Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Náklaďáky nesmí přes Lanový most na pražské Jižní spojce, protože poklesl

Nákladní automobily nad šest tun nesmějí ve směru na Prahu 9 vjíždět na Lanový most u Mitasky na pražské Jižní spojce. Při opravě mostu zjistili pracovníci Technické správy komunikací mírný pokles konstrukce. Most provizorně zajistili a zavedli dopravní omezení. Zřícení mostu nehrozí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mlada_fronta

ČESMAD děkujeme !!!

Za kompletní likvidaci povrchů českých silnic. Vaše podnikání v silniční dopravě prosperuje (díky systému just-in-time) nade všechny myslitelné meze tak, že začíná být obtěžující pro veřejnost a je nejvyšší čas na tvrdé restrikce (daň, mýto, časové omezení, ...). A hlavně nechoďte s těma pitomostma o nedostatku rohlíků k snídani.

0/0
13.8.2008 23:25

kaspi

Re: ČESMAD děkujeme !!!

SOUHLAS!!! A ten blb Topolánek jim ještě slíbil daňové úlevy (Y)

0/0
14.8.2008 21:02

blastula

Zřícení opravdu nehrozí?

Podobná ujištění tu už byla x-krát   a už jim nevěřím ani slovo. Most nemůže spadnout, radar neškodí, chemický průmysl neškodí,mizerné příměsi do potravin neškodí, českému člověku vlastně nikdy nic neškodí a nic ho neohrozí.Jo- to všude jinde jooo,jsou z toho celí vedle, ale tady néééé, tady nikdy nic...

0/0
12.8.2008 14:56

inzinierbula

Z příspěvků níže vyplývá,

že o dopravních stavbách v Česku rozhodují skuteční odborníci. Nejspíše magistrátní nebo jim podobní státní úředníci. O jejich (ne)kompetentnosti jsme se mohli přesvědčit opět v pondělí v Reportérech ČT, kde se v celé své kráse předvedl KÚ Vysočina při "vykupování" pozemků pod silnicemi. Nakládá se zákony a právy vlastníků opravdu svérázně...

0/0
12.8.2008 12:30

Kevin Costner

most

Most je projektován na nějakou zátěž, ale kamiony bývají přetížené a navíc jsou tam neustálé kolony, takže jejich váha na most působí mnohem více. Snížení rychlosti možná pomohlo proti častým nehodám, ale mostu způsobilo ještě větší zátěž.

Není se čemu divit....

0/0
12.8.2008 11:38

123456

Re: most

Snížení rychlosti není kvůli statickému namáhání mostu, ale kvůli dynamickému...

0/0
12.8.2008 12:31

123456

Re: most

Ale jinak je pravda, že kamiony u nás jsou přetížené.... Navíc problémem vyjetých kolejí jsou časté kolony, kdy Jižní spojka "slouží" spíše jako parkoviště...

0/0
12.8.2008 12:38

blastula

Re: Re: most

V mnohých státech jsou povoleny kamiony daleko  větší a těžší a přesto tam nejsou ani proježděné silnice, takže to bude asi něčím jiným.

0/0
12.8.2008 14:58

123456

Re: Re: Re: most

Na jedné straně záleží na tíze kamionu, na druhé na zatížení jedné nápravy. Ale v podstatě se dá říct, že mosty u nás jsou projektovány na cca stejné zatížení jako mosty jinde v Evropě. Nicméně se mi nezdá, že by po Evropě jezdily o moc větší kamiony, ono taky záleží jak jsou naložené.

0/0
12.8.2008 16:45

blastula

Re: Re: Re: Re: most

zajeď se podívat do Skandinávie. Proti tomu, co tam běžně běhá po silnicích jsou ty naše chcípáčci a tuším ( o přesných cifrách se nechci přít) že tam je běžně povoleno 60 t,kdežto pro Evropu dole jen 40, rozhodně mají povolené delší soupravy a hmotnost vyšší- a tyhle velké potvory "dolů" nesmí

0/0
13.8.2008 20:23

mstuch

Opět se projevuje,že je něco někde ošizeno

a most stáljistě mnoho peněz,ale kolik z toho bylo taky postaveno soukromých budov a vytunelováno peněz .Česká ekonomika zase boduje. 

0/0
11.8.2008 22:10

Rumcajs78

30 km/h

Na dráze je každý fíra kontrolován podle "tachografu", neboli rychloměru se zápisem dat. Kolik auto po tom mostě zkutečně projede tou třicítkou? V Praze tak počítám dva za hodinu ....

0/0
11.8.2008 21:50

mammamia

??

neni ten most relativne novy na takove potize?

0/0
11.8.2008 20:48

medved_cz

Re: ??

Most je relativne novy, ale pri jeho projektovani nikdo nepocital s absolutni impotenci vlad CSSD, ktere pro vybudovani vnejsiho obchvatu Prahy udelaly uplne h*vno. Ten most byl projektovan jako soucast mestskeho okruhu (MO) a tedy urcen pro automobilovou dopravu a nakladaky do 7 tun. Kamiony mely jezdit po vnejsim okruhu mezi Pruhonicemi a D11.

Vlada ale svou neschopnosti nuti Prahu aby ze svych penez (na ten most nedal stat ani korunu) platila infrastrukturu pro tranzitni kamionovou dopravu.

0/0
11.8.2008 22:54

123456

Re: Re: ??

Tak to snad ne...., taková demagogie se jen tak nevidí....

Most je projektován na různá schémata zatížení a je jedno, jestli se jedná o Jižní spojku nebo MO a to je rozhodně min. 22t. Navíc práce na MO trvají už min 10 let, takže začala za vlády ČSSD, spíš i dříve...

0/0
12.8.2008 12:35

Manstein

Jde skutecne o lanovy most ?

Dneska jsem tam jel a delnici ovsem opravuji most pres krizovatku se Svehlovou - tady o jeden most vedle. Tak nevim ...

0/0
11.8.2008 18:38

sh1

Re: Jde skutecne o lanovy most ?

co je to to MO ?   (že tam bude křižovatka s MO)

0/0
11.8.2008 20:42

Kevin Costner

Re: Re: Jde skutecne o lanovy most ?

Že by zkratka pro Městský okruh? ;-)

0/0
12.8.2008 11:36

123456

Re: Jde skutecne o lanovy most ?

Opravují se oba mosty...

0/0
12.8.2008 12:39

sh1

ať spadne

Kdyby spadl - a postavil se znovu, bylo by to jen dobře.

Kdo tam jezdí ví, že se před ním pravidelně dělají kolony - je totiž užší než silnice před i za ním. K tomu je na něm omezena rychlost jen na 60 km/h.

--- tedy dobře - to pokud by již na druhý pokus nebyl tak úzký ...

0/0
11.8.2008 18:25

Manstein

Re: ať spadne

Jenze most neni uzsi. Uzsi je az "bobova draha" za nim - ta je totiz provizorni, v budoucnu tam bude krizovatka s MO. Konci tam Jizni spojka a zacina Sterboholska radiala. Most je 3pruhovy, ale uz na nem je doprava svedena do 2 pruhu.

0/0
11.8.2008 18:35

Z-S

Re: ať spadne

Omezeni na 60 uz pred mostem je produkt doby nedavno minule - predtim zacinala sedesatka az tesne pred sbihanim z tri pruhu na dvou na moste. Smerem do centra taktez sedesatka koncila tesne pred mostem (a to jeste pred zapocetim oprav).

0/0
11.8.2008 19:25

Rumcajs78

Re: ať spadne

Kdyby spadl, spadne i na KOLEJE, chceš snad přivolat další Studénku? Zamysli se ...

0/0
11.8.2008 21:46

lolek77

Zřícení mostu nehrozí.

Tak to bych tak jistě netvrdil. Stačí oblíbená kombinace ČD a Ostravské stavby.

0/0
11.8.2008 17:36

Rumcajs78

Re: Zřícení mostu nehrozí.

Chceš snad tím naznačit, ře ve Studénce nese část viny dráhy? Za to že jim na koleje spadl šlendriánsky zajištěný most, který nepatří dráze? Ale jo, Ať spadne, ale při vyloučeném železnničiním provoze a na mostě ať sou minimálnš tři autobusy plné dětí. Aspoń zas bude o čem psát......

0/0
11.8.2008 21:48

oId fashioned Vince III..

nevíte někdo,

kdy byl ten most postaven?

0/0
11.8.2008 16:50

Zajdee

Re: nevíte někdo,

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lanov%C3%BD_most_(Ji%C5%BEn%C3%AD_spojka)

Most projektovali Jiří Stráský, Ilja Hustý, Slavomír Kolčava a další v letech 1991–1993. Stavba byla zprovozněna v prosinci 1997.

0/0
11.8.2008 17:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.