- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
se doma dozví, že v roce 1989 skupina židů a estébáků vykradla a nechala rozpadnout Československo, ale než jdou do školy, tak se jim taky říká "ve škole mlč."
Palach byl blbec, zbytečná sebevražda, stačí se podívat na arabské sebevražedné atentátníky, taky bojují proti systému, ale efektivněji.
S tím nesouhlasím. Narozdíl od atentátníků si Palacha pamatuje pár miliónu lidí. Když natáhneš brka, ani pes po tobě neštěkne. Palach za svůj čin bude žít tak dlouho, dokud si ho lidé budou pamatovat.
Je to špatné s dnešními školními osnovami, nebo jak se tomu v této době říká. Řešení? Dějiny pravěku - 2 hodiny a šlus. Dějiny starověku - 3 hodiny a konec. Dnes se učitelé zbytečně moc věnují pravěku a starověku, které mají minimální význam pro chápání současného dění. Já si pamatuji, jak jsme se podrobně zabývali řecko-perskými válkami a k čemu mi to tak bylo? V čem mi tyto války pomohly pochopit např. dnešní dění v Gruzii či situaci v Číně? Nijak.
Ti k nám vpadli po druhé během 30 let. To samé polští a madarští. Proč je moderní zaměňovat Rusy za sověty, ale říct že němci jsou fašisti by tv nesnesla
Protože od Němců je od WW2 pokoj.
Musíš bejt ale hodně vypatlanej, když na tohle nepřijdeš sám.
Nj, lidé zapomínají....Pokud Vám 16- ti letý puberťák řekne, že o "srpnu 68" se ve škole neučili, neznamená to, že se o něm opravdu neučili. Koho v 8. a 9. třídě zajímá co se dělo před desítkami let? Mě samotnou to nebavilo a nebyla jsem sama. Proto se hned nemusí osuzovat vyučovaní dějepisu na základních i středních školách. Chytrý učitel ví, co děti naučit a které události v naší "velmi bohaté historii" jsou ty důležité. Ale i toho děti nemusí chtít poslouchat a pár dní po písemce, kterou se našprtali toto učivo zapomínají.........
Mně rodiče vykládali, jak se žilo za války, takže jsem věděl více, než jen co se učilo ve škole. Ale docela chápu, že mnozí rodiče, kteří v 70. letech na schůzích ochotně zvedali ruku na podporu zločinného režimu, se jaksi styděli dětem o roce 68 vykládat.
Přece jen vyprávět někomu desetiletému o prahistorii 40. ti let je horší, než mě o Zborově. Pamatuju těch vtipů na naše dědy, když spustili o první republice a skřehotavým hlasem jsme je parodovali, že za první republiky bylo deset deka salámu taková kupa, že ji rodina nemohla za týden sníst.? Proč tvořit dějiny, které nebyli?Přece to nadšení nevydrželo ani do září a ti , co položili stranické legitimace, v předklonu, nebo na kolenou prosili o jejich vrácení a plakali, že byli pomýlení. Já to svým klukům vysvětlila takto a dnes se dobře baví nad tou komedií.
Ty a Paroubek máte evidentně stejný mezery s psaním i a y....ropucho rudá.
každý rok je to stejné: 1) probrat maximálně do detailů srpen 68,
2) přidat co nejvíc komentářů "slavných" osobností,
3) vymyslet, co by bylo dnes, kdyby tehdy ne,
4) postěžovat si, že se o tom ve škole neučí
nechci to nijak zlehčovat, ale je to snad to nejvyždímanější téma v české historii. naštěstí je to taky signál, že je konec srpna a okurková sezona blíží ke svému zdárnému konci
Před 20-ti lety to pro změnu bylo výročí SNP a spousta ožralých "partyzánů".
Poučení z krizového vývoje ve straně a společnosti po XIII. sjezdu KSČ, vydalo Státní pedagogické nakladatelství v roce 1984, 6. vydání, náklad 20 000 výtisků ... pro tiskpřipravil a předmluvu napsal doc. Tomáš Slouka, CSc., obálku navrhl Pavel Hrách, ... 5,50 Kčs.
.
Podle mého téměř povinná četba pro všechny, kdo jsou k volebním urnám, viz. str. 53: "Projevem otevřeného a koordinovaného nástupu reakce bylo zveřejnění kontrarevoluční platformy 2000 slov, která byla přímým návodem k násilným akcím s k destrukci socialistického systému. Tato kontrarevoluční výzva šla zároveň nejdále v rozněcování nenávisti k Sovětskému svazu a vyjadřovala dokonce veřejnou pohrůžku našim spojencům ozbrojeným konfliktem".
.
Teď stačí porovnat s textem 2000 slov - http://www.totalita.cz/texty/2000slovt.php