

http://ekonomika.idnes.cz/sef-student-agency-shani-200-milionu-na-vlak-fit-/ekonomika.asp?c=A070930_193121_ekonomika_zra

To je hezké, že má Jančura vybraný "nejluxusnější vlak v Evropě, kde bude všech 6 tříd pohodlnější než I. třída v ICE" - ve skutečnosti regionální vlak od Stadleru. A stále nemůže sehnat těch 200 mega.

Jinak musím říct, že hloupost některých lidí mě doslova zaráží, ty si myslíš, že v Evropě je možné vyrobit prototyp vlaku za 2 miliardy korun?8-o

0/0
10.9.2008 17:09

stojan

Re: Re: Re: Re: Re: Jančuro, mě by spíš zajímalo kdy přejdeš od slov k činům.

Ano, hloupost zaráží. To, že využije pohon a podvozek z již existující série je jasné, ale přesto se bude jednat o prototyp, to vá každý, kdo má nějakou konstruktérkou praxi. Podstatné bude ale vybavení tohoto vlaku - počínaje designem šasi (to už bylo zveřejněno), přes uspořádání vagónu (od manažerských konferenčních až po klasické velkoprostorové) a samozřejmě nejdůležitější bude vybavení a komfort. Ale to už bylo všude popsáno, tak si to přečtěte. Ty peníze na zálohu Jančura má, výroba těch vlaků potrvá asi 2 roky, takže ty 3 roky jsou celkem realistický odhad pokud se bude min.dopravy chovat férově. Ale byl by blázen, kdyby teď nacpal peníze do projektu, který může MD a ČD od stolu zničit.

0/0
10.9.2008 17:28

Helmut_Zazvorka_von_Reichenberg

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jančuro, mě by spíš zajímalo kdy přejdeš od slov k činům.

Ministerstvo dopravy projekt může zničit To je pravda. Ale jak ho mohou zničit ČD?8-o

0/0
10.9.2008 17:34

chroustal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jančuro, mě by spíš zajímalo kdy přejdeš od slov k činům.

Hm, Vy jste mi pane podivný člověk. Provázanost ministerstva dopravy, Českých drah a SŽDC je známá každému, kdo umí číst. Např. se to projevilo formou 12 miliard od MD pro ČD. Oddělení ČD a SŽDC je naprosto formální. Kvůli obstrukcím upustili od konkurování ČD všichni čeští zájemci. Když Deutche Bahn měla zájem o provozování subvencované regionální dopravy, tak po zjištění skutečné situace v železniční dopravě svůj záměr přehodnotila a v německém tisku vyšlo na toto téma několik článků o monopolu ČD. Když francouzský Kelios chtěl investovat 10 miliard  do téhož, tak své rozhodnutí přehodnotil a odložil na pozdější dobu. Opravdu jste tak naivní, že si myslíte, že ČD nemají svoji kliku na MD?8-o

0/0
10.9.2008 17:53

Helmut_Zazvorka_von_Reichenberg

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jančuro, mě by spíš zajímalo kdy přejdeš od slov k činům.

Vy se tady bavíte o tom, jako by Jančura ty žluté vlaky měl vyrobené, homologované a připravené v depu k vyjetí. Provázanost ČD s SŽDC bych řešil poté......

To by mě fakt zajímalo kdy měly Deutche Bahn zájem o regionální dopravu.

0/0
10.9.2008 17:57

bombai

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jančuro, mě by spíš zajímalo kdy přejdeš od slov k činům.

Tedy vy máte starosti. Jsou to vaše vlaky? Ne. za vaše peníze? Ne. Váš podnikatelský záměr? Ne. Máte úspěšnou firmu, zaměstáváte tolik lidí jako pan Jančura, produkujete  něco užitečného pro sebe,pro ostatní lidi...odpovězte si sám...

0/0
10.9.2008 18:11

chroustal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jančuro, mě by spíš zajímalo kdy přejdeš od slov k činům.

Když čtu Helmutovy naivní představy o podnikání na železnici, tak je mi ho až líto. Jančurovi fandím, i když mám k jeho podnikání také výhrady (např. ty jeho technické přestávky v Bíteši) a česká železnice má díky jeho projektu jedinečnou příležitost se stát evropskou - co se kvality týče. ČD jsou typickým pohrobkem socialismu, ať udělají ČD jakoukoli podnikatelskou chybu (pendolinem počínaje), vždy to zaplatí MD (tedy my), kdežto soukromý vlastník by se už položil. Když má někdo ze zahraničí přijet vlakem, tak se stydím, i ty "čistější" vlaky, které jedou např. z Vídně, jsou ostudné (např. EC370). Rv

0/0
10.9.2008 18:27

stojan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jančuro, mě by spíš zajímalo kdy přejdeš od slov k činům.

Jo, jo, DB měly opravdu zájem o regionální dopravu ve středočeském kraji, je to pár let zpátky. Dost se o tom psalo, protože DB nabízely provoz reg.dopravy levněji než ČD, ale nakonec zhnuseně vyklidily pole. Zagooglujte si...

Ale já mám dojem, že Vy fakt neumíte číst: tady v některém příspěvku nahoře je důvod, proč Jančura nemá vlaky hotové jasně popsaný - výroba vlaků 2 roky, homologace 1 rok. Ale on výrobu nezadá dříve než bude mít právní jistotu. A provázanost ČD a SŽDC musí Jančura řešit před započetím podnikatelského záměru. On přece nenaháže miliardy do projektu, který je podnikatelsky nejistý. Stačí si vzpomenout na soukromé vlaky Railtrans, které nakonec ani nevyjely - také kvůli obstrukčním návrhům jízdních řádů. Vy jste ale zamilovaný do ČD, argumenty Vás nezajímají...:-©

0/0
10.9.2008 18:13

b1s1t

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jančuro, mě by spíš zajímalo kdy přejdeš od slov k činům.

Ono je sice hezké, že Student Agency má zájem o vlak na trase Praha - Ostrava, ale kromě nich o to usiluje i RailTrans a Viamont.

Domnívám se, že zájem ČD nebude tou hlavní překážkou... 

0/0
3.10.2008 8:54

chroustal

Re: Re: Re: Re: Re: Jančuro, mě by spíš zajímalo kdy přejdeš od slov k činům.

Prototyp vlaku je možné zcela jistě vyrobit pod Vámi zmiňovanou částku. Největší  výdaje při projekci nového vlaku jsou náklady na pohon. Vyrobit prototyp vlaku ale  neznamená vyrobit zcela nový typ pohonu apod. Prototyp vzniká na začátku každé série. Proč by ale Jančura, přestože chce mít unikátní vlaky, chtěl vyrábět nový vlak včetně hnací jednotky a podvozků. Jemu stačí komforní vybavení vagónů a unikátní design vlaků. Podobně to udělal i u autobusů - španělský výrobce upravil design karosérie, počet sedadel, jejich parametry apod. podle Jančurových požadavků.

0/0
10.9.2008 17:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.