- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dnes to na stavbách vypadá tak, že jedna firnma si najme další, ta případně ještě další atd., takže samotnou práci vykonávají v podstatě anonymní lidé, možná i načermo pracující, kteří často nemají kvalifikaci. A velké stavební firmy z toho těží - zakázky jsou silně předražené. Stavbyvedoucí to buď nevidí, nebo to vidět nechce. Drobné průšvihy, které se stávají každou chvíli, se zakamuflují. To, co se stalo ve Studénce, je jen špička ledovce (i to se ale jistě nějak vyřeší doztracena). Neví, co tam přesně dělali - zprávy jsou dost rozporuplné, protože každý novinář si něco přimyslí, něco zjednoduší, a je z toho paskvil. Jedno je jisté - práce se zvedací hydraulikou, o kterou tam patrně šlo, vyžaduje buď obrovské zkušenosti, nebo aspoň teoretické znalosti. A v každém případě naprostou kázeň, ostražitost a předvídavost. To na dnešních stavbách bohužel často chybí. V každém případě měla být v daném úseku snížena rychlost nebo měl být strojvedoucí uvědoměn rozkazem o jízdě podle rozhledu.
Je zajímavé, že od minulého pátku ANI JEDEN NOVINÁŘ nepoložil tuto samozřejmou otázku, která měla být úplně první před nějakými dotazy na ožralost dělníků, zajištění mostu apod.
"Jak je možné, že mezinárodní rychlík projíždí staveništěm rychlostí 135 km/h, když drážní předpisy povolují maximálně 40 km/h?"
Taky by mě docela zajímalo, jak došly ČD k "odškodnému" 240.000 Kč. Pokud byl ve vlaku vinou ČD zabit třeba živitel rodiny s malými dětmi, 240.000 bude přibližně jeden roční plat, ale děti zůstávají doma přinejmenším patnáct let. Dráhy by měl vyplatit odškodné za mrtvého v produktivním věku *přinejmenším* 2,5 miliónu, ale taky možná o hodně víc, podle toho kolik vydělával.
ad ot. č. 1 ) podle mě ČD nepochybily. Když se na mostě pracuje např. na podporách 100 m od trati, a technika nezasahuje do drážního průřezu, je zbytečné, aby vlaky nabíraly zpoždění jen proto, že se 100m od trati betonuje..
Až se bude pracovat nad tratí, nebo v průřezu, je JASNÉ, ŽE DOJDE BU´D K VÝLUCE DOPRAVY NEBO OMEZENÍ RYCHLOSTI. A tak to bylo domluveno, pochybila jednoznačně firma, která nesplnila dohodu, že v případě prací v průřezu toto včas oznámí. NEOZNÁMILA = POCHYBILA = nese plnou zodpovědnost.
ot. č. 2 ) částku 240.000,- běžně soudy odsouhlasují, když došlo k úmrtí. ČD si tuto částku nevycucala z prstu, stále se odškodňuje podle zákona z r. 1961 (!!!!!!!!!!!!!!!)
To, že nově to bude více, tak to záleží na to, do kdy Pospíšil předloží nový OBČANSKÝ ZÁKONÍK, podle něhož se bude i nově vypočítavat odškodné.
Částky v milionech jsou běžné v momentě, když došlo vážně k nestandarní situaci nebo vážně utrpěla nebo bude trpět rodina poškozeného.
Policie nic nevyřeší! Mimochodem: co se vyřešilo ohledně tragédie ve Vřesině??? To trvalo Policii 4 měsíce, aby vyhodnotila to, že chudák řidič byl na posledním místě v řetězovém selhání jednotlivců a firem (DP Ostrava) a hodila to pouze na něj, ač nikoho dalšího - např. z vedení DP Ostrava - v tomto případě Policie již NIKOHO!!!!!!!! neobvinila????????
A v tomto případě to bude stejné: přijde příkaz shora, hodí se to na technickou závadu a jede se "ohrožovat" dál.. 200 mil. Kč pak zaplatí pojišťovny (pro příští rok navýší všechny pojistky) nebo stát z našich daní (za státní podniky). Co dodat??? Sami poškození by si měli založit občanské sdružení (právní forma), investovat do dalších VLASTNÍCH znaleckých posudků (ČVUT, apod.) a tyto oponentní posudky PŘEDLOŽIT MÉDIÍM, aby ukázali ty pravé PŘÍČINY a TY, KTEŘÍ POCHYBILI.. Policie to neudělá, to říkám již nyní.. Žijeme v českém Čunkystánu!
Mě tak napadlo, že třetí firmou mohla být známá společnost Romopithék & spol., pokoušející se dodat zase do sběrných surovin nějakou kovovou výztuhu...
Jak to, že výb. řízení vyhrála firma která tam absolutně nic nedělala? Proto hejtmánek Tošenovský mlčí a jako by se ho toto ani netýkalo. On osobně si vybral spolustraníky, kteří výběrové řízení prováděla. Kolik za to vyfasovali všimného? Volby na krku takže bude nadále mlčet? Z toho se již jeho parta bude jen těžko vykrucovat. Ledaže se celý případ Zveseckuje a Zesalichovatí. Justiční mafii to již jde.
Dneska se to u těchhle velkých staveb má tak, že výběrovku vyhrává firma, která by prakticky neuměla postavit ani krmítko na ptáky a nemá na to ani know how, ani lidi, ani techniku. Má ovšem know how na vyhrávání výběrových řízení. Ta firma si pak nechá tučnou sumu z kontraktu pro sebe a udělá výběrové řízení pro subdodavatele, kde samozřejmě upřednostní co nejnižší cenu - subdodavatelé, kteří vyhrají, si nechají z kontaktu taky hezké penízky, ale také nic nestaví a najmou si vlastní subdodavatele, které si samozřejmě vyberou podle nízké ceny - takhle to může jít u velké stavby třeba v devíti stupních - takže ve výsledku je stavba těžce ošizená (protože jak si každý stupeň chce nechat něco pro sebe, tak upřednostní firmu s levným řešením - tzn. nekvalitním, odfláknutým), rovněž je zpožděná (velký počet firem v řetězci) a ještě k tomu předražená (každý si chce přijít na své.
"Budeme zjišťovat, zda pracovník použil ochranné pomůcky, jestli byl kvalifikovaný a prošel školením o bezpečnosti práce" - naprosto stejní idioti jako za bolševiků. Pokud by onen pracovník vše výše uvedené splňoval, tak by při té tragédii o chodidlo jistě nepřišel, že, idioti z IBP? A pokud něco z toho nesplňuje, tak je to rozhodně zavinění v přímé souvislosti s pracovním úrazem, že?
za celou stavbu odpovídá hlavní dodavatel, apokud ten si nepohlídal své subdodavatele, který si sám najal, tak má bohužel smůlu, jestli tam byl i nějakej Franta Flinta je úplně jedno.
Ten článek je už jenom na zaplnění místa a splnění počtu normostran zaplněných za hodinu nějakým pisálkem z Ýděsu
Tou odpovědností myslíte co?
Pokud jde o trestní, tak tu může nést konkrétní osoba.
Pokud jde o to, kdo to zaplatí, tak to bude škatulata batulata hejbejte se. Kraj (vlastník mostu) zaplatí škody ČD a SŽDC, ale bude je chít po generálním dodavateli, s kterým má smlouvu. Ten se zase může zahojit na subdodavateli a ten asi bude pojištěň. Kdo to v důsledku zaplatí, bude záležet na smlouvách a solventnosti zůčasněcýh "plátců".
Stále se dozvídáme, že most spadl a vlak do toho narazil.
Nikde se ale už nepíše PROČ ten vlak nejel 30 km rychlostí, když se tam evidentně pracovalo (zranění dělníku to potvrzuje).
Přece zjistit zda byla stavba ohlášena dráze a chyba je na tedy na ni, nebo nic hlášeno nebylo a černýho petra drží stavební firma, nemůže být tak časově náročné.
Těch zraněných a pozůstalých je mi úpřimně líto, vrátit se to nedá, ale za ten šlendrián musí nést odpovědnost konkrétní osoby.
Kdyby se pod každým mostem na kterém se pracuje mělo jezdit 30km/h tak Z Prahy do Ostravy by vlaky jezdily tak deset hodin.
P.S. Vy víte co se na mostě dělalo? Když totiž dělník bude most zametat, tak je zbytečné sundavat rychlost vlaků, ale při pádu mostu před vlak ten dělník nedopadne nejlépe.