Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letci žalují velení armády kvůli šikaně a diskriminaci

Piloti armádních vrtulníků se odhodlali k nejriskantnější "válečné" akci svého života. Podávají trestní oznámení za šikanu. A ne na ledaskoho – přímo na nejvyšší velení armády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

buranumdopamatniku

ruce vzhuru ceska armado

Hrdinove Ceske lidove armady predvedli vsem gerojske cinny, bohuzel jen v sini okresniho soudu.   Co se take dalo od zbabelcu skolenych za miliony korun vybranych z dani obyvatelstva  ocekavat.   Postbolsevicka armada spojuje nevyhody bolsevismu a postbolsevismu rezimu,  a vyhody urednicke armady  fungujici jen za hezkeho pocasi.

0/0
30.8.2008 10:06

jajaja00

Ať to je jak chce.

Voják má především poslouchat rozkaz.

0/0
29.8.2008 12:37

HanzPrague

nekousat

Je škoda, že i v tomto oboru platí, že kousat do ruky která živí se nevyplácí a že když někdo moc křičí, tak je nejjednodušší místo dělání změn ( i když positivních) se ho zbavit.. Souhlasím s nimi a zkostnatělá armáda s pupkatými gumami na štábu by se měla více snažit, aby o zkušené piloty nepřicházela... Řidiče gazíku najdete lehko, pilota pro 171Š už hůře.

0/0
29.8.2008 12:10

jajaja00

Re: nekousat

Jenže v armádě demokracie neexistuje, tam nemá místo. Nebo myslíš, že např. o rozkazu velitele by měli vojáci rozhodovat v referendu? Rozkaz je prostě rozkaz.

0/0
29.8.2008 12:38

gaDzin

Re: Re: nekousat

rozkaz je rozkaz, ale stezovat si na nej muzes i v armade

0/0
29.8.2008 14:21

bezik

Tak to bylo vždy

- musíš držet hubu a krok. A oni, naivové, mysleli, že když máme hentu demograciu, tak můžou svobodně mluvit.

0/0
29.8.2008 11:50

Ludek_II

Re: Tak to bylo vždy

Máme hentu demokraciu - chlapci můžou jít úplně svobodně dělat automechaniky ;-D

0/0
29.8.2008 13:07

Ludek_II

Pamatujte si Hlaváčku

I špatný rozkaz je rozkaz ;-D

0/0
29.8.2008 11:09

pacers

Parkanová je může naučit

létat na koštěti.Bude to levnější.;-)

0/0
29.8.2008 11:05

vver440

my letci máme

vocelový ptáky:-)

0/0
29.8.2008 10:50

HanzPrague

Re: my letci máme

to máme, jen je potřebujem servisovat, jinak nám z nich popadá lak ;-D

0/0
29.8.2008 12:11

kotatkoxxl

Jsou to běžní piloti, kteří jsou zařazeni do SAR

Problém je v tom, že oni nejsou proškoleni jen na Sokoly W3i, ale většinou létají na Mi8 a Mi17, které působí v oněch misích. Takže odchodem 1 pilota ztrácí armáda v podstatě 3 piloty na různých strojích. Než se najde náhrada, která se naučí létat na všech typech, tak to nějakou dobu potrvá a navíc než projde proškolením pro SAR a získá zkušenosti, to potrvá nějakou dobu. Ono není žádná sranda jen zaviset s vrtulníkem natož pokud možno bez pohybu při slaňování nebo jiných záchranářských pracech. To je o počtu nalétaných hodin a to je běh na dlouhou trať ...:-/

0/0
29.8.2008 10:26

MiroTR

Re: Jsou to běžní piloti, kteří jsou zařazeni do SAR

Pokud vím, tak z armády neodcházejí. A jejich reaktivace je otázkou několika dnů. To se nezapomíná.

0/0
29.8.2008 10:33

kotatkoxxl

Re: Re: Jsou to běžní piloti, kteří jsou zařazeni do SAR

to já vím, že pokud by se vrátili zpět do mašin, tak je to v poho, je to jako jízda na kole ;o) Jenže oni odchází - citace z článku : "Z armády odcházíme. Jsme piloti, a ne papíroví kancelářští čerti," říká jménem nespokojených pilotů Petr Havala. "

0/0
29.8.2008 10:42

MiroTR

Re: Re: Re: Jsou to běžní piloti, kteří jsou zařazeni do SAR

To je mi také divné. Neteř vystudovala armádní VŠ (řízení leteckého provozu) a má ve smlouvě závazek na 15 let.  Takže buď jsou ti piloti staří a stejně by se museli vycvičit noví, nebo je chyba ve smlouvě a asi by odešli tak jako tak. Plat civilního pilota je velice dobrý a k tomu výsluha ? No, neberte to. :-)

0/0
29.8.2008 10:57

kotatkoxxl

Re: Re: Re: Re: Jsou to běžní piloti, kteří jsou zařazeni do SAR

žila jsem několik let s armádním pilotem a jim se počítal závazek od 18ti let. Ty původní smlouvy byly trochu jiné a pak se podepisoval dodatek na 5 let. Tzn., že to mohou být kluci 35 let a výš a to jsou mladí kluci, kteří mohou při dobrém zdraví létat v poho ještě víc jak 20 let

0/0
29.8.2008 11:10

jajaja00

Re: Jsou to běžní piloti, kteří jsou zařazeni do SAR

Rozkaz je prostě ROZKAZ, o rozkazu se ve spolehlivé (v žádné) armádě nediskutuje.

0/0
29.8.2008 12:40

IoannesM

Nechápu diskutující

Nechápu diskutující. Podle článku to naopak vypadá, že ti 4 instruktoři jednali v zájmu občanů, tj. nesouhlasili s nahrazením vhodných vrtulníků nevhodnými a ještě k tomu s dražším provozem. Za to by je měla veřejnost přece pochválit,ne?

A ti generálové se jim právě za to pomstili, protože si dovolili vytknout jim chyby - můžeme jen spekulovat, jestli někdo ze slavného ministerstva obrany čištábu nevytuneloval peníze pro tuto jednotku, nebo spíš netuneloval celkově a viníci potom museli šetřit na nesprávném místě - tj.zde.

0/0
29.8.2008 10:24

IoannesM

Re: Nechápu diskutující

Nepochybuji o tom, že v armádě se rozkazy musí dodržovat. Když se to

ale netýká válečného rozkazu ani rozkazu ohledně záchranné akce,

diskuze je podle mě žádoucí. Ještě k tomu víc diskuze, která obsahuje

celkovou hloubkovou analýzu. a ušetří nám občanům peníze.[>-]VR^

0/0
29.8.2008 10:24

kotatkoxxl

Re: Re: Nechápu diskutující

souhlasím s tebou, vždy je potřeba se zamyslet nad názory lidí, kteří se danou problematikou zabývají denně a ne jen "odborníků z GŠ od stolu"

Pokud mají požehnání a souhlas Vlasty, tak ať s tím něco udělá a postaví se za ně, pravomoce na to má.

0/0
29.8.2008 10:31

_m-

"Nechceme sloužit v organizaci,

 ", kde síla rozkazu a hlasu vítězí nad rozumem a logickými argumenty,"

Tak proč jste do ní lezli?8-o8-o8-o8-o8-o8-o

0/0
29.8.2008 9:43

eman3

Re: "Nechceme sloužit v organizaci,

Igem!!!! Protože chtěli mít milióny za šaškování na buzeráku:-)

0/0
29.8.2008 10:00

Tom68

Re: Re: "Nechceme sloužit v organizaci,

No jo,zase jedni,kteří vůbec nerozumí tématu. Malým dětem by měli zakázat diskutovat na Idnes,bo ubohost některých příspěvků je otřesná. A klukům z AČR držím palce...

0/0
29.8.2008 10:03

eman3

Re: Re: Re: "Nechceme sloužit v organizaci,

Klukům si drž co chceš, ale k takovým perverznostem mě netahej, děkuji.:-P

0/0
29.8.2008 10:08

_m-

Re: Re: Re: "Nechceme sloužit v organizaci,

Zapománáš, že v armádě není demokracie, v armádě (a na lodi) se nediskutuje tam se velí. Že je velení blbé je sice smutné, nicméně pokud se pánům vojákům nelíbí¨mají dvě možnosti - odejít, nebo protestovat a počítat s případnými následky. Je to smutné, ale je to tak.

0/0
29.8.2008 10:28

HanzPrague

Re: Re: Re: Re: "Nechceme sloužit v organizaci,

vraťme se k jádru pudla - do armády tedy šli proč ? Dovolím si odpovědět - protože se jim nechtělo platit statisíce za výcvik...  Troufám si tvrdit, že proto jsou to ti čtyři - již budou mít u AČR splněno a mohou s klidným svědomím bez doplácení odejít. A věřím že pilot - instruktor mající na  MI-17 a PZL-3 hromadu hodin, s dokončenými nadstandardními výcviky na zácharu lidí v horách, létání v malé dohlednosti, létání nad terénem atd atd nebude mít velký problém najít práci jako pilot v soukromém sektoru. Každopádně se připojuji a držím klukům z AČR palce.. 

0/0
29.8.2008 12:18

MiroTR

Re: "Nechceme sloužit v organizaci,

No právě.  Diskutují tu lidé, co nadávají na USA a jiní na Rusko. Jak by asi dopadli ti piloti tam ? V USA by je srovnali do latě, nebo vyhodili z armády. No a v Rusku by na to asi ani nepomysleli - jinak kulka, nebo v lepším případě Sibiř.

0/0
29.8.2008 10:13

__XXXX___

Jojo

Přežli Čepičku, nepřežijí ODS R^

0/0
29.8.2008 9:31

suchar

Re: Jojo

de bi le   generálové nejsou z ODS

0/0
29.8.2008 10:27

Larrax

Re: Re: Jojo

a Parkanová taky ne, armádu řídili vždy lidovci nebo ČSSD ....

0/0
29.8.2008 11:47

fext

světlo poznání

"Nechceme sloužit v organizaci, kde síla rozkazu a hlasu vítězí nad rozumem a logickými argumenty,"

No tohle mi přijde jako nadčasová a univerzální definice armády.:) Je fajn, že pochopili, ale škoda, že jim to trvalo tak dlouho.V

0/0
29.8.2008 9:30

Fanatic.Dz

Re: světlo poznání

Doufám, že až přiletěj ke tvý nehodě věren svým názorům odešleš skupinu záchranářů mezi ostatní vymyté mozky a hrdě se svými děti v autě uhoříš. V

0/0
29.8.2008 9:33

Z-S

Re: Re: světlo poznání

Ti co priletej, to nebudou tihle, nybrz ti, kteri chapali ze rozkaz je rozkaz...

0/0
29.8.2008 9:54

eman3

Re: Re: Re: světlo poznání

Počkej, moment, ty ale myslíš opravdové profesionály, že?8-o Bacha na to, čéče, bacha na to!!!!:-)

0/0
29.8.2008 10:01

eman3

Armáda není demokratická organizace,

kde si může každý hejhula kvákat co chce. :-P

0/0
29.8.2008 9:27

Fanatic.Dz

Re: Armáda není demokratická organizace,

Natož odmítat používat vybavení ruského bratra na věčné časy za nadstandartní ceny. když vrchní velitel s ním má tak dobré styky, že? ;-D

0/0
29.8.2008 9:35

valissen

Re: Re: Armáda není demokratická organizace,

R^

0/0
29.8.2008 11:23

aqarista

je vidět

že zelený mozky vždycky budou zase jenom tupý zelený mozky,kdo byl na vojně ví očem to je,to se nedá pochopit to se musí zažít.Tímto zdravím bývalé [>-]R^comandos z Kamýku n. Vlt.;-D

0/0
29.8.2008 9:25

HanzPrague

Re: je vidět

Zdrávas !!! Souhlasím - guma bude vždycky gumou. A Kamýk n. Vlt. ná nás/vás stále vzpomíná - kasárna jsou opuštěná, cvičit kolem přehrady do osady břehy s pontonama už nikdo nejezdí, U SLámů v hospodě je prázdno... Je to smutný ;-( Pěkný den !!! [>-]

0/0
29.8.2008 12:21

vver440

gumárna

;-D;-D;-D

0/0
29.8.2008 9:21

MiroTR

To je k smíchu,

od kdy je povinnost splnit rozkaz šikana ?  8-o

0/0
29.8.2008 8:59

demagog_007

Re: To je k smíchu,

tys byl na vojně? Asi ne, viď? Protože šikana, tam byla prováděna právě prostřednictvím rozkazů. Tzv. gumárna byla jedním ze spůsobů šikany a její specifikum bylo právě v tom, že se děla zcela striktním dodržování ZAKL I a ZAKL II...

Říkám to furt, že zrušit ZVS byla chyba...

0/0
29.8.2008 9:16

banan.cz

Re: Re: To je k smíchu,

Striktní dodržování Zakl 1 a 2 nebyla šikana, byla to sice gumárna, ale se šikanou to nemělo nic společného.

0/0
29.8.2008 9:37

MiroTR

Re: Re: To je k smíchu,

Na vojně jsem byl už móóc dávno, ale rozdíl mezi šikanou a povinností splnit rozkaz si ještě pamatuji.  Přeložení důstojníka nemohu pokládat za šikanu. Ta byla mezi záklaďáky, to ano.  A zrušit ZVS chyba nebyla.  Nikdy jsem nepochopil, proč se vyučený kuchař musí učit morseovku, absolvent slaboproudé průmyslovky dělat chemika a chemik vařit v kuchyni.  Střílet jsme se naučili za půl roku a zbytek byl většinou ztracený čas.  Já jsem měl aspoň tu výhodu, že jsem dělal to, co jsem studoval, ale byl jsem na rotě jediný.

0/0
29.8.2008 9:37

vymrzovac

Re: Re: Re: To je k smíchu,

hov.no:-/    to jsem na vojně dělal taky,akorát jsem to nestudoval

0/0
29.8.2008 13:29

vymrzovac

celá naše armáda je komedie.......

...v tomto případě ale nevím,na co si ti piloti stěžují? Poslali stížnost proti neprofesionálnímu rozkazu,čímž naznačili,že oni tomu rozumí líp než úředníci ministerstva,kteří o tom rozhodli. Naprosto správný postup je přizvat tedy na řešení problému ty nejlepší,které armáda má! A to byli oni.  Z pilotů se stali přímo poradci ministerstva,takže povýšili!........................na co si tedy stěžují? Měli by být hrdi na to,že armáda využívá jejich mnohaletých zkušeností v armádě:-/

0/0
29.8.2008 8:42

rzlm

Re: celá naše armáda je komedie.......

jo tak poradci ministerstva ;-D

než něco vyplkáš na veřejnost, tak občas zjisti souvislosti a také to, jak to funguje jinde, než u vás ve družstvu

0/0
29.8.2008 8:55

volic_plukovnik

armáda

"Nechceme sloužit v organizaci, kde síla rozkazu a hlasu vítězí nad rozumem a logickými argumenty"

Tak to neměli vůbec vstupovat do armády ;-D

0/0
29.8.2008 8:41

vymrzovac

Re: armáda

R^   pokud berou těžký prachy za nic,nebo za nějaké předstírání války,tak jim to nevadí. Teď jde pravděpodobně o výsluhy,někde jsem slyšel,že pilotům se odlétaná doba služby započítává nějakým násobkem,a mají proto vyšší výslužné po ukončení služby v armádě

0/0
29.8.2008 8:45

Fanatic.Dz

Re: Re: armáda

Jednalo se o záchranáře. Každopádně tvoje reakce svědčí o bystrosti tvého úsudku. ;-D R^ ;-D

0/0
29.8.2008 9:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.