Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místo receptu postačí u některých léků občanka

Chytí vás záchvat migrény a zjistíte, že je krabička s léky prázdná. Zatímco nyní musíte k lékaři pro recept a teprve poté do lékárny, od ledna bude cesta k medikamentům snazší. Některé léky, na které je dosud zapotřebí recept, budou rovnou vydávat lékárníci. Avšak za přísných podmínek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

depeche

ceny

Tento návrh vítám. Lékárník není lepší prodavač, ale zdravotnický pracovník, má znalosti z farmakologie, anatomie, fyziologie atd., což mnoho lidí neví. Ale většinu lidí, kteří si chtějí koupit lék bez předpisu a už se doslova těší, nadšení přejde. To v momentě, kdy zjistí, kolik daný lék stojí. Mezi lidmi panuje ten názor, že léky jsou levné, nejlépe zadarmo. Většina lidí si po zjištění ceny nákup rozmyslí a půjde si pro recept. Např. cena léku Symbicort 1500,- Kč. Proto tuto možnost, koupit si lék bez předpisu, využije malá část pacientů.

0/0
4.9.2008 18:33

whocares

Tak to zní rozumně

Jen doufám, že nezapomenou na Omeprazol... ;-)

0/0
3.9.2008 15:27

Al-Aziz

Zodac

Uvítal bych, kdyby v tom seznamu léků vydávaných lékárníky byl protialergický přípravek Zodac. Ve volném prodeji je sice jeho alternativa Zyrtec, ale ten - alespoň mně - příliš nepomáhal.

0/0
3.9.2008 14:07

nakašista

lekarnik bude mit prehled o prodejich vsech leku v CR?

nebo jak si bude kontrolovat pridej nurofenu v minulem tydnu konkretni osobe? To bude dobra databaze, hmm :-)

0/0
3.9.2008 12:33

nakašista

lekarnik bude mit prehled o prodejich vsech leku v CR?

nebo jak si bude kontrolovat pridej nurofenu v minulem tydnu konretni osobe? To bude dobra databaze, hmm :-)

0/0
3.9.2008 12:33

moopy2

bude na jedy stačit fotka tchýně?

:)

0/0
3.9.2008 12:16

mikd

Re: bude na jedy stačit fotka tchýně?

tak to bohužel opět neprošlo ;-D

0/0
3.9.2008 12:27

Lisinha

Ale blbost.

S tou migrénou to pachatel nápadu přehnal. Mám migrenika v rodině a už vidím, jak se může vyzvracet z podoby, nesnese světlo, třepou se mu ruce.... a teď by jako měl vyrazit do terénu nakupovat - jedno jestli léky nebo ponožky. No, a protože je migrenik příčetný, má v šuplíku pikslu léků.

0/0
3.9.2008 11:22

pvl1

Re: Ale blbost.

Který mu stejně nezaberou, protože je vyzvrací.

0/0
3.9.2008 11:54

nakašista

Re: Re: Ale blbost.

a proto lze leky na migrenu aplikovat i jinak ;-)

0/0
3.9.2008 12:34

pvl1

Re: Re: Re: Ale blbost.

Ajo. Ne reverzní chod jsem zapomněl.

0/0
3.9.2008 12:41

rudik

to je v Klatovech ta fotka:)

Barokní lékárna v Klatovech - viz www.infoklatovy.cz

0/0
3.9.2008 11:02

Czechdoodle

"Pane magistře,

potřebuji léky, mám sračku jak bič !" "Přesvědčíme se, pojďte prosím na záchod." :-P

0/0
3.9.2008 10:31

Zloděj a lhář jako každý v ČSSD

Re: "Pane magistře,

Obsazano, tam je Jirka Paroubek

0/0
3.9.2008 12:24

topič elektrárenský

Podle mého názoru

by na předpis měly být pouze drogy a léky, ze kterých jdou vyrobit. V ostatních případech bych vycházel z toho, že dospělý svéprávný člověk si o svém zdraví rozhoduje sám, případně ve spolupráci s lékařem. Lékárník by měl vystupovat pouze v roli konzultanta, nikoliv toho, kdo rozhoduje o tom, zda a jaký lék bude vydán. Většina lidí správně pozná, kdy ještě je schopna se pomocí léků vyléčit sama, zejména v případě opakovaných či chronických problémů nebo kdy už je nutno navštívit lékaře. Snaha lékárníků aktivně zasahovat do procesu léčby se mi vůbec nezamlouvá, oni vystudovali farmacii nikoliv medicínu.

0/0
3.9.2008 10:15

Ppetig

Re: Podle mého názoru

Úplně souhlasit nemůžu. Je třeba uvést příklad USA, kde je možné zakoupit antibiotika v supermarketu, což v důsledku vede k nadužívání těchto medikamentů a razantnímu vzrůstu rezistencí patogenů na tyto látky. Infekce takto rezistentním kmenem pak je nutno řešit nesrovnatelně dražší a také o něco riskatnější metodou. A myslím, že tomu se můžeme vyhnout tím, že ošetřující lékař vykonává jakýsi dozor (kontrolní vyšetření), zda a jak léky pacient užívá. Souhlasím s tím,  že lékárníci by do tohoto procesu neměli zasahovat ve větší míře než konzultanti.

0/0
3.9.2008 10:24

marmota

Co je komu potom, jaký medikament si zakoupím?

Ať se jdou všici zákonodárci "bodnout". Veškeré zákazy čehokoliv, vedou jenom k tomu, aby se ty zákazy porušovaly a byl z nich kšeft.

Z historie dětských her, chlorečnan draselný jsem si jako hošík zakoupil v pixle v každé drogerii, jako Travex. Pytlík cukru (nejlépe krystal), tedy sacharózy, jsem zakoupil v každém "Pramenu". Jako adolescenti jsme z těchto komponent mixovali jisté směsi (policejni pyrotechnik by sice přihmouřil oko, ale umístit tuto směs do trubky pumpičky na kolo, by ho asi iritovalo). Jako nezletilci jsme měli tehdy možnost koupit "startpatronky", špendlíky a plastelínu. Co myslíte, že z toho vzniklo? Bombičky se špendlíkovým iniciátorem přes "štern fršlus" startpatronek (nikolivěk okrajová iniciace). Křidélka byla zhotovena z fragmentů Žákovských knížek.

Nemyslím, že by nynější oplégři byli jiní, než jsme byli my. Jenom využívají technické prostředky, poplatné době. Nic více, nic méně. Můj názor.

  

0/0
3.9.2008 10:10

topič elektrárenský

Re: Co je komu potom, jaký medikament si zakoupím?

Mluvíte mi z duše, to období Travexu také pamatuji a přesto mám všechny prsty. Dnes je snaha vše co je jen trochu zneužitelné zakázat, takže kvůli pár jedincům, kteří se k té zakázané věci stejně dostanou, mají všichni ostatní problémy. Například toluen, který potřebuji k ředění speciálních laků, jsem dříve kupoval běžně v drogerii. Dnes ho musím objednávat na dobírku u jediné specializované firmy, v balení po 50ml a za dvacetinásobnou cenu. S léky je to stejné, kdo chce, tak si stejně potřebný lék stejně opatří, tak proč je rovnou neprodávat téměř všechny volně. V zahradnických potřebách si mohu bez problémů koupit jedy na otrávení většího města a o lék, kterým můžu tak maximáně otrávit sebe, musím potupně žádat lékaře.

0/0
3.9.2008 10:26

231

Re: Re: Co je komu potom, jaký medikament si zakoupím?

My kupujeme toluen normálně v barvách-lakách. Akorát musím ukázat živnostňák. Zkuste to taky.

0/0
3.9.2008 11:16

dusatka

Mně se to líbí

Když potřebuju léky na migrénu, zavolám do ordinace, že potřebuju recept a jak velkou chci zásobu, druhý den se stavím pro recept. Doktorka ho jen podepíše, ani mě nevidí, natož aby mě prohlídla (vše řeší sestra), a já o to ani nestojím a ani to nepotřebuju. Když jsem jednou dostala migrénu a zjistila, že jsem někde ztratila poslední tablety, bylo to dosti úmorné shánět, jestli tam doktorka ještě je nebo jestli už musím na pohotovost, pak to celé obíhat..... Mně osobně se tedy tohle řešení dost líbí.

0/0
3.9.2008 9:58

lukor

Re: Mně se to líbí

Muzu se zeptat v jake ordinaci se o vas tak pekne staraji? Prakticky lekar, nebo nejaky specialista na migrenu? Moc bych potreboval take nekoho takoveho najit. Nemam nikoho kdo je ochoten leky na migrenu (Relpax) pravidelne predepisovat a tak pojidam desitky tablet analgetik mesicne ;-(

0/0
3.9.2008 10:55

pvl1

Geniální

Takže babičku musíte naložit a dojet s ní do lákárny aby xicht na občance mohli zkontrolovat. Nebo xichty kontrolovat nebudou a vesele se budou brát léky na cizí občanky.

.

To jste vymysleli sami?

0/0
3.9.2008 9:48

JituleD

Re: Geniální

Myslím, že většinu léků budeš moci babičce koupit i bez babiččina "ksichtu", zatímco takhle jsi musel babičku doštrachat k doktorovi a pak do lékárny;-)

0/0
3.9.2008 10:27

pvl1

Re: Re: Geniální

Většinou tam zajdeš sám, doktor občanky nekontroluje a napíče recept.. Takže to se nezmění.

.

Zavede se to, co se nedávno s velkou slávou odstraňovalo, totiž, že ten, co vyšetřuje i prodává léky.

0/0
3.9.2008 11:53

kotatkoxxl

Co to je za blbost ?

V lékárně mi změří tlak a puls pokud budu chtít léky na tlak a musím se vejít do tabulky ... problém bude v tom, že díky lékům, které běžně užívám mám tyto hodnoty v normě, takže mi nic nedají. Budu muset vysadit léky na určitou dobu a pak si pro ně zajít a tím si spíš ublížím než pomůžu a nebo budu muset jít k lékaři pro recept, takže v praxi nepoužitelné Rv

0/0
3.9.2008 9:25

doktor_bota

Re: Co to je za blbost ?

Ty neumíš číst? Jde o pomoc v případě akutních stavů, ne náhrada za dohled lékaře nad chronicky nemocným.

0/0
3.9.2008 9:28

artN

Re: Re: Co to je za blbost ?

No jistě, akutní stav je např. zvýšený cholesterol ??? ;-D a ten Sortis to vydají až ti na počkání změří cholesterol a triglyceridy, že jo ;-D

0/0
3.9.2008 9:30

doktor_bota

Re: Re: Re: Co to je za blbost ?

"Některé léky, na které je dosud zapotřebí recept, vám budou rovnou vydávat lékárníci."

Taky neumíš číst?

0/0
3.9.2008 9:33

artN

Re: Re: Re: Re: Co to je za blbost ?

To reaguješ na můj příspěvek ? Nějak nechápu. Moje reakce byla tvůj příspěvek o akutnosti a to co píšeš nějak nedává smysl. Krom toho citace : U jednotlivých přípravků budou lékárníci muset pacienta vyzpovídat, či dokonce vyšetřit

0/0
3.9.2008 9:59

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Co to je za blbost ?

Uvolnění léků do kontrolovaného volného prodeje se týká jen některých diagnóz, chceš-li to tedy polopaticky. To znamená těch, u kterých je možné v rámci lékárny provést ověření stavu.

0/0
3.9.2008 10:17

kotatkoxxl

Re: Re: Re: Re: Co to je za blbost ?

umím, konkrétně se v mém případě jedná o léky na tlak. Jak jsem psala, pokud jsem v léčbě, tak ho mám OK a nevejdu se do tabulek pro výdej. Pokud by to bylo náhlé zvýšení bez předchozí léčby a já do lékárny šla jako pro první pomoc, tak zase nebudu mít výdej léku v minulých záznamech.

Přečti si článek ještě jednou doktore  ... ;-)

0/0
3.9.2008 10:45

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Co to je za blbost ?

Pokud jsi v léčbě a - například - ti zásobu léku vyplaví voda, nebo si je zapomeneš na chatě, nebo čertvíco, nemusíš jít k lékaři. Místo toho dostaneš lék v lékárně.

Člověk, který pocítí náhlé potíže s krevním tlakem, pokud není naprostý idiot, určitě nepůjde do lékárny shánět "něco na tlak", nýbrž se odebere k lékaři, případně zavolá 155.

0/0
3.9.2008 11:18

kotatkoxxl

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to je za blbost ?

souhlas, ale v článku je psáno, že mi lékárník změří tlak a puls, musím se vejít do tabulky. Já argumentuji tím, že při řádném užívání mám tlak v poho a případný jednodenní výpadek mi tlak nijak závratně nerozhodí - tzn. NEVEJDU SE DO TABULEK i když budu mít v historii léky vyzvedávané, co bude mít v tomto případě přednost? Proč mi teda lékárník ta vyšetření bude provádět 8-o

0/0
3.9.2008 15:01

lek2

Re: Co to je za blbost ?

Je to přesně obráceně. Pouze pokud budete mít hodnoty v normě, tak dostanete léky, jinak Vás odešlou k lékaři, neboť budete mít tlak špatně kompenzovaný a budete se muset podrobit dalšímu vyšetření. Tedy budete muset, budete-li chtít.

0/0
3.9.2008 11:39

singlemalt

A občance budou psát recept kam? Ostře sledované vlaky?

0/0
3.9.2008 8:59

mikd

hmm

kampa na to chodíte?

0/0
3.9.2008 8:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.