Diskuze

Poplatky fungují. Ubylo receptů na levné léky i lidí na pohotovostech

V polovině léta se potvrzuje, že v některých oblastech zdravotnické poplatky fungují. Lidé si raději sami platí levné léky a na pohotovostech ubyla třetina pacientů. Zároveň se některé poplatky ruší. Novorozenci v porodnici už od pátku neplatí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VV

vovov

4. 8. 2008 20:30
To je sranda

Nadpis článku: "

Poplatky fungují. Ubylo receptů na levné léky i lidí na pohotovostech .... No to je nadpis jak prase. Bodejť by neubylo receptů na levné léky, když na recept přijdou dráž než bez receptu. Jistě - funguje to, ale na úkor peněženek pacientů. No a taky byla podstatně snížena doba fungování pohotovostí - v menším městě dříve odpoledne a celou noc, dnes 2 hodiny večer. Avšak: Jsou lidé zdravější, když nemohou jít na pohotovost? To asi těžko. Takže regulace funguje a více hrozí úmrtí místo dosažitelnosti lékařské péče! Co zdraví a život? Hlavní jsou peníze, že?

0 0
možnosti
MU

Mak76

4. 8. 2008 15:30
Díky za přínosnou diskusi...

Málokdy se někde na netu dá diskutovat, aniž by člověk musel číst tuny vulgarit. Tady to byla příjemná vyjímka s názory a fakty. Díky, mějte se, jdu ven ;-)

0 0
možnosti
J

Ještějednounaposledy

4. 8. 2008 15:32
Re: Díky za přínosnou diskusi...

Hlavně nedávejte nikomu do zubů, nebo budete mít práci a žádný oddych ... :-)

0 0
možnosti
V-

volvo -saab

4. 8. 2008 15:08
podle kolegu zubaru, by bylo nejlepe,aby se ve

zdravotnictvi vsude, ve vsech medicinskych oborech,a to nejen ve stomatologii platilo hotově,mám pravdu?

0 0
možnosti
MU

Mak76

4. 8. 2008 15:14
Re: podle kolegu zubaru, by bylo nejlepe,aby se ve

Ne, to si nemyslím. Na systém rozdělení financí ve zdravotnictví existuje velmi propracovaný model (od Světové rozvojové banky, WHO a několika dalších zdr. institucí), který stanovuje, jak je které onemocnění závažné, jako člověku poškozuje kvalitu života a zkracuje život... Podle toho má smysl přerozdělit zdroje získané z pojištění. Mimochodem, dle těchto "tabulek" by mělo na stomatologii jít cca 1% (u nás jde 5%) ze ZP, protože jiné obory mají mnohem "těžší" nemoci...

0 0
možnosti
ZO

singlemalt

4. 8. 2008 14:56
Tak jsem četl Volvo-saabe tvoje názory.

Mám jako zubař cca 65% příjmů cash a zbytek od pojišťoven. Rád bych v trendu pokračoval na cca 90 % cash. Ten zbytek je pro pacienty, které ošetřuju 30 let a měli by problém s přímou platbou. Mám inkasované peníze od pacientů přeprat, cinknout nebo se jich mám štítit? Poraď, prosím. Ale přeci si je nenechám pro vlastní útratu! 8-o;-D

0 0
možnosti
V-

volvo -saab

4. 8. 2008 14:58
Re: Tak jsem četl Volvo-saabe tvoje názory.

ano ,mate jako zubaři schopneho Pekarka,tohle ve spitalech nejde,nikde.

0 0
možnosti
JU

sageorg

4. 8. 2008 14:53
Poplatky fungují...........

a fungovaly by jistě i u politiků.Za to,že mohou spravovat erár,za každý zákonný nesmysl,za každou promarněnou poslaneckou schůzi,za falešné a nepodložené obvinění soupeře,za předvolební lež,.........(Y)

0 0
možnosti
V-

volvo -saab

4. 8. 2008 14:53
Mak a spol.

ale o tom byl spor Ustavnich soudu ,krtery presel o jediny hlas a problem byl v tom ,ze kazdy ma narok na bezplatnou peci na zaklade pov. zdrav. pojisteni za podminek,ktery stanovy zakon a soudci v mensine byli toho nazoru,ze kdyz zakon stanovy platbu prijmou nepujde uz o deklarovanou bezplatnost.

Tomu se dalo predejit,kdyby ty platby sly pojistovnam a byly prijmem pojistoven

0 0
možnosti

barbudo

4. 8. 2008 14:57
Re: Mak a spol.

... jenže ODS před volbami slíbila, že poplatky za péči nezavede ...

... proto se poplatek musí jmenovat "poplatek v souvislosti ..." a nemůže jít pojišťovně ...

0 0
možnosti
V-

volvo -saab

4. 8. 2008 14:37
Mak76

tak mate pausalni uhrady za kazdeho registrovaneho pacienta,mimochodem,ktery podnikatel to ma?

0 0
možnosti
KE

Pan Navratil

4. 8. 2008 14:43
Re: Mak76

Třeba pojišťovny

0 0
možnosti
V-

volvo -saab

4. 8. 2008 14:24
Ještějednounaposledy

nemate pravdu pekar prodava housky na zaklade poptavky a nabidky. a na zaklade volneho trhu.

V pripade povinneho zdravotniho pojisteni je nakladani s prostredky upraveno striktne zakonem,dodrzovani tohoto zakona je dozorovano Spravou VZP.

0 0
možnosti
K

kocourek96

4. 8. 2008 14:27
Re: Ještějednounaposledy

a můžu za peníze od pojišťovny na dovolenou, případně skočit do bordelu?

0 0
možnosti
V-

volvo -saab

4. 8. 2008 14:17
nikless

ale ,že to v nemecku nevedi,ono tak jednoduche pane není.

Je systemove,aby poplatky sly pojistovne a ta z nich platila zdravotní peci.

 

Je nemravne ,ze pacient ma primo platit zdravotnicke zarizeni, a to za ty prachy muze jet treba na dovcu,ci do bordelu.a a aby to bylo neucelove urcenym prijmem zdravotních zarizeni. 

Tak at jsou lekari privatni bez smlouvy  pojisteni,pak to bude OK  a bude se jednat o primou platbu,v tomto pripade jde o tunel do penez danovych poplatníků.

0 0
možnosti
MU

Mak76

4. 8. 2008 14:27
Re: nikless

Píšete nesmysly. Čím více peněz (a je jedno zda ve formě rugulačních poplatků nebo cash platby za určité výkony u lékaře) půjde PŘÍMO zdravotnickému zařízení (a vyhne se "přerozdělovacímu mechanismu" v pojišťovně), tím lépe! A je jedno, zda jde o nemocnici nebo soukromou ambulanci. Jako soukromý lékař mám dostatečné vzdělání a pravomoci k tomu, abych rozhodoval o investičních plánech své ordinace. Je jen na mém rozhodnutí, jaká část obratu půjde na mou mzdu, na renovaci vybavení a na platy zaměstnanců. A je jedno zda je původ těch peněz v přímých platbách nebo platbách od pojišťovny...

0 0
možnosti
JK

babacek

4. 8. 2008 14:04
Podle posledních dostupných údajů návštěvnost pohotovostí kl

Podle posledních dostupných údajů návštěvnost pohotovostí klesla o více než třetinu.

Jaký je potom důvod, že čekací doba na ošetření na pohotovosti je i dvě hodiny? A úspora léků ?

Kupříkladu, Magnesii lactici 0,5 pokud si ho pacient uhradí sám je cena za 50 tablet 55,60 Kč. za balení po 100 tabletách a na předpis včetně poplatku za recept uhradí pacient 45,50 Kč. tak kde je ta úspora pojišťovny?

0 0
možnosti