Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blikli jste dálkovými kvůli silniční kontrole? Policie se vám pomstí

Blikli jste někdy na protijedoucího motoristu dálkovými světly, aby si dal pozor na policejní hlídku, kterou jste právě minuli? Policie toto chování začíná tvrdě pokutovat. Když bude muž v uniformě "hodný", bude to stát pár set korun. Ale třeba taky dva tisíce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

logar

hm,hm

něco leze langrovi do řiti? Že by to byl červíček?

0/0
23.8.2008 10:52

Yamaha racing team

Řešení bezpečnosti?

Náklady na hlídku se zdvojnásobí, aby se hlídalo nesmyslně blikání světli. To určitě sníží úmrtnost... Stejně jako silnice oseté stromy.

0/0
22.8.2008 15:37

Lovila veverky v korunách stromů

Re: Řešení bezpečnosti?

Přece musí hlídat nebezpečné "blikače";-DJedna hlídka měří,druhá vybírá a třetí vybírá za blikání. Neblázněte poslat třetí hlídku kontrolovat třeba alkohol a papíry o 20 km dál by se nesmyslně prodražilo!

0/0
22.8.2008 16:20

-=koloděj=-

Blikání

No já přece neblikám kvůli tomu aby se protijedoucí vyhnul postihu, ale proto, že tam, kde je hlídka a zastavuje auta, dochází k omezení plynulosti dopravy, a tím pádem vzniká nebezpečná situace - takže já protijedoucího upozorňuju na možné nebezpečí, používám tedy bliknutí plně v souladu se zákonem.

(Mmch. i upozornění na hlídku je IMHO v souladu se zákonem, protože dálková světla lze užít jako varování před nebezpečím, ale pokud se nepletu tam nikde není řečeno, před jakým nebezpečím. Tj. klidně ho můžu varovat před nebezpečím hrozícím jeho peněžence a je to plně v souladu se zákonem :-D)

Jinak bliknout stejně stihnu jenom na auta nejedoucí extrémně rychle (tj. ne piráty, ale řidiče preferující plynulost provozu před slepým dodržováním rychlosti, když jede do max. 70 - když pojede po městě kilo, tak ho nemam ani šanci stihnout probliknout  a ani se o to moc snažit nebudu a dostane plně co si zaslouží).

0/0
22.8.2008 15:28

Jan Lodl - Mobil.cz

Přínost musí být

Je dobré vědět, že Policie ČR se zaměřuje na ty nejzávažnější přestupky. Pro bezpečnost na silniocích je potřeba něco udělat. Třeba blikání světly je skutečně přestupek, který je potřeba tvrdě postihovat! Víte kolik lidí kvůli tomu ročně umře?!

A co třeba takové parkování, třeba když o 5 cm přesáhnete autem žlutou čáru. Strašně nebezpečná záležitost. Stejné to máte s měřením rychlosti, těsně před cedulí s koncem obce, 100 metrů od posledního domu, zkrátka 50 (nebo ještě lépe 40) se prostě musí dodržovat.

Ještě, že nás chrání, občas třeba i pomůžou

0/0
22.8.2008 13:13

árkaš

Re: Přínost musí být

Pomůžou tak leda sami sobě, k úplatkům.

0/0
22.8.2008 13:16

logar

hm,hm

blikáním zpomaluji piráty. Jde policii o zpomalení aut, nebo o výběr pokut? Jsem z toho teď zmaten!

0/0
22.8.2008 12:00

flames828

Re: hm,hm

Nechci se acabů zastávat, ale jde o prevenci. Když na piráta blikneš, zpomalí, nedostane flastr a jede spoko dál. Když dostane flastr, aspoň malá část z nich přehodnotí trojčlenku obsahující taktéž jejich peněženku a styl jízdy ve prospěch zachování humánního prostředí. O co jde tedy vlastně těm, kteří blikají na protijedoucí auta???

0/0
22.8.2008 12:15

logar

Re: Re: hm,hm

a co když nezpomalí a zraní do silnice vskakujícího policistu? Viděl jsem dvakrát z bezprostřední blízkosti policistu na kapotě zastavovaného auta, naposledy mezi Lahovicemi a Chuchlí. Nabídl jsem se jako svědek zastavovanému řidiči.

0/0
22.8.2008 15:34

roman15

MLHOVKAMI

A co když zablikám mlhovkami ? To mě taky budou šikanovat, že jsem potenciálně oslnil protijednoucí vozidlo ?

A co když všechno zapřu ?

0/0
22.8.2008 11:09

Pšenda

Re: MLHOVKAMI

No přední světla do mlhy smíš použít jen v případě snížené viditelnosti... mlha, sněžení, déšť. Jenže to zas policie jaksi venku neni vidět.

Velmi dobře je to rozebráno zde:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008081704

0/0
22.8.2008 12:32

pam

orgáni 3

A to nezmění ani žádné heslo pomáhat a chránit

ani nové auta, které se zaplatí z našich daní. To pomůže pouze celková

změna chování... která je nemožná.

0/0
22.8.2008 9:24

Ortopedo72

Re: orgáni 3

Ano, je to o celkovem pristupu. Ale stejne jako je treba reformovat Policii (na cemz se pracuje), stejne tak je treba zmenit mysleni lidi. Policista je verejny cinitel a je treba jej respektovat. Tedy nikoliv, jak je ve zvyku kritizovat vse, co policiste delaji. Prejeme si bezpecnejsi silnice, podporme proto hlidkujici policisty. Jaky je vlastne smysl blikani??? Vyjma postavajicich hlidek "tesne za ceduli" to moc nechapu...

0/0
22.8.2008 13:40

pam

orgáni 2

Nejhorší je, že běžný člověk nemá žádnou obranu, každému jste úplně fuk. Policajti jenom buzerují, protože

ví, že od normálního člověka nedostanou do zobáku. Ochrana zdraví a

majetku spoluobčanů jsou jim naprosto cizí. Inteligenční průměr českého

policajta je na spodní hranici průměru a příslušníci městské policie

hluboko pod ní. bohužel.

0/0
22.8.2008 9:24

pam

policajti jsou orgáni

... a nebo ještě lépe - buzeranti. Náplní jejich práce je pouze

buzerace všech okolo. Každý týden několikrát vidím služební vozidla

policie řítit se po obcic neuvěřitelnou rychlostí, i když provoz bývá

dost nepřehledný. Chodci na přechodech je nedonutí ani zpomalit na

rychlost uvěřitelnou. ;-O 

0/0
22.8.2008 9:23

mecheche

pomáhat a chránit

... vidíme, jak to probíhá v praxi - JEDINYM cilem vsech dopravaku je nasbirat co nejvce pokut, protoze za to jsou premiove hodnoceni - tzn. zadna prevence, ale cista represe - kdyz na me nekdo blikne, ze opodal stoji policajti nebo kdyz je primo vidim (tzn. stoji viditelne), tak zpomalim na predpisovych 50 a to by mel byt ucel vyskytu fizlu na silnici a ne byt schovany za bukem (casto v mistech, kde je nesmyslne snizeni rychlosti a nikdo ho tedy nedodrzuje) a vybirat a vybirat - skutecne nechapu, komu tim pomahaji a koho chrani - vlastne vim - sebe ...

0/0
22.8.2008 8:22

Ortopedo72

Re: pomáhat a chránit

Predpokladam, ze toto je mysleno jako vtip, jinak si nedovedu vysvetlit hloupost autora prispevku. Predpisobe nemas jezdit kolem policejni hlidky, ale porad. Ucelem proto je, aby policejni hlidka nebyla videt. Myslis snad, ze policista na silnici ma nahradit znacku 50? Nikoliv, policista dohlizi, aby se tato rychlost dodrzovala. Jezdi predpisove a nikdo Te zastavovat nebude.

0/0
22.8.2008 13:34

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Tak nebudem

blikat dálkovejma, ale všema blinkrama.

0/0
21.8.2008 12:55

slon75

Příspěvek k právní džungli

Všechny tyhle nesmysly jsou příspěvkem k právní džungli a přehlcení soudů, soudních znalců atd. Jelikož každý zákon má mezeru, lidé ji využívají, aby mohli dělat to, co považují za přirozené a normální (např. blikat a pak tvrdit, že chtěli předjíždět).

Reakce přihlouplé státní moci by mohla být zákonné ustanovení, jakým způsobem se má předjíždět a co je a co není předjíždění.

Už vidím ty kvanta soudních sporů a znaleckých posudků, jestli byly dodrženy zákonné podmínky předjíždění nebo ne...

0/0
21.8.2008 9:51

BBarret

Tady je návod jak se zachovat

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008081704

0/0
21.8.2008 6:11

Rady4

blik

Je to jednoduche a staci spravne reagovat. Kdyz mne ti volove zastavi za blikani, tak jim klidne reknu ze jsem blikl na protijedouciho ridice, protoze jel jak prase a tim nebezpecne.

0/0
21.8.2008 6:03

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: blik

Nebo budu tvrdit, že ten protijedoucí svítil dálkáčema a oslňoval mě.

0/0
21.8.2008 12:54

vstan

Nechapu

jak mi dokazou, ze jsem blikal? To si mne natoci na video? A i kdyby, jak mi dokazou, ze jsem nezdravil znameho?

0/0
21.8.2008 3:43

BBarret

Re: Nechapu

Nemáš nikoho co zdravit,na zdravení se blikání nesmí používat. :-P

0/0
21.8.2008 6:11

boudicca

Sikana

je v tomhle pripade to spravne slovo! Ze pry blikanim chranme piraty silnic? to je ale pekna kravina, ten pirat silnic totiz po bliknuti ZPOMALI - a o to snad jde, ne? volove...

0/0
20.8.2008 23:34

slon75

Re: Sikana

Jenže nezaplatí pokutu - a o to jde policii :-/

0/0
21.8.2008 9:56

Ortopedo72

Re: Sikana

Prosim pouzivej hlavu nez neco napises. O co Ti jde? Aby pirat silnic projel povolenou rychlosti kolem policejni hlidky a za zatackou dal ohrozoval desitky lidi? Nebo aby jezdil povolenou rychlosti porad a bezpecnost na silnicich se tak zvysila? Pokud chceme moznost b), neblikejme. Dle Tveho zpusobu uvazovani je mi jasne, proc je to na silnici same hovado.

0/0
22.8.2008 13:45

Achetman

Pilicisti jsou ostudy

Proste mne to rozciluje. Misto aby sli po zlodějích a opravdových pirátech tak se postaví někde kde je to dosti nepřehledné a tam měří. Styděl bych se být policista. Nejsou tu uznáváni jako vymahači zákona nikým. Každej je má za šašky a teď to jen potvrdili. I Když na sebe auta blikají tak maji plno. Holt se jim nechce casteji menit misto pusobeni a tak buzerujou. ted abych se bal bliknout na nekoho kdo nesvítí

;-O

0/0
20.8.2008 21:04

duschman

Re: Pilicisti jsou ostudy

R^Hlavně druhá věta je naprosto výstižnáR^

0/0
21.8.2008 2:09

slon75

Re: Pilicisti jsou ostudy

To není ani tak problém řadových policistů, ale spíš celého fungování policie, kdy zejména ta Městská v Praze funguje v podstatě jako výběrčí dodatečných poplatků pro město (asi 83% přestupků, které řeší, je špatné parkování). Není divu, když jí zřídil a platí Magistrát.

A to prošlo nedávno médii, že chce MP Praha koupit 2 Hummery! :-P

0/0
21.8.2008 9:54

joscer

Re: Re: Pilicisti jsou ostudy

Takže podle tebe, když 83% přestupků je špatné parkování a vybírají se za to pokuty, tak je to špatně.

0/0
21.8.2008 12:44

Achetman

To jsou ...... .

Několikrát tu u nás vykrádají auto před barákem, několikrát jsem volal na policajty a nez se sem ty ňoumove přikodrcali auto bylo vykraené, pokud jsem zloděje nějakym zpusobem nevystrašil. At radsi hlídají naše majetky, než že budou vymýšlet takovéhle ptákoviny.;-€

0/0
20.8.2008 20:58

Fandor80

To je blbost.

To se neda ani dokazat, ze blikam jen kvuli policii. Je to banda idiotu.

0/0
20.8.2008 19:55

Petr1234

kontroly

mají mít preventivní dopad. To znamená že když řidič o kontrole ví, tak jede pomalu a dává pozor. Když neví, tak se může stát , že to pokalí hodí to na střechu zabije pět lidí a pojicista mu dá za stěrač složenku. Proč policii řídí gumy?

0/0
20.8.2008 14:08

Ortopedo72

Re: kontroly

Nesmysl. Kontroly maji mit preventivni dopad, tedy mas jet podle predpisu a jsi v pohode. Kdyz nejezdis podle predpisu, riskujes:

1. Vis, ze nekde muze byt hlidka a nechces byt pristizen, tedy radeji jedes celou dobu predpisove.

2. Vis presne, kde hlidka je, proto jedes jako kanec krome 100metroveho useku, kde je hlidka.

Ktera moznost se Ti zda lepsi, Petre? Podle Tveho hodnoceni nejspise budes patrit k uzkemu vedeni Policie..:-P

0/0
22.8.2008 13:52

starej_vul

:-) ... změna

Já si myslím, že by policie, a to nejen v Česku, měla konečně tlačit na to, aby se změnil zákon o pozemní komunikaci v tom smyslu, že blikání není o tom, že odvracím nebezpečí. Nikdy -a to řídím desítky let- jsem blikáním nic neodvracel. Dokonce ani další kolegové řidiči. Naopak. Bliknutím upozorním, že vidím co účastník provozu chce udělat a že mu to schvaluju. Když na přechodu bliknu na chodce, tak ten se rozhýbá aby přešel. Nikdy naopak.

0/0
20.8.2008 12:22

mpes

Re: :-) ... změna

jo, ten nick na tebe sedí... Čili až mineš dopravní nehodu a za zatáčkou uvidíš že se do ní hrne v protisměru další auto, tak na něj nezablikáš? Necháš ho, ať si to "vychutná", že? Hmmm :-/

0/0
20.8.2008 14:08

duschman

Re: Re: :-) ... změna

;-DTo je i na mne moc;-D

0/0
21.8.2008 2:12

Yamaha racing team

Re: Re: :-) ... změna

Někdo jezdí desítky let (jak o sobě rádi vykládají) , ale nic se pravděpodobně na tom nezměnilo od doby úspěšného složení závěrečných zkoušek v autoškole....;-D

0/0
22.8.2008 15:17

Charliealpha

Jak?

Zajimalo by mne, jak mi dokazou, ze sem blikal... bude to tvrzeni proti tvrzeni...

0/0
20.8.2008 11:20

starej_vul

Re: Jak?

Tvrzení orgánu má větší váhu. Byť by ten orgán byl původně vedoucí činitel, degradovaný za korupci ...

0/0
20.8.2008 12:23

wallster

Re: Re: Jak?

Orgán musí být tvrdej, aby se tam dostal [>-]

0/0
20.8.2008 13:46

duschman

Re: Re: Jak?

Tak ty taky můžeš tvrdit, žes mu dal úplatek a z toho se bude dostávat trochu hůř:-)

0/0
21.8.2008 2:13

Charliealpha

Jak?

0/0
20.8.2008 11:20

Picolik

Re: Jak?

Tak.

0/0
20.8.2008 12:45

Karelur

Spurný má asi moc peněz, že jim za to platil

takový přestupek mu ve správním řízení vyřídí i nezkušený právník.

0/0
20.8.2008 10:05

Aveva

Vůbec tomu nerozumím!

Jak eliminovat nebezpečí na silnici? Stačí jezdit za podezřelými registračními značkami, např.: ??? 2002, ??? 0666, ??? 9999, ??? 0001, ??? 1000, ...

Do 15 minut tito řidiči provedou závažný dopravní přestupek a do 30 minut mají po řidičáku. !

Jenže všudy přítomná korupce běžné hlídce nedovolí takovéto vozy vůbec zastavit. Rv

0/0
20.8.2008 10:04

Lukke-Luk

Re: Vůbec tomu nerozumím!

Co má společného registrační značka s chováním řidiče na silnici? Také mám 4433 na značce...

0/0
21.8.2008 16:06

Aveva

Nesmím upozornit protijedouí vozidlo,

když se mi zdá, že si nezapnul světla??? 8-o8-o8-o

Za ochranu a snahu o bezpečí občanů bude pokuta? 

Pomůžeš pokuta, nepomůžeš pokuta !!! 8-o8-o8-o

Potřebuješ jezdit? Si připrav další prachy pro další daně.  RvRv

0/0
20.8.2008 9:59

branik80

slovaci to maju v radiu

Neviem ci je to dobre alebo zle, ale fakt je ze na slovensku skoro kazde radio ma dopravne spravodajstvo v ktorom su vymenovane vsetky useky na ktorych sa aktualne meria rychlost :) a to nielen radary ale aj meracia biela fabia, zelena fabia modry golf... atd.. Je otazka ci to niecomu pomoze alebo je to naopak kontraproduktivne spravodajstvo. Ale urcite nikto nebuzeruje za blikanie.. omg

0/0
20.8.2008 8:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.