Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tragédii ve Studénce možná způsobilo selhání jištění mostu

Policie a České dráhy vyšetřují, proč se při stavbě zřítil most ve Studénce a zavinil smrt sedmi lidí. MF DNES zjistila možné příčiny. Jsou jimi únava materiálu či špatná manipulace s mostem. Podle vyjádření dělníků vypadla při stavbě tzv. ocelka, konstrukční zařízení, které provizorně zajišťuje statiku mostu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

peršink

absurdistán

co mne teda zvedlo ze židle, když včera mluvka čd prohlásil, že ČESKÉ DRÁHY ODŠKODNÍ OBĚTI TÉTO NEHODY!no to snad by měla udělat ta firma co tu tragédii zavinila ????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;-O;-O mozek mi to nebere, dráhy mají obrovskou škodu na majetku díky tý lemplovský firmě, a ještě budou za ně platit???co je tohle za politiku ??!!

0/0
11.8.2008 10:49

Bolča

Re: absurdistán

Já myslím, že to ČD dělají dobře. Oni jsou zodpovědní za cestující. Peníze pak budou vymáhat po viníkovi.

0/0
11.8.2008 11:02

EnVidiaSeries

Re: Re: absurdistán

R^ a přesně tak to bude.. S odškodněním souhlasím, co nejdříve a co nejvíce, pak vše vamáhat po DSO-ODS Ostrava. Ti jsou viníci. Tečka.

K celé nehoděd bych nejraději přizval odborníky z ČVUT - katedry mostů a betonových konstrukcí.. U nich bych měl záruku a jistotu, že budou pravdivě vyhodnoceny důvody, proč se konstrukce zřítila a kdo konkrétně pochybil.

Úplatný soudní znalec = technická závada, neovlivnitelná člověkem. I to jsem viděl v praxi (úplětného znalce). Policii v celé věci nevěřím..

0/0
11.8.2008 12:35

lakub

Re: absurdistán

no kdybys to poslouchal cely, slysel bys i dodatek, ze to potom budou vymahat po vinikovi. To ti ale celkova nasranost na svet nedovolila, co?

0/0
11.8.2008 11:08

tomiisek

Re: absurdistán

Předpokládám, že jsou vůči takovýmto událostem ČD řádně pojištěny, tudíž není problém, aby odškodné vyplatí i ČD, jistě to nepůjde z jejich peněz.

0/0
11.8.2008 11:52

petyo

Re: absurdistán

Viník ještě není znám, vyšetřování neskončilo.

0/0
11.8.2008 13:19

jka2005

likvidace

Myslel jsem, že po průšvihu v Olomouci bude firma stavět maximálně kurníky pro slepice a ejhle. Kolik toho ještě firma musí pokazit, aby šla do likvidace.

0/0
11.8.2008 10:06

EnVidiaSeries

Re: likvidace

přesně to si myslím i já.. R^ Jenže "kdo maže, ten jede".. A tak SYNONYMUM KORUPCE VE VZTAHU: Moravskoslezský kraj - ODS-DSO Ostrava - Bogl a Krýsl je jasná.. Co natom, že mosty praskají a padají, hlavěn když ten či onen dostane namazáno.. (Y) Vítejte v Česku..

0/0
11.8.2008 10:11

jka2005

a co alkohol?

Doufám, že vyšetřovatel zajistil test na alkohol u zůčastněných stavebních zaměstnanců.

0/0
11.8.2008 10:01

lipno

Re: a co alkohol?

A jak, když všichni utekli? A mrtvola toho, co z mostu spadl, dozvíme se?

Jinak - po této trati jezdím a jezdit budu!

0/0
11.8.2008 12:35

oprudil

ani se nedivím , že most spadl , zaměstnávání ševců ,

krejčích a dojičů ze Slovenska je u této firmy normální ! Termíny , jako technologický postup , nikdy neslyšeli !

0/0
11.8.2008 9:53

Gambri

Skutečné příčiny

na aktualne.cz

0/0
11.8.2008 9:26

Já, Claudius

Re: Skutečné příčiny

Jistě, tam vědí vždycky všechno a dokonce ještě dřív, než se to stane.

0/0
11.8.2008 9:37

Axelroth

...hmmm...

...ODS to zpusobila, Paroubek bude davat medaile...oni jsou fakt u vsech katastrof...

;-)

0/0
11.8.2008 9:03

hlupák

Re: ...hmmm...

tys asi nečet : ladislav mňačko- opožděné reportáže.

0/0
11.8.2008 9:08

jirspi

MF DNES zjistila možné příčiny

a mírně tak zavání Blesko-Šípo-Novou...  nebo zaměstnala kartářku (-:

0/0
11.8.2008 9:00

-JJ-

nemiestna anketa na idnes

Anketa uvedená na stránke, citujem: "Budete se po nehodě ve Studénce bát jezdit vlakem?" je absolútne nemiestna a nevhodná.

- Za prvé preto, že toto nešťastie sa nestalo vinou dráh, nejakou nesprávnou činnosťou pri organizovaní dopravy, ale bolo spôsobené takpovediac zvonku, činnosťou firmy, ktorá s prevádzkou dráhy a dopravy na nej nemá nič spoločné.

- Za druhé preto, lebo takéto nešťastia sa vôbec nedajú porovnať s nešťastiami na cestách. Myslím si, že je to len snaha o bulvár, pretože, ak sa stane nejaká nehoda na ceste, nikto takúto anketu v podobe "Budete sa po nejakej nehode na diaľnici báť jazdiť autom?" medzi ľudí nepúšťa.

Považujem takúto anketu za maximálne nemiestnu.Rv

0/0
11.8.2008 8:48

Vifon

Re: nemiestna anketa na idnes

Nerozumím, nešlo by psát česky?;-D

0/0
11.8.2008 9:08

hlupák

Re: Re: nemiestna anketa na idnes

seš vzácně upřímnej, každej se svou hloupostí nepochlubí.

0/0
11.8.2008 9:09

Vifon

Re: Re: Re: nemiestna anketa na idnes

;-DNech si súdruh z Felvidéku diskutuje na SME, IDNES jsou české noviny

0/0
11.8.2008 9:15

p555

Re: Re: Re: Re: nemiestna anketa na idnes

preco Slovakovi nadavas do sudruhov? komunisti vyhrali volby v 48 v Cechach a nie na Slovensku, na Slovensko sa vnutili a doteraz sa v Cechcach roztahuju...  

0/0
11.8.2008 9:26

lakub

Re: Re: Re: Re: nemiestna anketa na idnes

no ty si chudák. Tak si cti jenom cesky prispevky, kdyz nerozumis. Co Praha? je to cesky mesto a cizinci tam nemaj co delat?

0/0
11.8.2008 11:16

QuuQ

Re: Re: Re: nemiestna anketa na idnes

Hloupý? Slovenština je prostě cizí jazyk a co já vím u nás se mluví česky...

0/0
11.8.2008 9:16

hlupák

Re: Re: Re: Re: nemiestna anketa na idnes

asi proto máš takový hezky český méno.

0/0
11.8.2008 9:21

zoufalec1

Re: Re: nemiestna anketa na idnes

je mi milejší Slovenština než česky psaný příspěvek bez diakritiky, anebo  s mnoha hrubkami

0/0
11.8.2008 11:01

pinguone

Re: Re: nemiestna anketa na idnes

..kdyz nerozumis,tak musis bejt dost jednoduchej...:-P

0/0
11.8.2008 11:56

Galis27

Re: nemiestna anketa na idnes

souhlas....zdaleka nejbezpecnejsi vnitrostatni doprava pro obycejne lidi je stale vlakova a takova ankeeta je zbytecna... navic 7 lidi to je polovina vikendove bilance mrtvych na cestach

0/0
11.8.2008 9:47

plastovalahev

to je jeho brácha

;-)

0/0
11.8.2008 8:40

analytik05

Tak to je asi poprvé,

co Paroubek rozdává peníze  oprávněně a smysluplně tomu, kdo si je zaslouží ! Nebo že by šlo o jiného Paroubka. :-)  

0/0
11.8.2008 8:39

wallster

nejlepší nabídka

by mě zajímalo, co je pro dráhy nejlepší nabídka, když vybrali tuhle firmu. Úspory na bezpečnosti práce a najímaní nekvalifikované levné pracovní síly z východu? Jo když pod takovým schátralým mostem projíždí denně vlaky rychlostí 130km/h, to jsou sakra vibrace. Se nedivím, že se jim to pomalu ale jistě rozpadlo.

0/0
11.8.2008 8:28

PES na cesneku

Re: nejlepší nabídka

To ti mohu vysvětlit, to oslovíš vybraných pět firem, přičemž cena jest dohodnuta předem. Pět firem to zakřoví - nabídka bude vyšší a šestá firma vyhraje soutěž s nejnižší nabídkou ;-D A tak stále dokolečka dokola, jenom se přehazuje pořadí vítězů, neb nažrat se chce každý.

0/0
11.8.2008 8:39

Zurri

Re: nejlepší nabídka

Jestli umíš číst, tak investorem byl kraj a ne dráhy. Proč by dráhy vybíraly firmu na opravu silničního mostu, který jim ani nepatří ani ho nemají ve správě?!

0/0
11.8.2008 8:44

hlupák

Re: nejlepší nabídka

dráhy to neopravovaly.takže nevybíraly dodavatele.

0/0
11.8.2008 9:11

volic_plukovnik

rychlost

V animaci havárie je psané, že snížil rychlost ze 135 na 120 kmh, tady v článku to bylo už jen 90... tak kolik vlastně?

0/0
11.8.2008 8:28

Gambri

Re: rychlost

Podle černé skříňky se rychlost snížila ze 134km/hod na 90km/hod.

0/0
11.8.2008 8:33

Volič ČSSD

Re: Re: rychlost

bile skřínky tam nebyli?;-(

0/0
11.8.2008 8:34

Volič ČSSD

Re: rychlost

120 + 90 = 210 / 2= 105 Tak to ma byt logicky.

0/0
11.8.2008 8:33

loschacharos

Re: Re: rychlost

???????????? Ten most byl v pohybu proti vlaku? ;-D

0/0
11.8.2008 8:52

hejhulapp

Re: Re: rychlost

No, tak ty by jsi měl být stínový ministr financí. Počítat umíš jak Sobotka..

0/0
11.8.2008 8:59

denny2006

Re: Re: rychlost

Kdo moc počítá, je vždy v nebezpečí, že se přepočítá;-D!

0/0
11.8.2008 9:12

kucanek

Re: Re: rychlost

ani ja nedokážu tak rychle násobit..

0/0
11.8.2008 9:33

Volič ČSSD

Jak mužete volit ODS?

;-(;-(;-(

0/0
11.8.2008 8:21

falda

Jakou může mít firma Bögl & Krýsl

zvedací techniku? Tu mají všechny podniky, které se zabývají podobnými věcmi, skoro stejnou. Druhá věc je obsluha, při takovýchto akcích se dá hodně snadno pochybit. Zvlášť v dnešní době, kdy na stavbách velí každý, kdo má díru do pr..., zpravidla poslední parťák, který umí řvát a sprostě nadávat, ideálně slovensky nebo ukrajinsky. Tak to na stavbách bohužel dnes vypadá. Jedna firma se plete pod nohy druhé, často hatí její práci, všichni hrozně chvátají a všichni jsou ti nejdůležitější. Stavbyvedoucí často ani neví, kdo mu tam co dělá. Při tom chaosu je ještě zázrak, že průšvihů je relativně málo. Netvrdím, že tomu tak bylo ve Studénce, ale ony se stavby dost podobají. Další věc je to, jak je možné, že o rizikovosti průjezdu pod mostem ČD nebyly informovány. Není problém dát strojvedoucímu rozkaz, že má ten který úsek projíždět sníženou rychlostí podle rozhledu! Že by nepřímý důsledek transformace železnic? Trať dnes patří SŽDC, které nemusely ČD přesně informovat o rozsahu stavby.

0/0
11.8.2008 8:19

TurboFrank

Nejste vy v iDnes už taky unaveni?

Asi ano a už delší dobu. Tragédii způsobila možná únava..... Pište

raději o tom, co víte a ne vaše kecy a domněnky. Nechejte to na těch,

kteří tomu rozumí a sdělí konečný verdikt. Melete stále dokola každý

den o něčem, čemu nerozumíte. Vaše zpravodajství má čím dál, tím více

úroveň rádia Jerevan, ale v novém stylu Blesku. Hlavně, že Kateřina Emmons doporučuje.

0/0
11.8.2008 8:12

Zoro.Vomáčka

Základní kapitál firmy 200.000

Firma Bögel+Krýsl, která má prý nejlepší technologii na zvedání mostů v CR, měla údajně mnohamilionové zákazky v tomto oboru, má kupodivu sídlo v Kamenolomu Hamr v Sušicích, jediným předmětem podnikání je, světe žasni!: KOUPĚ ZBOŽÍ ZA ÚČELEM DALŠÍHO PRODEJE !!!! se základním kapitálem, světe žasni podruhé ! pouze 200.000 Kč. To musí našinec opravdu žasnout, že taková firma, zabývající se pouze koupí a prodejem s minimálním kapitálem byla vybrána, prověřena a vyhrála pro vysoce technologickou zákazku...Inu u nás v Kocourkově, že ano...jenže někdy to nevyjde a pak je to tragedie, zaplacená dokonce životy lidí..Jsem zvědav, zda se bude prověřovat, jak tato registrovaná firma mohla vyhrát výběrouvou soutěž a kdo byl zodpovědný za výběr takto v Obch. rejstříku registrované firmy... Neuvěřitelné, firma s předmětem podníkání Nákup a prodej je specializovaná na opravu mostů....A hned 6 mrtvých, desítky zraněných a disáster Českých drah s multimilionovou škodou...Jaká byla vůbec výše pojištění?

0/0
11.8.2008 8:01

Tic-Tac

Re: Základní kapitál firmy 200.000

nauč se hledat na internetu a nedělej tady ze sebe kašpara

http://ipoint.financninoviny.cz/bogl-a-krysl-k-s.6331822.html

http://ipoint.financninoviny.cz/bogl-a-krysl-silnice-morava-s-r-o.1994216.html

0/0
11.8.2008 8:26

Gambri

Re: Re: Základní kapitál firmy 200.000

V obchodním rejstříku je několik takových firem, ve všech je Krýsl. Žádná z těch firem nemá ale živnost stavba a opravy mostů.

0/0
11.8.2008 8:49

petyo

Re: Re: Re: Základní kapitál firmy 200.000

Taková živnost ani neexistuje.

0/0
11.8.2008 8:57

Gambri

Re: Re: Re: Re: Základní kapitál firmy 200.000

Výstavba a rekonstrukce silnic a mostů.

0/0
11.8.2008 9:24

petyo

Re: Re: Re: Re: Re: Základní kapitál firmy 200.000

Hoď odkaz na živnostenský zákon.

0/0
11.8.2008 13:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.