Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Analýza: Proč Rusové končí právě teď a proč takhle?

Rusové zastavili bojové akce na Kavkaze v nejlepší okamžik, protože dosáhli úplně všeho, co chtěli. Přičemž Jižní Osetie byla ve skutečnosti až někde u dna žebříčku jejich zájmu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

von

Gruzie a Srbsko

Málokdy souhlasím s názory našeho prezidenta avšak tentokrát mu mohu jen dát za pravdu. Srovnání se Srbskem a Kosovem je více na místě než rok 1968 už z časových důvodů. Co udělalo "mezinárodní společenství" v Srbsku? Nezaručilo nedotknutelnost hranic Srbska, podporovalo separatisty z Kosova, svrhlo vládu v Srbsku a způsobilo exodus Srbů z Kosova. Přesně opak toho co požaduje po Rusku zaručit.

Proč by se jiné státy měli chovat jinak? Tyto "zásady " mezinárodního práva mohou být pro svět fatální. 

0/0
18.8.2008 11:04

ruibo

sssraci...

chci radar a rakety......a normalneho prezidenta misto kaluse

0/0
16.8.2008 5:40

júLinek šíšaL

Re: sssraci...

... a na kakálka nechceš? ...8-o

0/0
16.8.2008 5:52

činčo

Opravdu končí? Moc tomu nevěřím.

0/0
13.8.2008 18:07

smet

Rusko ne !!!

Myslim že Rusům lze těžko vyčítat jejich chování, přeci jen je to velmoc která si dělá zálusk na kde co ... A upřímně, kdo má na to se rusku vojensky přesvědčivě postavit? Myslíte žy Rusové něco udělali kdyby jim Amíci vlítli na spřátelený ostrov svobody (Kubu) ? Taky by jen mleli pantem ale ponorky by nechali doma ... Prostě jim by Kuba za potíže nestála. Stejně tak Gruzie USA.

Nicméně s obavami pozoruju rozpínací praktiky Ruských mocipánů a doufám že Čr už nepovažují za Ruský satelit který byl dočasně vypuštěn z vodítka se mrknout jak to funguje i jinde.

0/0
13.8.2008 16:57

cornux

Radaroví odpůrci, humanisti...

... kde jste, proč neprotestujete, proč nedemonstrujete, proč nedržíte hladovku? Vždyť nezvaná noha cizího vojáka vstupuje na sousedovu půdu. Proč Vám toto nevadí? Když jde o vašeho chlebodárce, tak jste zalezí v koutě...

Americkou základnu sem - s radarem, raketami nebo čímkoliv, hlavně co nejrychleji, než si Rusáci vzpomenou, že vládli i nám, nejen Gruzii!

0/0
13.8.2008 16:52

činčo

Re: Radaroví odpůrci, humanisti...

ano!Jsou to sráči, placení Moskvou!

0/0
13.8.2008 18:08

55108311

pro OlguV

Ve vlákně OlgyV (http://zpravy.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A080812_145951_nazory_jba&vlakno=25857218) zřejmě cenzura smazala nějaké příspěvky a vlákno se rozsypalo. Posílám svůj dotaz na OlguV ještě jednou sem. Jedná se o reakci na text, kterýá začíná "Jeste par poznamek. V J.Osetii ziji Osetiny (Alany). ",13.08.2008 06:23

0/0
13.8.2008 16:43

55108311

dotazy:

Říkáte, že získáváte informace ze všech stran, z ruské, osetinské, gruzínské, západní. Našla jste informace o genocidě Osetinců ze strany Gruzie jinde než jenom z ruských/osetinských informačních kanálů? Můžete poslat odkaz?

Několikrát v historii proběhla genocida ze stranu Ruska/Sovětského svazu v Čečensku (jako objektivní zdroj informací mi připadá toto: http://www.valka.cz/newdesign/v900/clanek_10616.html).Zajímalo by mne, jak se stavíte k otázce jeho samostatnosti? A měl by tam někdo zakročit a Rusy vyhnat?

0/0
13.8.2008 16:44

Macek.

RUSOVÉ JSOU ODBORNÍCI NA BRATRSKOU POMOC...

JE TO PŘECE JEN HUMÁNITÁRNÍ MISE A V GORI PRÝ ZUŘÍ GENOCIDA PROTI RUSKÝM OBČANŮM, TAK JAKO U NÁS V r.68.

0/0
13.8.2008 13:46

No emotion

Re: RUSOVÉ JSOU ODBORNÍCI NA BRATRSKOU POMOC...

http://blisty.cz/2008/8/13/art42080.html

0/0
13.8.2008 16:08

Macek.

RUSOVÉ JSOU ODBORNÍCI NA BRATRSKOU POMOC...

0/0
13.8.2008 13:42

Hhotshot

DEMOKRACIE PO PUTINOVSKU

Teď alespoň každý vidí, k čemu jsou dobré radary, protiraketové deštníky a další vojenské obranné prvky. Rusko je stabilní a demokratické, asi tak, jako mírumilovná Severní korea, Kolumbie a Venezuela dohromady. Když by v současnosti měli přijít komentáře k plánovanému radaru v Brdech, zarytí odpůrci v čele s upoceným multižurnalistou Paroubkem drží jazyk za zuby a snaží se společnost přesvědčit, že tento Gruzínský problém je izolovaný od  ostatních evropských států. To je ale velký omyl.

0/0
13.8.2008 13:39

Hhotshot

Re: DEMOKRACIE PO PUTINOVSKU

Velký medvěd v čele s Malým medvědem ovládaným pomocí provázků soudruha Putina. Nemám, nikdy jsem neměl a nikdy nebudu mít rád vyvodkovanou pakáž, která pokud nevysává okolní sousedy, chcípá obyčejné obyvatelstvo na ulicích hlady a mafie ovládá celou společnost v oblecích od Armaniho, skupuje luxusní sídla po celé Evropě, fotbalové kluby, nadnárodní společnosti a vůbec všechno, čímž mohou dát najevo svou východoslovanskou nadutost. TÁHNI DOMŮ IVANE A Z MOSKVY UŽ HNÁTY NEVYSTRKUJ!!! [>-]

0/0
13.8.2008 13:39

Spita74

Re: Re: DEMOKRACIE PO PUTINOVSKU

A teď se Rusové lekli. :-)

0/0
13.8.2008 15:04

júLinek šíšaL

Re: DEMOKRACIE PO PUTINOVSKU

no ale k tvému čelnému faktu .... radary, protiraketové deštníky a další obranné prvky na území čížska budou dobré k dozbrojení ruských jednotek .... nebo aspoň jako výborné terče ... ;-D

0/0
13.8.2008 15:45

Macek.

BOHUŽEL JE TO TAK....ZA GRUZII VOJÁCI Z NATO UMÍRAT NEBUDOU

ALE STOPNOUT RUSŮM VÍZA V EU A USA, TO BY JE UŽ BOLELO...

0/0
13.8.2008 13:33

júLinek šíšaL

Re: BOHUŽEL JE TO TAK....ZA GRUZII VOJÁCI Z NATO UMÍRAT NEBUDOU

to jo ... asi jako když jim macek stoupne na nohu ...zapomeň na to, že ti, co tomu šéfujou, jezděj do čížska si přivydělat jako gastarbeitři ...;-D

0/0
13.8.2008 15:49

Mangoo

Kdo bude další na řadě? Ukrajina? Litva?

Nenechejme se mýlit. Rusové dělají přesně to, co dělal Hitler u nás před rokem 1938. Hitler tehdy vyřvával, že jsou tady Němci utlačovaní a nebyli. Měli svoje spolky, byznys, školy, továrny, díky jejich práci fungovaly celé Sudety. Než přišel Hitler a politika, žilo se na úrovni občanské společnosti. Byly konflikty, ale ne ve smyslu rasové otázky. Tu nastolila až německá propaganda.

Osetie a Abcházie jsou klíny, vražené do celistvého těla nezávislého státu. Gruzie je historicky těžce zkoušený stát, stejně jako většina států na neklidném Kavkaze. Pro Rusko je nepředstavitelné, že by se Gruzie stala členem NATO a EU. Byla by to strategická prohra, ze které by se už nikdy nevzpamatovalo. V Gruzii by byly rakety, radary, letiště, infrastruktura, obranně-útočná pevnost. Tady nejde ani o ropovod, přístup k moři a další blbosti. Američané od nich dají ruce pryč, vyzkoušeli jestli by to nevyšlo a nevyšlo.. Mají přece ze strategického hlediska spoustu dalších předpolí - Pobaltí, Východní Evropu

0/0
13.8.2008 13:04

Mangoo

Re: Kdo bude další na řadě? Ukrajina? Litva?

... Turecko. Tam všude mohou umístit technologické celky, které jim umožní získat přehled o přeskupujících se silách. Ostatně, Američané mají Echelon, odposlouchávací a monitorovací satelitní systém, kterým vidí kompletně celou planetu. Je mi divné, že nevěděli nic o Gruzínské armádě, která se vypravila obsadit své vlastní území, stejně jako si "nevšimli" tanků na osetské hranici. Cha cha. Je to špinavá hra.

Nabízí se i paralela s ČSR v roce 1918. Několik týdnů poté, co Česká národní rada v čele s Kramářem vyhlásila republiku do země vtrhli Maďaři a Poláci. Masaryk tam okamžitě poslal vojsko, ale na rozdíl od Gruzie jsme se tehdy ubránili. Jenže.. proti nám tehdy nestálo Rusko s atomovými hlavicemi a tankovými brigádami. Bůhví jak by to dopadlo. NESMÍ nám to zůstat jedno. Gruzie je naše šance, že jednou nebudou okupovat něčí tanky nás. Máme sice smlouvy, ale to měla první republika taky. A nakonec to skončilo provincií Bohmen und Mahren. To neexistuje!

0/0
13.8.2008 13:12

júLinek šíšaL

Re: Re: Kdo bude další na řadě? Ukrajina? Litva?

no to je jasné  ... jsi pod vlivem akčních filmů holywoodu --- echelon je system identifikující zadaná pattern v proudu mailů a (digitálních) telefonních hovorů, kterýma je krmen ... a to díky momentální organizaci internetu víceméně všemi .... ale můžeš ho zahltit, jednak množstvím prohlíženého, ale hlavně množtsvím hledaného ... neslyšel jsem, že by byl dosud užit k identifikaci patern v (digitálním) obrazu ...ale neboj, jak emerzka začne chudnout, bude toho prohlíženo čím dál tím více ...;-D

0/0
13.8.2008 15:58

mr. Young

hezké

Ať žije Rusko. Doufám, že si dobije více sousedů. Když může USA bojovat v zálivu proti agresivním arabům, tak Rusko může útočit na různé státy také.

0/0
13.8.2008 11:30

prorok.pravejj

Re: USA zasahly proti Iráku který napadl Írán a Kuvajt...

USA pomohly NATO zastavit etnické čistky v bývalé Jugoslávii.....Rusko potomek sovětské hydry je v Gruzii okupant již desítky let....rozdíl zřetelný pro každého s IQ nad 50!

0/0
13.8.2008 12:32

Hhotshot

Re: hezké

Že si tvůj fotr neusekl koule, než tě nacákal do mámy. Bez takového pacienta, jako jsi ty, by se svět obešel.

0/0
13.8.2008 13:19

55108311

Re: hezké

To je zvláštní logika. Když mohla Čína obsadit Tibet, může Rusko obsadit celou Gruzii nebo Ukrajinu? Napoleon obsadil celou Evropu, tudíž Rusko má právo obsadit Evropu taky?

Rusko dalo najevo, že si může na svém území dělat co chce (Čečensko), včetně masakrů civilistů, takže teď určitě nemá právo vyjadřovat se k tomu, co dělají Gruzíni v Osetii (i kdyby byla pravda to o etnických čistkách).

0/0
13.8.2008 13:23

júLinek šíšaL

Re: Re: hezké

mno ... původ můžeš třeba hledat (alespoň mimo napoleona) v předválečné monroově doktrině dávající křováků "právo" vyměnit každý nepohodlný režim státu na západní polokouli ... ale i napoleon přece "šířil" ... a líp než teď křováci ... i když ten čelní si dává naději, že vstupí do dějin royšířením platnosti té předválečné na celou zeměkouli ...nedej bože, abz se mu to povedlo, to by brzo dělal každej cvok, kterej si  "pomyslí", že na to má ...;-D.

0/0
13.8.2008 16:11

kenzo

Máte pravdu

Ano, Rusko je pánem situace v mezinárodním měřítku a Západ v případě Gruzie jen trapně bojoval o zachování své tváře o kterou přišel uznáním a podporou Kosova ale i jeho politikou posledních let! Nejvíce to bylo vidět u pana Bushe! Pan Bush hovořil o tom, že tento způsob "agrese" do 21. století nepatří. Patří však do 21. století Abu Graib, Guantanamo nebo invaze do Iráku bez schválení OSN na základě vylhaných důkazu? Rusko není žádná morální autorita a ČR má s tím bohaté zkušenosti, ale Západ o tuto autoritu již přišel také! Gruzie to jen potvrdila! 

0/0
13.8.2008 10:33

osvetitel

Re: Máte pravdu

Rusko by na svem Prahu bylo panem situace i kdyby mel Bush nad hlavou svatozar! A krome nejakeho pokarani a  ekonomickeho a politickeho tlaku,by stim nikdo stejne nic nedelal,protoze je Rusko  dobre vyzbrojena velmoc! Ale muzes doporucit tomu "charakternimu" vychodu aby stim neco udelal ,na misto zapadu!;-DPs.Bush ma ted plne ruce prace s Irakem a Iranem,a nemuze si dovolit jeste na sebe totalne postvat Rusy!A oni to take vedi! Pravda je nekdy velice jednoducha a zbytecne stoho delas DRAMA ,kenzo!;-)

0/0
13.8.2008 15:51

Pan Navratil

Zajímavé,

jak je soudruh Bush flexibilní v otázce suverenity a územní celistvosti různých států.;-D;-D;-D

0/0
13.8.2008 9:23

júLinek šíšaL

Re: Zajímavé,

nojo ... ale stejně soudím, že to nemá ze své hlavy ....:-)

0/0
13.8.2008 9:30

Wolfowitz

Re: Zajímavé,

"soudruh Bush" 8-o Aha, teď je vše jasné... tenhle jazyk si pamatuju z doby před-89. Politruci byli tak zpitomělí, že skutečně říkali soudruh Regan (výslovnost REGAN) a tak podobně... Tak už je vše jasné, pane Navrátile... :-©:-©

0/0
13.8.2008 10:00

Terrurek

Re: Re: Zajímavé,

to byli takový ty ližprdelky... ne jiný než ty co linčujou každýho kdo si dovolí jít proti linčování ruska. Kam vítr tam plášť... teď fouká od západu a tyhle blbečcy teď podporujou především USA a západ

0/0
13.8.2008 12:05

osvetitel

Re: Re: Re: Zajímavé,

kdyz uz tak "lyncujou" chytrousku!Nejak je ten tvuj "cestin" horsi nezli OlgyV. Pacemusto?;-D

0/0
13.8.2008 15:40

júLinek šíšaL

Re: Re: Re: Re: Zajímavé,

hele, lustříku ... nechceš dělat šašekvilimu tlumočníka? ... třeba bys ještě něco křovákům zachránil? ...ale netvrď, že už děláš a že jsi občas špatně přeložil negaci ....;-D

0/0
13.8.2008 16:03

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavé,

Dostavas podobne zachvaty casto ,Julinko?;-D

0/0
13.8.2008 16:14

Bouše

Tak Rusové už končí? Zaplať pánbůh.

Nemohu nevzpomenout vtip, jak jeden bača volá na svého kolegu na protějším kopci: "Jankóóó, počul si? Rusi sú na Mesiacu !" "Nie vrav, a všetci?" 8-o

0/0
13.8.2008 9:09

júLinek šíšaL

Re: Tak Rusové už končí? Zaplať pánbůh.

hele, nosíš fousy? nebo alespoň knír? ...8-o8-o

0/0
13.8.2008 9:37

Bouše

Re: Re: Tak Rusové už končí? Zaplať pánbůh.

Chápu, že protiruské vtipy ti nevoní, ale zkus ze sebe vymáčknout aspoň křečovitý úsměv. :-P

0/0
13.8.2008 9:44

júLinek šíšaL

Re: Re: Re: Tak Rusové už končí? Zaplať pánbůh.

ano ...jsi velice srandovní ...;-D;-D;-D

0/0
13.8.2008 10:26

fext

bojovat za gruzii

No. Tak nevím: Rusko vletí do Gruzie, Bush promluví s Putinem, druhý den se Ruský postup zastaví a Rusko ohlásí, že už dosáhlo, čeho chtělo, a bude se stahovat.

Jsou ti kluci z protější ulice vážně tak daleko? Já měl teda pocit - a nebyl jsem, podle toho, co jsem četl, sám - že se Putin nezastaví, dokud nebude v Gruzii opět proruská vláda.

Čeho teda konkrétně ti Rusové dosáhli, když tak úspěšně valchovali Gruzíncům tlamky, proč s tím najednou tak přestali a souhlasili se stažením do pozic před konfliktem? Neříkám, že musím mít pravdu a rád se nechám poučit. Ale skrz Gruzii vede ropovod a USA si tam nezaplatily tu "revoluci růží" pro nic za nic.

0/0
13.8.2008 9:00

júLinek šíšaL

Re: bojovat za gruzii

nech se překvapit ... a nedej na číkoliv rétoriku .... křovínek s putýnkou se tehda samozřejmě určitě domluvili, čím tě obdarují ....;-D

0/0
13.8.2008 9:26

Terrurek

Re: bojovat za gruzii

jako že Bush udělal DUPDUP a Rusáci se bojej :) nevíš o čem se bavilia já taky ne. Třeba DUPDUP udělalo rusko tougruzií a USA už tu radar nechtěj. Tose teprv ukáže

0/0
13.8.2008 9:49

prorok.pravejj

Ruský nenažraný pařát nechce z Gruzie odejít ....

Bombardováním ropovodu plynovodu a měst  mimo místo sporu Rusko odhalilo pravý důvod své agrese..........držet v rukou energetickou politiku Evropy a zastrašit Gruzínské občany před vstupem do  NATO......

0/0
13.8.2008 8:49

fext

Re: Ruský nenažraný pařát nechce z Gruzie odejít ....

Aha - oni jim rozmlátili ten ropovod?

0/0
13.8.2008 9:00

júLinek šíšaL

Re: Re: Ruský nenažraný pařát nechce z Gruzie odejít ....

jó kdyby to ... ale představte si, že je svým počínáním  dokonce donutili přikázat svýmu bp, aby oba zastavilo....:-P

0/0
13.8.2008 9:36

Rosomak

Re: Ruský nenažraný pařát nechce z Gruzie odejít ....

A že BP říká, že ten ropovod, který tam vlastní, pro jistotu vypnulo.

Ale že je neporušený, to také řekli, a že v něm asi dnes obnoví provoz.

Kdyby byl rozbombardovaný, to by asi nešlo ze dne na den, ne?

A kdo lže? BP?

0/0
13.8.2008 13:06

rudykov

Re: Re: Ruský nenažraný pařát nechce z Gruzie odejít ....

s milostivým svolením rusa ho zase pustí ? Ale jen dokud odběratelé nebudou zlobit ..

0/0
13.8.2008 15:12

Terrurek

kdyby z lidí nedělali blbce

...že usa bojuje někde za nějaký idei SVOBODY nemusej teď složitě vysvětlovat že rusáci nebojujou za MÍR. :)) žejsou to jako jenom takový záminky. Národ plnej debilů. Žádnou základnu tam nepostavili, žádnou vládnu nesvrhli, nikomu k moci nepomohli... skoro bych řekl že udělali doopravdy to, co USA předstírá.

0/0
13.8.2008 8:38

osvetitel

Re: kdyby z lidí nedělali blbce

Vykladej to Cechoslovakum,ktere de fakto Rusove pod nazvem SSSR ,40 let okupovali ,a behem tech 40 let dokonce jednou prepadli ,pod nazvem "bratrska pomoc"!;-DRv

0/0
13.8.2008 8:44

wcbaba

Re: Re: kdyby z lidí nedělali blbce

Právě lidé u nás si neuvědomují že Rusko už je bouřlivě se rozvíjející kapitalistický stát s typickým chováním kapitalistické velmoci

0/0
13.8.2008 9:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.