Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha už nepočítá s Masarykovým nádražím, chce tam byty

Praha už nepočítá s Masarykovým nádražím, místo něj by tam ráda viděla nové městské centrum. Radní dnes schválili změny územního plánu, které umožní na místě dnešních kolejí stavět. Konečné rozhodnutí budou mít pražští zastupitelé, kteří se budou otázkou zabývat v polovině září.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Feo

Náplavy

Praha už několik desetiletí trpí tím, že primátorem je buď náplava nebo zloděj a kretén. Normální (nezkorumpovaný ani mocí, ani penězi) Pražák by řadu věcí, které Praze nevratně ublížily nemohl nikdy připustit. Škoda.

0/0
18.9.2008 18:03

Feo

To snad ne ....?!

Byty v kolejišti?????, páni pisálkové vzbuďte se.

Mimochodem, komu patří pozemky ?Rv

0/0
18.9.2008 17:59

psychiatr

pravděpodbně se jedná o korupci

Tak tohle až moc zavání korupcí.

Těžko se mi věří, že radní vedou pohnutky zjištné.  Dle dosavadních zkušeností z podobných případů lze nabýt podezření, že hlavním motivem je tučná provize od některého developera.

Radní vlakem nejezdí ani tramvají a nechodí pěšky. Rovněž jejich rodinní příslušníci se naspoléhají na nic jiného než na jejich auto.  Nadráží pro ně proto není věc nezbytná a když příjde taková nabídka od zástupce developera, potom už jenom zbývá být chytrý a neudělat chybu. Chybu, která by znamenala nezpochybnitelný důkaz o korupci. Nějaká ta menší chybička, z ní se už lehonce vysoudí, jak ukazuje současná praxe. Ty penizí za to stojí.

Takže se smiřme s tím, že se z nádraží stanou kanceláře, obchody a byty, protože nikdo nezvedne zadek a nezačne řvát "tak to moment pánové..." naopak všichni se přizpůsobí jako vždycky - na to se lze spolehnout.

0/0
15.8.2008 22:22

psychiatr

Re: pravděpodbně se jedná o korupci

Argumenty proti nádraží nebude problém vyrobit. Za patřičný peníz lze

určitě zadat zakázku například v tomto duchu: Proč nepotřebujeme Hlavní

nádráží, nebo proč vlastně jezdí tolik vlaků. Dotyčný uvažuje takto: je úplně jedno, pro co si

zadám vyrobit argumenty. Důležité je vyrobit zisk. A když mi v tom

nikdo nezabrání, byl bych hlupák kdybych to nezkusil...

0/0
15.8.2008 22:26

godys

po volbách 2010 se tenhle hloupý nápad doufám zastaví....

i když tam příjde sám Klaus s krupáčem v ruce a začne nádraží bourat.....:-)

0/0
12.8.2008 12:53

nccch

To je ale blbá anketa

Co takhle možnost modernizovat, propojit s Hl.N. tunelem s pojízdným chodníkem prostě ne současný stav, ale lepší !

0/0
12.8.2008 12:46

__XXXX___

S tím bych souhlasil, ale:

Nově zrekonstruované hlavní nádraží by to zase kapacitně nepobralo a volalo by se po dalším jeho rozšiřování (za miliardy). Také by byl problém s budováním rychlodráhy na letiště. V neposlední řadě by to stálo ohromné investice, na které dráhy, stát ani magistrát nemá. A také by mě zajímalo, jak Praha vystrnadí nádraží z centra, když jí to nádraží a ani ty pozemky nepatří!Rv

0/0
9.8.2008 12:15

bývalý volič ČSSD

Re: S tím bych souhlasil, ale:

Až se vlády opět zmocní ČSSD, tak to prostě znárodní.

0/0
9.8.2008 13:16

psychiatr

Re: S tím bych souhlasil, ale:

Postup bude pravděpodobně následující.

1. Radní vyhlásí, že Masarykáč je nedbytečný a že ho nahradí Hlavní nadraží, protože jeho rekonstrukce a stavba tunelů a nového moderního úseku trati stála ohromné investice a záměrem bylo právě přenést zátěž na Hlavní nádraží.

2. Hlavní nádraží bude přetížené a vznikne veřejná poptávka po zvýšení kapacity.

3. Investice do navýšení kapacity bude horentní a obtížneji prosaditelná, vzhledem k nedávným ohromným investicím. POKUD SE ALE NENAJDE OPĚT VYKUTÁLENÝ RADNÍ, KTERÝ UŽ INVESTICE NĚJAK ZAJISTI, OVŠEM ZAKAZKU ZÍSKÁ TEN, KTERÝ NEBÍDNE NEJTUČNĚJŠÍ PROVIZI. Z pohledu korupčního je moudré zrušit Masarykáš nejenom pro provizi za vlasní Masarykač, ale do budoucna i pro značný potenciál v podobě přetíženého Hlaváku.

0/0
15.8.2008 22:41

psychiatr

Re: Re: S tím bych souhlasil, ale:

Takovýto postup je zcela v souladu s nelpší tradicí korupce a velkým učitelem nám může být sir Humphrey Appleby.

0/0
15.8.2008 22:42

Monstrum Anonymič Anonymov

S tím souhlasím

Pro nepražáka je opravdu někdy těžké přebíhat mezi nádražími jen kvůli tomu, že něco jede odněkud jinud.

0/0
7.8.2008 15:08

bumbrlicek

Zase jedna blbost

Tak nám chtějí zrušit Masaryčku, paní Müllerová, mohl by říci Švejk po přečtení tohoto článku. Opravdu jsme národ Švejků, kteří zruší vše, co se zrovna teď nepotřebuje a až se po letech zjistí, že to potřebné je, postaví se to za drahé peníze znovu v podzemí. Zvláštní je, že tyhle nápady nemají v Německu a vůbec ani jinde v Evropě. Ale my zkrátka lítáme ode zdi ke zdi, už jsme si párkrát natloukli, ale nerozsvítilo se... Asi už je žárovka rozbitá...8-o

0/0
7.8.2008 14:49

vejtraska

AŤ JDOU FAKT DO ........

0/0
6.8.2008 21:26

barbudo

Zdá se, že ani s letištěm ...

0/0
6.8.2008 12:42

Monstrum Anonymič Anonymov

Bydlení na nádraží

například šlechtic Karl von Bahnhof tam bydlel.

0/0
6.8.2008 12:40

honzajaka

Re: Bydlení na nádraží

Nebo Sergej Lokomotivič

0/0
6.8.2008 14:11

Pája Hav

Nejen mně je z informací v tomto článku zle...

...Pak není divu, že návštěvníků Prahy je letos méně.Bude hůř,protože turisté nejsou zajisté zvědaví na předražené služby, jenž neodpovídají kvalitě.Místo aby se podpořil turistický ruch, v rámci kterého by se k nám vraceli a přijížděli na doporučení noví turisté nejen do Prahy, ale i celé České republiky. S potencionálním využitím duchovní vazby Česka k železniční dopravě.Tak radši najivní radní Pepíci z Prahy podpoří zrušit historicky cennou funkční národní železniční hodnotu Masarykovo nádraží a potencionální přilehlé železniční muzeum s unikátním celosvětovým železničním depozitářem. A rovnou tam  postaví  byty . To už je opravdu kocourkov a hodně velká krátkozrakost radních ovlivněná úplatky od lobistů.:-©

0/0
6.8.2008 12:09

krakra

Fakt

Fakt o tom moc nevím, ale co bude s těma vlakama co jezdily na Masaryčku ?

Železnice je doprava budoucnosti, rušení nádraží je blbost, alespoň že tam chtěj postavit byty, někde jsem četl že něco jako bulvár nebo obchodní centrum (těch máme přece už dost).

0/0
6.8.2008 12:08

JoeMax

Re: Fakt

Já to dost dobře nechápu. Z mnoha směrů, které na Masaryčce končí, je Hlavák dost špatně dostupný, pak se bude přepřahat ještě víc. A unesl by to hlavák a přilehlá MHD vůbec? Radní zase něco vypustili bez jakékoliv studie, jak je jejich dobrým zvykem... Nádraží nechte, nevyužitých ploch je kolem pořád hrozná spousta.

0/0
6.8.2008 12:39

r_e_c

Re: Re: Fakt

Máte naprostou pravdu. Hlavní nádraží by bylo naprosto ucpané. Ono to s odjezdy a příjezdy na hlaváku není ideální ani dneska, natož když by tam přibylo nejméně o třetinu více vlaků. Navíc vlaky, které končí dneska na Masaryčce jsou ve většině příměstské, takže by stejně nikam jinam nejely a muselo by se přepřahat nebo šibovat stejně Rv Navíc když zruší Masaryčku, tak není vůbec jasné, kde by končila rychlodráha z letiště (mimochodem velice důležitá stavba k obsloužení cestujích z letiště), měla končit právě v centru na Masaryčce - naprosto ideálním místě. Celá Evropa se orientuje na železniční dopravu, jenom Praha bude dál podporovat auta v centru. Pěkně děkujeme(Y)...  R.E.C.

0/0
6.8.2008 16:10

Reg

Re: Re: Re: Fakt

Já myslím, že je to typický povrchní a poloinformovaný článek. Podle mě rychlodráha na Masaryčce končit bude. Vždyť byla stejně plánovaná VEDLE současného nádraží. Vznikne-li v tom prostoru něco podobného jako v Bubnech (původní zbytečně rozsáhlé nádraží zredukované na stanici, obklopenou moderní zástavbou, zde navíc kombinovanou se zachovanými historickými budovami), nejsem proti.

0/0
7.8.2008 1:34

Pan Navratil

Mno jo,

voni se lidi můžou dopravit autama, ty se přepřahat nemusej. Kromě trefné poznámky níže (že na Masaryčku jezdí hlavně obousměrné soupravy) bych panu radnímu doporučil podívat se, co se děje s lokomotivami vlaků, které končí na Wilsoňáku.

0/0
6.8.2008 12:04

honzajaka

tenhle

podobný článek tady už před měsícem byl, že by tam měl být taky univerzitní kampus, taky praštěná myšlenka, to by musela být nejmíň vysoká miliardářská aby do takového nájmu šla

0/0
6.8.2008 11:40

wildge

Re: tenhle

Univerzita v centru mesta je skutecne hloupost. Ne kvuli nejakemu najmu, ale kvuli tomu, ze se takova univerzita nemuze rozsirovat.

0/0
6.8.2008 11:54

honzajaka

Re: Re: tenhle

ta myšlenka tady opravdu byla, bylo to v těchto článcích asi před měsícem. Co se týče rozvoje, všude je tolik použitelných prostor To bych neviděl tak tragicky, stejně budou ty kancelářské prosory za chvíli prázdné, nejdřív tam bude plno a pak to začne mizet až bude vlastník šroubovat nájem nahoru. Ani žádná zahraniční univerzita by neměla tolik peněz aby uplatila takový nájem, co by u nás požadovali si myslím. U nás je běžný nájem nějakých tisíc za metr a měsíc, tam to určitě míň nebude. Co všechno by tam mělo být. V Praze je tolik nevyužitých kancelářských prostor, na každém druhém baráku je navěšeno kanceláře k pronájmu a staví se další.

0/0
6.8.2008 12:12

fext

Re: tenhle

No počkej, to je trochu jinak. Ten kampus by se tam postavil za státní peníze, a pak by se logicky jako nepotřebný levně zprivatizoval nějakému kámošovi. To je zlatá praxe středně významného tunelu, poněkud nafouknutá. Dělo se to obvykle s budovami škol.

0/0
6.8.2008 12:01

honzajaka

Re: Re: tenhle

Tohle si nemyslím, ale bude zajímavé za kolik ty pozemky developer dostane

0/0
6.8.2008 12:16

honzajaka

Koukám

že v Praze už zase je horké počasí a radní chytá fantas

0/0
6.8.2008 11:34

Jari_B

Kdo ty hlupáky z ODS v Praze zvolil,

co je to tam za exoty. Kdo má zájem o parcely a investice. Neprujezdná nádraží jsou v mnoha městech, holt Praha musí být něco extra (Y)

0/0
6.8.2008 10:59

Majkyho_pupik

Re: Kdo ty hlupáky z ODS v Praze zvolil,

treba ja a rad je zvolim znova, stejne jako velka cast obyvatel Prahy, neb neni nikdo jiny kdo by byl lepsi:-)R^

0/0
6.8.2008 11:02

Jari_B

Re: Re: Kdo ty hlupáky z ODS v Praze zvolil,

pokuď některá nelogická a hloupá rozhodnutí nedokáží ovlivnit výběr politické strany voliči, tak pak "potěš koště". Při současném rozhodování ODS je lepší vše, počínaje NEI a ROI a konče KSČM (bohužel)

0/0
6.8.2008 11:13

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Kdo ty hlupáky z ODS v Praze zvolil,

v pripade ze by se o nelogicka a hloupa rozhodnuti nedelili vsechny strany rovnym dilem tak by to mozna vliv mit mohlo, za tohoto stavu ale urcite nikoliv. Tvrzeni ze KSCM je lepsi variantou nez jakakoliv demokraticka strana vas evidentne diskvalifikuje z jakekoliv dalsi rozumne diskuze...

0/0
6.8.2008 11:18

honzajaka

Re: Re: Re: Re: Kdo ty hlupáky z ODS v Praze zvolil,

jistě si ods nechala patentovat rozum:-P

0/0
6.8.2008 11:44

wildge

Re: Re: Re: Re: Kdo ty hlupáky z ODS v Praze zvolil,

Naivko. Metody vnitrostranickeho boje v ODS nejsou o nic lepsi nez v KSCM. Bohuzel.

0/0
6.8.2008 11:56

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Kdo ty hlupáky z ODS v Praze zvolil,

vnitrostranicky boj me nevadi ani u ODS ani u KSC, vrazdeni politickych odpurcu, znarodnovani a likvidace ekonomiky celeho statu u KSC me vadi docela dost...pokud vam ne...

0/0
6.8.2008 19:36

phi

Re: Re: Kdo ty hlupáky z ODS v Praze zvolil,

definice demokracie: moznost zvolit si mensi zlo.

0/0
6.8.2008 11:34

Tomáš Nemravný

Pražský magistrát...

Odborníci na svém místě, pro elektronickou podatelnu mají 2 měsíce prošlý certifikát a nějak je to zřejmě netankuje:

http://magistrat.praha-mesto.cz/Urad/Kontakty/Elektronicka-podatelna

0/0
6.8.2008 9:57

wildge

Re: Pražský magistrát...

Vyprsi 18.2.2009. Nekdo akorat neobnovil tabulku na strance.

0/0
6.8.2008 11:57

prasak_nad_prasaky

komouši měli svůj Těšnov, modří komouši budou mít

Masaryčku?

Pražští radní - Petr Štěpánek, Milan Richter, Milan Pešák, Martin Langmajer, Jiří Janeček, Markéta Reedová, Marie Kousalíková, Pavel Klega, Rudolf Blažek a Pavel Bém. Nezapomeňte!!!

ještě něco z Chomutovska, podobnost s představiteli okresních výborů KSČ a okresních národních výborů bohužel není čistě náhodná ... :-©:-©:-©

http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/1142743803-reporteri-ct/208452801240019-26.05.2008-21:30.html

modrá lůza končí, vědí to moc dobře, tak hrabou jak zběsilí, nikdo normální už je po tomhle volit nemůže ...

0/0
6.8.2008 9:46

fext

Re: komouši měli svůj Těšnov, modří komouši budou mít

Jen pro nenávist ke zkorumpované ODS nezapomeň na zkorumpovanou ČSSD, KSČM, SZ a v neposlední řadě na KDU-ČSL a velmistra všch tunelářů Kalouska. Je nutný pochopit, že se chovají VŠICHNI STEJNĚ a nikdy, NIKDY už nikoho z nich nezvolit.

0/0
6.8.2008 9:51

prasak_nad_prasaky

Re: Re: komouši měli svůj Těšnov, modří komouši budou mít

jasně, nedělám si iluze, krást budou asi všichni, ale takhle odporně při tom mlaskat se nesmí ... :-P

0/0
6.8.2008 10:21

192.168.35.1

Re: Re: Re: komouši měli svůj Těšnov, modří komouši budou mí

Jo Standa, ten mlaskal tak nejak po vasom, jako lidove, vid?

0/0
6.8.2008 11:00

prasak1

Re: Re: Re: Re: komouši měli svůj Těšnov, modří komouši budou mí

ty máš stíhu jak prase ...

0/0
6.8.2008 11:40

Pimpil

nojo ODS

si pekne nahrabala do svych kapes od developeru a bouchla jim stempl na zmenu uzemniho planu na zastavbu

tak se dela korupce, panove, ucte se po letech znovu od ODS

0/0
6.8.2008 9:45

Mak1

Revitalizace .....

Proč se zaflákání volných prostranství, kde mnohdy byla zeleň (např "Zelené město", které vyrostlo na místě zahrádkářské kolonie + části třešňovky) panelovými škatulemi říká revitalizace ?

Navíc naši radní vůbec neřeší potřebu navýšení kapacit silnic + MHD, kterou si výstavba tisíců bytů vyžádá.

No - zřejmě jim kapsovné od developerů případnou nepřízeň voličů vynahradí .....

0/0
6.8.2008 9:37

fext

Re: Revitalizace .....

Protože prachy.

Ad nepřízeň voličů: jednak je nepřízeň voličů už předem zajištěna, takže všichni teď tunelují, co to dá, a krom toho podívej se na Standu "Myslím To Upřímně" Grosse. Zajímá ho nějaká přízeň nebo nepřízeň voličů?

0/0
6.8.2008 9:41

Bouše

Pokud jste, ověnčeni zavazdly a štváni časem kvůli zpoždění,

alespoň jednou-dvakrát absolvovali pěšky trasu Praha Hlavní nádraží - nádraží Praha Střed (nebo obráceně), nemůžete nikdy na dnešní Masarykovo nádraží zapomenout. :-)

0/0
6.8.2008 9:37

kitr

Já bych zrušil i hlavní nádráží.

Takové asijské obchodní centrum se značkovým zbožím by se tam hodilo.

0/0
6.8.2008 9:32

fext

pozdrav panu Langmajerovi

Kdo chce za den zbohatnout, ten chce za rok viset.

(Leonardo da Vinci)

0/0
6.8.2008 9:31

Caretaker

Pane radní za ODS

můžete mi předvést praktickou ukázku přepřahání příměstské vlakové jednotky CityElefant? Určitě najdete mnoho zájemců a mohli byste to pojmout spolu s Bendlem jako předvolební kampaň.

0/0
6.8.2008 9:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.