Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Děti v Česku mají víc úrazů než jinde

Šestiletá dívka se včera projížděla na kole v pražské Písnici. Za pár minut už ležela na operačním sále Thomayerovy nemocnice. Srazilo ji popelářské auto. Znovu se tak naplnilo varování: léto je černou sezonou v počtu dětských úrazů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zbynek._s

Ženské děti neuhlídají.Tak se podepisuje justice !

Proč tolik úrazů? Proitože mnoho zbytečných svěřování dětí po rozvodu ženám:Ženské děti neuhlídají. Tak se podepisuje justice na českých dětech!

0/0
28.8.2008 16:47

King_Feanor

Jak rozumět týhle větě?

"V Česku jsou však stále horší cyklostezky či nehlídané rybníky."8-o

0/0
26.8.2008 12:19

Jojna Brutman

Re: Jak rozumět týhle větě?

Nevím.

0/0
26.8.2008 12:24

0xf

Mili rodice

Ono to speje nekam tam kde je treba anglie (hlidal jsem tam dacany). Rikam pot potrenujem fotbal. Rekl ze by rat ja vzal balon a on na me civel ja na nej pred domem v parku trava ze by zavideli mnohe divizni kluby. Jak hrat kdyz nemam dres,chranice,kopacky a hlavne stadion bez toho se hrat neda a konec. O balon se sic prerazel a tohle vsechno potreboval aby se mohl probehnout. Dokonce nekteri rodice organizovali vypravy pribuznych aby jim delali publikum... Sranda... Dneska kdyz vidim spuchleho veprika hykajiciho na autobus je to zabava rict mu at vyleze na strom nebo udela kotrmelec tak se zmrzaci. Pritom ja od mladi nedelal nic jineho nez behal skakal lezl jako kazde dite. Kdo neumel preskocit plot a utect domovnikovi nebyl v parte. Porad jsem byl dodreny, zlomene jsem mel kde co ale povazuju to za normalni stejne tak na tom byli ostatni. Je to vina rodicu a televize pocitacu ze se dneska dite mrzaci i na kole v prilbe a chranicich - my to nemeli.

0/0
26.8.2008 12:01

Hucul

Dopravni vychova?

A co takhle tem detem od skolky tlouci do hlavicek, ze se museji rozhlednout, ze se museji vyhybat tezkym strojum, ktere nekde pracuji, ze nemohou lezt na mista, kam je zakazany vstup a tak dale? Kdyz se budeme snazit pro ne cely svet obalit mekcenou izolaci, nikdy z nich nebudou lide, ale jen velke deti. Musime uz konecne pochopit, ze dite neni imbecil a ze je potreba mu dat jistou cast zodpovednosti za sebe sama uz od zacatku. NE jen prava, ale PRAVA a POVINNOSTI. To ma kazdy z nas, i deti.

0/0
26.8.2008 11:24

icmek

příčina úrazu dětí - rodiče

nikdo jiný za to nemůže. stále více lidí si myslí, že za ně bude děti vychovávat a poučovat škola, město... proč neřekli té dívence, že než vletí do silnice, má zastavit a rozhlídnout se?

0/0
26.8.2008 10:55

yrral

Re: příčina úrazu dětí - rodiče

Třeba jí to řekli, ale prostě si to bohužel neuvědomila. Je to smutný, ale stane se. Máš děti? Tipl bych si že ne. Taky dětem neustále říkám jak se chovat na ulici, rozhlídnout se atd. a přesto mi holka najednou na kole odbočí vlevo přes silnici a nerozhlídne se, jestli za ní něco nejede.

0/0
26.8.2008 11:51

chroustík

Několik příčin úrazů dětí

Nevím, zda se ve škole děti učí, jak se chovat na silnici, na chodníku, na cyklistické stezce. Silně o tom pochybuji. Další příčinou jsou rodiče, kteří to také děti nenaučí. Velkým neštěstím jsou babičky, které se slovy "však máme přednost !" jsou schopny se vrhnout i s dítětem na přechod pod auto. Další noční můrou jsou naši rovnější spoluobčané řidiči automobilů některých značek, kterým podle jejich mozku patří to či ono město a proto v obytné zóně jezdí 50, ve městě 80. Zřejmě si se skly nechali zatemnit i mozek. No a když připočteme absenci policie, jejíž hrdinné příslušníky jsem jít pěšky v Pardubicích neviděl hodně moc let, tak jsme tam, kde jsme.

0/0
26.8.2008 10:25

fonteyn

Re: Několik příčin úrazů dětí

R^ Zcela souhlasím! Chybí povědomí o bezpečnosti. Lidi nemají zafixované zásady, které by se měly za každých okolností dodržovat - třeba děti na kole bez helmy jezdí velmi často. Hodně rodičů je nezodpovědných, někteří z principu, druzí však z nedostatečné informovanosti. Myslím, že by mělo být více dbáno na informovanost, co je potřeba dělat a co je naopak absolutní "NE" a nesmí se dělat za žádných okolností. Nechápu třeba rodiče, co si teda pořídí autosedačku, protože za to hrozí pokuta, ale dítě už do ní nepřipoutají! To je strašné.

Bezohlednost některých řidičů ani nemá smysl komentovat. Proti tomu bohužel rodiče mnoho nezmohou, až teda na to, že se děti musí naučit nedůvěřovat řidičům a brát každé auto jako možné riziko.

Celkově myslím, že je třeba daleko více disciplíny a více postihů.

0/0
26.8.2008 10:53

icmek

Re: Re: Několik příčin úrazů dětí

k čemu informovanost? to musíš rodiči říct, že někdo umřel a že existuje přilba, aby začal pro bezpečí svýho děcka něco dělat? takovej rodič patří do báně rovnou.

0/0
26.8.2008 10:57

Jojna Brutman

Re: Několik příčin úrazů dětí

Proč máš na prvním místě školu?

Zeptej se svých sourozenců, dětí nebo vnoučat, které chodí nebo nedávno chodily do školy. Nebo se zeptej policajtů. Nebo se podívej na stránky Besipu.

Určitě ne ideálním způsobem, ale do 6. třídy se dopravní výchova i dnes opravdu učí. (A taky mimo jiné může dítě z různých školních akcí přinést domů spoustu všelijakých odrazek a reflexních samolepek.)

Bohužel, netýká se to jenom dopravní osvěty, ale mnozí rodiče čím dál tím víc rezignují na výchovu svých dětí. S tím, že za VÝCHOVU jejich dětí má být zodpovědná škola.

0/0
26.8.2008 11:33

javra

Kde je vina?

[>-]V Písnici se vyskytuji poměrně často. Samozřejmě, že lze vinu házet na rodiče atp., ale sama jsem se v Písnici bojím s tříletým synem jet na hřiště na tříkolce v Obytné zóně, protože i místní řidiči zde často jezdí jako šílenci (v obytné zóně je povoleno jet pouze 20 km/h). Tohle je druhá strana mince!

Navíc nebýt duchapřítomnosti mojí matky, která mne v osmém měsíci těhotenství rychle dotáhla na chodník, tak mne na jaře smetlo auto, které v Písnici na hlavní Libušské předjíždělo - závodilo s druhým vozem. K mému úžasu po pár desítkách metrů obě auta začali rychle brzdit a zabočili do jedné z Písnických ulic. Ještě dnes je mi z toho zle. Tuším, že v celé Písnici je rychlost omezena 'zónou 40'. [>-]

0/0
26.8.2008 10:20

Danny_Kay

Nedivim se...

ceske decka jsou proste uplne vypatlane a nesikovne. Zejmna pri konfrontaci ceskeho ditete s finskym nebo svedskym, pusobi to ceske mentalne zaostalym dojmem.

0/0
26.8.2008 9:46

jacobsen

Re: Nedivim se...

nemůžeš srovnávat Adama Aničku Škrlovou. Vedle ní bys asi taky připomínal absolventa zvláštní školy, přestože ve Skandinávii nijak nevinikla.

0/0
26.8.2008 10:03

angr

Re: Nedivim se...

No dost silné tvé hodnocení. Předpokládám, že v rámci objektivity porovnáváš svoje švédské, finské i české děti, nikoliv svoje švédské a finské s cizími českými. Jinak cizí - to se pomlouvá o 106.

0/0
26.8.2008 10:03

Danny_Kay

Re: Re: Nedivim se...

Co je to za nerealnou uvahu? Aha, takze jako nezavisly pozorovatel nemam pravo chvalit ci kritizovat cokoli, co neni moje? No, zajimava logika...Kazdopadne si zkus zajet do Svedska ci Finska a uvidis ten rozdil. Tamejsi deti jsou samostatnejsi, umi lepe anglicky nez "nase" deti cesky a maji chovani na mnohem vyssi urovni. Nevim, cim to je, ale je to fakt.

0/0
26.8.2008 10:17

Tondach

Re: Nedivim se...

v prvním okamžiku mě napadlo totéž...

0/0
26.8.2008 10:41

mmmm1

Re: Nedivim se...

pokud je vypatlané dítě je to pouze odraz jeho rodičů....;-D

0/0
26.8.2008 11:55

yrral

Re: Nedivim se...

Nebo naopak to znamená, že české děti jsou živější, činorodější a rádi sportují. Když dítě zavřu doma, nepustím ho na kolo, na brusle, do přírody a bude sedět doma, tak bude mít míň úrazů.

0/0
26.8.2008 11:56

nccch

Úrazy k dětem patří

Je třeba děti hlídat a poučovat, ale opravdu blbé náhodě nebo jejich šílenému nápadu nelze zabránit. Děti jsou asi u nás aktivnější než na západě, když tu mají víc úrazů, musejí přecejen něco dělat, aby ten úraz nabrali, nepočítám však smůlu jako, že na stan spadne strom, tomu asi nelze předejít. Co je však u nás oproti městům neskutečně zanedbané jsou cyklostezky. Děti rády jezdí na kolech kamkoli a když musejí přes frekventované křižovatky nebo silnice, tak se nemáme čemu divit. Ve vyspělých zemích mají ve městech cyklistické pruhy na silnici, cyklisti mají chodníky, semafory, v tom máme stále co dohánět!

0/0
26.8.2008 9:37

egi

Jen tak na okraj ...

Odkdy má co dělat šestiletý vodlitek na kole na silnici bez doprovodu?

Nebo se zdivočelé popelářské auto sebralo a o své vůli se vydalo zmastit náhodně vybrané dítě na dětské hřiště?

0/0
26.8.2008 9:34

Yarday

?? Prevrat ??

V textu clanku stoji m.j. " ...Česko i dvě desetiletí po převratu patří ...". Co je mineno prevratem? Listopad 1989? Dekuji

0/0
26.8.2008 9:31

G4Danny

Chranit deti = nalezt tu spravnou miru

Souhlas. Je potreba deti chranit a myslim si, ze v 6ti letech, jako ma ta holcicka z Pisnice, ma dite narok na dohled - prinejmensim dohled starsiho ditete. Ale nastane vek, kdy dite naopak pozaduje, aby se mu za zadkem nestalo, a pak "dej se vule bozi". Muzeme pak donekonecna pripominat, aby na sebe davalo pozor, ale nic moc vic. Viz utopeny 17tilety kluk (pokud ho nekdo nezabil umyslne), ten ma mit dost rozumu, aby nebezpeci nepodcenil. Na poznamce o sezeni u pocitace taky muze neco byt, nevim.

Jsou zeme (USA...), kde ponechani ditete bez dozoru je trestny cin. Nejenom predskolaku, ale az do -nacti let. Detskych urazu a umrti je tak mnohem min, ale taky to znamena, ze zivotni styl ditete brzy kopiruje dospele - sezeni doma, cumeni na bednu, neustale prezvykovani, ...:-/

0/0
26.8.2008 9:16

Jojna Brutman

Re: Chranit deti = nalezt tu spravnou miru

Čistě z bezpečnostního hlediska jsou asi nejlepší oba extrémy.

1) Tak jak to bylo dříve zejména na vesnicích - dítě se otluče dokud padá z malé výšky a postupně získá vynikající pohybovou gramotnost.

2) Tak jak to chodí teď ve vyspělých zemích - dítěti se buď nic nedovolí nebo ani samo nic nechce dělat, takže si nemůže ublížit.

Možná, že je problém v tom, že jsme někde mezi oběma extrémy: děcka občas chtějí něco vyzkoušet, ale často nemají praxi a obratnost získanou v dřívějším věku.

Jako příklad situace (skutečná) ze školy: Učitel vysvětluje a předvádí žákům 7. třídy základy lezení na stěně (3 pevné body atd.). Po zmatených a vyděšených pohledech a několika neúspěšných pokusech následuje dotaz: "Vždyť lezete po stromech, ne?" A odpověď: "Ne, proč?"

0/0
26.8.2008 9:29

satan17

Promin Pepo

ale co si mal zo zemepisu? Ty radsej ani nevytahuj paty z domu, ty by si sa stratil uz na Morave, z teba by mali zachranary radost...;-DRv

0/0
26.8.2008 8:54

AnimalFemal

Až se bude psát, rok 2006 ....

a co děti ? Mají si kde hrát ????

Pamětníci si jistě pamatují text téhle písně .... taky Vám připadal absurdní ??? Když se dnes podívám ve svém okolí, vidím sice dopr. značky "obytná zóna" , ale kdo tam dodržuje max. povolenou rychlost 20km/h ??? Kde jsou hřiště, volné trávníky na fotbálek, prolézačky a jiné? Chápu, že vyučovací předmět informatika je důležitý, ale stejně důležitý by byl i předmět - Život máme jen jeden.

0/0
26.8.2008 8:47

chenile

Re: Až se bude psát, rok 2006 ....

jojo pisu nize... vsechny mista kde jsem si jako kluk hrat.. jsou dnes placene hriste za 600kč na hodinu... deti si opravdu nemaji kde hrat

0/0
26.8.2008 8:50

AnimalFemal

Re: Re: Až se bude psát, rok 2006 ....

Přesně tak, kdysi u téměř každého domu bylo pískoviště, malé hřiště .... když si chce jít moje dcera zahrát se spolužáky fotbal nebo basket, musí přes dvě křižovatky. Bude ji 12, nemůžu ji na hřiště dovést za ručičku ...

0/0
26.8.2008 8:57

192.168.35.1

Re: Re: Re: Až se bude psát, rok 2006 ....

Male hriste u kazdeho domu nesplnovalo normy EU a proto bylo zlikvidovano.

0/0
26.8.2008 11:26

pesimistka7

Děti musíme hlídat,

poučovat je o nebezpečích či připravovat je na ně, doma přemýšlet, kam pokládáme nůž, nebo horkou kávu apod. - snažit se nic nezanedbat. Ale co se týče nešťastných náhod, jejich vlastních momentálních "bl*bých nápadů", nebo bezohlednosti řidičů, či některých lidí, to už většinou není v našich silách ovlivnit a když dítě dospěje do věku, kdy už mu těžko můžeme být stále "za zadkem", můžeme se už jen modlit. Je hrozné, když se dítě zraní, nebo nedejbože zemře, ale bohužel se to dělo, děje a bude dít stále. Nicméně si myslím, že to, že v jiných zemích je méně úrazů dětí, může znamenat třeba že tam děti jen více sedí u počítače...

0/0
26.8.2008 8:45

roedor

České děti mají víc úrazů než jinde

ten titulek psal nějakej hotentot:-P

0/0
26.8.2008 8:45

satan17

Mam skor dojem,

ze to tie vase decka odkukali od rodicov........... cesky turista, nebezpecny turista

0/0
26.8.2008 8:43

Sonny21

Re: Mam skor dojem,

Pamatuj, od řeky moravy na východ je polorusko-maďarsko, chovej se podle toho....

0/0
26.8.2008 8:49

satan17

Re: Re: Mam skor dojem,

Promin Pepo,ale co si mal zo zemepisu? Ty radsej ani nevytahuj paty z domu,

ty by si sa stratil uz na Morave, z teba by mali zachranary radost...;-DRv

0/0
26.8.2008 8:54

jurašek

Všechno je jinak

No zřejmě ty děcka u nás ještě vyvíjejí nějakou tu aktivitu, naproti jiným vyspělým státům kde jsou buď doma, nebo je taťka zaveze na hřiště a mamka je tam pohlídá.To se potom nic nestane, ale děcka zůstanou bulíci.

0/0
26.8.2008 8:30

MiroTR

Re: Všechno je jinak

Přesně R^  I když u nás to k těm bulíkům spěje mílovými kroky.

0/0
26.8.2008 8:53

Tondach

Re: Re: Všechno je jinak

a potom ti bulíci většinou vyhrávají na olympiádách a jiných sportovních akcích, na rozdíl od našich nebulíků !

0/0
26.8.2008 10:40

chenile

cim to asi je? ja vam to reknu

kdyz sem byl dite nebyl absolutne problem vzit si kolo nebo mic a jit si zasportovat nekam do parku ci na hriste... (bydlel sem na zizkove) dneska jsou vsechny tyto hriste rozprodane a udelane z nich tenisove kurty ci hriste za penize... a uz vidim jak si maly kluci jdou zahrat fotbal za 600,- na hodinu..

vidim to i dnes ze deti si hraji proste na ulicich ci parkovistich.. na kolech se prohaneji mezi auty a kridou si maluji u projizdejicich aut...

0/0
26.8.2008 8:30

kalisz

Když se stane dětem nějaký těžký úraz

tak je to vždycky hrozný ale stejně nechci aby to došlo tak daleko jako v Německu, kde maji skauti zakázáno řezat dříví pilkou, aby se nezranili. Zlámaný ruce a odřený kolena prostě k dětem patří. Nešikovný maso musí pryč, říkal můj táta.

0/0
26.8.2008 8:29

antizelenka

úhaz dítěte je vždy hrozný

ale jestli nemáme náhodou tolik úrazů, protože jsou naše děti přece jenom pohyblivější než ve vyspělých zemích, nejsou až tak obézní( doháníme to) a občas si hrají i venku

řešení: nacpeme děti hamburgry a colou a s 90 kg si už nebudou tolik vyskakovat a nejčastější "úraz" bude proleženina.

P.S. ale asi pak nebudeme mít tolik slavných hokejistů a sportovců

0/0
26.8.2008 8:15

MiroTR

Re: úhaz dítěte je vždy hrozný

Pohyblivější možná, ale hlavně nešikovnější, než dřív.

0/0
26.8.2008 8:27

Hellmoon

Sakra co tim chtěl Peťa říct

Petr Suchomel mohl taky udělat malinko závěr.  To že máme alespoň nějaké cyklostesky je fajn ne? A co sakra myslel nehlídaným rybníkem ? Jako aby rybník neutek nebo co? Panáček asi preferuje policejní stát že?  Ještě nemáme hlídané řeky,louky,....... Tak peťo bych bejt tebou nechal psaního a běžel hned něco hlídat!!! Jo a nezapomeň na bezpečnostní pomůcky ! Mohlo by se ti něco stát třeby bys mohl zakopnout a udělat si bebí 8-o a nezapomeň také na dezinfekci co kdyby na tebe sedla moucha.

 Ale nadruhou stranu ono je lepší poslat dítě do ulic města kde jsou semafory podle a většina okolí podle bezp. norem, nehledě na to že kdyby děťátko dostalo hladík tak by mohlo skáknout k mc Donaldovi. Alespoň by dítka nebyly potom vyzáblá

0/0
26.8.2008 7:54

MiroTR

Re: Sakra co tim chtěl Peťa říct

Ono také řada úrazů je způsobena nešikovností. Celý rok je dítě buď v paneláku, nebo tam, kde se nemůže nic stát. Pak v létě jede na tábor a neštěstí je hotové.   Před 40 lety vyrazili vedoucí s 12-13 letými dětmi do lesa, pokáceli pár stromů a postavili si tábor.  Dnes by jich polovina skončila hned prví den v nemocnici - a myslím, že i někteří z vedoucích. :-/

0/0
26.8.2008 8:25

Jojna Brutman

Re: Sakra co tim chtěl Peťa říct

Díky za nechtěné obohacení slovníku.;-)

Pojem cyklostesk se mi líbí, myslím, že ho budu používat.

0/0
26.8.2008 8:57

Mr.Monkey

To je zase skandáááál!

Pokud dojde ke úrazu, či smrti vinou dospělého člověka, nebo z jeho nedbalosti, je to naše ostuda a problém k řešení. Ale to že jsou děti odřené po pádu z kola nebo z letních táborů je v podstatě pozitivní (i když je to pochopitelně bolí). Je to důkaz toho, že si umí ještě alespoň trochu hrát a aktivně se bavit a né vysedávat celý den u počítačů a televizí, takže z tohoto já bych zase takovou bublinu nedělal. Vy jse snad úrazy, jako děti, neměli?

0/0
26.8.2008 7:31

jedovatý zub

Vono taky....

... když maj takový exoty za rodiče jako naposledy ty vylovený v Chorvatsku,tak se není čemu divit.[>-]

0/0
26.8.2008 7:30

Bouše

Dotaz:

Je něco negativního, čeho nemáme více než jinde? :-P

0/0
26.8.2008 7:27

Zazie

Re: Dotaz:

Ono cokoliv, co máme jinak než jinde, je negativní.

0/0
26.8.2008 7:52

CCblue

Re: Re: Dotaz:

Takže bychom měli mít šikmý oči a chodit do mešit? A taky moře si musíme vykopat! :-)

0/0
26.8.2008 8:25

Zazie

Re: Re: Re: Dotaz:

Nepochopil: měla jsem na mysli ty články, kde se nám předestře, že něco je u nás takové, zatímco jinde je to makové, a proto je to u nás špatně. Pro ilustraci - podobně vyzníval jeden článek, nevím už kde, že u nás se oproti cizině sní málo zmrzliny, a podle autora to vypadalo, že bychom se měli zamyslet a začít konzumovat víc zmrzliny, abychom se vyrovnali světu. Vím, že to s tématem až tak nesouvisí, připomněl mi to ten příspěvek, na který reaguju.

0/0
26.8.2008 11:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.