Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řád Daniela Landy skončil, říká herec Ondřej Vetchý

Vznik řádu Daniela Landy Ordo Lumen Templi před čtyřmi lety provázela slavnostní mše ve vyšehradské katedrále a slova o pozvednutí ducha českého národa. Herec Ondřej Vetchý, policista Jiří Komorous a další lidé, kteří vedení převzali, se dnes už ani neshodnou, jestli řád ještě existuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Í.Á

Jsem ten článek nečetl, ale ...

...  kluci jsou hraví a pak je ta hra jednou omrzí a najdou si nějakou jinou zábavu

0/0
9.8.2008 20:59

chroustík

Dotaz na autora

opravdu si myslíte, že na Vyšehradě je katedrála ?

0/0
8.8.2008 14:05

Tom30

DL je loser

Tak to dopadá, když vše veme do rukou Lidový filozof s IQ orangutana. Kdyby zůstal u muziky, neřeknu proti němu nic. Ale tohle svědčí jen o tom, že se DL, ačkoli se blíží čtyřicítce, zasekl někdy v 16 letech. Tento ubohý "hledač cesty" musí zákonitě oslovit spoustu obyčejných lidí, bohužel, protože dle inteligenční pyramidy ON představuje přesně ten největší průměr. V tom je jeho nebezpečí. Buď by se měl na politiku vykašlat nebo se začít léčit...

0/0
7.8.2008 14:33

holydance

Subjektivně....

Dan Landa pro mne nepředstavuje osobnost v žádném smyslu. Uměleckém, nebo společenském... Jeho tvorba mne míjí. Nejsem příznivcem jednoduchých protestsongů a "budování" národní hrdosti..... Pokud ho někdo zbožňuje, je to v pořádku, vyjadřuji svůj názor.... a pro mě je to kýčař....

V zásadě věcem, které DL dělá, moc nerozumím, možná až na rallye... :-) I když z doslechu vím, že třeba Tajemství fakt dobrý...

Co se řádu týče, pak je to pro mne jedna z těch nepochopitelných aktivit...... Už je z toho venku a tak hurá vychovávat děti - Drak, to se stylizuje do Svojsíka, nebo Fryštenskýho? Nerozumím.

Budu-li celebrita a kolem mne bude pár dalších mediálních ksichtů, pak zřejmě nebude problém sehnat nějakou kačku na hřiště, notabene skoro před barákem, ale pravda, já udělal ho.no, jak zde již bylo psáno, tak bych měl raději držet hubu.... 

0/0
5.8.2008 14:41

GUHU

Komorous

je vidět, že Komorous ten fet ze sebe ještě úplně neeliminoval...

0/0
5.8.2008 1:36

PAN,S

Re: Komorous

hmmmm,mas rechtR^

0/0
9.8.2008 20:40

Samuel

"Cesta DL"

Myslím si, že Daniel Landa hledá svoji cestu a někdy se vrhá bezhlavě do "bohulibných" plánů. Nemyslím si, že jde o skinheda - kuklux klan a tak.

Možná by potřeboval DL někoho, kdo ho sem tam usměrní. Aby nezakládal další zlaté, měděné a bronzové draky - které jsou mnoha lidem k smíchu a DL se stává nevěrohodným. Danielovi držímm palce a přeji jemu i jeho rodině vše dobré.

Samuel

0/0
4.8.2008 21:31

djc

to sedí

strana ZLA = NOVINÁŘI

hlavně v rudých novinkách a bulvárním idnesu

0/0
4.8.2008 16:08

SlusnyClovek

Řád byla jak hra na vojáčky

nebo spíš na středověké rytíře. Proč by si tak nehráli i dospělí lidé. Od Landy to byl spíš marketingový tah a gesto veřejnosti. Obchodník je dobrý.

Otazníky vzbuduje spíš pan bývalý Stb, co se chtěl poprat s plukovníkem Kubicem, nyní bývalým plukovníkem. Taky je podivná podpora biskupa Malého. Ta tomu dodávala jistou oficialitu, asi jako že řád je součástí katolické církve, jak byli např. templáři. On není sice papež, ale biskup je vysoký hodnostář.

Landu to přestalo bavit, řád opustil a tím fakticky zanikl. Pokud to chápeme, že to byla jeho sebeprezentace a marketing, tak se mu to povedlo. A biskup Malý a pan Komorous a O. Vetchý tam byli spíš jako křoví - včetně svých významných postavení.

0/0
4.8.2008 14:44

Muroň

Re: Řád byla jak hra na vojáčky

V případě Landy to nápodoba rytířského řádu zřejmě byla, možná i s marketingovými záměry. Pod křídla katolické církve se řád nikdy necpal. Proč by neměl mít sympatie církevních představitelů, když je založený na podobných hodnotách? Komorous se obrátil - původně byl cvičen k pronásledování křesťanů, nakonec se stal jedním z nich. To se stává, neboť Bůh je milosrdný. Jestli se řád vydá směrem spirituálním, je to jen dobře, forma se naplní obsahem.

0/0
4.8.2008 14:59

fido7787

Re: Řád byla jak hra na vojáčky

jo? a co se Landovi povedlo na sebeprezentaci?

;-D ;-D ;-D

0/0
4.8.2008 17:40

Starej Sviňák

Rad

Znamy Rad natrzenych der? Asi na vsechny doslo:-©

0/0
4.8.2008 14:30

Muroň

Re: Rad

Na každou svini i sviňáka se vaří voda ;-D

0/0
4.8.2008 15:16

jorbl

nedivil bych se

kdyby se prosaklo, ze v radu nejak pusobila Barbora Skrlova

0/0
4.8.2008 14:13

Muroň

Re: nedivil bych se

Jedna větev vyšetřování ověřuje možnost, že uvnitř řádu působila v převlečení za nezletilého ducha, který byl synem ducha Karla Kryla.

0/0
4.8.2008 14:17

jorbl

Re: Re: nedivil bych se

Jeste ze ne Karla Maye...

0/0
4.8.2008 15:21

Muroň

Re: Re: Re: nedivil bych se

To by se prozradila - řád si na indiány nehrál. To spíš ti Škrlovi skauti.

0/0
4.8.2008 15:23

Lovec cenzorů

Absence hrdinek

Nějak mi v té sbírce elit chybí Anička a teta Nency. Nebo to už je jiná pohádka?

0/0
4.8.2008 13:51

Muroň

Re: Absence hrdinek

To byli jiní lumeni ;-D

0/0
4.8.2008 14:13

Jan Daniel

ordo

Celej ten řád byl trochu zvláštní, ale dětské hřiště na Vyšehradě je pořád víc než vytvoří většina novinových pisálků, kteří se po něm vozili, za celý život.

0/0
4.8.2008 13:23

Fanatic.Dz

Re: ordo

Já ti nevím - on Daniel stavěl to hřiště svépomocí? Nebo jen vybral finanční obnos, ze kterého OLT nechalo hřiště vybudovat?

0/0
4.8.2008 14:49

Fanatic.Dz

Re: Re: ordo

V prvním případě by mě Landa překvapil ovšem nějak si to nedokážu představit. ;-D

0/0
4.8.2008 14:50

Tupounek

Re: ordo

No co je na tom divného, Landa na Vyšehradě bydlí, tak si jen za cizí prachy postavil hřiště pro své haranty... Rv

0/0
4.8.2008 17:09

NUKU-NUKU_Natsume

Re: ordo

Jan Daniel - souhlas.

Vy ostatní, plivete jed a síru.

Už mě ty keci o pozerství, gestech a marketingu fakt unavují. Udelá něco špatne, každý má kecy, udelá něco dobře, každý vede spekulace. Namísto toho, aby se venoval dětem, by měl asi vyznávat velkýho satana, aby bylo o čem povídat.

0/0
4.8.2008 17:19

roburx

dekadence

jak jsem si tady procital ty diskuse, myslim, ze nikdo nebere v potaz napr. to, ze OLT byl venovan nejmin 1.5 hodinovy prostor na ct placeny z nasich koncesionarskych poplatku. to mluvim jen o vysilacim case, balik jiste stalo i to natoceni samotne, pronajmy prostor atd... ja to cely tipuju na marketing, co je jeho cilem, po tom nepatram, ja celou tuhle kauzu nesleduju, ale min. to vysilani je od verejnopravni televize totalne dekadentni a nechapu, jak se takovi magori muzou takhle prezentovat

0/0
4.8.2008 13:17

PAN,S

Re: dekadence

ano,mas pravdu ten porad sem cirou nahodou vydel,pred2 ci 3 roky a bylo mne z toho poradu zle,komorous,landa,a jeste nejaky politici jejich jmena si nepamatuji obleceny jak knezove ve zlatych kapich,od te doby sem DL prestal brat jako normalne uvazujiciho cloveka a s nim i ty ostatni ve statnich sluzbach.:-©

0/0
9.8.2008 20:50

lbigmac

co na to rict?

snad... no a co?Rv

0/0
4.8.2008 12:53

Muroň

Re: co na to rict?

Jak na to něco takového můžete říct? ?

0/0
4.8.2008 12:56

Polárníliška

Vypadá to naprosto jasně...

Důvěřivý a hluboce věřící pan Komorous byl znaužit panem Landou, jehož jediným cílem bylo s jeho pomocí zbudovat pro svě děti na Vyšehradě pískoviště a kdyby to postavil za své, nezbylo by mu na benzin pro Rallye...

No a ty Krylovo písničky vyšly na cédé ve stejnou dobu a kohýkaly se na mši zcela jistě shodou náhod...

0/0
4.8.2008 12:37

Muroň

Re: Vypadá to naprosto jasně...

Až vyjde oficiální zpráva BISky, uvidíš, jak blízko jsi pravdě. Mezitím Landa přijde o zlatého draka, protože čínani udělají plagiát, který bude paradoxně působit věrohodněji.

0/0
4.8.2008 12:40

jeen

Pozvednutí ducha českého národa???

A co třeba radši vynalézt  PERPETUM MOBILE?

;-D

0/0
4.8.2008 12:34

Doktor.bota

Re: Pozvednutí ducha českého národa???

no v případě komorouse a landy by to bylo spíš perpetum debile!;-D

0/0
4.8.2008 13:58

Gott Karel

No to je teda tragédie

;-D

0/0
4.8.2008 12:34

tacud

zprava nebo kritika?

Zajimave reakce,srovnani s NSDAP,Landa bude navzdy fasista, protoze zpival v orliku,mimochodem cd vychazela legalne pod znackou monitor a skupina nikdy nebyla zakazana,nevim kolik penez organizace schlamstla, ale to asi nevite ani vy,je to jako diskuse u piva, kazdy ma svuj argument, ale nikdo nedela nic,krome toho piti piva,ale urcite jsou i vyjimky.Novinarina je hezka vec,dokonce se na to studuje a je potreba dostat clanek do novin nebo caspisu, to plne chapu,jen to na me zapusobilo dost negativne.Nechci, ale obhajovat Landu nebo podobna hnuti, vsude jsou magori,staci se kouknout na politicke strany a kazdemu jde o neco jineho.Hezky den Jan

0/0
4.8.2008 12:22

Muroň

Re: zprava nebo kritika?

Pane tačude, vy byste se klidně mohl na diskusních forech objevovat častěji. Vaše příspěvky mají dobře vystavěný argumentační rámec, týkají se tématu a jsou srozumitelné.

0/0
4.8.2008 12:24

Fanatic.Dz

Re: zprava nebo kritika?

Aby nedošlo k omylu. Spousta lidí má problém s tím vyjádřit své myšlenky nahlas natož písemě. Výtky na pana Landu prší ze všech stran a vskutku by bylo pošetilé domývat se na základě textů kapely Orlík, že je nebo někdy byl D. Landa fašistou či neonacistou. Co je však jen stěží zpochybnitelné je ten fakt, že D. Landa byl blbec neb se tak choval. A jak už to tak v životě chodí z mladého blbce vyroste jen starý blbec stejně jako z mladého vola vyroste jen starý vůl, ale býk už nikdy. :-/ 

0/0
4.8.2008 13:26

BlackBox

Re: zprava nebo kritika?

Diskuse na internetu jsou opravdu jako diskuse u piva, jediná výhoda je cross-reference svých či oponentových informací s dalšími tisíci a tísíci informací z různých zdrojů ať už tendenčních nebo nezávislých a na základě jejich vyhodnocování potvrzování nebo vyvracení svých názorů. Pokud je tedy diskutující "aktivní" pak výsledek daleko předčí diskusi u piva (mnohdy časem pokroucenou dle počtu vypitých půllitrů). A teď k věci, Landovy "nejotrodoxnější alba" s názvy Oi a Demise byly natočeny v letech 1990 a 91, tedy v době, kdy se v naší republice řešily uplně jiné věci než rasistický podtext ve skladbách, velmi pochybuji že by podobné album byl schopný natočit u dnešních nahrávacích společností jak on tak kdokoliv jiný.O těch penězích samozřejmě neví nikdo, ale jak už tady někdo psal - vyhradit si hodinový čas na veřejnoprávní televizi si můžou dovolit jen ti nejvlivnější=nejbohatší, že? Novinařina je fajn, na jeden objektivní a dva osobně zaujaté připadá 10 P.R. článků jaký je tento?

0/0
4.8.2008 14:38

hadesxx

Re: Re: zprava nebo kritika?

K vaší první větě - to by platilo, kdyby diskutovali lidé s názorem. Takových tu ale už asi moc nezůstalo, spíše se zdá, že se jedná o o ping - pong lidí bez názoru, kteří chtějí pouze prodat své více méně brilantní znalosti a vyjadřovací schopnosti. Ti nejlepší z nich už asi těžko hledají soupeře, tak možná občas hrají sami se sebou. Možná je to těžké vybrat si názor z té spousty virtuálních informací.

0/0
4.8.2008 15:35

Korsičan

A nebylo to prachvobyčejný

píjárko v té době jeho nového alba?

0/0
4.8.2008 12:11

Ichiro

Bratrstvo...

BRATRSTVO KOČIČÍ PRACKY , je zpět. ;-D;-D;-D

0/0
4.8.2008 12:00

Johanes

°°

Landa sám sebe pasuje do role téměř nadčlověka, stává se pomalu a jistě trapným ...

0/0
4.8.2008 11:51

tacud

zprava nebo kritika?

Toto je moje prvni reakce na jakykoli clanek na webu. Mily pane stastny,vas clanek je kritika tohoto hnuti, nebo cire oznameni o zaniku? Nejsem privzenec, ani clen hnuti, ale kazdy kdo se snazi neco udelat nejen pro sebe, ale i pro druhe si zaslouzi uznani,takze i to jedno detsky hriste stoji za to. Kolik jste toho udelal vy?Mozna ano, ale z vaseho clanku to nevyplyva,takze setreme kritikou a zacneme od sebe,pokud mluvim za sebe, ja jsem neudelal nic,ale v cechach ted jiz ctyri roky neziji. Daniel Landa je popularni osobnost a tim ma i tu moc poustet se do ruznych projektu, ne vsechny vyjdou,ale aspon neco zkousi. S pozdravem Jan Cerny

0/0
4.8.2008 11:47

hadesxx

Re: zprava nebo kritika?

Pane Tacude, každý fanatik si myslí, že spasí lidstvo. Tím neříkám, že Ordo lumen templi jsou fanatici, neznám je a informace chybí. Nemusím vám ale zdůrazňovat, že řády s krásnými jmény zakládal leckdo, a jak to pak dopadlo...

0/0
4.8.2008 11:51

pesimistka7

Re: Re: zprava nebo kritika?

Pane Hadesxx, každý, kdo má nějakou myšlenku, která je dobrá nemusí být fanatik, ani si nemusí myslet, že spasí lidstvo. Tím spíše, pokud nemáte informace o OLT, je první věta Vaší reakce poněkud lichá. Ačkoliv nemusíte souhlasit se zakládáním jakýchkoliv spolků, zde to dopadlo úspěchem. I když se povedl jen jeden projekt, i když se jedná "pouze" o dětské hřiště. Je přece jedno jestli jde o "Spolek přátel čehokoliv z Horní dolní", či řád v němž jsou známí lidé. Jde o to zkusit udělat něco, co může být dobré pro více lidí.

0/0
4.8.2008 12:11

hadesxx

Re: Re: Re: zprava nebo kritika?

Nemusí, ale může. Proto je dobře, když se o OLT snaží novinář získat informace. A nezlobte se, vidíte-li jako úspěch náboženského řádu jedno hřiště pro děti, tak nemá cenu s vámi dále vést vážný hovor.

0/0
4.8.2008 12:12

pesimistka7

Re: Re: Re: Re: zprava nebo kritika?

To, že řád sklouzl k "náboženskému řádu", byl důvod, proč z něj D.Landa odešel. Úspěch může být i dětské hřistě za daných okolností, sdružení je plno a také mají plány, ale mnohé zůstane jen u hezkých řečí. Z tohoto pohledu to je úspěch. Kdo nic nedělá sice nic nezkazí, ale velmi často má plnou pusu kritiky, když se někomu něco podaří, byť v jeho očích malého. Na dalším rozhovoru s Vámi netrvám, toto je můj pohled, nenutím Vás ho sdílet.

0/0
4.8.2008 12:35

Muroň

Re: Re: Re: zprava nebo kritika?

Nechci do vás rýpat, poněvač si Vás nesmírně vážím. Dovolte jen malé poopravení. Lehkým topným olejům se říká LTO (nikoli OLT - oleje lehké topné). Pokud vím, Komorous ani Landa se v této kauze nenamočili.

0/0
4.8.2008 12:18

Brácha Jardy

Re: Re: Re: zprava nebo kritika?

Vy jste lidi blázni. Tačůd není pan, ale žába a hadesxx je název, který vyšel z malé možnosti výběru mailu. A Landa zblbnul Vetchýho a Komorous je maniak.

0/0
4.8.2008 21:53

Muroň

Re: zprava nebo kritika?

Na to, že se jedná o premiérovou reakci, je to velice dobré!

0/0
4.8.2008 11:52

logar

Re: Re: zprava nebo kritika?

R^;-D

0/0
4.8.2008 12:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.