Diskuze

Referendum vyzvalo k boji proti přehradě v Nových Heřminovech

Občané Nových Heřminov u Bruntálu odmítli stavbu přehrady na řece Opavě. Zastupitele v referendu pověřili, aby udělali vše proti bourání domů kvůli nádrži, které by zasáhlo i jejich obec. Tento hlas ovšem pravděpodobně už mnoho nezmění, záměr stavět nedávno schválila vláda.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

dedko

1. 9. 2008 12:08
Přehrada.

Přehrada je nesmysl. Jak chránila před povodní přehrada na Bystřičce atd ?Nijak!. To by musely být ty přehrady stále prázdné a čekat na povodeň. Povodně se mají řešit suchými poldry. Nakonec nad Novými Heřmínovy je obec Široká Niva. A slovo niva je od toho, že se zde v době vysoké vody,  voda rozlévala mimo koryto. Poněvadž ale vodohospodáři dělají z řek  mnohde betonová koryta a voda se nemůže rozlévat jsou povodně. Vodohospodáři zkrátili za 50let své činnosti délku vodních toků v ČR o 1200 km! Proto souhlasím s občany Nových Heřmínov a hlasoval bych s nimi proti přehradě!

0 0
možnosti

Bouše

1. 9. 2008 12:31
Re: Přehrada.

Takže jestli ti dobře rozumím, ty bys raději nechal vytopit Širokou Nivu. :-P

0 0
možnosti

Deliveres

1. 9. 2008 4:40
Takže přehrada má chránit

všechny lidi pod přehradou, ale obyvatelům Heřminovic je to jedno, ať se všichni pěkně utopí. Proto navrhuji, při případném postižení této vesnice povodněni, nedat jim ani korunu na náhrady škod. Když chtějí být soběstační, tak ať tedy jsou. Sobecké chování se nevyplácí.

0 0
možnosti

Rommik

31. 8. 2008 9:53
AKSAMITE.......................

................je vidět , že o tom něco víš , takže také určitě víš , že Řek , co má Kofolu je nejvíce ohrožen řekou Opavicí ( tak ze 70-ti % ) a tam jaksi přehrada nepomůže . A s modrýma , či ODS to má pramálo společného

0 0
možnosti

richu_ch

31. 8. 2008 9:08
to jsou exoti ...

maji toho vyuzit - udelat tam u te prehrady Aquapark s umelyma vlnama, magatoboganem, a budou tam mit narvano cely rok. A z tech zbylych "statku" muzou udelat skanzen - takove historicke stylove life-muzeum ....

0 0
možnosti

papullus

31. 8. 2008 8:29
Jeden z hlavních důvodů

proč lidé neradi opouští své domy,jak by se stalo v případě stavby přehrady je výše náhrady při výkupu.Nevím o nikom,komu takto získané peníza stačily na postavení nového.Naší rodině kdysi MNV na jedné vesnici chtěl za patrový rodinný domek zaplatit 60 000 s tím,že domek je starý a větší cenu že nemá.Nový stejně velký by tenkrát přišel náklady na stavbu asi na 250 000 a dalších 50 - 60 za projektovou dokumentaci,přípojka el.proudu 300 m,napojení na kanalizaci , nové stromky, a jiné další výdaje.Suma sumárum tak na pětinásobek stávajícího.Pro případné námitky že bychom byli měli nový a ne 80 let starý barák - nám ten starý stačil,my ho prodávat nechtěli.Naštěstí pak usoudili že vlastně ten domek nechtějí a že ho nevykoupí,takže ho v klidu užíváme dál.V dnešních cenách přidat všude jednu nulu nejméně ....

0 0
možnosti

MiroTR

31. 8. 2008 10:01
Re: Jeden z hlavních důvodů

Píší tam nadstandardní náhrady. Předpokládám, že to znamená barák za barák.

0 0
možnosti

voška

30. 8. 2008 22:03
Mají vůbec ještě občané nějaké slovo?

Ano, ale jen při volbách neschopů, lhářů a podvodníků, sdružených v politických spolcích. Hned poté jsou zapomenuti a ignorováni. Jak to, že lhaní politiků není trestným činem? Kdo jiný by to měl žalovat, když ne ministr spravedlnosti a vnitra? 

0 0
možnosti

Azarael

30. 8. 2008 22:47
Re: Mají vůbec ještě občané nějaké slovo?

lidé slovo mají ale jsou věci u kterých by se těch pár usedlíků mělo podřídit zbytku země, nemůžete poškozovat celou společnost kvůli dobru malé skupinky:-/ (sakra teď mě smáznou;-D kdyby to bylo pod jiným článkem tak bych byl jasnej;-D)

0 0
možnosti

Rommik

30. 8. 2008 20:05
Problém............

............je v tom , že přehrada stejně nevyřeší to , co má . Krnov , který má chránit , zaplavila v 97 voda i z druhé strany a takové obce jako Karlovice stejně neochrání.........A pak je tady to , že v době povodní bude napuštěna  bude to zase v pr............

0 0
možnosti

AKSAMIT

31. 8. 2008 6:56
Re: Problém............

Presne tohle vi vsichni normalni lide,ale holt,kdyz si rek z kofoly neco usmysli a modri betonari zavetri prasule,tak uz tohle nikdo nezastavi.........:-©

0 0
možnosti

Taffey

30. 8. 2008 19:53
Asi je to občanům buřt.

Přišlo jen 35% z těch, kteří mohli. To mluví za vše. Asi jim o to tolik nejde. Za starou barabiznu dostanou na novou, tak proč ne, že? Jezdívám kolem pravidelně, tak vím, o čem mluvím. Ale právo na referendum jim neberme.

0 0
možnosti

Rommik

30. 8. 2008 19:59
Re: Asi je to občanům buřt.

Bydlím nedaleko - máš pravdu .............

0 0
možnosti

Azarael

30. 8. 2008 18:04
ach jo

 kde jsou ty časy kdy byl veřejný zájem důležitější než názor dědka s vidlema, v ekonomice prostě občas jsou věcy, které musí být udělány a v těchto případech by měli lidi sklapnout kufry schrábnout prachy a mazat někam jinam.

0 0
možnosti

Kajmik01

30. 8. 2008 18:10
Re: ach jo

Souhlasím, jenom kolik obchvatů měst je zablokovaných díky neochotě třeba jen pár lidí prodat pozemky (nebo je to spekulace).

V některých případech můžou i ochránci přírody působit spíš proti přírodě. Místo toho, aby se co nejrychleji postavila kvalitní silnice, která svede dopravu mimo města a urychlí provoz (sníží splodiny), tak se vedou i 15 let hádky, kudy silnici vést, aby se nenarušila nějaká lokalita.

0 0
možnosti

Kajmik01

30. 8. 2008 18:02
Referenda

Chápu, že se málokdo chce stěhovat z místa kde dlouho bydlí, ale pokud jde o všeobecně prospěšnou věc, a tou přehrada je, tak je to nutnost. Hlavní je, aby za zbourané domy dostali 100% náhradu.

Jinak taková referenda jsou zcestná, protože při hlasování o přehradách, nebo čemkoliv jiném, co se nějak dotkne lidí kteří v dané oblasti žijí, referendum dopadne vždy stejně - nestavět. Otázka je, jestli se vzhledem k hustotě zástavby v ČR dá stavět nějaká přehrada, dálnice, větrná nebo jiná elektrárna a podobně.

0 0
možnosti

Kajmik01

30. 8. 2008 18:07
Re: Referenda

Jinak k protipovodňovým opatřením, jak se o nich hádáte v diskusi.

Přehrady určitě nejsou jedinou možností, zadržet vhodnými změnami krajiny vodu, popřípadě i vítr je potřeba. Bohužel lesní monokultury a ničení remízků na polích se na současné situaci podepsalo a bude trvat dlouho, než se podaří tyto škody alespoň částečně napravit.

0 0
možnosti