Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemřel podnikatel Tomáš Baťa

Ve třiadevadesáti letech zemřel odpoledne v Torontu Tomáš Baťa mladší. Česko-kanadský podnikatel byl pokračovatelem svého otce Tomáše Bati ve vedení mezinárodního obuvnického gigantu, firmy Baťa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lady007

Čest jeho památce

R^Byl to skvělý člověk a myslel vždy na své zaměstnance.Jeho prvotní starostí bylo,aby se měli všichni dobře a já si ho opravdu vážím.Čest jeho památce a upřímnou soustrast pozůstalm.

0/0
3.9.2008 18:08

Adam.Cipisek

Re: Čest jeho památce

Ty jsi pod nim delala? To ti musi byt uz aspon 80 let... nebo si vymyslis. Historie si ho bude pamatovat jako na vlastizradce a pricmrndavace komunistu, ktery se po revoluci zachoval k CR jako nejvetsi hajzlik.

0/0
4.9.2008 7:13

Kakarel

Nevyplatil

stát po válce peníze za celý majetek Baťům v ČSR? Myslím,že už jim tady nic nepatřilo. Možná se pletu.   Co mi říkal tchán kdysi, že ševci je úpřimně nenáviděli, protože ožebračili moc lidí, že jim moc lidí nemohlo přijít na jméno, že to byli nemilosrdní dravci.

0/0
3.9.2008 0:25

petyo

Re: Nevyplatil

Ne, nic nedostali. Ostatně jako nikdo i když na základě Benešových dekretů měli. Ale stát na tak obrovské majetky neměl nikdy peníze. Prostě to ukradli.

0/0
3.9.2008 10:57

petyo

Re: Nevyplatil

Tak ševci, kteří se jim snažili konkurovat jistě. U Baťů se dělalil boty nepoměrně levněji, takže se líp prodávali.

0/0
3.9.2008 10:59

Ptolemaios

Panu Baťovi šlo po 89 hlavně o majetek

to že by začal dělat kvalitní a LEVNOU obuv pro naše lidi , tak to ani náhodou. On se rval a soudil o majetek, který mu samozřejmě nemohl patřit, protože byl 40 let romonožován lacinou prací naših dělníků. To

ale Baťu nezajímalo - majetek a prachy  až do smrti. No tak si to teď užívej , podle nosu to byl zajordánskejSlovan a ty jsou na peníze jak čert na hříšnou duši .

0/0
2.9.2008 23:22

horstlee

Re: Panu Baťovi šlo po 89 hlavně o majetek

Však si jednou uvědomíte svou nezdvořilost, až někdo bude pomlouvat Vašeho mrtvého otce - tu bolest Vám nepřeji. Rv

0/0
3.9.2008 14:41

Jan.Emil

Baťa kdysi a Baťa dnes.

Tomáš Baťa senior byl legendou ale dnešní firma Baťa? Pomoci si nemohu. Hodně drahé boty nic moc. Takže průměrná obuvnická firma. Jejich síť obchodů taky nic moc. Vím, není to vhodné psát zrovna nyní když mají ten smutek ale jednou někdo musí prohlásit. CÍSAŘ JE NAHÝ, NEMÁ NIC NA SOBĚ.

0/0
2.9.2008 19:47

Veronika68

Upřímnou soustrast!

Pana Baťu jsem samozřejmě osobně neznala, prakticky jsem ho poprvé viděla v r. 1989 nebo 90 v televizi. Působil na mne hodně mile a srdečně. Když se v Praze z Domu obuvi stal zase jeho obchod Baťa, tak mě nejdřív dost zklamal, protože tam skoro žádný boty nebyly. No ale byl to začátek toho obchoďáku. Tady v Německu, co teď žiju, zná firmu Bata prakticky každý a má dobré jméno, i když tu je plno jiných firem s obuví.

Byl to dobrý podnikatel, ale v dnešní době firmě Bata-Baťa sice ještě neodzvonilo, ale je už tolik obchodů s celkem kvalitní a levnější obuví (tady v SRN například Deichmann) a hodně lidí je tu natolik nesolventních, že si dražší boty nemohou dovolit. A to tu v bývalém Západním Německu žiju už dva roky. Je to tragédie, jak skrovně tu mnozí místní lidé žijí. A jak je tvrdý boj o dobré zaměstnání....

No, přeju synovi pana Bati, až tu konkurenci přežije ve zdraví.

0/0
2.9.2008 17:51

Adam.Cipisek

Byl to

Byl to zradce, kolaborant a zlodej. Dobre, ze je kaput.

0/0
2.9.2008 13:01

Kleki Petra

Re: Byl to

Kdo?

0/0
2.9.2008 13:04

sobak

tento baťa

systém výchocy mládeže a práce byl ve zlíně propracovaný, firma baťa postavila pro své zaměstnance půldomky a čtvrdomky, vlastnila obchody, dopravní firmu, stavební podnik, prostě vše včetně zábavy a sportu, takže co dělník u bati vydělal to zase u něj utatil, jenže tenhle byl v tomto systému už vychocán a nebýt jeho otce tak tahle firma nidky nebyla, jeho otec a strýc jsou pravými zakladateli a nositely jména baťa, tanto byl sice neúprostný podnikatel ale hlavně to byl už od roku 1939 kanaďan a né moravák, když po revoluci poprvé přijel do tehdy už zpátky přejmenovaného zlína spolu s havlem, na náměstí mu aplaudovali davy, svit byl prosperující firma, jenže on prohlásil že tuhle fabriku nechce, že v evropě vše zavírá a odchází vyrábět do činy a tak se bývalý obuvnický gigant dostal do konkurzu

0/0
2.9.2008 8:42

sobak

Re: tento baťa

a dnes z něj zbyli prázdné budovy s opadanou omítkou, rozbotými okny, nebýt firmy mitas tak celý konec areálu směrem k prštnému by byl dnes rujnou, přední část areálu pronajímá správce konkurzní podstaty a částečně město stánkařům, tedy spodní patra, ostatní jsou prázdné, zbytek areálu malé firmy, výroba obuvi je v posledních 2 budovách, kde ale převážně dělají mongolky a mongolci, protože za minimální mzdu nebudou při současných cenách ve zlíně normální lidé pracovat, zlín je dnes zapadákov se zkorumpovanou radnicí včele s paní ondrovou, město které dostává nejvíc pokud od antimonopolního úřadu za neprůhledné výběrové řízení, město které platilo paní primátorce, zástupci stezkovi a spolku okolo cestu do brazílie a do kanady, teď bude celému vedení města platit cestu na Baťův pohřeb

0/0
2.9.2008 8:45

petyo

Re: Re: tento baťa

Co si lidi zvolí to tam mají. Osobně nechápu jak může někdo do volební urny hodit lístek na kterém je napsáno Martin Janečka.

0/0
2.9.2008 9:17

Kleki Petra

Re: Re: Re: tento baťa

Tu neznám.;-)

0/0
2.9.2008 9:19

wiki5.5

!

http://www.batashoemuseum.ca/

0/0
2.9.2008 8:26

lbc59

cipísek??

Cipísku,napiš nějaké slovo,kde jsou háčky...Jen tak pro identifikaci..schválně..

0/0
2.9.2008 8:04

vágus z ODS

Byl to pan Borec

R^

0/0
2.9.2008 7:56

Glock každopádně bez -e

Re: Byl to pan Borec

od Tebe to je ve smyslu "blbec"? nebo máš tak omezenou slovní zásobu, že neznáš jiná slova než "borec" ...

0/0
2.9.2008 8:03

český venkovan

...budiž mu země lehká...a čest jeho památce

0/0
2.9.2008 7:43

tom206

ani

jeden člověk z týhle dikuze včetně mě nedosáhl ani setiny toho co baťa, takže nevím proč ho tady chce kdejakej podržtaška hodnotit. Já říkám jedině RESPEKT!  a čest jeho památce!  

0/0
2.9.2008 7:19

MiroTR

Re: ani

R^

0/0
2.9.2008 7:26

buran1

Re: ani

R^

0/0
2.9.2008 7:38

petyo

Re: ani

Tak s tím se dá souhlasit. Určitě žádný člověk v této diskuzi neokradl svého příbuzného o tak obrovský majetek.

0/0
2.9.2008 8:27

Kaen

Re: Re: ani

R^R^

myslím si, že kdeko, kdyby ukradl takhle gigantický podnik, tak by ho pár let živil, ať by byl bl**c jak velký by chtěl!!!!

Vlastní otec Tomáši juniorovi neodkázal majete, páč věděl, že co je to za povahu a charakter!! Proto to odkázal všechno bratrovi!!! To snad mluví za vše!!

0/0
2.9.2008 13:12

petyo

Re: Re: Re: ani

Vlastní otec mu odkázal 50 mil. Kč. V té době!!!  Ty utratil a pak se začal soudit o majetek, ač ze zněním závěti souhlasil. Svědčil i křivě u soudu.

0/0
2.9.2008 13:21

petyo

Re: Re: Re: Re: ani

Resp. začal se soudit o firmu.

0/0
2.9.2008 13:22

CuoreSportivo

Poslední velký Čech

Je to škoda, zemřel poslední skutečně velký Čech a Pan podnikatel.

0/0
2.9.2008 7:18

231

Re: Poslední velký Čech

A taky pěkná ku rva, která okradla strýčka o dědictví.

0/0
2.9.2008 9:43

Danison

Děkuji idnes za...

totální ignoranci! Nevím, co pánům redaktorům říká slovo "etika"? Už jsem zde 2x psal, že by bylo vhodné tuto diskuzi zrušit!!! Bohužel nejspíše žádný příspěvek nebyl natolik urážlivý, aby někdo dokázal projevit minimum taktu a úcty. To tu opravdu máme používat nevybíravé výrazy a navážet se do romské problematiky, aby někdo pochopil, že se něco má přerušit? Chtěl bych se odpovědného člověka z redakce idnes zeptat, jestli je vůbec vhodné připustit diskuzi nad zprávou, že někdo zemřel. Zvláště, pokud se jedná o významné osobnoti, na které bychom měli být hrdi.

0/0
2.9.2008 2:31

poemcz

Re: Děkuji idnes za...

kazdy ma svuj nazor...od toho je (ne)verejny internet a zrovna idnes s oblibou maze nevhodne prispevky zvlaste na jeji adresu..Byl jaky byl ted je mrtvi. pro nekoho byl takovy pro nekoho makovy kazdy ma pravo rict co si mysli..nekomu ublizil nekomu ne asi nikdo ho z tehle diskuze nidky nepotkal natoz aby o nem mohl neco rict ale to je fuk kazdy si muze rict o komkoli o cem koli co chce je jen na okoli jak to vezme..a jemu je prd co si ted o nem lidi rikaji on uz je mrtev.

0/0
2.9.2008 2:58

Hany87

Re: Re: Děkuji idnes za...

V tomto s Vami nemohu souhlasit at si kazdy okazdem povida co chce. Nevim jak Vam by se libilo kdyby  o Vas bez dukazu jini psaly pomluvy a bludy a Vy vedel ze to tak neni ale cely narod by Vas znal jako nejakou svini. Mame demokracii a svobodu ale uz se nejak zapomina ze mame i nejake povinosti. :-)

0/0
2.9.2008 10:04

petyo

Re: Re: Re: Děkuji idnes za...

Důkazy existují.

0/0
2.9.2008 10:27

Kaen

Re: Re: Re: Děkuji idnes za...

důkazy jsou víc než jasné!!!! stačí se trochu zajímat slečno!!

0/0
2.9.2008 13:18

poemcz

Re: Re: Re: Děkuji idnes za...

mrtví prd ví jemu je vše jedno, a za druhé všichni jsou špatní je jen úhel pohledu různý jak se na to díváme někomu to špatné nepřéjde někomu už ano, proto různé názory na stejnou věc

0/0
2.9.2008 17:19

zlinacek

Re: Děkuji idnes za...

Jo, ale bohuzel Tomas Bata neni nejmenovany politik, ktery nedavno prisel o dite, aby komentare museli byt zruseny -  bohuzel mrtvy uz ublizit nemuze, ale zivy jo...!

0/0
2.9.2008 10:22

Profík

Re: Děkuji idnes za...

Hrdí? Hrdí za to, ze ze svetove jednicky udelal firmu se minoritnim

podilem na trhu? Hrdí za to, ze sveho stryce pripravil podvodnym

jednanim o vsechno? Hrdí za to, ze po prevratu se paradoxne snazil o

ocisteni strycova jmena, aby ziskal i to, co ukradli komunisti?

0/0
2.9.2008 14:38

Irish Stout

... jistě dobře zajistil kontinuitu,

... Vaše boty, Tomáši, užívám již od převratu v "několika "generacích" a k naprosté spokojenosti. Děkuji. Přeju Vám na tom druhém světě, možno-li to tak říci, všechno dobré.

0/0
2.9.2008 1:37

SUPERčech

A na pohřeb s mávátky!

Rád si přečtu všechny kritiky, ale proboha ne na pohřbu nebo nad nekrologem! Soustrast rodině a přátelům.

0/0
2.9.2008 0:01

franta_straka_unban

no a co?

:-)Rv

0/0
1.9.2008 23:54

godys

Baťa = boty....

:-)

0/0
1.9.2008 23:12

wildge

Re: Baťa = boty....

Ano, to platilo za dob jeho otce a stryce.

0/0
1.9.2008 23:21

Ahaman

Re: Re: Baťa = boty....

R^

0/0
1.9.2008 23:29

kiliannedory

Re: Re: Re: Re: Re: Otevřený dopis...

No vypadá to, že spíš to B.

0/0
2.9.2008 8:20

kiliannedory

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otevřený dopis...

nějak tu mizí příspěvky

0/0
2.9.2008 8:27

palmic

jediny co tady kdokoli muze prohlasit je

R.E.S.P.E.K.T R^

0/0
1.9.2008 22:44

wildge

Re: jediny co tady kdokoli muze prohlasit je

Respekt za to, ze ze svetove jednicky udelal firmu se minoritnim podilem na trhu? Respekt za to, ze sveho stryce pripravil podvodnym jednanim o vsechno? Respekt za to, ze po prevratu se paradoxne snazil o ocisteni strycova jmena, aby ziskal i to, co ukradli komunisti?

0/0
1.9.2008 23:03

Frantisek Koudelka

Re: Re: jediny co tady kdokoli muze prohlasit je

Wildge ty jsi tupec, že mu tady není rovno. Doufám, že ti brzy pokondoluji tak, jak tady činíš ty vůči Baťovi - a proto ... zdechni co nejdřív, protože čím míň bude takových kreténů jak ty, tím lépe pro český národ..

0/0
1.9.2008 23:16

petyo

Re: Re: Re: jediny co tady kdokoli muze prohlasit je

Zde je zákázáno psát pravdu?

0/0
1.9.2008 23:17

wildge

Re: Re: Re: jediny co tady kdokoli muze prohlasit je

Doufam, ze i Ty se jednoho dne presvedcis, ze pravda je dulezitejsi nez falesna ucta.

0/0
1.9.2008 23:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.