Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Církev nechce nechat Svatovítský chrám státu, podala dovolání

Dlouholetým sporem státu a církve o katedrálu svatého Víta s přilehlými nemovitostmi se bude opět zabývat Nejvyšší soud. Tentokrát bude z podnětu církve přezkoumávat rozsudek pražského městského soudu, který v dubnu přiřkl nejnavštěvovanější český chrám státu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lotras

At cirkev uvede naklady....

...ktere vlozila do udrzby tohoto statku za poslednich 200 let....ukaze se ze kulovy...zkratka uzivala tento myjetek bez udrzby ....katedrala patri tomu kdo jej udrzoval, tedy statu....

0/0
2.9.2008 22:57

sir Humprey

Re: At cirkev uvede naklady....

to ještě nestála ;-D

0/0
2.9.2008 23:09

godys

Re: At cirkev uvede naklady....

jsi neuvěřitelně hloupý, nebo si děláš jen srandu...tak teď nevím....;-)

0/0
3.9.2008 9:00

godys

je jen otázkou času, kdy bude chrám církvi navrácen...

komunistické znárodnění z 50tých let nemůže obstát...a když tady obstojí, tak u mezinárodního soudu jistě ne....:-)

0/0
2.9.2008 22:12

hadesxx

Jako vždy

církvi jde výhradně o službu Bohu, šlechtě o službu králi (vlasti). QED.

0/0
2.9.2008 22:08

freeLook

vlastnictví všeho lidu je podle me ...

...vlastnictvi statu. Je videt ze cirkvi nejde o duchovni statky a o penizky :-)

a ted trochu z Bible:

Nikdo nemůže sloužit dvěma pánům. Neboť jednoho bude nenávidět a    druhého milovat, k jednomu se přidá a druhým potom pohrdne.Nemůžete sloužit Bohu i majetku.Proto vám pravím: Nemějte starost o svůj život, co budete jíst, ani o tělo, co budete mít na sebe. Což není život víc než pokrm a tělo víc než oděv?

0/0
2.9.2008 22:05

godys

Re: vlastnictví všeho lidu je podle me ...

nejvíc bibli citují pohané jako jsi ty....:-)

0/0
2.9.2008 22:13

TurboFrank

Vlk to myslí upřímně.

Na těchto věcech se slavná církev odkopává. V kostele můžou kecat, co chtějí, ale jak přijde řeč na majetek, neznají bratra. Celá staletí kradli, šířili bludy a nechávali nepohodlné likvidovat. Pokud někdo potřebuje ke svému životu tyto lháře, je to jeho věc, ale za svoje. Církevní papaláši se neustále odvolávají na Ježíše, ale copak ten ve svém učení někde řekl, že církev má být bohatá? Nebylo to spíše naopak? Vždyť oni lžou i v této věci. Ale proč by neměli lhát, když celá jejich podstata je postavena na lži od samého počátku. A kdo lže, ten i krade.

0/0
2.9.2008 20:37

osvetitel

Re: Vlk to myslí upřímně.

VLK sam o nicem nerozhoduje!Otom rozhoduje Vatikan!

0/0
2.9.2008 20:38

bezik

Re: Re: Vlk to myslí upřímně.

A já myslel, že je řídí Bůh? Vatikán je přece jenom sídlo jeho chudého pokorného zástupce na zemi. Nebo jsem na katechismu nedával pozor?;-)

0/0
2.9.2008 21:12

osvetitel

Re: Re: Re: Vlk to myslí upřímně.

Mysli si co chces! Ja pouze napsal svuj nazor otom kdo ho ridi,a nikomu ho nevnucuji!;-)

0/0
2.9.2008 23:17

K.H.B.

Církev nechce nechat Svatovítský chrám státu, podala dovolán

Stovky let z našich předků dřeli kůži a stále mají málo. Vybírali desátky, které museli všichni platit bez ohledu, jestli se jim něco urodilo, nebo ne, bez ohledu na to, jestli jim umírají děti hladem. A těch dávek, které museli lidé platit bylo samozřejmě daleko více. Narodilo se Ti dítě - zaplať církvi, ženíš se - zaplať církvi, někdo v rodině zemřel - zaplať církvi.....Jednotlivé farnosti si dříve faráři kupovali, protože to byla velice výnosná živnost. Dnes nám pan Vlk chce namluvit, že peníze získávala církev pouze z dobrovolných darů věřících.

0/0
2.9.2008 20:01

bezik

Re: Církev nechce nechat Svatovítský chrám státu, podala dovolán

R^

0/0
2.9.2008 21:09

osvetitel

Vasek vam nic neda a BASTA!!!

0/0
2.9.2008 18:02

godys

Re: Vasek vam nic neda a BASTA!!!

Ona katedrála patří svaté kyčli...?8-o

0/0
2.9.2008 19:40

minutos007

Re: Vasek vam nic neda a BASTA!!!

Tobě nějak leží v žaludku....;-D A naví má pořád pravdu, co?

0/0
2.9.2008 19:55

Bývalý volič ČSSD

Re: Vasek vam nic neda a BASTA!!!

Já ti také nic nedám, přímo ti nas*ru, jen bych chtěl vědět, co by jsi chtěl od Vaška. Určitě máš na mysli Vaška z Prodané nevěsty, že?

0/0
2.9.2008 20:00

osvetitel

Re: Re: Vasek vam nic neda a BASTA!!!

Proc si tady zvysujes krevni tlak brouku,aniz bys vedel zda s Vaskem souhlasim nebo ne?Ctes me myslenky svejku?8-o;-D

0/0
2.9.2008 20:02

josef9

Patří talé Slovensku

Jestli je rozhodnutí soudu založeno na prohlášení, že chrám patří československému lidu, pak nyní musí 1/3 chrámu patřit Slovensku.

0/0
2.9.2008 18:01

bezik

Církev je organizace

založena na lži. Stačí se začíst do historie a uvidíte, jak si různí vládci, církevní hodnostáři a jiní vlivní lidé, kterým to vyhovovalo, měnili církevní zákony. Př. Starý zákon byl psán hebrejsky a když později sepisovali Nový zákon latinsky, tak všem hebrejským slovům nerozumeli. Některá hebrejská slova mají mnoho, někdy protichůdných výrazů a pisatelé si převzali ty, které chtěli. Kněží to, co káží z bible, sami porušují. Církevní politika stála nespočet životů a neštěstí. Každé ze tří hlavních náboženství křesťanství, islám a judaismus mají svůj vlastní výklad a všechny jsou pravdivé!? Když se má církvi vracet majetek , tak jen ten, který prokazatelně získala legálně tzn. dary nebo dědictví. Spousty majetku totiž církev nakradla. Stačilo prohlásit  dotyčného za kaciře a majetek byl zabaven. Když to Vlk a Čunek se svými souvěrci dokáží, tak nevidím nejmenší důvod jim právně nabytý majetek vrátit. Jinak ani Ň.

0/0
2.9.2008 18:00

Vanislav

Re: Církev je organizace

naprosty souhlas. Navic se cirkev plete do veci, do kterych ji nic neni (politika, lekarstvi atd. atd.)

0/0
2.9.2008 19:36

kbra

KSč

Za chvíli to budou ctí koministém těm taky před časem patřilo vše

0/0
2.9.2008 17:59

kbra

Vlk

Někde se spívá "Beránka vlku se zachtělo.."

Katolická církev je zjevně duchovní organizece jenom nevím jestli komunisti vyhubili více než prúkopníci církevní,;-D takové Kladivo na čarodějnice" není k zahození

0/0
2.9.2008 17:56

HonzaS

Kdyz pro cirkev, tak pak pro vsechny

Pokud je to cirkevni chram, tak pak at je to ve vlastnictvi ekumenickeho sdruzeni vsech cirkvi. Katolicka cirkev tady vrazdila miliony Cechu a protestanti byli po Bile hore velmi utlacovani. Takze pokud je to cirkevni stavba, at ji vlastni a uzivaji vsechny cirkve bez rozdilu.

0/0
2.9.2008 16:43

tomtop

Re: Kdyz pro cirkev, tak pak pro vsechny

dokazete si to predstavit ? jedna c by chtela vse zachovat, dalsi jen hole zdi, treti by nesouhlasila s A, ctvrta by zatracovala ty ostatni ...

Pojem cirkev = ovoce, katolici = hrusky, evangelici = jablka .... to pro ty mene chapave. Mluvi se zde ciste a jenom o cirkvi katolicke

0/0
2.9.2008 16:48

minutos007

Re: Kdyz pro cirkev, tak pak pro vsechny

Nebylo by to poprve....  Třeba bazilika Svatého hrobu tak funguje....

0/0
2.9.2008 19:53

p.sp.

14. století

těžko říct, komu kdy a jak chrám patřil. Začali ho stavět za Karla, ale už od 10. století na daném místě stávala vždy nějaká náboženská stavba. Stát a církev byly za Karla víceméně jedno a totéž, víra byla zcela integrální částí života, Karel se stal císařem korunovaným papežem atd. Co pak? Pokud to tehdy patřilo církvi, měla by mít dnes podíl na katedrále i řada protestantských církví, které vzešli původně z jedné církve. Pokud by se měl zachovat duch tehdejší doby, měla by asi katedrála patřit státu s tím, že církev jí volně využívá pro svoje aktivity. Jinak ale je to hlavně selhání politiků světských i církevních, tohle hrdlení o majetek extrémně symbolického a společenského významu je trapný. Určitě by se dal najít kompromis, kdyby neměli jedni jak druzí klapky na očích a nehráli na laciný struny populismu a preferencí. Ale to je utopie.

0/0
2.9.2008 16:31

tomtop

Re: 14. století

no zni to veskrze rozumne .. ale ta historie je tak zapeklita ..

je pochopitelne, ze se cirkev snazi aby o katedrale rozhodovala ona, OBAVA; ze by si z toho nerozumni politici mohli delat holubnik je vcelku opravnena.

Protestanti ani nikdo jiny by se do toho tusim michat nechteli a ani na ni historicky nemaji narok ... stavba patrila prece jen katolicke cirkvi. Vidim pouze 2 reseni :

- katedrala patri statu; rozhoduje, spravuje a pouziva cirkev katolicka

- vyhradnim vlastnikem je cirkev katolicka

0/0
2.9.2008 16:39

minutos007

No než tady začnete plácat hlouposti

co takhle si vzít dějepis a něco si přečíst?

To je ale moc práce, že.....;-€

0/0
2.9.2008 16:04

Philosopher

Re: No než tady začnete plácat hlouposti

Tak nám něco připomeň z té historie.

0/0
2.9.2008 16:11

prehistorik3

Re: No než tady začnete plácat hlouposti

souhlasim, a nejlepe nejakou ucebnicu ze sedmdesatych let;-D

0/0
2.9.2008 16:23

minutos007

Re: Re: No než tady začnete plácat hlouposti

Pořád lepší, než nevědět nic....;-)

0/0
2.9.2008 19:47

pipi02

Chrám patří věřícím

Věřící si postavili chrám a církev v něm pouze zajišťovala přiblížení k bohu.

0/0
2.9.2008 15:57

Fanatic.Dz

Re: Chrám patří věřícím

8-o ;-D 8-o

0/0
2.9.2008 15:58

prehistorik3

neni o čem

Chram patri cirkvi...

lide zapominaji k cemu chram slouzi,proc se postavil a kdo ho ma spravovat....

0/0
2.9.2008 15:44

godys

Re: neni o čem

R^

0/0
2.9.2008 15:46

minutos007

Re: neni o čem

K čemu slouží je jedna věc a vladtnictví druhá.....

0/0
2.9.2008 15:49

Fanatic.Dz

Re: Re: neni o čem

A hele židáček ... co takhle synagogy? ;-D

0/0
2.9.2008 15:55

minutos007

Re: Re: Re: neni o čem

A hele osel.. co takhle seno?:-/

0/0
2.9.2008 16:01

prehistorik3

Re: Re: Re: Re: neni o čem

R^

dr. fanatic ma snad nejvic komentaru..on ma proste ke vsemu co rict

XD

0/0
2.9.2008 16:25

prehistorik3

Re: Re: neni o čem

skoda ze Karel IV nevydal nejakej pakt, ve kterym by sveril chram cirkvi na věky věků...

0/0
2.9.2008 15:55

Fanatic.Dz

Re: Re: Re: neni o čem

Vcelku mu to vyšlo jen nepočítal s bolševikem. ;-)

0/0
2.9.2008 15:56

opportunity

Re: Re: Re: Re: neni o čem

Spíš s ateismem.

0/0
2.9.2008 20:43

briza

Re: neni o čem

Takhle by si to Vlk rad predstavoval, to verim, ale pravne je to nesmysl.

0/0
2.9.2008 15:51

godys

Re: Re: neni o čem

právně Lenin v roce 1917 Boha zrušil....;-D

0/0
2.9.2008 15:53

Fanatic.Dz

Re: Re: Re: neni o čem

;-D

0/0
2.9.2008 15:55

briza

Re: Re: Re: neni o čem

Muzes to zkouset i takovymi nesmysly, ale mel by sis uvedomit, ze  pravni system je garanci i stavajiciho majetku cirkve. Takze pokusy ho zlehcovat ci nejak vykladat podle momentalnich potreb v jejim zajmu rozhodne nejsou. :-P

0/0
2.9.2008 16:05

Fanatic.Dz

Re: Re: Re: Re: neni o čem

Vykládat po svém ... vzhledem k tomu, že chrám dle rozhodnutí nejvyššího soudu patří "všemu pracujícímu lidu", mi tvá poznámka připadá vskutku humorná. Skoro jako z dikobrazu. :-)

0/0
2.9.2008 16:09

briza

Re: Re: Re: Re: Re: neni o čem

Jednak se nejedna o rozhodnuti Nejvyssiho soudu, ae mestskeho soudu v Praze. Druhak se tam nemluvi o "všemu pracujícímu lidu" (jak se snazis podsouvat ;-€), ale o "všechen československý lid". A za treti, ja nekomentuji rozhodnuti toho soudu, ale umyslne mateni pojmu spravce a vlastnik ze strany cirkve. :-P Zatim je pomerne dost majetku, ktere si narokuje cirkev ve sprave statu. Opravdu chteji tenhle nesmysl aplikovat v pravnim systemu obecne?

0/0
2.9.2008 16:30

Delirium Tremens

Re: neni o čem

Bohapustá demagogie.

0/0
2.9.2008 15:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.