Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Indický soud osvobodil entomologa Šváchu, Kučerovi dal tři roky

Soud v indickém Dárdžilingu zprostil obžaloby českého entomologa Petra Šváchu. Jeho kolegu Emila Kučeru naopak shledal vinným a vyměřil mu tři roky vězení nepodmíněně. Švácha byl po zaplacení kauce propuštěn, Kučera se proti rozsudku na místě odvolal, uvedl český velvyslanec v Indii Hynek Kmoníček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cejkis

Proč je už dávno rozvědka nedostala domů ?

Jsme žabaři!

0/0
12.9.2008 8:48

francoa

Re: Proč je už dávno rozvědka nedostala domů ?

protože sledovala Moravu s Tlustým a Topolánkem, to dá rozum. Sousedovi před cca 6ti lety sebrali brouka přímo před panelákem a taky ty borce pak zavřeli.

0/0
12.9.2008 12:13

godys

v zemi kde je možné ukamenovat ženu jen proto že

si chce vzít toho koho má ráda a ne toho koho ji vybere rodina....můžou být ti vědci rádi, že je nenechali roztrhat tygry....:-/

0/0
11.9.2008 15:52

MASAP

Entomolog nebo primitiv

Myslel jsem, ze takový vedec má alespon nejaké základní vzdelání. Snad kazdý prumerný turista si zjistí, co se v dané zemi smí a podle toho se chová, nebo podle toho riskuje. Neznalost zákona neomlouvá, stejne jako tenkrát na Zélande, kde jsem zrovna shodou okolností byl, a mel moznost podobnou kauzu sledovat.

Vrcholem je pak argumentace akademie a dokonce i ambasády na jejich obhajobu. Kéz by takovým zpusobem postupovaly nase zastoupení v zahranicí i v prípadech, kdy je Cech zcela neoprávnene místními úrady utiskován.

Pochopitelne tem pánum zádné vezení nepreju, ale uvádená obhajoba je velmi, velmi slabá. Dokonce jeden z nich podle mnoha príspevku to skutecne delá na byznys, tak si nese dusledky:-/

0/0
11.9.2008 15:48

gagaryn

***

měli si dát za advokáta důchodce Kremličku, ten by snědl důkazy a tím by sebral indům vítr z plachet.R^

0/0
11.9.2008 13:51

Terrurek

njn

že tam dva entomologové nejeli pro brouky je celkem hovadina...

0/0
11.9.2008 11:12

hamin

A vam by se libilo.....

... kdyby prijeli dva Indove do nasi CHKO s bednama a zacali by sbirat stovky brouku. Jeden by mel internetovy stranky na kterych brouky prodava a aktivne je prodava i na jinych internetovych aukcich, a ten druhej by mel nekolik desitek brouku jednoho druhu a presto tvrdil, ze se jedna o vedecky sber? Podle nekterych komentaru byste jim jeste pomohli s bednama na letisti a naschledanou, prijdte zas??? Proste to zkusili a mysleli si ze jim to projde, trest si zaslouzi, i kdyz 3 roky vezeni je moc.[>-]

0/0
11.9.2008 8:05

phi

Re: A vam by se libilo.....

souhlasím, ty dva vědci-nevědci se tam chovali jak úplná hovada. tři roky jsou možná moc, potrestáni by být měli.

0/0
11.9.2008 12:23

kremsa

Indie dává najevo, že si cizí vědce zásadně nepřeje

Nebylo by bývalo za těchto okolností pro vědce lepší vůbec do Indie nejezdit?

0/0
11.9.2008 6:39

(@)

Re: Indie dává najevo, že si cizí vědce zásadně nepřeje

No, jenom jestli spíše nedala najevo, že vědci jsou OK, ale vývoz pro business NE. ;-)

0/0
11.9.2008 9:01

babacek

Podivné praktiky.

Teď již je jasné odkud čerpají naši zákonodárci inspirace a tvoří ty hrozné ´´právní ´´ paskvily. Nebo, že by to snad bylo naopak ?:-/

0/0
11.9.2008 5:33

Í.Á

Jak to tak z neúplných informací vypadá

soud rozhodl naprosto správně  R^

0/0
10.9.2008 23:24

babacek

Re: Jak to tak z neúplných informací vypadá

Mohl by si vysvětlit jak si k tomuto názoru dospěl? 

Oba si počínali naprosto identicky na stejném místě a ve stejnou dobu a přesto má každý jiný trest.:-)

0/0
11.9.2008 5:35

Gambri

Re: Re: Jak to tak z neúplných informací vypadá

To zdůvodnění rozsudku soudem má jistou logiku.

0/0
11.9.2008 7:59

babacek

Re: Re: Re: Jak to tak z neúplných informací vypadá

No promiň, ale zdůvodnění vypadá trochu jinak. Připadám si téměř jak u soudu Českého.:-)

0/0
11.9.2008 13:48

hamin

Re: Jak to tak z neúplných informací vypadá

Soud nerozhodl uplne spravne, protoze trest by meli dostat oba dva, i kdyz asi trochu mirnejsi

0/0
11.9.2008 15:21

osvetitel

Kazdopadne jak jsem psal jde o premrsteny trest

ale nechapu proc musi Cesi porad nekde delat nejakou ostudu kradenim?Maji respektovat ty mistni zakony!Tohle je podobne jako stema kytkama co kradli na tom Zelandu,nebo kde to bylo!

0/0
10.9.2008 23:19

babacek

Re: Kazdopadne jak jsem psal jde o premrsteny trest

No mne to připadá opravdu jako účelové to jejich tvrzení, že nevěděli. To i uklízečka která pojede do ciziny si dokáže dopředu zjistit co tam bude smět a co ne.:-)

0/0
11.9.2008 5:37

marla

Plácáte tady nesmysly,

přečtěte si níže příspěvek diskutéra s nickem "lepidoptera", ten to popsal docela přesně.

0/0
10.9.2008 21:58

osvetitel

Re: Plácáte tady nesmysly,

Budes to muset soupnout nahoru "lepidoptere" aby si toho druzi lepe vsimli!;-);-D

0/0
10.9.2008 23:21

osvetitel

ovsem nejspis bude faktem ze lzou a ze stim chteli kseftovat

Jinak by se spokojili s mencim mnozstvim brouku..Leda ze by byl kazdej ten brouk a motyl jinej druh,a oni chteli Indum vyzobat vsechny druhy!;-D[>-]

0/0
10.9.2008 21:03

evolving

Re: ovsem nejspis bude faktem ze lzou a ze stim chteli kseftovat

děkujeme za tvůj osvětlující příspěvek. Tvoje logika je fascinující. Kam se chystáš po základce?

0/0
11.9.2008 7:44

osvetitel

Koukam zese stim Indove neparaj

8-o Tolik nedostavaji v CR ani vrazi !

0/0
10.9.2008 20:34

osvetitel

Re: Koukam zese stim Indove neparaj

P.s. V zajmu spravedlnosti opravuji na tolik v CR  nedostavaji ani nekteri vrazi!To mu prisli brouci draho!

0/0
10.9.2008 20:42

kerim003

kdo to platil

Samozrejme ze nesouhlasim s tim ze by mel byt nekdo nepravem odsouzen a

zavren ve vezeni ale zatim jsem se za celou dobu nikde nedocetl kdo tu

cestu hradil - stat, akademie ved ci snad nejake ministerstvo a nebo

tam panove byli soukrome????

0/0
10.9.2008 20:29

Orchis orfea

Trošku zdravého rozumu

Zkuste si přečíst tenhle článek a neplácejte kraviny o nějakých zločincích

http://ihned.cz/c4-10075650-26675380-00T000_d-brouckari-u-soudu-a-hon-na-carodejnice

0/0
10.9.2008 20:27

ppdedek

Jsou to studovani lide nebo pitomci....

Jsou to studovani lide nebo pitomci? jak nekdo muze dat svuj podpis na prazdnej papir a k tomu jeste v zemi kde si pravo kazdej vyklada podle sebe? Tohle fakt nechapu. Buhvi co za tim vsechno je a kolik se za osvobozeni Svachy presunulo penez v obalce.

0/0
10.9.2008 19:24

opportunity

Chráněný živočich

Jednou šel jeden muž lesem a ztratil se. Bloudil už víc než týden a začínal už strádat hlady. Zahlédl orla bělohlavého, který právě chytil rybu a tak ho začal pronásledovat doufaje, že orel rybu upustí a on ji bude moct sníst. Viděl, že pták si sedl na nedaleký pařez a tak vzal kámen, aby po něm hodil. Spoléhal na to, že pták se lekne a odletí bez ryby. Ale, jelikož byl ten muž hodně zesláblý, neměl přesnou mušku a tak zasáhl ubohého orla do hlavy, že bylo namístě po něm. ˝No,˝ myslí si muž, ˝přece ho tu nenechám, stejně by shnil a když ho sním, zachrání mi to život.˝  Tak rozdělal malý ohník a s pomocí dvou kamenů si orla opékal. Zatímco však orla pekl, stanul nad mužem lesník a když viděl co se děje neprodleně muže zajal, neboť jak je známo, orel bělohlavý je chráněný zákonem. Muž lesníkovi vysvětlil, co se mu přihodilo a požadoval soudní proces, aby mohl před soudem pečlivě vylíčit svou situaci. A tak, když nadešel den procesu, muž vysvětluje soudci:

0/0
10.9.2008 19:02

opportunity

Re: Chráněný živočich

˝Vážený soude, to byla otázka života a smrti. Zabloudil jsem a umíral jsem hlady. A navíc: neměl jsem v úmyslu poranit orla. Šlo mi pouze o tu rybu. No a když jsem orla nešťastnou náhodou zabil, cítil jsem se hrozně, ale už nebyl důvod nechat toho orla jen tak.˝ Soudce vyslechl mužův příběh a vynesl rozsudek: ˝Nevinen, na základě polehčujících okolností.˝ Muž byl velmi vděčný a děkoval soudci za spravedlnost. Soudce se k němu naklonil a tiše se ho zeptal:˝Jen tak mezi námi, jako co chutná orel bělohlavý?˝ Muž chvíli přemýšlel a pak pravil: ˝No, je to těžké to popsat...ale, řekl bych ... něco mezi kalifornským kondorem a sovou pálenou.˝

0/0
10.9.2008 19:03

pottery

Re: Re: Chráněný živočich

Ale jo,dobrej!:-)

0/0
10.9.2008 23:33

babacek

Re: Re: Chráněný živočich

No hezky sis tu bajku upravil. :-)

0/0
11.9.2008 5:40

mpes

Krást se nemá.

:-/

0/0
10.9.2008 18:47

godys

a nestačilo by 100x napsat "nech brouka žít"

a nechat to doma podepsat...?:-)

0/0
10.9.2008 17:06

(@)

Re: a nestačilo by 100x napsat "nech brouka žít"

;-D R^

0/0
10.9.2008 18:47

hisaak

A proto ...

hmyz nesbirat, ale zaslapnout! :-)

0/0
10.9.2008 16:58

opportunity

Re: A proto ...

Kolik jet je za zašlápnutí brouka?

0/0
10.9.2008 19:01

VDC

Stejne nechapu

co z toho maj, sbirat brabouky.... az budou v penale, a ten sehnoutka to ma za par, tak tam si jich uyijou az hanba.

0/0
10.9.2008 16:27

hisaak

Re: Stejne nechapu

Tak tohle me dostalo! :-)

0/0
10.9.2008 17:04

hamsa1

Pokud Kučera prodává hmyz na webu ...

tak není co řešit. Ten Švácha mu zřejmě dělal odborného poradce. Fakt dobrá dvojka. Trest si zaslouží oba.

0/0
10.9.2008 16:27

Bonelord

Tak a má po ptákách (broukách)!

Popřípadě broucích.:-P

0/0
10.9.2008 16:22

pavel.61

Indie

;-DTak si prodlouzi dovolenou v teploucku bude si na svem pokojicku v klidu sbirat broucky a larvicky do lahvicky.A je to no.;-D

0/0
10.9.2008 16:21

Blackhawks

Re: Indie

Mylis se ....  to bude all inclusive snidane obed vecere....

0/0
10.9.2008 16:36

Archivní Don Simón

tak koukám

že je alespoň jedna zemička, kde mají soudce ještě větší trotly než u nás. Už jsem ani nedoufal...;-D

0/0
10.9.2008 16:01

Jen Aby

Re: tak koukám

a proč jako? proto, že si tam nechali za katrem kšeftmana s hmyzem? asi mi to uniklo, ale doteď jsem žil v domění, že oba jsou vědci z ČSAV .. jestliže jeden z nich kšeftuje s brouky a vědeč není a naopak sebou vědce přivede, tak se vina přímo nabízí

0/0
10.9.2008 16:19

Cordwainer

Re: Re: tak koukám

Ne,ale proto,že během dvou dnů vydají rozdílné rozsudky...No a že kšeftuje s brouky...no a?Když někdo prodává auta,tak je automaticky musí krást?Že není profesionál neznamená že tomu nerozumí,v zahraničí se stejně dobře nzám jako jeho kolega.

0/0
10.9.2008 16:43

kozak52

já bych vám mohl pánové vyprávět

0/0
10.9.2008 15:48

miromax

Re: já bych vám mohl pánové vyprávět

tak ven s tím...

0/0
10.9.2008 15:51

kozak52

Re: Re: já bych vám mohl pánové vyprávět

teď jsem to zrovna zandal,. pozdě

0/0
10.9.2008 15:51

Archivní Don Simón

Re: Re: Re: já bych vám mohl pánové vyprávět

trp kozáče, budeš atamanem...:-P

0/0
10.9.2008 16:00

slosovatel

Ja si myslim,

ze nevim.

0/0
10.9.2008 15:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.