Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak mají žáci zdravit učitele? Raději podat ruku než vstávat, říká poslanec

"Při příchodu vyučujícího na začátku vyučovací hodiny žáci zdraví povstáním." Tak to už léta stojí ve školním řádu Základní školy Komenského v Novém Městě nad Metují. A nejen tam. Stejné pravidlo platí na převážné většině českých škol. Teď by je rád zrušil poslanec ODS Walter Bartoš.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Yarda.

Výborně. Jak zdravit učitele po novu už vím.

Teď jak zdravit nadřízeného pokud mne ještě někdy povolají na vojenské cvičení.

Také podat ruku nebo stačí obyčejné "Dobrý den"?

0/0
7.9.2008 15:31

Generál Ugarte

Já bych doporučoval zdravit se vzájemně zdviženou pravicí

za hlasitého zvolání "Heil Hitler", to by vztah žáka s učitelem jistě utužilo. ;-D

0/0
7.9.2008 11:32

Bédavlihu

...poslanec !

Kdyby radši seděl v hospodě a chlastal!

0/0
7.9.2008 11:26

Wendolene

A to bude ucitel obchazet tridu a s kazdym

si bude trast rukou? Nez si se vsemi potrese rukou, tak bude konec hodiny! Prosim vas, co je to za navrhy? Vstat je jednoduche, neni to tak hlucne, je to znamka respektu. Jste si jisti, ze ten poslanec ten navrh nedostal od Dzamily Boratove?

0/0
6.9.2008 16:41

Beetle01

Re: A to bude ucitel obchazet tridu a s kazdym

Nejspíš návrh pana Bartoše navazuje na jeho "nápad" nechat učit nekvalifikované středoškoláky...Ano, pak je tedy rozumné, že učitel místo rychlého pozdravu povstáním obejde třídu, s každým prohodí pár slov, probere sportovní výsledky, nejnovější film a poslední modely mobilů. Jedině tak totiž zabije čas vyučovácí hodiny a nepraskne na něj, že nemá ve svém předmětu co nabídnout :-)

0/0
6.9.2008 16:51

mirjana

Re: A to bude ucitel obchazet tridu a s kazdym

Jsem překvapena, jak jednotná je reakce diskutujících. Zajímalo by mě, jestli pan poslanec někdy učil na normální základní škole, konkrétně na II. stupni. I já tím, že před žáky stojím a říkám jim dobrý den, dávám najevo, že pro nás všechny skončila přestávka a začíná soustředění se na práci. Budu-li chodit po třídě nebo žáci budou přicházet ke mně s nataženou pravicí, URČITĚ se tím neuklidní. Navíc pro učitele je pobyt ve třídě plný virů, prachu z křídy a prachu vůbec  značně zátěžový + podaná neumytá ruka (snad si nemyslíme, že si všichni před zvoněním půjdou umýt ruce) k tomu...a "vtipálci " se záměrně napatlanou rukou čímkoliv...Opravdu bych ráda zažila jeden den s panem poslancem v roli učitele čehokoliv na II. stupni Zš. Podotýkám, že mám s žáky partnerský vztah bez tykání a potřásání pravicí na začátku a na konci vyučování...m

0/0
6.9.2008 18:09

Ava H.

Re: Re: A to bude ucitel obchazet tridu a s kazdym

Pan poslanec je zase další nadšený teoretik, který nejspíš k praxi ani nepřičichnul. Už tak je pro kantora obtížné nacpat do té vyučovací hodiny všechno, co je třeba udělat (docházka, opakování, nové učino, popř.zkoušení). Jak se do toho vejde ještě potřásání rukou se třiceti žáky to vážně netuším.

Nemluvě o tom jak je to nehygienické, jak správně podotýkáte.

Ačkoliv proč ne, teď se nám šíří žloutenka a žáci delší prázdniny určitě přivítají...

Pane poslanče, zůstaňte ve stínu (stejně byl asi příliš dlouho na sluníčku).

0/0
9.9.2008 10:56

en-gadi

Re: Re: Re: A to bude ucitel obchazet tridu a s kazdym

Musím podotknout, že nemáte pravdu. Pan poslanec Bartoš má za sebou, nepletu-li se, něco kolem patnáctileté praxe +/- 3-5 let.

Ovšem potřásnání rukou na začátku hodiny si opravdu představit nedokážu...:-/

0/0
9.9.2008 21:35

Kakarel

Bartoš

není jen stbák ale i jak to napsal už Marold3!;-O(Y)

0/0
6.9.2008 16:30

Marold3

Problémy českého školství jsou vyřešeny,

zbývá dořešit pozdrav na začátku hodiny ...

Poslanec ODS Walter Bartoš je vůl!

0/0
6.9.2008 12:34

cívka

šmankote

Zase nemá někdo co dělat a tak vymýšlí blbiny. Lopatu do ruky a roupy ho přejdou.

0/0
6.9.2008 10:24

seppikub

"Tohleto podavani rukou,

to je divnej zvyk Od toho na Zapade uz davno upustli. Hces autó? Vem si autó....";-D

0/0
5.9.2008 17:00

captain cook

pan poslanec asi nema co delat

a z dlouhe chvile se zabyva vymyslenim prkotin:-/Rv

0/0
5.9.2008 16:29

12345hanka

Chtěl jsem

něco napsat o tomto záblesku alternativní inteligence, ale řekli jste to za mě. Souhlas a dík.

0/0
5.9.2008 16:10

cassul

to je ale vůl

Vstávání je rychlé (půl hodiny si bude třepat s žáky ploutvemi), zažité, probudí spáče a vůbec nikdo s ním nemá problém. A kantor si není rovný se žákem, to už tak nějak vyplývá z principu věci, že učitel učí žáka, tok informací je od zkušenějšího a vzdělanějšího k tomu, kdo se teprve učí.

0/0
5.9.2008 14:43

Charliealpha

Mám speciální návrh.

Ať se žáci při vstupu učitele do třídy postaví do pozoru a pozdraví vztyčenými pravicemi! Přičemž mohou sborově dodat Heil (a jméno příslušného pedagoga).

0/0
5.9.2008 14:35

Kleki Petra

...učitelský sbor z d r a v í ŽÁCI!!!

...ledabyle...

0/0
5.9.2008 14:29

Arnie9

Re: ...učitelský sbor z d r a v í ŽÁCI!!!

;-DR^

0/0
5.9.2008 14:40

inzinierbula

Ať má vstávání kořeny, kde chce,

myslím, že tento pozdrav učitele ze strany žáků má svůj smysl přinejmenším ve zklidnění před hodinou a je také vyjádřením určité úcty k učiteli, která je nezbytná (i když ji samozřejmě automaticky nezajistí). Učitel by neměl být s žáky v hodině "kamoš..." Podobné scestné nápady tu už byly- např. tykání žáků učiteli. Asi by si to měl Bartoš vyzkoušet jít v takových podmínách učit. Resumé - Bartoš je vůl...

0/0
5.9.2008 14:25

ppp

To se divím..

To je pěkná kravina! To se divím, že to nevypadlo z Džamily???!!!

0/0
5.9.2008 14:04

Pan Navratil

---

a) učitel JE nadřízený

b) bartoš, šel dělat něco užitečnýho

0/0
5.9.2008 13:58

petrucciani

Jak mají žáci zdravit učitele? Raději podat ruku než vstávat

Zdravit ucitele by meli se zdvizenou pravici.;-)

0/0
5.9.2008 13:51

pvl1

Před soubojem

se mají protivníci postavit a uklonit.

0/0
5.9.2008 13:47

231

Nechodil pan poslanec do zvláštní školy?

Odpovídala by tomu jeho inteligence a je v ní málo žáků na učitele, takže podávání ruky by teoreticky bylo možné.

0/0
5.9.2008 13:32

mujercita

To by jeden řekl, že naše školství je definitivně za vodou,

absolutně žádné problémy, takže je čas zabývat se prkotinama.

Povstání při příchodu společensky významnější osoby  (což učitel vůči žákům samozřejmě je) by měla být samozřejmost všude, nejen ve škole.

Taky by pan poslanec mohl navrhnout, aby každý žák řekl čau woe, tím se odstraní veškeré komunikační bariéry a vyučování může začít.

0/0
5.9.2008 13:29

pinguone

ja se hrde hlasim k tradicim C&K

..a pan poslanec je stejnej blbec jako Dzamila...;-D 

0/0
5.9.2008 13:24

sphagnum

blbej nápad blbýho poslance

Vstávaní je dobrý i z pohledu žáka, za všeobecného pohybu se ztratí uklízení svačin, časopisů a rozepsaných domácích ůkolů na příští hodinu. Kdo by jinak příchod učitele zaspal, je na něj upozorněnem a ušetřen případného trapasu, i to poslední sousto svačiny může dožvýkat v lehkém přikrčení za zády spolužáka  

0/0
5.9.2008 13:19

Lubos1390

Re: blbej nápad blbýho poslance

Nemyslím, že by žáci měli pořádat při výuce nějaké gurmánské hody, ale proč by nemohli během výuky popíjet minerálku nebo balenou vodu? R^

0/0
5.9.2008 13:33

TGL

Re: Re: blbej nápad blbýho poslance

A proč by měli ??? Na to maj snad přestávku, ne? Je potřeba, aby se mimo jiné naučili také nějakému řádu, víme? Aby se například v divadle, nebo při koncertě nepožítali brambůrky, křupky, ...atd.;-€

0/0
5.9.2008 13:39

jointick

Už chci vidět,

jak si půlhodiny s každým podává ruku;-D;-D.

0/0
5.9.2008 13:19

ovoce33

Re: Už chci vidět,

R^

0/0
5.9.2008 13:22

ehad

Re: Už chci vidět,

jo a kdyz bude mit za den 6 hodin, tak do5 let je v invalidnim duchode s deformovanou pravou rukou ... ;-D;-D

0/0
5.9.2008 13:26

Paterson

Tak s divím

Tedy já jsem ve škole vstával... a taky jsem dospěl a vyrostl a vůbec...  myslím, že tělesné tresty nejsou úplně správné, ale nejsem učitel a nevím, jak bych se v některých situacích zachoval, ale myslím, že autoritu uznávat je třeba a pokud ten člověk autoritu má, tak nemusí pak řešit věci tělesnými tresty, ale podkopávat autoritu od začátku... nepřipadá mi ponižující, že by žáci měli vstávat...

0/0
5.9.2008 13:07

TGL

Re: Tak s divím

Mě připadá, že je dneska pro děti všechno ponižující. Já myslím, že samotná docházka do školy je velmi stresující, frustrující a hlavně ponižující. Nechal bych je sedět doma u počítačů, naco se choRvdit do školy vzdělávat, že? ACH JO......

0/0
5.9.2008 13:14

TGL

Tomu nějak nerozumím.....

...to jako že mají podat ruku a nevstávat u toho ;-€;-O:-©(Y)??????????????????

0/0
5.9.2008 13:03

Kuttlirz

Waltře Bartoši, jsi osel. Co děláš v ODS?

Kdyby rozchod s tradicí navrhoval nějaký levičák, bylo by to v pořádku. Ale od poslance konzervativní pravice bych čekal pravý opak.

0/0
5.9.2008 12:56

gesslish

Jak kdosi poznamenal níže,

  tento pán se chce zviditelnit za každou cenu, a lepší nápad se v jeho modrém mozečku prostě nevylíhl.

Povstání je zcela v pořádku, správný učitel se většinou před tabulí zastaví, podívá na žáky a taky je pozdraví, což se mi jeví zcela v pořádku. Neumím se představit každou hodinu obcházet celou třídu a třást si rukama, je to skoro až směšný.

0/0
5.9.2008 12:44

Ano, to je možné...

co to je zase za chytráka ???

Proč by nemohli žáci pozdravit učitele tím, že vstanou??? Žáci mají mít ke svému učiteli úctu a důvěru a učitel se má chovat tak aby si to zasloužil. V tom jak ho zdraví to určitě není.

0/0
5.9.2008 12:44

Fanatic.Dz

Asi jsem zaspal

Tady v čechách je nějaké hnutí za více pederastů ve školství? Na základě výroků pana poslance/senátora bych tak soudil:

"partnerskému vztahu mezi žáky a učitelem"

Teda ta ODS zavádí ale novoty, fuj hnaba. ;-€

0/0
5.9.2008 12:44

V.I.P. blogger Patrik Zpalmyspad

Pozůstatek z dob R-U?

Waltr může být rád, že každé ráno nemusí zdravit vztyčenou pravicí.

0/0
5.9.2008 12:44

Anuta

To je zase blbost

Poslanec Bartoš měl asi špatný den, když tohle vymýšlel. Už vidím tu třídu plnou rozvalených puberťáků hučících ..brý den... A podávat si se všema ruku, no hlavně aby zbyl nějaký čas na vyučování. Navíc i při podání ruky přece musí vstát, tak to vyjde nastejno.

Fakt nevím, co je na slušnosti špatného, že ji chceme tak usilovně ze škol vymýtit. Za Rakouska-Uherska jsme dostali aspoň nějaké základy, tak se jich aspoň držme, když už je nijak pozitivně nerozvíjíme.

0/0
5.9.2008 12:43

Fanatic.Dz

Re: To je zase blbost

Asi má doma nevychovaný dacany a tohle je jeden ze způsobů jak zařídit, aby neletěli z každý školy na kterou vlezou. :-/

0/0
5.9.2008 12:46

poděs

Odkud

Z kterého blázince toho Bartoše pustili a jak to, že duševně značně chorý člověk se pohybuje na veřejnosti? Vstávání je přirozený neverbální důkaz úcty skupiny lidí jedinci a naopak. Jako třeba v divadle při potlesku dobrému výkonu umělce.  rozhodně o ponižování nemůže být ani řeč. A navíc učitel by rozhodně měl vystupovat jako přirozená autorita a děti by tu autoritu měli cítit v tom dobrém slova smyslu. V každém kolektivu je vedoucí a toto je přirozený způsob respektování autority. Pokud není autorita vzniká chaoz a bordel. Asi jako v parlamentu nebo u Bartošů. Omlouvám se všem nezúčastněným pánům a paním jménem Bartoš (Bartošová). Na vás to nebylo.

0/0
5.9.2008 12:41

1255

Dobře,že se tento pán ministrem školství nestal.

Současný ministr je mnohem lepší a zdá se,že má obyčejný selský rozum, narozdíl od tohoto pána. Zdá se,že je úplný diletant. Už ho nevolte!

0/0
5.9.2008 12:39

1255

Co to je za hlupáka!

Pozdravit vstáním je jeden ze způsobů jak udržet respekt vůči učiteli. Stejný účinek má nástup při tělocviku. To není posměch, když zůstávají tyto metody. Zeptejte se na to psychologa, co Vám řekne. Nezavádějte americkou anarchii do našich škol.

0/0
5.9.2008 12:35

Fanatic.Dz

Re: Co to je za hlupáka!

Američané každé ráno před první hodinou výuky stojí v pozoru, salutují či se drží za srdce a pějí hymnu, voe. ;-D

0/0
5.9.2008 12:47

robbbert

xx

Zkuste jít učit do 8. nebo 9. třídy a chovejte se k žákům jako partner. Po čase to dopadne jako v České Třebové, kde kantorovi vloni nasadili na hlavu odpadkový koš, protože se k nim chtěl chovat jako rovnocenný partner a kamarád. To prostě nejde. 

0/0
5.9.2008 12:28

Lubos1390

Nemusí tady být všechno podle amerického vzoru.

Třeba v Indii mají hezký zvyk pozdravu. Zdraví se sepnutím rukou před tělem. Je to takový tichý hezký pozdrav. Indie je vůbec meditativněji založená. Podávat ruku je zvyk na obchodním jednání, ve škole dobré tak akorát na přenášení chřipky. Aby zdravil jeden za celou třídu je hloupé taky, protože všechny děti chtějí pana učitele (dnes tedy spíše paní učitelku) pozdravit.  ;-)

0/0
5.9.2008 12:27

Fanatic.Dz

Re: Nemusí tady být všechno podle amerického vzoru.

Už si zase vymýšlíš? O jakém americkém vzoru to tu mluvíš, o salutování vlajce každé ráno? Nebo snad o sborovém zpěvu hymny taktéž každé ráno? Nebo snad o kultu vlajky, který je na tamních školách pěstován a do dětí přímo vtloukán?

-

Mám obavu že jediná anarchie tady panuje v hlavě pana poslance.

0/0
5.9.2008 12:50

Lubos1390

Re: Re: Nemusí tady být všechno podle amerického vzoru.

Koukni někdy na americké filmy ze školního prostředí, žáci se obvykle při příchodu učitele vůbec nenamáhají pozdravit a dělají dál binec jako by pokračovala přestávka. Tímto směrem to poslanec ODS Walter Bartoš (mimochodem evidován ve složce stb) zřejmě hodlá vést.

0/0
5.9.2008 13:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.