Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Demokratický proces Made in China: pomalý a ledový

Kdyby Sherlock Holmes nežil na Baker Street v Londýně, ale v olympijském Pekingu, možná by byla jedna z největších politologických záhad historie rozluštěna. A to: proč navzdory předpovědím odborníků neprovází zázračný ekonomický růst Číny zároveň rozvoj demokracie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Přiměřeně rychlé šípy

Já ž se z toho vážně zblázním

marně přemýšlím, proč cítí někdo v ČR psát tyhle jalové kydy bez znalosti situace.

Jednoduchá odpověď je prostě taková, že demokracie západního střihu nemá v Číně tradici, nikdo tam o ni moc nestojí a abychom si to uvědomili je potřeba přestat za hlas čínského lidu brát názory několika pečlivě vybraných "číňanů", kteří z různých důvodů říkají to, co chce většina lidí v EU a Severní Americe slyšet.

0/0
14.8.2008 8:57

captain cook

Re: Já ž se z toho vážně zblázním

...ak se treba zcvokni, jestli te to laka. ;-)V porovnani s vami v CR se nalezam mnohem blize Cine, nezli vy. Jako zapadni demokracie jsme pro Cinany a jine Asijcevelmi atraktivni destinaci pro dalsi vzdelani a praxi. Desitky tisic Cinanu tu kazdy rok studuji. Nekteri tu nejdriv dokoncuji stredni skolu, vetsinou ale prichazeji studovat na univerzitach a v post-gradualnich kurzech.

Dale sem jezdi tisice Cinanu "na praxi" v prumyslu, obchodu, IT a ve vyzkumu. Dalsi sem jezdi jako zamestnanci filialek z Ciny.

Stovky tisic Cinanu se tu behem generaci usadili jako pristehovalci. Nekteri az od konce 20.stoleti, predkove jinych uz od 1850. Mame nejen cinske Cinany, ale take etnicke Cinany ze Singapore, Malaysie, Indonezie atd. Z toho duvodu nemusime pouzivat uvozovky, kdyz tady mluvime o Cinanech, jako jsi to udelal ty, protoze ti nasi jsou skutecni a ne par nejakych peclive vybranych. 

0/0
14.8.2008 12:38

František Koudelka 4.Kyju

Re: Já ž se z toho vážně zblázním

Je zajímavé, že na Tchaj-Wanu a v Hong-Kongu neměli Číňané s demokracií, která se blíží západnímu střihu žádné problémy a taky tam neměla žádnou tradici.

0/0
14.8.2008 12:50

captain cook

Re: Re: Já ž se z toho vážně zblázním

HongKong byl skoro 100let pod britskou spravou. I dnes jako soucast Ciny ma specielni status a napr. na OH vystupoje jako samostatny "stat".

0/0
14.8.2008 13:07

František Koudelka 4.Kyju

Re: Re: Re: Já ž se z toho vážně zblázním

Ale to já vím, já jen rozporuju tu kdákovinu, že Číňani maj problém s demokracií západního střihu.

0/0
14.8.2008 13:52

captain cook

Re: Re: Re: Re: Já ž se z toho vážně zblázním

Mas pravdu. Cinani si na demokracii zapadniho stylu zvykaji velmi rychle jakmile se dostanou ven z Ciny. Ty desitky tisic co tu u nas studuji a pracuji nemaji zadny problem;-)

0/0
14.8.2008 15:44

lubo50

Demokracia v Číne je dôsledkom historického vývoja...

Neviem o žiadnom štáte, ktorý by nemal aj výrazné deficity v oblasti dodržiavania ľudských práv pre všetkých obyvateľov, s rovnosťou šancí a ochrany osobnosti pred svojvôľou štátnej moci... Je to len iluzórnou predstavou naivných a neinformovaných ľudí. Je zaujímavé, koľko samaritánov,  ochrancov ľudu Čínskej republiky povyliezalo zo skrytých miest na Božie svetlo, hlavne v súvislosti s Olympiádou v Pekingu. Je smiešne, ako  každý kritizuje politické pomery v Číne, vrátane vládnych predstaviteľov krajín, ktoré majú objektívne problémy s dodržovaním ľudských práv vo vlastných krajinách, len u seba to nevidia. Tvária sa, ako svätí za dedinou, s patentom na rozum a pravdu. Určujú kritéria posudzovania dodržiavania ľudských práv, ale v iných krajinách. Čína nie je žiadny outsider, ktorého možno kárať so zdvihnutým prstom, poúčať, čo má robiť- s bezočivým zasahovaním do vnútorných vecí. Miliarda jej obyvateľov, so znalosťou situácie, je schopná to urobiť bez falošného našepkávania z vonku. 

0/0
13.8.2008 0:37

captain cook

jaka "Demokracia v Číne " ??????

mel bys zacit ten vycet se sebou;-D...takoveho obhajce cinskeho rezimu by jejich vlada jen pohledala!:-PKdyby to nechali na tobe, o jejich fiasku s predem nafilmovanymi "autenticky zivymi zabery ohnostroje" a "zarucene zive zpivajici detskou zpevackou" by se svet nedozvedel.

 Takhle to organizatori byli nuceni priznat, coz pro zmenu nas*alo cinskeho vladniho cenzora natolik,  ze uvedl na zpravy embargo a vymazal veskere stopy zprav z Internetu. "China enforced a media blackout on the saga of the faked Olympic opening

ceremony song on Wednesday and all references to the story were removed from

Chinese Internet sites."

http://au.sports.yahoo.com/olympics/news/article/-/4896136/chinese-media-blackout-faked-olympic-ceremony-saga

0/0
13.8.2008 7:58

lubo50

Re: jaka "Demokracia v Číne " ??????

Poriadne Ťa nasrdím, ale vôbec si nepochopil môj príspevok. Ten len konštatuje reálnu skutočnosť-hystériu protičínskych nálad vygradovanú do extrémnej polohy "demokratickými a objektívnymi médiami s politizujúcimi fanatikmi". Nie je žiadnou obhajobou režimu v Číne. Prepáč, ale tak sa tváriš, akoby si v Číne žil 20 až 30 rokov, poznal osobne jej problémy, ovládal čínsky jazyk a s nekonečnou suverenitou a znalosťou veci lámeš palicu nad jej politickými pomermi... Obdivujem takýchto vševedkov, s patentom na pravdu, ktorí dokážu zovšeobecniť, zveličiť nesúvisiace okolnosti, najmä počas Olympiády, kedy je to mimoriadne citlivo posudzované. Čínsky ľud môže byť hrdý, koľkým ľuďom vo svete nie je ľahostajná ochrana ich ľudských práv... Mimoriadne úsmevné. Hádam si len nemyslíš, že miliardu obyvateľov možno manipulovať natoľko, aby si nechali vnútiť režimom akékoľvek neprijateľné, neľudské podmienky s pokorou...

0/0
13.8.2008 19:04

captain cook

Re: Re: jaka "Demokracia v Číne " ??????

Muzes me tedy obdivovat;-)...predpokladam, ze vypis podminek, ktere musi jeden splnit aby mohl o Cine a Cinanech mluvit s autoritou vyjadruje co bys musel splnit ty, aby ses dostal do takove pozice.

 Na mne to neplati. Na rozdil od tebe jsem byl v zamestnani v dennodennim styku s Cinany po dobu asi 12 let. Nejen to. Kazdy clen nasi rodiny ma pratele mezi cinskymi Cinany tady usazenymi a take etnickymi Cinany z Malaysie, kteri take maji vlastni zkusenost ze zivota a studia v Cine.

Jeden clen rodiny pracuje ve firme s filialkou obchodu v HongKongu a Sanghaji a tovarnou pobliz Sanghaje a jezdi tam na sluzebni cesty. Syn se chysta na sportovni zajezd do Ciny a nedavno mel schuzi tymu s detailnimi instrukcemi o zivote a soutezich v Cine od tech, kteri tam uz nekolikrat byli jako sportovci. Nas Tai Chi klub porada kazdorocni zajezdy do Ciny a Malaysie...pristi rok se tam chystame my...atdatd

0/0
14.8.2008 12:54

ChorcheCh

Tož to u nas je rychlý a socbolševický

0/0
13.8.2008 0:32

Monstrum Anonymič Anonymov

Doporučení autorovy

Se zamysli radši nad diktaturou v USA.

0/0
12.8.2008 18:51

Martin Kostera

Re: Doporučení autorovy

Tak tenhle se Vám nepodařil...:-/

0/0
12.8.2008 22:41

hnedka_zdrapana

demokracie v Cine

Autor by se mel take zamyslet nad tim, zda je bezbreha demokracie jak ji zname z EU pro Cinany vubec zadouci. Myslim, ze mnohem lepsi je pro Cinu zvolit model Hongkongu - tedy autokraticka vlada, ktera dava obcanum vysokou miru ekonomickych svobod a nemusi volice tupe uplacet, jako to dela evropska demokraticka levice. A Cina smerem ke svobode udelala posledni roky doslova milove kroky - viz masivni privatizace. Ale je to jeste beh na dlouhou trat.

0/0
12.8.2008 16:59