Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANIMACE: Jak došlo k nehodě u Studénky

Tragickou nehodu vlaku EuroCity Comenius ve Studénce způsobil pád mostu. Z prvních zpráv nebylo zřejmé, zda konstrukce spadla před vlak, nebo až na něj. Redakce iDNES.cz se na základě informací od svědků, stavební společnosti i z rozmístění lokomotivy a vagonů pokusila o vlastní, neoficiální rekonstrukci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pajndl

Bude ještě hůř

dopravní stavby Ostrava,zkratka je DSO a ne ODS to je záměr?Navíc jak může vrcholový zástupce zodpovědné společnosti vystoupit v našich mediích a podávat informace v cizím jazyce-tlumočník!Podle mého názoru je chyba plně na straně postupu montáže spřažené ocelové konstrukce a následných stavebních prací včetně nezajištění staveniště.Tam mohl kdokoliv odprsknout prskavku a bylo to dole.Zkušené machry jsme vyházeli protože jsou starý,mladý kluci to neumí,protože praxi se ve škole nenaučíš,přervaný normální vývoj předávání štafety.Děkuji za pozornost.[>-]

0/0
12.8.2008 9:06

nekronomicon

Hmmm

Zase se něco muselo honem, honem dodělat.

0/0
11.8.2008 8:06

ústavní.pacient

??

Nerikali puvodne, ze se masina narazem otocila do protismeru? tak bud ne, nebo je i ta animace naprd...

0/0
10.8.2008 18:48

filakova

:(

Myslím si, že čd by si měly své tratě hlídat, ale vinu vidím jednoznačně na straně té stavební firmy. Při takových opravách by neměla být ohlášená snížená rychlost, ale přímo výluka na trati. Mohlo se stát podobné neštěstí, i kdyby tam vlak projížděl pomaleji. Že měl vlak zpoždění není podle mě relevantní. Mohlo to na něj spadnout tak jako tak nebo to mohlo spadnout na jiný. Vše je jen o zabezpečení takových prací. Vlakem se najezdím dost a ano, někdy si na zpoždění zanadávám nebo na to jak se vlak courá, když projíždí opravovaným koridorem. Ale radši dorazím domů s hodinovým zpožděním, než abych byla účastníkem podobné nehody. Každá doprava má své pro a proti, když pojedete autem nebo autobusem, také vám nikdo nezaručí, že se nedostanete do zácpy, že se před vámi nestane nehoda, ... Co se týče strojvedoucího, smekám před ním, zachoval se nejlépe jak mohl ... co měl dělat? Stát na místě a obětovat se, aby ho nikdo neobviňoval, že se potom utíkal schovat? Lidi, vzpamatujte se.

0/0
9.8.2008 10:58

Velká hlava - více multikulturní

Jyrko - ODSTUP - Ihned

[>-][>-][>-][>-][>-]

0/0
9.8.2008 9:32

marte

http://www.boegl-krysl.eu/

http://www.boegl-krysl.eu/ kluci to nebudou mít jednoduché. Porušení spousty předpisů...

0/0
9.8.2008 8:49

wallster

Re: http://www.boegl-krysl.eu/

Kvalita a profesionální přístup pro nás znamená stoprocentní provedení

všech požadavků ze strany zákazníka a proto se neustále vyvíjíme a

zavádíme do praxe nové postupy, technologie a metody řízení. Jednou z

hlavních myšlenek naší filosofie je zásadní a systematický přístup k

péči o životní prostředí při realizaci všech našich projektů.... Bouráme mosty rychle a levně

0/0
9.8.2008 9:09

atreiu

Re: http://www.boegl-krysl.eu/

znal jsem jedn oho od nich, když stavěl první most přes řeku tak po první zkoušce spadnul.. to vypadá že todle taky dělal on :-©

0/0
9.8.2008 10:31

irsaq

Nejbezpečnější cestování

Nejbezpečnější cestování je cestování hvězdnou bránou ;-D

0/0
9.8.2008 8:01

RoninW

Re: Nejbezpečnější cestování

akorát občas při obejití bezpečnostních protokolů skončíš v minulosti

0/0
9.8.2008 9:06

Mitchell

Re: Re: Nejbezpečnější cestování

A při návratu nesmíš splést bezpečnostní kód, nebo se rozmázneš o zavřenou IRIS. ;-D

0/0
10.8.2008 4:18

Rimi8

V prvni rade za to muze Klaus, pak hned Havel a vzapeti amer

icky radar, jiz trochu mene viny ma globalni oteplovani nasledovane Al Kajdou. No a na samem chvostu techto strasnych viniku uz jsou jen Ceske drahy a bezpecnost stavby na trati.

0/0
9.8.2008 7:07

Montaigne

Re: V prvni rade za to muze Klaus, pak hned Havel a vzapeti amer

to pořadí na bedně máš správněR^ To ti poradil Dalík?;-D

0/0
9.8.2008 11:28

Bába povídala

Je mi z vás špatně!!!

Navštívil jsem pár slovenských on-line zpravodajství, všude vyjadřujou lidi smutek, soustrast, jenom tady na českých serverech jsou totálně zlí a nevkusní lidi, kteří do toho míchají politiku, nebo dokonce i globální oteplování. Je mi z vás zle! :-© Kdyby se stala nehoda vašim blízkým, chtěl bych vás vidět, jak mluvíte o tom, že za to může nějaký politik.Rv

0/0
9.8.2008 1:41

Erciyes

Re: Je mi z vás špatně!!!

hlavním likvidátorem havárie - vedoucím odklízecích prací ČD po nehodě způsobené firmou ODS je J. Paroubek.

Toto je pravdivá informace, ať to zní jakkoli absurdně - a není na ni nic závadného, prostě konstatování faktu. :-)

0/0
9.8.2008 2:09

zapvit

Re: Je mi z vás špatně!!!

ano je to smutne tato nehoda a take je mi lito pozustalych, ale nedivim se ze lidi nadavaji na politiky kdyz tu delaji takovy neskutecny bordel chova se ta sebranka jako nedotknutelna vrstva a dela si naprosto co chce. Ale politici nic nezmeni na utrpeni rodin a deti zemrelych teto nehody a strach o zdravi vazne ranenych.

0/0
10.8.2008 21:17

gaDzin

rychlost

Nechapu proc jel 135 km/h. Kdyz se dela neco na silnici, jsou tam znacky ke snizeni rychlosti provozu. Na draze se takove veci nedelaji?

0/0
9.8.2008 1:32

cehy

Re: rychlost

Protoze nemeli nahlasenou zadnou vyjimku. Obvykle se hlasi jakekoli stavebni prace v okoli trate a rychlost se snizi.

Me je spis divne, ze jel JEN 135, kdyz mel 10 min zpozdeni.

Nema cenu spekulovat. Je to strasne nestesti a bolest.

Rodinam pozustalych vyjadruji timto zpusobem uprimnou soustrast a zranenym preji uplne uzdraveni v co nejblizsi dobe.

To je ted nejdulezitejsi. Pak se muzou zacit hledat vinici.

0/0
9.8.2008 1:48

RoninW

Re: Re: rychlost

souhlas...souhlas ....souhlas ...souhlas ....

0/0
9.8.2008 9:08

rafol

Re: Re: rychlost

Ale tam se ty stavebni prace delaji uz od jara, tak tam to omezeni asi melo byt trvale?

0/0
9.8.2008 9:59

Scout_duck

Re: Re: rychlost

Vzhledem k tomu,, že na tom místě je Vmax 140, tak 135 km/h je skoro maximální rychlost. Neznám to tam, ale je možné, že předtím byla třeba jen Vmax 120 a teprve zrychloval na maximální rychlost.

0/0
11.8.2008 15:08

FrantaV

Metal pro strojvedouciho

Podle posledni informace DI stihnul diky bleskove reakci behem tech 6 sekund zpomalit z necelych 140 km/h na 90 (v prvni zprave bylo chybne 120). Nelze pochybovat ze diky nemu nebylo obeti mnohem vic.

Jen Nova z nej udelala blbce s dotazem proc vlastne ten vlak nezastavil :-/ Takovy vlak ma zabrzdnou vzdalenost klidne pres kilometr, to neni jako v aute panove redaktori.

0/0
9.8.2008 1:03

hanys

Re: Metal pro strojvedouciho

co bys čekal od těch expertů:-/

0/0
9.8.2008 1:12

cehy

Re: Metal pro strojvedouciho

Nektery z "inteligentnich" eeeecek z Novy se fakt zeptalo na neco takoveho???:-©

0/0
9.8.2008 1:49

Eso Rimmer

Re: Re: Metal pro strojvedouciho

"A to už ten vlak nešel zastavit" ? To byla otázka reportéra Novy. 8-o

0/0
9.8.2008 9:02

Xerces

Re: Re: Re: Metal pro strojvedouciho

Zas nedelejme z nich uplny blbce treba v tu chvili nevedeli jak byl daleko od mostu a jak jel rychle, pripadne touto otazkou chteli vyprovokovat prave konkretni odpovedei a zajimavy informace, on to nekdy muze bejt opravdu zamer. Ale clovek nikdy nevi. :-)

0/0
9.8.2008 10:33

Qíteček

Re: Re: Re: Metal pro strojvedouciho

To je soda. De divím, že dotyčnej 'reportér' neskončil s rozkopanou zadní částí.

0/0
9.8.2008 13:01

Bůh Nejvyšší (12)

Divím se mu, že se s těmi idioty z Novy vůbec bavil.

0/0
9.8.2008 2:23

rafol

Re: Metal pro strojvedouciho

R^

0/0
9.8.2008 10:01

MirosPikos

Kdo za to může?

Divim se, že tady ještě nikdo nenapsal, že za to může pan Klaus a nebo rovnou imaginární globální oteplení...

0/0
8.8.2008 23:31

Haui1

Re: Kdo za to může?

To se už tady bere jako samozřejmost, o které už není nutné se zmiňovat ;-D

0/0
8.8.2008 23:40

Erciyes

Re: Kdo za to může?

Tomu se taky divím, ale čemu už se nedivím vůbec, je to, že už tu napsali (a to ne jednou ani desetkrát), že za to může Jyrka Paroubek :-)

Takže už je jako původce všeho zla zřejmě populárnější než Venca Klausů.

0/0
9.8.2008 0:22

Erciyes

Paroubek

Věřte tomu nebo ne, ale hlavním likvidátorem havárie - vedoucím odklízecích prací ČD po nehodě způsobené firmou ODS je J. Paroubek. A to bez (Y) :-)

0/0
8.8.2008 22:36

pepe999 from Salford

Tragedie...

Vetsinou ty zeleznicni havarie zpusobuji sami zeleznicari, ale tady jsou z obliga. To ta firma pracuje, posunuje most, jako by se nechumelilo?? Mam dojem, ze bezne se pod necim s cim se manipuluje nesmi ani chodit, natoz tam nechat jezdit vlaky...8-o8-o

0/0
8.8.2008 22:26

Dr.Akula

Re: Tragedie...

Jestli bude ČD z obliga, tak už v životě nesednu do vlaku.

Organizaci natolik bystré, že jí nestačí tři měsíce aby si sama všimla, že posílá vlaky pod most na kterém se pracuje svůj život nesvěřím.:-©

0/0
8.8.2008 22:51

pepouš

Re: Re: Tragedie...

Jsi normální pako a do vlaku nesedej, mohl bys mu ublížit.

 Tedy, když stavím třeba lešení u baráku, tak nejdříve dám zábrany, abych kolemjdoucí  upozornil, že se tam pracuje. Když stavební firma se rozhodla, že bude hejbat s mostem nad tratí, kde se jezdí, tak to měla ČD oznámit a sjednat si výliku nebo aspoň pomalou jízdu. Ale spíš výluku, protože by to klidně mohlo spadnout na projíždějící ( bYť n pomalu) vlak.Ale asi by za výluku museli něco zaplatit a tak to riskli . No a dopadlo to!!!

0/0
9.8.2008 0:10

nic není zadarmo

Re: Re: Re: Tragedie...

vono to té firmě je asi jedno - pokud by výluku měla plati, tak ji investorovi naúčtuje. Ale taky je tu možnost, že výluku naúčtovala. Ale taky je třeby vzít v úvahu, že ten vlak měl být v době nehody někde daleko - takže je tu i ta možnost, že firma měla dohodnuté okno.

0/0
9.8.2008 0:16

Dr.Akula

Re: Re: Re: Tragedie...

Nápodobně.

Vždyť s malou vyjímkou v podstatě potvrzujete to co jsem napsal.

Pokud se někdo rozhodne opravovat most nad železniční tratí, musí to nejen nahlásit ČD, ale také s nimi projednat harmonogram prací a omezení dopravy. Nejde jenom o hýbání mostem, když uvážíme, že pod mostem je trolej s 20 kV a rychlíky tam jezdí 140, stačí aby jim během opravy cokoli spadlo z mostu a může dojít k neštěstí.

Na druhou stranu pokud to ČD někdo nenahlásí, měli by si toho sami všimnout a vyžádat si veškeré informace. Že to ani po třech měsících co se na mostu pracuje neudělali ukazuje co je to za lemply.

Jak jim asi teď mám věřit, že kontrolují koleje, signalizaci.....

0/0
9.8.2008 8:53

FrantaV

Re: Re: Tragedie...

Při práci na (nebo jen v blízkosti) železnice platí velmi přísná pravidla co se smí, kdo to povoluje a za jakých podmínek.

V tomhle případě byla ta pravidla zcela zjevně porušena - pokud vím měla firma povolení na přípravné práce v okolí trati, ale ne k manipulaci s mostem nad tratí - výluka pro tuhle práci byla objednaná tuším na neděli nebo tak.

0/0
9.8.2008 1:06

wallster

Re: Re: Re: Tragedie...

Co se divíte, byl pátek, Slováci spěchali na víkend domů, tak jakápak robota v neděli?

0/0
9.8.2008 9:00

zostrelenyanjel2

ganz grosses uberraschung

a stejně bych ty kindrvejce zakázal

0/0
8.8.2008 22:13

zostrelenyanjel2

kur.y

okamžitě nechte těch cynickejch kydů, protože jdu za chvíli na rychlík do Pardubic ;-D že jsem sem ráno něco psal teď mi to těch sedm mrtvjch vrátí i s úrokama

0/0
8.8.2008 22:12

Velká hlava - více multikulturní

může za to :-.)

:-.)  :-.)  :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.)  :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.)  :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.)  :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.)  :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.)  :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.)  :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.)  :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.)  :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.)  :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.)  :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.)  :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.) :-.)  :-.)

0/0
8.8.2008 22:10

kraxna

Teď mi docvakla taková malá ironie osudu

"Vagónka Studénka" -ta cedule je pomalu v každém motoráčku...

0/0
8.8.2008 22:10

rafol

Re: Teď mi docvakla taková malá ironie osudu

Cedule je, firma uz neni;-(

0/0
9.8.2008 10:06

george c.

tragédie

Chci ještě dodat ke svému příspěvku, upřímnou soustrast pozůstalým obětem tohoto neštěstí.............. Co říci víc, tohle se němělo stát. Upřímnou soustrast

0/0
8.8.2008 21:35

(@)

Re: tragédie

To jim běž povídat na pohřeb, tady je diskuse :-P

0/0
8.8.2008 22:02

m.magdonova

Re: Re: tragédie

Diskuse snad není od toho, aby sem psali lidi nechutný příspěvky a musela být zablokována jako všechny ostatní... Taky je mi z toho těžko, člověk nikdy neví, co ho může potkat ;-(:-/ Byla jsem na koncertě Iron Maiden a i zpěvák Bruce Dickinson zmínil, že fanoušci, kteří zahynuli cestou na koncert, si zaslouží vzpomínku...

0/0
9.8.2008 0:20

Bába povídala

Re: Re: tragédie

Tvoji rodiče museli být bagr a buldozer. Takovou lopatu jsem fakt ještě neviděl. Nikdy nepřeju nic zlého, ale tobě teď všechno nejhorší.Rv

0/0
9.8.2008 1:43

george c.

průšvih

je to naše národní tragédie a průšvih. Na první pohled mi to připomíná jako před léty když vykolejil rychlovlak, který narazil do mostní konstrukce u Enschede. Je to průšvih firmy, která tuto práci má dělat za pozastavení provozu na trati, a ne se spoléhat, že to vzládnou, a že žádný vlak nepojede!!!

Viník je jasný, nedodržení postupů při práci firmy, která most přesouvala přes trať. Je vidět, že to asi měli navyklý, ale teď jim to nevyšlo. Bohužel to odnesli nevinní lidé, kteří jeli zpět ke svým rodinám. Opět se potvrdilo, že dokud se nic nestane, tak postupy nikdo nezmění, až když dojde k takové tragédii, tak se něco začne dít. Ale je pozdě, ti mrtví a těžce zranění si už nic na změně postupů nic nevezmou. Styďte se páni stavitelé za takové lajdáctví. Je to k pláči taková tragédie. Jirka

0/0
8.8.2008 21:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.