Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak před 30 lety vznikalo pražské metro A

Prvním metrem z Dejvic směrem do centra se Pražané svezli přesně před třiceti lety. V té době vznikla druhá trasa A pražské podzemní dráhy. Stavitelé vytvořili nejhlubší trasu, která poprvé projela pod Vltavou. Přestože vznikají nové, moderní stanice, tato dvě prvenství třicetiletému "áčku" zůstávají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Muroň

Jaké to v tom metru je?

Já bych tam nevlézl 8-o

0/0
12.8.2008 16:40

Jan Gutbayer

bezpilotní

Ve Vegas jsem jezdil bezpilotním monorailem a je to úplně v pohodě. Navíc tam je kvůli lepšímu pocitu cestujících vytvořena jakási "falešná" kabina pro strojvedoucího, aby měli lidi pocit, že s nimi někdo jede. Ale funguje to spolehlivě a bez problémů automaticky.

http://www.lvmonorail.com/media_center/fact_sheet/

0/0
12.8.2008 15:26

czechian

Re: bezpilotní

LV Monorail je proti pražskému nebo jakémukoliv jinému konvenčnímu metru jednoduchý, asi jako automatická pračka. Na jedné trati bez odboček s pár cestujícími, to není systém. To je jako slavit, že nepotřebujeme strojvůdce na horské dráze. Rv Nicméně je pravda, že se s plně automatickým provozem v Praze docela dlouho vyčkává. Vždyť Céčko už defacto automatické je. Strojvůdce ovládá pouze dveře a odjezd ze stanice, o o statní se stará počítač. R^

0/0
12.8.2008 16:07

moopy2

pro dwarta

V Blavě nejezdí metro z jiného důvodu, a to že je tam písečné podloží. ve zkrtace..

0/0
12.8.2008 13:57

javky

Kdo to psal?

"Trasa A také prošla poprvé pod Vltavou. Tunel mezi stanicemi Staroměstská a Malostranská je v hloubce 87,2 metru." 8-o

Kdo ho tam dal? Tunel je 14m pod dnem řeky. Chce redakce tvrdit, že Vltava má v těch místech hloubku 73 metrů?  Rv

0/0
12.8.2008 12:39

Radek0075

Re: Kdo to psal?

Řekl bych, že někdo blbě opisoval. Úplnou náhodou 87,2 metrů měří nejdelší eskalátor (tj. na Náměstí míru)

0/0
12.8.2008 13:03

volic_plukovnik

Re: Kdo to psal?

Je tam víc nelogických vět

"Projekt z roku 1939 byl velmi podobný dnešní trase linky A. Na přelomu 60. a 70. let ale vznikl projekt nový. Stavět se začalo až po několika desítkách let proto, že chyběly peníze."

Zkrátka šité horkou jehlou, jako obvykle.

0/0
12.8.2008 13:29

phi

povodne, povodne....

na povodne se nedalo pripravit, kdyby jsme vedeli, ze prijdou, tak jsme tu praci zfusovali jinde, ale my jsme to nevedeli, tak nam ty prutahy kabelu prisly jako dobra prilezitost trochu vydelat.

no, tenkrat v lete jsme meli bobky, ze se to fakt bude vysetrovat, ale nakonec vsem zustaly kresla i penize, tak konec dobry, vsechno dobre.

0/0
12.8.2008 12:31

sedlak.cupera

tak kromě te frajerky s plácačkou

je to fotka jak vyblejsknutá před 5 minutama :-)

0/0
12.8.2008 10:06

venomacek

Re: tak kromě te frajerky s plácačkou

myslím, že na současných soupravách už cedulku "mitišinskij mašinostrojnyj zavod" neuvidíš ;-)

0/0
12.8.2008 10:21

Roumen

Re: Re: tak kromě te frajerky s plácačkou

Neni tam "š", ale "šč". A pokud vim, ten zavod je "mašinostrojiteľnyj". Mekky znak po l. :-)

0/0
12.8.2008 10:49

venomacek

Re: Re: Re: tak kromě te frajerky s plácačkou

fight! fight!  Ale fakt si nejsem jistej ;-D

0/0
12.8.2008 10:54

Mr. Datel

Výsledky soutěže

Мытищинский машиностроительный завод.

Roumen je vítěz.

0/0
12.8.2008 11:09

Mr. Datel

Re: Výsledky soutěže

Sorry. Foneticky Mytiščinskij mašinostrojitělnyj zavod.

0/0
12.8.2008 11:09

Mr. Datel

Re: Re: Re: Re: tak kromě te frajerky s plácačkou

http://www.metrowagonmash.ru/

0/0
12.8.2008 11:11

othoma

Re: Re: tak kromě te frajerky s plácačkou

neuvidíš už ani tu starou soupravu - na A jezdí již jen  modernizované a cedulka MMZ se přestěhovala dovnitř vozu k cedulce Škoda Plzeň, která provádí rekonstrukce.

0/0
12.8.2008 11:49

Radek0075

Re: tak kromě te frajerky s plácačkou

Tyhle vagony už na Áčku nejezdějí, je tam jiné osvětlení, ve vagony nejsou reklamy, cestující mají oblečení poplatné době (a v tom kulichu by se ta paní dneska uvařila)....

0/0
12.8.2008 12:33

vlmach

Podívejte se, jak před 30 lety vznikalo pražské metro A

To bylo v době,kdy to ještě stálo za ho*no.

0/0
12.8.2008 9:41

hbf

Nepřesnosti

Na trase A trojvozové soupravy nejezdily. A stanice Kobylisy není trojlodní, ale ražená jednolodní ...

0/0
12.8.2008 9:21

scorpion71

Re: Nepřesnosti

V článku se píše: "Na trase C je ražením postavena jen jedna stanice, a to Kobylisy." nic o tom, že by tato stanice byla trojlodní tam není. V souvislosti s trojlodními stanicemi se ve článku zmiňuje jen trasa A.

0/0
12.8.2008 9:44

hbf

Re: Re: Nepřesnosti

V době, kdy jsem reagoval, vypadal článek trochu jinak :-)

0/0
12.8.2008 12:05

Ancient_behemot

Re: Nepřesnosti

Neumíš číst? V článku je jasně napsáno, že tři vozy jezdily pouze na C, že na A jezdily 4 a pak se přidal 5....Stejně tak pouze zmiňují, že jediná stanice na C, která je ražená, je Kobylisy...O tom že by měla být trojlodní se nepíše ani písmenko...Mám rád lidi, co chytračejí a ani si pořádně neumějí přečíst text...

0/0
12.8.2008 12:18

spartaman

Re: Re: Nepřesnosti

Mno, oni lidé, kteří dělají dusno a přitom nechápou souvislosti, také nejsou zrovna oblíbení  ;-)

0/0
12.8.2008 12:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.