Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

SuperKlaus a „zločinní“ Gruzínci

Václav Klaus je intelektuálně zvláštní tvor. Miluje originalitu a je často originální. Jenže jako by byl rozdvojen: když Klaus řekne něco úchvatného, SuperKlaus řekne ještě něco úchvatnějšího. Což už bohužel často bývá – jak to říci a neurazit hlavu státu – věc přinejmenším "meritorně arbitrární".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PetroleumLampoIdorablo

Jiní novináři:

Oblíbeným tvrzením řady politiků a publicistů je, že Václav Klaus je proruský agent na Hradě. Zveřejněná prezidentova sdělení to nepotvrzují.

Trvá na tom, že válku mezi dvěma zeměmi odstartoval gruzínský vojenský útok na Jižní Osetii. Zároveň odsoudil masivní nasazení ruské armády.

0/0
29.8.2008 10:14

PetroleumLampoIdorablo

Re: Jiní novináři:

Ruští představitelé dlouho varovali: pokud bude Washington za přispění NATO pokračovat v politice, která má svůj původ v 90. letech a která je v Rusku vnímána jako vytlačování Moskvy z oblastí jejího přirozeného zájmu obzvláště ponižujícím způsobem, mají USA a NATO počítat s ruskou odpovědí. Nyní přišla.

Kreml se rozhodl – zřejmě promyšleně – přesně opakovat postupy Bílého domu. Místo Kosova je tu Jižní Osetie a Abcházie. Vystupování z pozice síly je převzato přes kopírák od americké administrativy

0/0
29.8.2008 10:14

PetroleumLampoIdorablo

Jiní novináři:

Někdejší americký velvyslanec v Moskvě za Reaganovy administrativy Jack F. Matlock odmítá obvinění, že Rusko změnilo hranice v Evropě: „První, kdo tyto hranice změnil, jsme byli my v Srbsku... Navíc expanze NATO nabyla protiruského charakteru v souvislosti s Bushovým plánem rozmístit radar a antirakety v Česku a Polsku.“

0/0
29.8.2008 10:13

PetroleumLampoIdorablo

Otázkou je

proč jsem také od vás nenašel kritiku porušování rezolucí OSN a mediální boj za územní celistvost Srbska? Redakce nedovolila? Oj ty svobodo slova, jak úžasně se o tobě plká!

Je to jen obrácení zrcadla a skutečnost je tatáž. Jenže vy chcete mít zrcadlo otočené tak, aby vrhalo prasátka do očí jiným.

Je dost velkou zhovadilosti ze zpráv dělat komentovanou propagandu. Neméně nechutné je i z osobního názoru dělat manipulaci.

0/0
29.8.2008 10:12

Jirka

Všichni kritikové Klausova názoru

co říkáte na vyjádření nového amerického velvyslence v Rusku?

Co teď s tím? Doufám, že s tím budete umět vypořádat.

http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/valka-na-kavkaze/ambasador-usa-oduvodnena-reakce-rusu-na-utok-gruzincu_76920.html

Výňatek: Ruská vojska reagovala na gruzínský útok na mírové jednotky Ruské federace v Jižní Osetii zcela odůvodněně. Uvedl to nový americký velvyslanec v Rusku John Beyrle v rozhovoru, který dnes zveřejnil list Kommersant. Spojené státy podle velvyslance od samého počátku opakovaly, že rusko-gruzínský konflikt nelze řešit silou.

Až do posledního okamžiku Washington přesvědčoval gruzínskou stranu, aby se do ničeho takového nepouštěla, a nyní přesvědčuje ruskou stranu, aby ctila dohodu o příměří a o odchodu jejích vojsk z gruzínského území, řekl Beyrle.

0/0
23.8.2008 9:46

František Koudelka 4.Kyju

Re: Všichni kritikové Klausova názoru

Ten výňatek jsi dost ykrátil buď ty nebo Kommersant.

0/0
23.8.2008 9:54

prorok.pravejj

Přesné...

R^

0/0
21.8.2008 8:47

weneto

autorova Kritika

nabývá na absurditě v momentě kdy si člověk uvědomí že tedy v očích západu Srbové toto právo nemají zatímco Gruzínci ano - jsem raději když se mýlí Klaus než když tak učiní celá západní společnost, která jednomu národu právo na sebeurčení dopřeje dokonce s bombardováním hlavního města státu od kterého se mají odtrhnout a u druhého je v šoku když to samé dělá Rusko

0/0
21.8.2008 8:46

ruibo

stetina

je jedinej ktery situaci na kavkaze rozumi a trefil jadro problemu......dlouhodoba rusifikace osetie a hojna podpora separatistu pak vyustili ve valku......takova ruska armada, v tomhle poctu a ozbrojeni se jen tak ne prevali do osetie, muselo to byt naplanovane a pripravene a pak.....faktem je ze ruska armada vpadla na uzemi gruzie a ne gruzinska na uzemi ruska.....je to to sami co udelal hitler se sudetama a milosevic s chorvatskem a bih.....takze putin=hitler..........smrt komousum!!!!;-€

0/0
21.8.2008 7:40

papanikula

stetina agent STB - Cibulkovy seznamy

Pan senátor Štětina zabodoval se svým tvrzením, že Rusko vstoupilo do Osetie před Gruzínskou armádou s tím, že cílem bylo dobýt Tbilisi, což se díky hrdinnému oporu nezdařilo. Možné je všechno, ale nějak nerozumím gruzínské vojenské strategii, kdy na předpokládaný útok ruské armády reagovalo bombardováním Cchvinnali. Napadá mne jediné vysvětlení, že tam byli pouze ruští vojáci převlečení za civilisty.

Pan senátor začíná být bohužel směšný...

0/0
19.8.2008 23:39

perpartes

Komárek je vždy vyvážený.

Někdy až k zbláznění.Málokdy s ním nesouhlasím.

0/0
19.8.2008 23:07

2mmmm_2

S článek naprosto nesouhlasím.

0/0
19.8.2008 23:01

Totedyne

proč ty uvozovky u slova zločinní ?

Kdyby skutečně do Jižní Osetie vstupoval velký konvoj ruských vojsk bez nějakého bombardování města Čchinvali , mohli Gruzínci zaútočit na toto vojsko, pak by ani pro mne nebyl problém označit Gruzii za stát, který si brání své území. Jenomže ten vstup ruských vojsk před gruzínským bombardováním města Čchinvali je vycucaný z prstů asi stejně jako kravata gruzínského prezidenta. Když nechal Sakašvili vybombardovat Čchinvali,  tak Gruzínsko se stalo agresivním barbarem a ztratilo jakékoliv morální právo tvrdit, že Jižní Osetie patří k Gruzii. Kdyby tato Gruzie měla vstoupit do NATO, tak se stanu přívržencem našeho vystoupení z NATO a naší neutrality. Pan prezident příčinu konfliktu vidí správně, dubové palice z vlády ne.

0/0
19.8.2008 17:48

2mmmm_2

Re: proč ty uvozovky u slova zločinní ?

R^

0/0
19.8.2008 22:59

freak2

...

Výborně Komárek a teď ještě někde spálit Ruskou vlajku a budeš úplně nejvíc cool.;-D;-D;-D

0/0
19.8.2008 17:34

MysteryTrain

Jen malá glosa

Osměluji se podotknout, že páně prezidentovo ohánění se prvním dnem olympiády je rovněž diskutabilní. Dle mého laického názoru se olympiáda neměla nikdy  v komunistickém, totalitním Pekingu konat. Ti, kteří to dopustili jsou nekonsekventně myslící troubové s vidinou zisku a pan prezident by jejich výplod neměl používati ku argumentaci.

Moje oucta.Rv

0/0
19.8.2008 16:04

júLinek šíšaL

Re: Jen malá glosa

ty máš kliku, že můžeš proyatím svůj názor sdělit ... ale jestli to tak půjde dál, brzy budeš držet hubu a krok ....;-D

0/0
19.8.2008 16:09

MysteryTrain

Re: Re: Jen malá glosa

Svůj názor vždy rád projevím a budu si za ním stát. Hubu a krok jsem nedržel ani za komančů, tudíž netuším proč bych tak měl činiti v současnosti. Julínku Šíšale, nepodsouvejte mi něco, čeho jste schopen Vy. Děkuji.;-D

0/0
19.8.2008 17:21

júLinek šíšaL

Re: Re: Re: Jen malá glosa

omyl ... nebudu to já, kdo tě do srovnání kroku bude nutit ... ostatně též jsem nemusel a nemusím  držet podobné ...ovšem mně se vaše budoucnost již velmi málo dotkne....;-D

0/0
19.8.2008 17:27

MysteryTrain

Re: Re: Re: Re: Jen malá glosa

Pak mi tedy oznamte důvod proč jste mne ve své glose na můj příspěvek napadl? Neznáte mě a já neznám Vás. Vaše reakce není příliš zdvořilá a já se Vás ve své odpovědi rozhodně nepokusil urazit. Jen mi není libé, když jsem osočován z něčeho co nedělám a někým kdo mě nezná.

0/0
19.8.2008 17:49

mik521

Novinářská hanba

Pane Komárku,

tímto článkem jste vstoupil do síně slávy Jaroslava Kojzara. Jestli je toto výsledek Vašich svobodných úvah, pak je Vaše mysl naprosto mimo realitu dneška. Jestli je to pracovní prosazování nediskutovatelné hlavní linky vydavatele, jsou to drsně vysloužené peníze - necháváte tady v žumpě všechny novinářské ctnosti jako je objektivita a respektování faktů. Je mi líto, že jste došel až do těchto končin.

0/0
19.8.2008 16:04

parlare

srovnejte reakci Klausa a vlady

Klaus reagoval velice vecne a diferencovane - komentator tohodle clanku nikoli.

"I kdyby bylo pravda to, co tvrdí Klaus, bylo by možno "vpád" gruzínské armády na vlastní území, které slouží jako předmostí nepřátelské mocnosti, označit jako obrannou válku. " - Pak se treba zeptat, zda taky Sudan vede obrannou valku v Darfuru? Tady by pan Komarek mluvil patrne jinak. Mozna ze Sudan neni Gruzie. Ovsem je taky nad slunce zrejmy, ze ve vyse zminovanem pripade by neslo o tzv. obrannou valku.

Velice zabavne je taky posouzeni role pana Stetiny. Byl sice na miste, ovsem v Gru nebylo mozny sledovat ani ruske TV ani ruskej internet - domena "ru" blokovana. I kdyby to byl clovek nestranej, nedovedel by se nic nez gruzinskou propagandu. I reporteri na miste jsou odkazani na cizi informace.

Taky si nemyslim, ze by se Klaus ocitl v roli Antigruzina. Jeho vyroky nejsou protigruzinske, na rozdil od clenu vlady meril obema stranam. Vlada od pocatku mluvila o ruske agresi, i kdyz jeste nemela fakty.

0/0
19.8.2008 14:11

pepe999 from Salford

S Klausem vesmes souhlasim, ale tohle

dost presne..R^

0/0
19.8.2008 13:32

Jarouch777

Velmi vtipne a trefne.

Jeden z nejlepsich komentaru co jsem o Klasouvi kdy cetl. Dekuji R^

0/0
19.8.2008 13:19

gogol_jl

Skřítek se jmenuje Narcis

http://en.wikipedia.org/wiki/Narcissism

http://en.wikipedia.org/wiki/Narcissistic_personality_disorder

!

0/0
19.8.2008 12:04

Trifid

Slovan Klaus

Hledání odpovědí na některé Klausovy názory možná není až zas tak těžké. Dle různých indicií lze celkem zřetelně vyvodit, že Václav Klaus je tak trochu "slovanofil". Nad některými činy slovanských národů zkrátka přivírá všechny tři oči.

0/0
19.8.2008 11:47

rezjir

Myslím, že všichni zapomínáme na

Kypr a historii jeho rozdělení. A prozatím marnost pokusů o jeho znovusjednocení.

0/0
19.8.2008 9:47

Bouše

Pane Komárku, gratuluji.

S tím Klausem a Superklausem jste to vystihl dokonale. R^ Také si myslím, že na dovolenou do Gruzie Klaus určitě nepojede. :-)

0/0
19.8.2008 9:36

godys

Re: Pane Komárku, gratuluji.

Klaus pojede do Gruzie a Superklaus do Moskvy....:-)

0/0
19.8.2008 9:49

bindy

To si říkáte politický komentátor?

Nechápu, jak v dnešní době novinář s ambicemi v politické žurnalistice může vypustit takovou větu:

...první den olympiády vyvolala válku Gruzie. Je tedy za ni odpovědna. Z čehož logicky vyplývá, že ruský zásah je oprávněný...

Milý pane, toto logicky vyplývá pouze vám. Z celého vašeho článku je více než zřejmá vaše snaha vidět věci černobíle - Jestliže je odpovědna Gruzie, je Rusko v právu a vice versa. Vraťte se prosím do školy, takhle to na světě nechodí.

Osetie je víceméně nezávislé území už více než 15 let, určitě do Gruzie patří méně než Kosovo do Srbska. Situace je to velice složitá, není možné jednoznačně určit, kdo je v právu. Díky tomu je tam řadu let velice horká půda a je nutno jednat s maximální opatrností. Pokud se útok na civilisty pomocí dělostřelectva dá označit jako opatrný přístup, pak máte pravdu a gruzínský prezident za nic nemůže.

0/0
19.8.2008 9:23

Bouše

Re: To si říkáte politický komentátor?

Stejně jako Klaus zapomínáš na to, že gruzínskému "úletu" předcházelo nespočet provokací ze strany jižní Osetie, přičemž není tak složité si odvodit, kdo je v tom podporuje, v čím zájmu je zvyšovat v této oblasti napětí a kdo čeká jako kuře na sopel na vhodnou záminku k agresi. :-P

0/0
19.8.2008 9:41

bindy

Re: Re: To si říkáte politický komentátor?

To je samozřejmě pravda, všichni víme, že Rusové čekali na příležitost, ale je s podivem, že to nevěděl gruzínský prezident. Vědět to měl a kdyby nezaútočil, válka by nebyla. To je myslím přímo definice slova "zodpovědný" :)

0/0
19.8.2008 9:56

jajaja00

Re: Re: Re: To si říkáte politický komentátor?

A není to tak, že regulérní armáda státu Gruzie, se pohybovala na mezinárodně uznaném území státu Gruzie ?

0/0
19.8.2008 11:09

rezjir

Re: Re: Re: Re: To si říkáte politický komentátor?

  A ono Rusko má s Gruzii podepsanou nějakou Smlouvu o hranicích jako my s Německem? Ty hranice jsou čistě administrativními hranicemi, které oba státy zdědily. A tím,že nějaké administrativníúzemí prohlásí samo sebe za stát, neznamená, že musí být uznáno přesně v těch hranicích, v nichž bylo utvořeno. Administrativní hranice se totiž utvářejí podle jiných principů (dostupnost) než mezistátní (schopnost bránit).

0/0
19.8.2008 13:22

jajaja00

Re: Re: Re: Re: Re: To si říkáte politický komentátor?

V poslední době své rudé "IQ" předvádíš na ihned.cz, tak si tam opět táhni.

0/0
19.8.2008 13:26

činčo

Re: To si říkáte politický komentátor?

Modré přilby v Osetii byla pravidelná ruská armáda. Je to jeden z dalších ruských triku,! jak získávat uzemí sousedu!:-©

0/0
19.8.2008 11:16

júLinek šíšaL

Re: Re: To si říkáte politický komentátor?

ty jsi osel? nebo trouba? no vidíš, a taky je to světu jedno ...;-D

0/0
19.8.2008 16:14

činčo

Re: Re: Re: To si říkáte politický komentátor?

Jaký měly tedy mandát, od OSN?8-o Sakryš, světu je to jedno:-(Ted ti to vyšlo.Bohužel!

0/0
19.8.2008 20:42

Monstrum Anonymič Anonymov

Klaus má vždycky pravdu

Měl ji v otázce Kaplického "chobotnice", takže časem až se všichni pohorší dají Klausovi za pravdu.

0/0
19.8.2008 9:08

135

Hezký článek

Pane Komárku, hezký článek. Shrnutá fakta, některá postavená proti sobě a čtenáři udělej si závěr sám. To mi vyhovuje. Děkuji.

0/0
19.8.2008 8:50

godys

když mu to jeho fans žerou tak je to jedno....

jeho fans mu totiž sežerou úplně všechno....!;-D

0/0
19.8.2008 6:54

sfera

A ten skřítek se jmenuje Alzheimer.

0/0
19.8.2008 6:44

Fonon

Komárku, je Štětina papoušek?

http://georgiamfa.blogspot.com/2008/08/russian-aggression-fact-sheet.html, pravda bolí, což? přeložit článek umí každý blbec

0/0
19.8.2008 6:23

Lubos1390

Komárku, Komárku ...

Ty jsi Topolánkův slouha ;-)

0/0
19.8.2008 5:47

1_130_202_135

Re: Komárku, Komárku ...

Luboši, Luboši, ty jsi blbec..;-D

0/0
19.8.2008 6:54

rezjir

Pokud v Gruzii byla ohroženy ruské mírové sbory

s ´mezinárodním mandátem, který navíc vyzýval všechny strany používat politické prostředky k řešení sporů, tak pak Rusové měli právo je bránit do posledního Guzince, ne?

0/0
19.8.2008 4:38

Hrdý Budžes

Re: Pokud v Gruzii byla ohroženy ruské mírové sbory

No vzpominam na to jak bezne vypada situace skutecnych "mirovych" sboru ve svete a obvykle je to tak, ze se takove mirove sbory boji pozadat mistni ozbrojence aby plnili rozhodnuti OSN a slozili zbrane. Naopak kdyz chteji ozbrojenci pokracovat v boji, taktne mirovym sborum oznami ze maji vypadnout a ti rychle odchazi.

0/0
19.8.2008 4:48

tuccy

Re: Re: Pokud v Gruzii byla ohroženy ruské mírové sbory

To je ten lepší případ. Ten horší je (jako v Gruzii) když "mírové sbory" ty ozbrojence zásobují a kryjí.

0/0
19.8.2008 6:31

Fidel Castro v plne sile

Re: Re: Pokud v Gruzii byla ohroženy ruské mírové sbory

jako v Srebrenici, že?:-) Budžes ty jsi fakt hlavička:-)

0/0
19.8.2008 6:34

tuccy

Re: Pokud v Gruzii byla ohroženy ruské mírové sbory

Pokud mírové sbory nebyly schopny zabránit opakovanému ostřelování Gruzie z území pod svou správou, nemá Gruzie právo na obranu?

0/0
19.8.2008 6:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.