Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britové znají poslední slova pilotů španělského letadla

Vyšetřovatelům leteckého neštěstí v Madridu se podařilo získat černou skřínku zachycující mimo jiné poslední slova pilotů španělského letadla. Poslali ji do Velké Británie k analýze, uvedla televizní stanice CNN.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Monstrum Anonymič Anonymov

Poslední slova pilotů

Game Over

0/0
1.9.2008 13:36

Monstrum Anonymič Anonymov

Poslední slova pilotů

1.pilot: Pozor země ! prsk

2.pilot:Kde? prsk

0/0
1.9.2008 13:36

Kakarel

Kuva,

nechce nám to chytit!!!

0/0
27.8.2008 23:25

vdanicek

Fuck/

;-D

0/0
27.8.2008 20:39

barbudo

Palubní inženýr hlásí ...

... motorová zkouška ukončena kapitáne ...

... kde je kapitán?

... je tu vůbec někdo?

0/0
27.8.2008 15:40

FrantaV

Poslední slova :

"Voe, tady mi to pise ze program provedl neplatnou operaci a bude ukoncen" ;)

0/0
27.8.2008 13:18

Roumen

Re: Poslední slova :

Na plose jsou nepouzivane ikony. ;-D

0/0
27.8.2008 14:40

-Chilli-

Re: Re: Poslední slova :

Jsou připraveny aktualizace pro tento počítač ;-D

0/0
27.8.2008 14:46

Vedoucí kolotoče

Re: Re: Re: Poslední slova :

Vas system neprosel systemem overeni kvality WHQL... ziskejte nove ovladace...

0/0
27.8.2008 15:34

moderate

Re: Re: Re: Re: Poslední slova :

Systém dokončil aktualizace a nyní bude restartován... ;-D

0/0
27.8.2008 16:53

bloodyvalentine

Re: Re: Re: Re: Re: Poslední slova :

nejspíš ani nebyli povoleny vyskakovací okna:-/ třeba by stihli vyskočit

0/0
27.8.2008 20:38

Bouše

Jedno vysvětlení bych mohl nabídnout:

Douglas MD-82 je připraven ke startu, všichni nastoupeni, uvelebují se v sedačkách. Uličkou mezi cestujícími kráčí do pilotní kabiny první pilot. Černé brýle na očích, bílou hůlkou oťukává cestu. Za ním druhý pilot - taky s černými brýlemi, s hůlkou a se slepeckým psem. Cestující hledí jak zjara - to bude nějaký fór, ne? Nabíhají motory, letadlo se dává do pohybu. Cestující znervózní - to s námi skutečně poletí ti dva?"  Letadlo zrychluje, cestující strachy ani nedutají. Letadlo jede ještě rychleji, už by mělo být ve vzduchu, blíží se konec ranveje! První cestující nevydrželi a začali ječet, během vteřiny už ječí všichni v letadle. V ten moment se letadlo prudce zvedne, všichni mají žaludky až v kalhotách, slabší nátury sahají po pytlících... a v pilotní kabině povídá jeden pilot druhému:

 

"Kolego, mám obavu, že jednoho dne nezačnou ti vzadu ječet včas a všichni se tady zabijeme."  ;-D

0/0
27.8.2008 13:08

Stuntman Mike

Re: Jedno vysvětlení bych mohl nabídnout:

;-D

0/0
27.8.2008 13:11

Czechdoodle

Re: Jedno vysvětlení bych mohl nabídnout:

;-D ;-D R^

0/0
27.8.2008 13:37

Stuntman Mike

"O pivo, že tu vývrtku i s touhle krávou velkou udělám."

0/0
27.8.2008 13:08

Hucul

Ty, Karle...

... ja jsem se vcera dozvedel, ze mi s tebou manzelka nasazuje parohy, mas k tomu jeste co rict, nez te zabiju?

0/0
27.8.2008 13:05

Captain-Morgan

poslední slova

nefunguje brzda!

0/0
27.8.2008 13:01

Jops81

:)

Sakra, to ma vic cudliku, nez muj vetron

0/0
27.8.2008 12:57

superpata

Final destination

videli jste to, zejmena prvni film?

0/0
27.8.2008 12:51

kil

Re: Final destination

jj, dobrej film, ale i 2ka mela svoje kouzlo, kdyz uz clovek myslel, ze se z toho vazne dostanou a ... ee. Ale trosku to sem nepatri. Skoda zmarenych zivotu. Bud rad, ze si tam nemel nekoho blizkeho

0/0
27.8.2008 13:03

Mirco1

"This it your captain speaking....

.... theres absolutely no cause for alarm" ...   .... "the wings are not on fire!".

Pokud chce někdo vidět komplentí záznam http://www.youtube.com/watch?v=viPuhhtuVv4

0/0
27.8.2008 12:43

iuos

hmm

;-D;-D;-D;-DR^

0/0
27.8.2008 13:17

barumkoudopatniku

Re: "This it your captain speaking....

;-D  asi budu muset doplnit vydělání, protože MP moc neynám. Tohle mě dostalo, ani jsem nedokáyal pít kafe ;-D

0/0
27.8.2008 13:30

engels

.

jedine co zustalo bylo cerna skrinka=relativne neznicitelna, proc se cele letadlo nedela ze stejneho materialu jako je cerna skrinka

0/0
27.8.2008 12:20

Yaroukh

Re: .

"asi to ještě nikoho nenapadlo"

0/0
27.8.2008 12:29

bloodyvalentine

Re: Re: .

již to někdo psal...klidně by mohli...akorát by to nikdy nevzlétlo:-)

0/0
27.8.2008 20:45

flames828

Re: .

A proč prodávají cigarety na pumpě, když se tam nesmí kouřit? A proč lepidlo v tubě nikdy nezatvrdne? ....

0/0
27.8.2008 12:52

Stanislav_x

Re: Re: .

... a proč se mám na seanci k věštkyni objednávat? ;-)

0/0
27.8.2008 17:46

LUF

Re: .

Jako že by místo letadel létaly veliké černé skříňky .... Možá by byly moc těžké a nevzlétly by.

0/0
27.8.2008 12:54

Výzkum

Re: .

Páč by to bylo asi těžký, né?!?;-)

0/0
27.8.2008 12:56

Velká hlava - pomáhá a chrání

Re: Re: .

tak by jí asi udělali z nějakého lehčího materiálu, né8-o

0/0
27.8.2008 13:02

jamming

Re: .

tuhleotazku nemyslis vazne, ze ne?

0/0
27.8.2008 12:57

afk

Re: .

protoze by ve vzduchu letaly antiaerodynamicke cerne skrinky a zvedly by se naklady na dopravu.

0/0
27.8.2008 13:17

iuos

hmm

počkej pár set let - to budou vesmírný lodě z materiálu jako se dělaj panenky - ty vždycky přežijou.. na spoustě fotek z leteckých neštěstí jsou zachycený panenky... ;-) (viz červený trpaslík);-D

0/0
27.8.2008 13:22

socna

Re: hmm

hlavně místo kyslíkovejch masek by měli rozdávat antistresovou fólii :-P

0/0
27.8.2008 13:44

lukinoo_ban

Poslední slova

"Koupil jsem si nový iPhone, počkej já ho zapnu"

0/0
27.8.2008 12:11

TarasBulba

Něco jako

Sakra, kde je ten manuál ?

0/0
27.8.2008 12:09

vymrzovac

poslední slova :

.....KUVA zapomněli jsme dole křídla !

0/0
27.8.2008 12:02

kecyvklecy

"Su zvědaf", řek pilot, "komu za toto přinde složenka".

0/0
27.8.2008 11:56

Velká hlava - pomáhá a chrání

už je to jisté, hnědošpaněl jak hnědočech

hale, hnědošpanělé a nesou do sběru nějaké křídlo8-o8-o8-o

0/0
27.8.2008 11:55

BigEd

Re: už je to jisté, hnědošpaněl jak hnědočech

chtěl jsem mrknout na diskuzi vo tom hnědočeským farářovi a kde nic tu ticho po pěšině, ani vzkaz, že je vypnutá nebo tak....

0/0
27.8.2008 12:14

BBarret

Ale že jich přibývá

To bude zas dílů Leteckých katastrof.

0/0
27.8.2008 11:47

jamming

Re: Ale že jich přibývá

ja na ne strasne rad koukam.

0/0
27.8.2008 12:58

lukinoo_ban

"to vyjde"

0/0
27.8.2008 11:46

Naked and petrified

Podle nemeckych novin...

...byl na jednom z motoru zapnut zpetny chod. Ten majit normalne zapnout pouze na zemi a u obou motoru zaroven...

0/0
27.8.2008 11:44

vymrzovac

Re: Podle nemeckych novin...

jasně,a vzlítli pozpátku...........:-/

0/0
27.8.2008 12:03

Naked and petrified

Re: Re: Podle nemeckych novin...

Hmm, jestlis cetl zpravy, ...daleko rozhodne nedoleteli...

0/0
27.8.2008 14:12

HanzPrague

Re: Podle nemeckych novin...

U letadel s motory umístěnými na gondolách v zadu je to možné - nemají pojistku proti "přetažení" plynových pák do polohy reverse ve chvíli kdy jsou ve vzduchu. Používá se to k tomu, že když se letadlo navede do finálního flaru na rychlosti...budu psát více laicky...při které se přistává, tak pilot může zhruba od 50 ft níže použít zpětný tah k finálnímu dosednutí na zem a zkrátí se tím doba potřebná k zastavení. Např. ruské TU-154 tak přistávají běžně. Takže tedy infomrace z německých novin nemusí být taková hloupost, jak jinde lidé píší...stačí jen trochu znát problematiku.

0/0
27.8.2008 12:04

tarmi

Re: Re: Podle nemeckych novin...

stačilo by znát problematiku případu, spíš. Letadlo vzlétalo, nikoliv přistávalo, tudíž motory na plný tah, kde nehrozí revers ani omylem, i bez pojistky, páč páky jsou úplně na druhé straně v tu chvíli. Pletu se? Nebo, že by jako pilot jeden motor zapomněl od posledního přistání v reverzu a při vzletu přidával jen na druhém?

0/0
27.8.2008 21:37

HanzPrague

Re: Re: Re: Podle nemeckych novin...

nepletete se, jen jsem se špatně vyjádřil - "páky" pro zpětný tah jsou samostatně uložené před pákami ovládání tahu motorů - tedy ty velké jsou na tah volnoběh až take off thrust, za nimi jsou menší pro reverse. Např. Boeing 737 má pojistku, že reverse jde "zatáhnout" jen ve chvíli, kdy jsou hlavní páky v poloze volnoběh, neboli idle a tuším musí být čidlem potvrzeno, že letadlo je na zemi. Při reverse trhrustu jedou motory prakticky na maximální výkon, na ukazateli se odlišuje jen znamínkem REV. Je tedy teoreticky možné mít plný tah a k tomu omylem otevřít "výduchy" pro reverse, tedy obrátit směr výstupních plynů částečně proti směru pohybu. V praxi si to ale moc představit nedovedu. Pokud se tohle skutečně v tomto případě stalo, tak asi začnu uvažovat, že na filmu Nezvratný osud asi něco bude :)))))

0/0
2.9.2008 13:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.