Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Exministr Bojar: V dopise o Diag Human jsme byli zbytečně otevření

Před šestnácti lety podepsal dopis, který stál na začátku aféry Diag Human, za níž ČR asi zaplatí 8,8 miliard korun. Bývalý ministr zdravotnictví Martin Bojar ale za hlavní chybu považuje pozdější rozhodnutí, že spor s Diag Human bude řešit arbitráž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

homerfigure

RÁTH NA HRAD!

0/0
17.8.2008 11:45

jajaja00

Stručně:

2000 Bohumil Fišer - V roce 2000 samo ministerstvo zdravotnictví vyčíslilo náhradu škody pro Diag Human na více než tři miliardy a šest set osmdesát milionů korun. Ministerské analýzy přiznávaly i to, že spor s firmou Diag Human nelze vyhrát. Tehdejší vláda Miloše Zemana ale miliony Diag Human platit nechtěla. Fišer se proto rozhodl pro strategii odložit řešení sporu až po volbách v roce 2002, kdy on sám už ministrem nebyl.

0/0
15.8.2008 18:35

jajaja00

Re: Stručně:

2002 Marie Součková - Za jejího působení arbitři v prosinci 2002 rozhodli, že stát musí Diag Human zaplatit 327 milionů korun. V té době také rozhodčí senát vyzval obě strany sporu k jednání o smíru. Šťáva požadoval jako vyrovnání už čtyři miliardy korun. Součková poté najala bez výběrového řízení právníka Zdeňka Nováčka, který měl kauzu zvrátit ve prospěch státu a inkasoval za to 10 milionů korun. Nyní kvůli tomu stojí exministryně před soudem.

0/0
15.8.2008 18:36

jajaja00

Re: Re: Stručně:

2004 Jozef Kubinyi - Po příchodu na ministerstvo nechal ministr Jozef Kubinyi v roce 2004 udělat právní hodnocení kauzy. Nová právní analýza vyloučila, že by stát ještě mohl zvrátit vývoj sporu, a doporučila hledat dohodu. Kubinyi pak předal věc Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových. Ve funkci ale vydržel jen čtyři měsíce a byl odvolán. Stačil ještě bez odstupného vypovědět smlouvu právníkovi Nováčkovi, kterého najala Marie Součková.

A CELÉ TO JISTIL "JUDr." KALVODA, DLE TEHDEJŠÍHO MLUVČÍHO, NEJLÍNĚJŠÍ ČLOVĚK VE VLÁDĚ. PŘEKONALA JEJ AŽ BUZKOVÁ.....

a teď se místní rudí idioti třeba pokakejte.....

0/0
15.8.2008 18:37

sojkal

V roce 89

se hlásalo, že na posty přijdou odborníci. Přišli, ale to co předvádějí to skutečně stojí za to. Soudí Součkovou za vedlejší škodu / brkačku oproti té hlavní / a Bojar ještě v teplákách neběhá.

0/0
15.8.2008 13:57

slatin

Jasně, a stálo to 8 miliard.

kdo to zaplatí????????????????????????????

0/0
15.8.2008 13:52

tenisovejloket

Re: Jasně, a stálo to 8 miliard.

bohužel daňový poplatníci:-/

0/0
15.8.2008 18:34

Jose Chroustal

JE TO HNUS. REVOLUCI !!!!!!

0/0
15.8.2008 11:07

Jose Chroustal

JSEM PRO DÁT ŠŤAVOVI 9 MILIARD

vteřin natvrdo !!!

0/0
15.8.2008 11:06

zlutykreslo

!!!

Dopis Bojara byl snad neobratný, ale morálně naprosto v pořádku. Následně už pak vše možno přičíst skvělému tahu pana Stráského, smlouvu včetně rozhodčí doložky. Ale místní fanatici z ODS budou neustále mlžit a odmítají nést svůj díl odpovědnosti. Bohužel vypráskat tuto stranu největších zemských škůdců posledních dvou dekád nelze. S jejich absurdními kroky se budeme potýkat ještě velmi dlouho, a vzpamatovávat ještě déle. Volte Cibulku !

0/0
15.8.2008 11:04

Elitnifildak

Pan Cibulka..to by byl další diletant

v politice...

To si snad děláte srandu, ne??

0/0
15.8.2008 11:36

singlemalt

Re: Pan Cibulka..to by byl další diletant

Cibulka nešpásuje...;-)

0/0
15.8.2008 12:07

jirka m

Zaplatit by měl ten,

kdo posvětil Šťávovi jeho snahu vytáhnout pár miliard z peněz daňových poplatníků za možná paradoxně pravidvý názor na jeho firmu ... Takže Stráský? A nebyl tam s ním tenkrát ve vládě Kalvoda, tenkrát ještě právník - neprávník bez titulu, který teď zastupuje Diag Human?

0/0
15.8.2008 10:58

singlemalt

Pravdoláskové - v politice jako sloni v porcelánu.

Jen na komunistu byli v rukavičkách.

0/0
15.8.2008 10:47

honza vlk

... přilétla včela, uprostřed mého čela, našla si cíl

Paul Kersey

0/0
15.8.2008 10:26

Filosofelita

Co dodat??Měli jsem prof Dr Klennera,

ministr na svém místě.Ovšem když se takhle mění lidé na vedoucích postech, nepřímý důsedek jsou pak miliardové ztráty..

0/0
15.8.2008 10:24

zlutykreslo

!!!

Co dodat? Snad jen, že ODS si to tehdy představovala jak Hurvínek válku, a představuje dodnes. Anebo jsem to nepochopil a byl to od tehdejších představitelů úmysl, a pěkně se nabalíkovali, stejně jako další zázraky a mysteria české ekonomiky a la Klaus. :-/

0/0
15.8.2008 10:18

Sharkee

Re: !!!

a proč ODS soudruhu?

ODS v té vládě nebyla

0/0
15.8.2008 10:19

zlutykreslo

Re: Re: !!!

Nech toho, prosím Tě. Dobře víš, jak to bylo, že Stráský z ODS s Diagem smlouvu a navíc s rozhodčí doložkou... To jsi skutečně tak zaslepený?

0/0
15.8.2008 10:22

Sharkee

Re: Re: Re: !!!

1) soudruhu, nejsem u vas na stranicke schuzi KSCSSD, abych si takyli

2) kdo zavinil tuto kauzu? ODS? Stráský? Nebo vláda pravdy@lásky s ministrem Bojarem? Pletete si příčinu a následek....jak bolševické:-/

3) zjistěte si, kdy byla ODS založena;-D;-D;-D

0/0
15.8.2008 10:29

zlutykreslo

Re: Re: Re: Re: !!!

Jsi trouba a tím konstatováním končím diskuzi, protože mi nestojí za to se s Tebou bavit. Měj se.

0/0
15.8.2008 10:33

MiroTR

Re: Re: Re: Re: Re: !!!

Neznáte odpověď, a proto je Sharkee trouba ? ;-D;-D  Zajímavé myšlenkové pochody. ;-D;-D

0/0
15.8.2008 10:37

zlutykreslo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: !!!

Jistě, že znám. Smlouvu podepsat soudruh Stráský s ODS, včetně rozhodčí doložky. Tady je příčina. Tečka.

0/0
15.8.2008 10:40

Sharkee

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !!!

s ODS ;-D;-D;-D

soudruhu, tady nejde o smlouvu, ale o ten dopis....ale to evidentne nejste schopen pochopit....nikdo neni trestan za podpis smlouvy, ale za poruseni smlouvy

0/0
15.8.2008 10:45

zlutykreslo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !!!

No, vidím, že tomu rozumíš jako koza petrželi ;-D;-D;-D Promiň, nemá to smysl s Tebou diskutovat. Je to pod mou úroveň. Mysli si, co chceš, ale snaž se mě neoblažovat Tvými nesmysly. Díky. Přeji hezký den.

0/0
15.8.2008 10:47

Sharkee

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !!!

1) nepíše se "s ODS", ale když už tak "z ODS"

2) pokud nechápete princip říčiny a následku a důsledků právních kroků, nemá opravdu s Váma smysl ztrácet čas. Ale třeba jednou...až procitnete z černobílého pohledu na svět...kdo ví

0/0
15.8.2008 10:49

jajaja00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !!!

Vždyť čteš, že ten rudoch ani neumí pořádně česky. IQ typického voliče bolševiků, kterých se zde zastává....

0/0
15.8.2008 18:33

Sharkee

Re: Re: Re: Re: Re: !!!

co také čekat od soudruha který nemá argumenty ke svým lžím

0/0
15.8.2008 10:38

zlutykreslo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: !!!

Na argumenty typu "soudruh" apod. nejsem povinen reagovat, neb nechápu, jak si to můžeš dovolit takovým způsobem člověka osočovat. Proto s Tebou nechci diskutovat, protože mi jako člověk nestojíš ani za to, abych psal další a další písmenka. A omlouvám se, že nemám nekritický pohled na Tvou ODS a celou transformaci. Ovšem pokud se domníváš, že vše bylo a je OK, možná bys mohl tyto arbitráže spolu se svými soudruhy z ODS uhradit ;-)

0/0
15.8.2008 10:43

zlutykreslo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !!!

A já použil slovo "soudruh" ve spojení s ODS naprosto úmyslně. Kabátníci z ODS. Nejprve pravověrný komunista, nyní krvelačný pravičák, každopádně vždy u koryta a zloděj.

0/0
15.8.2008 10:45

Sharkee

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !!!

jsem zvykli popisovat veci pravym jmenem a proto i na vas padlo slovo soudruh - vysvetleni mate vyse. Navic i v tomto prispevku potvrzujete svuj bolsevicky postoj a podsouvate mi neco, co jsem nerekl. jste proste typisky soudruh s bolsevicky m postojem ktery umi jen lhat podsouvat druhym neco co nikdy nerekli. je mi vas lito

0/0
15.8.2008 10:47

zlutykreslo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !!!

Wooow, tak teď sis docela naběhl, příteli. Oplácím, že bys měl být zvyklý, nikoliv "zvyklí". Bohužel musím znovu zopakovat, že jsi člověk naprosto bez skrupulí a trošky studu, a já bych se hanbou propadl, mít takový morální profil jako Ty. Ovšem věřím, že v ODS je to nutnost, být gaunerem. ODS, strana leninského typu s kultem osobnosti v podobě emeritního předsedy a soudruha profesora Klause, největšího národního zloděje za poslední století. Fandi si komu chceš, ODS nebo komukoliv, pro mě jsi morální troska. A že nerozumíš tomu, jak to bylo v kauze Diag Human, že dopis o renomé Šťávy byl pravdivý, i když poněkud neobratný, a až Stráský z ODS pobodal, co mohl, to je mi už jedno, nedivím se tomu, protože všichni z ODS máte velký problém přijmout díl odpovědnosti. Ale i ti gauneři z ČSSD a KSČM a ostatních spolků. Volte Cibulku!;-)

0/0
15.8.2008 10:59

Sharkee

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !!!

jsem zcela uzasny genuis rozlustit neci moralni profil pres webovou diskuzi;-D;-D

jste smesny

nejsem a nikdy jsem nebyl clenem zadne strany, ani ODS, jak se mi pekne po bolsevicku snazite stale vnutit

0/0
15.8.2008 12:21

Seniorintelektualka

Každá ukliozečka snad pochopí..

že po rozpadu v r¨žimu   ve vláde musí zůstatn lidé, kteří o politice něco vědí,.Hysterická reakce dacu 10:5 vedla k tomu, že Čalfa a jiní položili stranicjké průkazy, aby to tady vůbec někdo byl schopen vést..

0/0
15.8.2008 11:02

StumedlazOltecu

Vláda byla opravdu upletena, aby pomateným davům

vyhovovala. Jak vypadá politika když tupý dav  mává politikem a u lice velí, to už víme od doby SDmrkovského a dubčeka.

 Ovšem na druhé straně pan dr Bojar když neměl na to schopnosti tuto funkci nemusel brát!!!!

0/0
15.8.2008 11:04

jajaja00

Re: Re: Re: !!!

2000 Bohumil Fišer - V roce 2000 samo ministerstvo zdravotnictví vyčíslilo náhradu škody pro Diag Human na více než tři miliardy a šest set osmdesát milionů korun. Ministerské analýzy přiznávaly i to, že spor s firmou Diag Human nelze vyhrát. Tehdejší vláda Miloše Zemana ale miliony Diag Human platit nechtěla. Fišer se proto rozhodl pro strategii odložit řešení sporu až po volbách v roce 2002, kdy on sám už ministrem nebyl.

0/0
15.8.2008 18:28

jajaja00

Re: Re: Re: Re: !!!

2002 Marie Součková - Za jejího působení arbitři v prosinci 2002 rozhodli, že stát musí Diag Human zaplatit 327 milionů korun. V té době také rozhodčí senát vyzval obě strany sporu k jednání o smíru. Šťáva požadoval jako vyrovnání už čtyři miliardy korun. Součková poté najala bez výběrového řízení právníka Zdeňka Nováčka, který měl kauzu zvrátit ve prospěch státu a inkasoval za to 10 milionů korun. Nyní kvůli tomu stojí exministryně před soudem.

0/0
15.8.2008 18:29

jajaja00

Re: Re: Re: Re: !!!

2004 Jozef Kubinyi - Po příchodu na ministerstvo nechal ministr Jozef Kubinyi v roce 2004 udělat právní hodnocení kauzy. Nová právní analýza vyloučila, že by stát ještě mohl zvrátit vývoj sporu, a doporučila hledat dohodu. Kubinyi pak předal věc Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových. Ve funkci ale vydržel jen čtyři měsíce a byl odvolán. Stačil ještě bez odstupného vypovědět smlouvu právníkovi Nováčkovi, kterého najala Marie Součková.

A CELÉ TO JISTIL "JUDr." KALVODA, DLE TEHDEJŠÍHO MLUVČÍHO, NEJLÍNĚJŠÍ ČLOVĚK VE VLÁDĚ. PŘEKONALA JEJ AŽ BUZKOVÁ.....

0/0
15.8.2008 18:31

jedovatý zub

Na to.

Co má za sebou průserů je Martin na fotce docela vysmátej!!!![>-]

0/0
15.8.2008 10:03

chimenez

Ods nebo ČSSD to je přeci jedno

tady jde spíš o to, že prohráváme jednu arbitráž za druhou. Nomura chce vytunelovat banku a ejhle musíme jí platit, Železný natáhne Laudra a ehjle musíme to zaplatit, nějaká firma si najme podvodníka a musíme mu zaplatit 8 miliard?! To je docela dobrý kšeft. Bulvár denně uráží spousty lidí a odškodnění se pohybuje v řádu omluvy:-/

0/0
15.8.2008 9:56

fren440

Re: Ods nebo ČSSD to je přeci jedno

Prosím Vás nemotejte hrušky s jablky. Stát je fantastický dlužník. Nekonečná bonita a nekonečná životnost a včele se střídají jedinci bez odpovědnosti. Jenom je třeba mu ten dluh vyrobit.

0/0
15.8.2008 11:30

gentlastwo

Pan ministr si emá co myslet,ten musí vědět..

Souhlasím, že by ty miliardy  měla zaplatit ODS a její voliči..

0/0
15.8.2008 9:55

Sharkee

Re: Pan ministr si emá co myslet,ten musí vědět..

a proč ODS soudruhu?

ODS v té vládě nebyla

0/0
15.8.2008 10:19

První z posledních

ať to ODS a její voliči zaplatí ze svého

jako LTO, vytunelované banky, CME a pod. Proč by to měl platit slušný občan co nekrade ? Rodina čestného stewarda může jít příkladem, holt letos těch 100 000 000 Kč co jim pošle loutka z ČEZu dají na umoření dluhu té zlodějské Diag Human :-©(Y):-©[>-]Rv

0/0
15.8.2008 9:47

Sharkee

Re: ať to ODS a její voliči zaplatí ze svého

a proč ODS soudruhu?

ODS v té vládě nebyla

0/0
15.8.2008 9:49

TurboFrank

Je otázkou, kolik takových Šťávů ještě bude?

Kolik je takových smluv, za které budeme platit? To zcela jistě není náhoda či nepozornost. Jenže, kdo to vyšetří, když Langer rozprášil elitní detektivy? To také není zcela určitě taky náhoda. Je zajímavé, že stát si na obyčejného poplatníka umí došlápnout, ale miliardové podvody jsou v pohodě. Je to jeden gauner vedle druhého. A takovéto verbeži máme odvádět daně?

0/0
15.8.2008 9:46

marmota

Bratr Kalousek se ještě "vycajchnuje"

Snad ještě mám trochu pamět, kdy v 90. letech se na "čechošvýcara Šťávu" schylovaly žaloby v evropských zemích, kde jeho způsob získávání a kšeftování s krevními deriváty byl protizákonný. Proto asi ta předmětná větička ve "fermanu" ministra Bojara a arbitráž (pokud jsem pochopil, arbitrážní komise je z Česka, (palmáre bývá do 14 procent částky refundace), pokud ano, je to zajímavé - požádejme ale třeba Švýcarsko o opravnou arbitráž).

Pak padly žaloby a Šťáva utekl ze "Švýcar" na Bechyni (ČR snad nepatří k zemím, kde je typ kšeftu páně Šťávy trestný, ani není snad vázán na vydání). Jakési zdroje uvádějí, že pan Šťáva nemuže "vytáhnout paty" do řady evropských zemí, aniž by ho uvrhli do "ťurmy". Bratr Kalousek, jeho soused a přítel, zajisté zapracuje.

Pokud se mýlím, opravte mne.   

0/0
15.8.2008 9:43

peps1

*

Nechci si ani představit, co by se stalo kdyby tenhle Šťáva začal vozit do ČR krev z kdovíjaký prdele nakaženou třeba HIV.

0/0
15.8.2008 9:31

joops

Štava

8mld. ? Vysr.t se na nej chcuraka...tohle kdyby zkusil v Rusku tak dostane houno a jeste ho zavrou na 30 let. H.jzl jeden...;-€;-€

0/0
15.8.2008 9:30

joyFX

největší chybou nebyla arbitráž -

tj. uvedení rozhodčí doložky do smlouvy, ale samotné SEPSÁNÍ smlouvy

0/0
15.8.2008 9:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.