Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Záchranáři žádají výhody jako hasiči, delší dovolenou i výslužné

K záchranné službě přichází málo mladých absolventů, další odcházejí po několika letech. Nejhorší situace je v Praze, ostatní regiony na tom ale nejsou o mnoho lépe. Záchranáři tvrdí, že znají důvod: jako jediní ze složek integrovaného záchranného systému nemají žádné sociální výhody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

přebytečnýzlínskýcelník

To by pak chtěl každý ?!

0/0
2.9.2008 12:59

LaDinek007

renty

asi se tu budu odlišovat svým názorem od většiny, ale stejně to zkusím. Podle mého má být člověk odměněn za práci a motivován penězi, aby práci vykonával. Neznám soukromou firmu, kterrá by platila svým zaměstnacům za to, že od ní odejdou. Bohužel se u nás ujal velký nešvar, kdy jsou hasiči, policisté, vezeňská služba apod. motivováni i za to, že odejdou. Není právě to přičina jejich odchodu mimo službu? Někteří namítají, že se nejedná o nějak vysoké částky, přitom jsou mnohdy vyšší než důchody.

0/0
2.9.2008 11:27

AKSAMIT

Re: renty

A proc by ses mel odlisovat,to si mysli drtiva vetsina lidi v tehle republice,tady akorat ta policejni chatra ma cas sedet u compu....;-€

0/0
2.9.2008 12:00

aljav

mě pořád jen udivuje

že ty podmínky nemají dávno stejné !  Je to ostuda všech našich vlád ! Práce záchranářů je drsná, náročná a 100% užitečná ! Pravý oppak práce politiků !

0/0
2.9.2008 10:58

xKROKODYLx

NAPROSTO SOUHLASIM S JEJICH POZADAVKY

Maji tezkou praci a RADOVE vice zasahu nez HZS... Ale RADOVE mene penez na svou sluzbu... Takze drzim palce at se to povede. R^

0/0
2.9.2008 10:30

Pan Navratil

Re: NAPROSTO SOUHLASIM S JEJICH POZADAVKY

Buď neznáš práci ZZS a HZS, nebo neznáš význam slova "řádově."

0/0
2.9.2008 10:53

xKROKODYLx

Re: Re: NAPROSTO SOUHLASIM S JEJICH POZADAVKY

Podotykam NA svou sluzbu, ne za svou mysleno vyplatu. Rozumis ?

0/0
2.9.2008 10:58

Pan Navratil

Re: Re: Re: NAPROSTO SOUHLASIM S JEJICH POZADAVKY

Pardon, reagoval jsem na počet zásahů.

0/0
2.9.2008 11:00

xKROKODYLx

Re: Re: Re: Re: NAPROSTO SOUHLASIM S JEJICH POZADAVKY

Nevim zda u poctu zasahu, ale u poctu zasahu u HZS a ZZS bych asi nepouzil radove ale mekolikanasobne. I kdyz radove je uz i 10x vic a to bych mozna.... ted nemam cas hledat cisla ale...

0/0
2.9.2008 11:10

M.R.

nejen výhody, ale i povinnosti

...musím reagovat, mám pár kamarádů u záchranky, a obecně Hasiči a Policie mají "výhody" vykoupené služebním poměrem do kterého se zdravotníkům nechce. Ono sloužit 150 hodin přesčasů zadarmo, nebýt politicky angažován, a mít "polovojenský" režim...atd....to se jim nechce. Takže výhody by chtěli, ale povinnosti již moc ne..Nemluvím zde o tom, že si jejich práce VELICE vážím a respektuji ji, mluvím o velikém rozdílu v pracovně právních vztazích. A myslím si že by šlo velice těžko být v pracovním poměru (rozdílný od služebního) a mít výhody příslušníků ve služebním poměru...na to pozor, to prosím musíte rozlišovat. Jinak ještě jednou poklona práci záchranářů. R^

0/0
2.9.2008 10:20

anita_la_loca

Re: nejen výhody, ale i povinnosti

No já nevím, já bych je nehnala hned do služebního poměru jen proto, aby mohli mít výhody. Ve Španělsku má výhody každý státní zaměstnanec - od lékařů, sestřiček, záchranářů, přes učitele až po úředníky. Proto není o státní zaměstnance nouze. Jde prostě o to motivovat lidi, aby dělali práci, která je baví a věděli, že za ni budou řádně odměněni, že nebudou muset lítat na záchrance nebo třeba na pohotovosti do 65 let, že budou mít možnost třeba finančně vykompenzovaného předčasného důchodu, že budou mít oni a jejich rodinní příslušníci další výhody - včetně kratší pracovní doby a delší dovolené. Já na tom nevidím nic špatného, naopak si myslím, že si to tito lidé zaslouží.

0/0
2.9.2008 10:39

M.R.

Re: Re: nejen výhody, ale i povinnosti

Opět neznalost.....NE každý státní zaměstnanec je ve služebním poměru....!!! Znovu opakuji, jestliže chtějí práva musí příjmou i povinnosti. Teď to není o obsahu práce, ale o vztahu zaměstnavatel - zaměstnanec

0/0
2.9.2008 10:48

anita_la_loca

Re: Re: Re: nejen výhody, ale i povinnosti

Já netuším, jak je to v ČR, kdo je a kdo není ve služebním poměru. Ale Španělský model, o kterém jsem ve svém příspěvku mluvila, se mi poměrně líbí, a hlavně si tu nikdo nestěžuje, že by nebyl dostatek sester nebo učitelů. O ta místa je prostě zájem, protože májí své výhody. A tak to má být!

0/0
2.9.2008 11:00

komentator-1

Re: Re: Re: Re: nejen výhody, ale i povinnosti

ne! Tak to nemá být. Nevidím nejmenší důvod, proč by měly být vypláceny renty kdejakému úředníkovi či záchranáři a vůbec komukoli. Je to ten největší nešvar dneska. Mladej kluk jde v 18-ti k poldům, při zaměstnání si dodělá školu a ve 33, na vrcholu si, službu opouští po 15-ti letech s pěknou výsluhou. To je pěkná kravina. Klidně ať mají tyto profese brzo penzi, třeba v padesáti, pětapadesáti, ale renty pro třicetileté lidi jsou prostě nehoráznost!

0/0
2.9.2008 12:00

anita_la_loca

Re: Re: Re: Re: Re: nejen výhody, ale i povinnosti

Tak tady, aby se někdo stal státním zaměstnancem, musí složit hodně tvrdé zkoušky, uspějou jen ti nejlepší. Taky neexistuje, že by někoho přijali bez patřičného vzdělání a školu si dodělával pak. Jasně, každý úředník si ve svém volném čase může dělat, co chce a zaměstnavatel mu na další studium dokonce přispívá. Ale po dokončení školy ho rozhodně nenapadne odejít - byl by sám proti sobě.

Zda mají být vypláceny renty úředníkům, nevím, do jejich práce nevidím. Ale záchranáře potkávám děnně a opravdu je za jejich práci obdivuji a těžko by mě asi napadl jiný obor, kde by si lidé zasloužili nějaké ty výhody.

0/0
2.9.2008 14:07

xKROKODYLx

Re: nejen výhody, ale i povinnosti

No pokud znas zachranarskou praci tak taky vic, kolik vyjezdu maji zachranari a kolik udalosti resi HZS... to je trochu rozdil ze ?

0/0
2.9.2008 10:43

M.R.

Re: Re: nejen výhody, ale i povinnosti

Hmmm divil by jsi se....věř mi

0/0
2.9.2008 10:49

xKROKODYLx

Re: Re: Re: nejen výhody, ale i povinnosti

nedivil, vim to...;-) kolik vyjezdu nela minuly mesic cela HZS ?  Ne, nesnizuji a nechci snizovat praci HZS to rozhodne ne... Jde vsem o lidi to je jasny..

0/0
2.9.2008 11:00

Bassman

Pro dokresleni predstavy

Jeste bych k tomuhle tematu mel nasledujici prispevek. Pokud budete mit cas, prectete si vsechny clanky, ktere napsal Jan Bradna a jsou ulozeny na

http://bradna.blog.idnes.cz/

Pokud je malo casu, tak alespon "Den jako každý jiný, jen jde o tři životy".

Lidem v terenu a u vysilacek pridat a vytvorit pro ne, co nejlepsi podminky. Cim vice zivotu zachrani, tim lepe pro nas vsechny, ale kancelarskym sanonistum nepridavat ...

0/0
2.9.2008 9:50

Revi

Re: Pro dokresleni predstavy

jeho blog znám .. a plně s ním souhlasím .. škoda že tu nepíše blog i někdo od hasičů nebo od policie .. jejich pohled na svět by se sem taky hodil .. možná by to aspoň část společnosti donutilo přemýšlet a dívat se na tato zaměstnání jinak

0/0
2.9.2008 9:54

kotatkoxxl

Re: Pro dokresleni predstavy

byl jsi rychlejší, taky jsem dávala jeho odkaz - měla jsem diskuzi otevřenou déle a tvého příspěvku jsem si nevšimla.

Plný souhlas s tvým příspěvkem. Taky jsem pro vyšší ocenění těchto lidí i další bonusy pro lidi v terénu, kteří si neustále musí doplňovat vzdělání a rozšiřovat své obzory. Těmto lidem lázně na 2 týdny ročně povinně stejně jako je má u vojáků létající personál.

Článek o kterém píšeš jsem hltala  málem bez dechu a od té doby čekám na každé další jeho dílko.

Takovýmto lidem patří obdiv a nesmírný dík R^V

0/0
2.9.2008 10:08

pavelthelong

vyhody

byly vzdycky - jako lekar na vrtulniku ZS jsem v r. 2002 pobiral celych 200 Kc rizikoveho priplatku mesicne. Do te soukromou firmou provozovane letajici plecky bych tak vlez, pokud bych dostal rizikove tak 100x vyssi a dobrou zivotni pojistku. takze nasledoval odchod..........

0/0
2.9.2008 9:29

anita_la_loca

Re: vyhody

Tak to se vůbec nedivím, udělala bych to samé!

0/0
2.9.2008 10:42

sedlak.cupera

tak stříkačky mají

jak hasiči, tak i záchranáři ;-D

0/0
2.9.2008 9:11

RmN321

Tohle odlišuje záchranáře, hasiče a policajty

od obyčejných lidí...  www.rotten.com Upřímně kolik z nás by mělo žaludek na to aby v rerálu zvládli to co je na téhle stránce? Už jenom za to co musí vydržet si ty výhody zaslouží (kancelářským krysám bych, ale nedal nic)!

0/0
2.9.2008 9:03

Revi

Re: Tohle odlišuje záchranáře, hasiče a policajty

přesně tak .. přeji všem škarohlídum aby se na ty fotky a videa podívali a sami si řekli jestli by na to měli žaludek .. není to sice standartní práce, ne každý den se tohle vidí, ale rád bych viděl spoustu z místních diskutérů jak by přišli k nějaké mrtvole (nejlépe tak 14 dní uleželé) a dělali by standartní úkony které musí dělat záchranáři a policie ..

0/0
2.9.2008 9:35

kocicina

Re: Re: Tohle odlišuje záchranáře, hasiče a policajty

Práce záchranářů si cením!Minulý týden jsem zažila doma tragickou událost u které se sešli všechny 3 záchrané jednotky a musím ocenit hasiče kteří bezvadně do příjezdu sanitky zajistili první pomoc,přístup,no všechno.A naopak mě zarazil přístup policie,která na to že tam byla první jen u všeho přihlížela.

0/0
2.9.2008 10:18

Revi

Re: Re: Re: Tohle odlišuje záchranáře, hasiče a policajty

nechci se zde zastávat přístupu dotyčných policistů, nebyl jsem na místě a tak to nemůžu posoudit o co šlo, ale jak píšu na jiném vlákně, jsou policisté svázáni mnoha pravidly. Navíc policisté nejsou školeni v první pomoci víc než běžný řidič vozidla (narozdíl od hasičů), tudíž policista na místě raději zajistí místo události a vyčká do příjezdu sanitky a hasičů. Pokud máš zájem, kontaktuj mne na email a já se ti to pokusim vysvětlit z pohledu policie

0/0
2.9.2008 10:29

kocicina

Re: Re: Re: Re: Tohle odlišuje záchranáře, hasiče a policajty

Jo jo je možný,že asi nemají právo na spousty věcí,jak jsem se dozvěděla nemůžou ani vyrazit dvěře.Ale přišlo mi to prostě divný.

0/0
2.9.2008 10:46

Revi

Re: Re: Re: Re: Re: Tohle odlišuje záchranáře, hasiče a policajty

vyrazit dveře mohou, zákon jim k tomu dává oprávnění .. ale jsou přesně stanovené podmínky ...  a v případě že dotyčný policista jedná "lidsky" a tyto podmínky překročí, tak chtě nechtě přijde tvrdý postih (stalo se kolegovi před 4 dny)

0/0
2.9.2008 10:56

kotatkoxxl

Re: Tohle odlišuje záchranáře, hasiče a policajty

plně souhlasím. stačí vidět záchranáře v akci, jsou pěrfektně sehraní a přesně každý ví, co má dělat. Snaží se o pomoc každému uchovat to nejcenější co má - život. Hasiči a policisté jsou na tom podobně - samozřejmě nemyslím policajty vybírající pokuty nebo sedící někde na OO PČR.

Nedávno začal psát svůj blog klučina právě od záchranky a hlatla jsem jeho příběhy jedním dechem. Běžně blogy nečtu, ale tenkrát mě zaujal název a od té doby čekám na jeho nové dílko. Autor se jmenuje Honza Bradna a ten jeho první příběh je opravdu vypovídající o jejich práci V Všem těmto lidem patří obdiv a dík a nějakou tu výhodu navíc jim určitě přeji, zaslouží si to. kdo je někdy v životě potřeboval nebo se s jejich prací setkal z blízka, dokáže to ocenit. Kdo je nikdy nepotřeboval, tak mu přeji, aby u toho zůstalo.

http://bradna.blog.idnes.cz/

0/0
2.9.2008 10:02

Dezo-Conka

Re: Re: Tohle odlišuje záchranáře, hasiče a policajty

ve špitále je to daleko náročnější,hlupáku.Sloužil jsem na RZP 10 let a na JIP

15 let.Mohu srovnávat.Cö to tam ten hlupáček vypisuje?.Ten je tam do počtu.

Jak to dopadne,záleží vždÿ jen na lékaři.Když je průser ,je stihán jen lékař.

0/0
5.9.2008 10:39

záchranář

Re: Re: Re: Tohle odlišuje záchranáře, hasiče a policajty

Dovolím si Vám oponovat, také jsem sloužil ve špitále a na záchrance dělám 17 let, ale tošku zde mícháte "hrušky s jablkama". Na RZP,-tedy v posádce bez lékaře lékaži nejezdí a tyto posádky v ČR přibývají a indikace jejich zásahů se taktéž rozšiřují, lékař jezdí pouze v posádce RLP,RV,a dále na LZZS, zde je taktéž i vedoucím týmu. Dle vyhl. 424/2004 je NLZP v posádce RZP zodpovědný, a nikoli lékař, který tam není!! Jiné je to v případě telef.konzultace a ordinace. Dále nevím, že by v posádce RLP byl někdo"do počtu", to by se mohlo týkat pouze těch neschopných, a to rozhodně to není případ velice schopného a vzdělaného kolegy Bradny, kterého zde nazýváte hlupákem!!. Každá práce má své plusy a mínusy, ale na rozdíl od špitálu, kde máte za zadkem vždy doktora a celý komplement, včetně přístupu k lůžku pac., teplo, světlo, tým spec.,aj.. si prostě alesnoň částečné výhody pracovníci ZZS zasluhují, když už jsou jedna ze základních složek IZS..!

0/0
6.9.2008 8:22

roddie

Sociální

výhody - ano, ozdravné pobyty - ano, odchodné - v žádném případě. Ti lidé dělají záslužnou práci a je třeba je motivovat, aby ji DĚLALI, ne aby se jim vyplatilo po 10 letech odejít.

0/0
2.9.2008 8:38

Sharkee

Re: Sociální

presne tak

0/0
2.9.2008 8:40

avlyslakecod

Dobrý,

vojáci, policajti, hasiči mužou jít do důchodu dřív, ale havíři ne. To je důchodová reforma.

0/0
2.9.2008 8:22

Sharkee

Re: Dobrý,

proc placate nesmysly? copak muze nekdo delat hornika celou svou aktivni pracovni dobu? dnes jiz davno ne, je limitovan maximalni dobou "farani"

navic hornici budou mit i tak zkraceny odchod do duchodu

0/0
2.9.2008 8:40

avlyslakecod

Re: Re: Dobrý,

Jistě, ale proč teda nemají stejné výhody jako policajti, vojáci atd.? Nebo proč ty výhody nezruší všem?

0/0
2.9.2008 8:45

Bassman

Re: Re: Re: Dobrý,

Proč, protože pracují v soukromém sektoru a to je na dojednání mezi odbory a zaměstnavatelem.

0/0
2.9.2008 9:44

Revi

Re: Re: Re: Dobrý,

nechci se tě dotknout, ale:

- v soukromém sektoru mám při platu 18 000 čistého reálné možnosti na karierní růst, mám i velké možnosti na vyjednávání s nadřízeným, případně možnost si zvolit jiného zaměstnavatele (ve stejném oboru), jen málo pravidel mne svazuje, není zakázána druhá práce

- policisté, hasiči, .. mají při platu 18 000 čistého z důvodu podstavu minimální šanci na kariérní růst (jsou ve služebním poměru a pokud je nadřízený nepustí, tak se mohou jít klouzat), benefity dává jen zákon (moc jich není), spousta příkazů a omezení který minimalizují manipulační prostor při práci, zákaz druhé práce (a tím případné zlepšení příjmů)

0/0
2.9.2008 9:51

M.R.

Re: Re: Re: Re: Dobrý,

...přesně tak.....;-(

0/0
2.9.2008 11:20

M.R.

Re: Dobrý,

pleteš se, hasiči a policajti mají tzv.výsluhový příspěvek, který rozhodně není tak vysoký aby mohli zůstat doma, a nejakou rozumnou výši má až po 15-ti odsloužených letech, ale i pak když odejdou od sboru, tak si musí najít nějakou práci a do normálního starobního důchodu dělat...ono by to obecně chtělo aby si každý kdo diskutuje nejdříve zjistil podmínky a pak sem teprve něco psal...:-(

0/0
2.9.2008 10:32

gagaryn

***

Až budou záchranáři taky nejtvrdší na světě, proč ne.

0/0
2.9.2008 8:00

Sharkee

vsem stejne - tedy zrusit vsem

jejich prace je zasluzna a tezka o tom zadna, ale proc by mel nekdo dostavat penize za neco co delal treba jen 10 let dalsich 20-30 let? Tenhle "socialismus" je na hlavu postaveny.

0/0
2.9.2008 7:54

kadibouda

Odchodné?

Pokud si chceme udržet záchranáře, nabídneme jim odchodné a oni pak budou motivováni zůstat u záchranné služby. Tak tomu se říká logika ostrá jako břitva! ;-)

0/0
2.9.2008 7:39

AKSAMIT

Re: Odchodné?

To je logika nasich poslancu,ktera se ted presne projevuje u policajtu....(ti jsou najednou vsichni po 16 letech unaveni,nebo nesouhlasi s nadrizenymi),tak asi tak.......:-©

0/0
2.9.2008 8:14

AKSAMIT

A vas nekdo do te prace nuti,

co to je za bordelistan,tady by kazdy chtel rentu,ale ze na to nekdo musi vydelat a jeste k tomu zadnou rentu nedostane,to uz je parchanty nezajima....;-€(Y).Opravdu,bud si koupim kulomet a tu bandu poslaneckou vystrilim,a nebo fakt emigruju,protoze to uz se fakt neda.........Rv

0/0
2.9.2008 7:08

djrhedy

Re: A vas nekdo do te prace nuti,

Nevím, jestli sis všimnul, ale začíná být nedostatek těhle lidí a to zejména proto, že tak drsnou práci za ty prachy nechce nikdo dělat. Takže až budeš někde umírat u dopravní nehody a nepřijede záchranka včas, protože bude u jiné nehody, což se někdy stane a nebude nikdo další, kdo by ti v tu chvíli pomohl, tak budeš první vykřikovat, co je to za bordelistán.

0/0
2.9.2008 8:38

AKSAMIT

Re: Re: A vas nekdo do te prace nuti,

Jo,takhle ty to beres.Dobre a co takhle dat renty elektrikarum,je jich nedostatek a az v zime nebudou,tak zmrznes.A nebo instalateri,taky dochazeji,no a az nebudou,tak budes smrdet atd.,muzu pokracovat.Vsem proste navrhuju renty a hned bude na tom svete krasne.Drsnou praci...8-o!!.Covece,byl si nekdy v nejake fabrice,to by si poznal drsnou praci.

0/0
2.9.2008 8:59

AKSAMIT

Re: Re: A vas nekdo do te prace nuti,

Jedini,kdo si mozna rentu zaslouzi,jsou hasici,ti jedini s tech slozek

aspon nekdy nastavujou krk.Jo a ty tupoune,kdyz ti to nedocvakne,proc

myslis,ze je ted malo policajtu(i kdyz jich je stejne porad moc),prave

kvuli rent,protoze proc by delal za jeden plat,kdyz muze mit dva(to si

spocita i policajt),takze tady blbe nepindej,kdyz tomu ocividne zamak nerozumis........;-€

0/0
2.9.2008 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.