Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výpravčí dostal podmínku za smrt ženy v kolejišti

Osm měsíců podmíněně se zkušební dobou na dva roky. Tak zní verdikt, který včera vynesl Okresní soud v Ústí nad Orlicí nad obžalovaným výpravčím Josefem Šilhavým. Podle soudu je výpravčí zodpovědný za smrt ženy, kterou 26. prosince 2006 ve stanici Brandýs nad Orlicí usmrtil projíždějící rychlík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

srutic

1.Koridor

Nejvíc pobuřující je fakt, že stanice Brandýs nad Orlicí se nachází na tzv. 1. koridoru o  kterém černá díra na státní peníze zvaná ČD už nejméně 3. roky prohlašuje, že je hotový a před kamerama se papaláši plácali do ramen jaký to jsou borci. V Brandýse  vypadá stanice už 40 let stejně a při nástupu na vlak musí cestující chtě nechtě do kolejiště. Sypat popel na hlavu by si tady měl asi někdo jinej.Rv

0/0
31.7.2008 19:45

Pan Navratil

RYCHLOSLIMEJS

Co do toho montuješ Kadaň nádhero se laskavě podívej, jak vypadá stanice Brandýs nad Orlicí a pak mel.

0/0
31.7.2008 15:19

Váš příspěvek nebyl uložen.

jo, eště sem něco přehlíd

.....morava......;-D

0/0
31.7.2008 12:01

Dimitar Toškov

Re: jo, eště sem něco přehlíd

Ústí nad Orlicí?8-o;-D

0/0
31.7.2008 12:20

12345hanka

Re: jo, eště sem něco přehlíd

Kupte si atlas.

0/0
1.8.2008 8:12

Váš příspěvek nebyl uložen.

úžasný, jaký věci se dějou

v česku za vlády ods;-D

0/0
31.7.2008 11:59

tomiisek

Sypač kolejí

Pokud byl placený jako sypač kolejí, resp. měl za úkol sypat koleje v místě neštěstí, nese svůj podíl viny. Jenže v tomto případě ze strany ČD chyběly instrukce vůči zaměstnanci, které by toto specifikovaly. To už rovnou můžeme chtít, aby dobrovolně v zimě zahříval koleje fénem a v létě je ochlazoval ledem z mrazáku, aby zastřihával travní porost podél kolejí, aby zamezil riziku požáru, aby okna staniční budovy permanentně natáčel tak, aby žádného cestujícího nemohlo oslnit odražené sluneční záření...

Když může být u bazénů stanovena funkce plavčíka, který se stará jen o bezpečí lidí a nemusí řešit správný podíl chloru ve vodě, odtok odpadu, připouštění čisté vody a zároveň i administrativu spojenou s provozem koupaliště, tak stanovte samostatnou funkci drážního zaměstnance, který bude dělat "plavčíka" na nádraží, bez toho aby řešil příjezdy a odjezdy vlaků, s tím spojenou byrokracii a několik dalších věcí. Když takový "drážní plavčík" nedohlédne na babku s taškama, pak ať je odsouzen.

0/0
31.7.2008 11:30

assco

Re: Sypač kolejí

to je prostě úžasné. 20 řádků textu které stojí víc námahy než trochu přemýšlet a nemyslet jen na sebe, že? Jenže ono je to jinak. Podle Občanského zákoníku je KAŽDÝ povinen předcházet škodám kterým může zabránit. tedy pokud byste na tom peróně stál vy s kyblíkem písku a neposypal to byť vám do toho nic není nesete spoluvinu. Podle zákonníku práce je tato povinnost především ukládána vedoucím pracovníkům, kteří to nemusí sami vykonat, ale musí to zajistit. Pokud plavčík u bazénu bude vidět, že padá střecha a nepokusí se nic udělat, nese zodpovědost, pokud mu z bazénu polezou lidi a budou mu říkat, že voda je přechlorovaná a pak tam někdo umře na alergickou reakci, nese zodpovědost. Protstě to chce trochu myslet ne jen sám na sebe

0/0
31.7.2008 11:43

tomiisek

Re: Re: Sypač kolejí

OK, je zbytečné zaměstnávat víc lidí, když díky Občanskému zákoníku všechno zvládne jeden člověk. Škoda že nedělám plavčíka, musí to být velmi zajímavá práce, hlídat jestli se někdo netopí, mezitím lidem provádět alergologická vyšetření a čas od času zaběhnout přeměřit statiku okolních budov...

0/0
31.7.2008 11:59

iuos

hmm

;-D;-D zapomněl jsi na aktualizování tabule s teplotami...

0/0
31.7.2008 12:06

Dimitar Toškov

Re: hmm

Pokud je mi známo, výpravčí zapisuje do dopravního deníku i změnu teplot a počasí (déšť). Bez legrace, je to součást jeho práce.;-)

0/0
31.7.2008 12:19

loginname_

Re: Re: Sypač kolejí

Lidí je dost.

0/0
31.7.2008 12:53

Pan Navratil

Re: Re: Re: Sypač kolejí

Jo a jak dojelo to écéčko? Na čas?

0/0
31.7.2008 15:30

mlb_

Re: Re: Sypač kolejí

Ja neviem, vy si to predstavujete vsetci tak, ze za jasneho krasneho dna stoji vypravca na perone a ludia priamo pred nim padaju na prechode a on stoji a usmieva sa?

Laskavo si precitajte zaverecnu spravu Drazni inspekce (je to nezavisly organ, takze nema preco chranit zamestnancov CD, ak by to niekomu napadlo): http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/MU_Brandys_nad_Orlici.pdf

Docitate sa tam vsetko, vratane NEDOSTATOCNEHO OSVETLENIA PRECHODU MEDZI LAMPAMI, CASOVEHO STRESU Z PRICHADZAJUCEHO ONESKORENEHO EUROCITY (nie rychlika ako sa opat nespravne pise v clanku! a na EC sa dost dupe po zamestnancoch).

Ano, vypravca nie je uplne bez viny, ale treba sa zamysliet, ze ci ma cas behat pred kazdym vlakom po celej stanici a kontrolovat aj umiestnenie kamienkov v strku a ako to, ze osvetlenie na tom prechode bolo nedostatocne (to ma vypravca aj vyrabat vlastne lampy a stavat ich? podla niektorych miestnych "posypacov" asi ano) a ze uplne svata poskodena vpochodovala priamo pod prichadzajuci vlak.

0/0
31.7.2008 14:52

Pan Navratil

Re: Re: Re: Sypač kolejí

Kdyby bylo posypáno, nemusela se nikam vracet. Hotovo. Kdyby holka šla sama, uklouzla a nebyla s to se dostatečně rychle zvednout, tak by to taky asi byla její vina, nemá tam co lezt, může nocovat na peronu.Rv

0/0
31.7.2008 15:23

Pan Navratil

Re: Re: Re: Sypač kolejí

Jo a jak dojelo to écéčko? Na čas?

0/0
31.7.2008 15:30

loginname_

Prvotní příčinou

byla tupost ženské, která se nerozhlédne. R^

0/0
31.7.2008 11:24

loginname_

Re: Prvotní příčinou

Bohužel Darwinovu cenu už nedostane.

0/0
31.7.2008 11:25

assco

Re: Prvotní příčinou

tohle je myslím přesně reakce která znamená - co bych se namáhal, ať si lidi zlámou haksny. Nešlo o rozhlédnutí, taky tam prostě mohl být někdo kdo na ledu neumí chodit moc rychle. Celý den stát a koukat jak tam lidi bruslí v kolejišti protože jsem líný pracovat? Ten trest je za bezohlednost...

0/0
31.7.2008 11:32

rychloslimejs

Re: Re: Prvotní příčinou

Celý den stát a koukat jak tam lidi bruslí v kolejišti protože jsem líný pracovat?Zkuste mi ted hned vypsat povinnosti vypravciho... Mate na to 5 minut, je jich docela dost, tak at mate dost casu...

0/0
31.7.2008 11:37

rychloslimejs

Re: Re: Prvotní příčinou

Celý den stát a koukat jak tam lidi bruslí v kolejišti protože jsem líný pracovat?Zkuste mi ted hned vypsat povinnosti vypravciho... Mate na to 5 minut, je jich docela dost, tak at mate dost casu... jak tady nekdo psal, jeste by mel sekat travu, aby lidi meli volny rozhled, myt hajzliky atd.jen abyste rozumel, posysp, jiste, ale napsat, ze je liny, muze jedine neznaly ignorant...

0/0
31.7.2008 11:40

assco

Re: Re: Re: Prvotní příčinou

Prosím, pokuste se nás ušetřit tvrzení, že pracovníci u dráhy jsou největší sříči v tomto státě. A znovu jako vedoucí pracovník to měl povinnost zajistit, což neučinil. Pokud tedy ne z lenosti protože na tom dopravním uzlu mu svištěl vlak za vlakem, nestzalo se to jen ten den ale stávalo se to opkövaně. Měl tedy informovat nadřízené, že není schopen bezpečnost na stanici zajistit, tím by se odpovědnosti zprostil. Jenže on to asi dopravní uzel neby, že?

0/0
31.7.2008 11:47

assco

Re: Re: Re: Re: Prvotní příčinou

dříči, samozřejmě

0/0
31.7.2008 11:47

rychloslimejs

Re: Re: Re: Re: Prvotní příčinou

heh heh heh, mluvite o nadrazi v Brandyse nad Orlici, kolik myslite ze ma vypravci k ruce lidi. A mluvite o CD, jak myslite, ze tam probihaji podobne informacni toky. A jinak, nez zacnete hazet hnuj na nekoho, ze je lenoch, zjistete si, co jeho prace obnasi, takhle generalizovat muze skutecne jen ignorant. Tim chci rict, zamestnanci CD, kde je neskutecna prezamestnanost, se skutecne nepredrou, ale jsou pozice, kde se o prezamestnanosti a flakani se neda mluvit. Ale neva, dal kydejte, jde vam to dobre...

0/0
31.7.2008 12:00

loginname_

Re: Re: Prvotní příčinou

Zase jeden komunista, co má dojem, že všichni na světě mají za povinnost existovat  jen proto, aby se měl dobře.

0/0
31.7.2008 12:50

Atenka

Jako bývalý výpravčí

.. mohu potvrdit, že lidi lezou do kolejí jako ovce. Dobře si vzpomínám, jak ráno křižovali 2 vlaky a přijížděli skoro současně. I když jsem to každé ráno opakovala do rozhlasu a jezdili skoro pořád stejní lidé, tak se vždy po příjezdu prvního vlaku (vzdálenějšího od nádraží) sebrala skupina cestujících, často přitom četli otevřené noviny, a bez rozmyslu kráčeli přímo pod přijíždějící vlak.  Nádraží bylo dlouhé, takže jsme i  s výhybkářkou nedělaly nic jiného, než je z těch kolejí vyhazovaly. Stejně jsem vždy čekala, že tam někdo skončí.

A sypat koleje? Předpokládám, že tam byl oficiální přechod. Zajímalo by mne, jestli ta paní po něm šla...

Já bych to považovala za strašnou smůlu a neštěstí, výpravčího bych ale netrestala, ten už je potrestaný do konce života.

0/0
31.7.2008 11:20

Vanislav

Re: Jako bývalý výpravčí

presne tak

0/0
31.7.2008 11:23

Dimitar Toškov

Není důvod...

...k obavám. Soudce si zařečnil, ukázal národu, jaký je falus a po odvolání soud vyšší instance vše vrátí k normálu.:-)

0/0
31.7.2008 11:12

assco

Nezlobte se nemáte pravdu

Výpravčí, jako osoba odpovědná za fungování stanice je primárně vinen, že nepodnikl všechny kroky k tomu aby zabránil vzniku škody o jejíž možnosti veděl. Vyprdl se na posypání přechodu přes kolejiště a nevodil tak jednoznačně nebezpečnou situaci kdy se lidé museli pohybovat po zamrzlém přechodu tedy velmi pomalu a opatrně a já si myslím, že z toho měl možná i prdel když si někdo rozbil hubu. Protože tato škoda - tedy možnost pádu ženy v kolejišti vyvolala škodu další tedy smrtelný úraz i když nepřímo, je zjevné, že prvotní vinu nese on. Pro porovnání, pokud budete mít neposypané schody o které se staráte, budete to vědět, ale vykašlete se na to a někdo po zmrzlých schodecgh sjede zadkem pod projíždějící auto (byť na silnici která vám nepatří) prioritně Vaše zanedbání povinností způsobí smrt chodce a vy půjdete sedět. Můžete s tím nesouhlasit ale je to tak. A dovětek, tady zabíjela především bezohlednost a lenost výpravčího, Trest je zcela zasloužený... 

0/0
31.7.2008 10:54

Vanislav

Re: Nezlobte se nemáte pravdu

hm....v nemecku pripada na jednu drazni stanici 6 lidi nepretrzive ve sluzbe. V CR to jsou 2.......jednoduche reseni - zaplatit vice lidi a zdvojnasobit cenu jizdneho. Ale to by zase cesky plebs kricel jako o zivot.

0/0
31.7.2008 10:58

assco

Re: Re: Nezlobte se nemáte pravdu

Posypat schody trvá 3 (slovy tři minuty) chce to ale minimum slušnosti.

0/0
31.7.2008 10:59

Vanislav

Re: Re: Re: Nezlobte se nemáte pravdu

hm....cetl jste clanek? Divka uklouzla v kolejisti, stanice ma delku cca 200 metru, dejme tomu tri koleje. To mame 600 metru na posypani. To zvladnete za tri minuty??? Vazne vam prijde, ze jeden vypravci a jeho zastupce je dostatecne osazeni stanice? Vypravci rozhodne nema mit za ukol starat se o technicky stav koleji - at to dela jiny clovek, vypravci necht sleduje jestli nekdo neleze do kolejsite a ridi provoz vlaku.

0/0
31.7.2008 11:03

assco

Re: Re: Re: Re: Nezlobte se nemáte pravdu

nene přecházela po pražcovém přechodu, ty jsou tam tak tři se šířkou 3m a délkou 2x3m tedy 3x 18m2, nikdo po něm nežáda aby posypalk celé kolejiště a kdyby paní přecházela na jiných místech než k tomu určených nebyly ba to také jeho vina... ještě jednou stačilo posypat tři průchody sám, nebo k tomu někoho určit a ne koukat jak lidi jezděj po zadku. Mimochodem dostal jen podmínku 8měsíců . Tedy zjevně trest za spoluvinu.

0/0
31.7.2008 11:29

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Nezlobte se nemáte pravdu

"vypravci necht sleduje jestli nekdo neleze do kolejsite a ridi provoz vlaku. "8-o

No, to právě nedělal!, protože jinak by si všiml, že se tam holky motaj a nepustil by na ně to écéčko.

0/0
31.7.2008 15:33

Englaw

Asi takhle :

Pro chytráky pode mnou, je přece jasný, že výpravčí neměl dělat výše zmiňované úkony najednou, neposypané pražce jdou ovšem zcela nepochybně na jeho vrub, o tom snad žádná. Bohužel, co se týká hlášení rozhlasu, mám pocit že by ho ta ženská stejně nevnímala, člověk co bez váhání vkročí na koleje aniž by se rozhlídnul není dle mého normální a nezajímá se o nějaký hlášení. Tyhle exoty, co se vrhnou bez rozhlídnutí do silnice nebo přes tramvajový koleje vídám v Praze dnes a denně. Rozhlížím se i na řízený křižovatce, když mám zelenou, nikdy nevíte kdy se objeví buran, kterej ten semafor přehlídne.

0/0
31.7.2008 10:53

jeenka

Re: Asi takhle :

Já myslím, že doktor_bota to ale předestřel správně.

Míním tím to hlášení.

Pokud výpravčí musí počkat do odjezdu vlaku a pozorovat odchod cestujících z nástupiště, pak nemohl provést hlášení o průjezdu rychlíku, který jel vzápětí. Maximálně mohl provést hlášení předem: "Přijede osobní vlak a hned jak odjede, tak za chvíli projede rychlík", což by paní, která tím osobákem přijela, stejně neslyšela.

Pokud tedy není možná eventualita, že přijede osobák, průvodčí během stání vlaku dojde oznámit "průjezd rychlíku v dohledné době", a pak odmává osobák. To nevím...

0/0
31.7.2008 11:08

zdeman

tady všichni četli spis

Tady se zase sešlo odborníků, co si jistě přečetli celý spis... co diskuse, to trenér nároďáku či soudce :-(

0/0
31.7.2008 10:52

doktor_bota

Re: tady všichni četli spis

Na co spis? Jestliže soudce ve zdůvodnění požaduje přítomnost odsouzeného na dvou místech současně, nepotřebuju vidět spis, abych odhadl, jak na tom byl soud s důkazy (a inteligencí).

0/0
31.7.2008 10:54

zdeman

Re: Re: tady všichni četli spis

Takže ty jsi si jistě přečetl odůvodnění rozsudku přímo ze spisu... nebo vycházíš z toho, co nějaký novinář přepsal a upravil a zkrátil atd.?

0/0
31.7.2008 11:16

doktor_bota

Re: Re: Re: tady všichni četli spis

V tom článku je citace soudce. Jakkoliv mám o novinářích nevalné mínění, dost pochybuji, že by si troufli upravit výrok soudu.

0/0
31.7.2008 11:43

zdeman

Re: Re: Re: Re: tady všichni četli spis

Výrok, tj. vinen-nevinen, si asi novinář neupravil. Co se týče odůvodnění, tak jedna citace z celého odůvodnění je trochu málo na posouzení celého případu...

0/0
31.7.2008 12:01

loginname_

Re: tady všichni četli spis

Stačí mít rozum. A ten nikdo, komu se do hlavy vejde takové kvantum stupidních paragrafů, mít nemůže ;-D

0/0
31.7.2008 11:28

rychloslimejs

takze vypravci, ktery zastavi spatnou

kolej je bez viny a vypravciho, ktery nestihl zastavit rychlik!!! na zaklade slozitych konstrukci adsoudime. A pane soudce, reknete mi prosim, co jako mel ten vypravci udelat, fakt by me to zajimalo, jak mel postupovat, jak mel ten rychlik ve chvili, kdy uklouzlo dite zastavit, jak mel zaroven sledovat ty lidi a zaroven hlasit v rozhlase, ze se blizi rychlik. Pane soudce, myslim si, ze jste uplny trotl uplne bez logickeho mysleni a dost se divim, ze jste dokazal vystudovat prava, kdyz ani nevite, ze clovek se neumi zdvojit a byt zaroven na dvou mistech.

0/0
31.7.2008 10:36

MychalB

Re: takze vypravci, ktery zastavi spatnou

trotl jsi ty, když si představuješ, že to všechno by měl výpravčí provést v jednom okamžiku. Viz moje reakce níže.

0/0
31.7.2008 10:48

rychloslimejs

Re: Re: takze vypravci, ktery zastavi spatnou

nikoli mily muj, trotl jsi ty, protoze jedine, co mohl udelat jindy, byl posyp, protoze soubeh hlaseni a hlidani prechazejicich lidi je nemozny. Mozna jsi nikdy nebyl na nadrazi, ale aby ho lidi slyseli, bylo by treba, aby vlak byl ve stanici, na to by musel pockat. Pak by nejmene 2 x musel hlasit, a chtelo by to, aby lidi uz byli z vlaku, s tim, jak se z vlaku pomalu vyleza (staci jedna pani s taskama a zablokuje vychod na minutu), by prvni clovek jiz davno prechazel kolejiste a posledni teprve vylezal z vlaku. A nas vypravci by stale hlasil a hlasil. No a myslenka pana soudce, ze mel zamezit vjezdu rychliku do stanice? To je skutecne hodne absurdni vec. Ono je to proste tak, ze mame zsatarala nadrazi, kde musi lidi stale chodit pres kolejiste a pritom tudy jezdi rychliky a chceme po vypravcich, aby vse ohlidali. Staci takto, jestli ne, doporucuju vzit stopky a jet se na to nadrazi podivat a zkusit si, jak se vse da udelat v jeden cas.

0/0
31.7.2008 11:05

Pan Navratil

Re: Re: Re: takze vypravci, ktery zastavi spatnou

Nechápu tvoje dementní uvažování, podle tebe je zřejmě rozjíždění lidí v pořádku. Co kdyby výpravčí nestavěl rychlíku cestu a pustil ho přes stanici až ve chvíli, když viděl, že všichni cestující v pořádku přešli? Beztak máte na dráze automat na zpoždění, to by nikoho nezabilo, ta minutka dvě.

0/0
31.7.2008 15:16

doktor_bota

Hezké.

"Obžalovaný je vinen tím, že jako výpravčí vnější služby nevěnoval dostatečnou pozornost cestujícím opouštějícím kolejiště po odjezdu osobního vlaku, přestože věděl, že se od České Třebové do stanice blíží rychlík. Dále neupozornil prostřednictvím staničního rozhlasu na jeho očekávaný příjezd a nezajistil

posyp namrzlých pražcových přechodů," konstatoval samosoudce Jiří Procházka.

Takže měl současně věnovat pozornost cestujícím v kolejišti a současně z kukaně hlásit rychlík. Pan Procházka je prostě typický soudce, tzn. cocot.

0/0
31.7.2008 10:35

rychloslimejs

Re: Hezké.

jo, byl jste rychlejsi, uznavam. ;-D

0/0
31.7.2008 10:37

MychalB

Re: Hezké.

v praxi to většinou probíhá tak, že se předem z "kukaně" ohlásí upozornění na průjezd vlaku spojené s tím, aby lidi dbali osobní bezpečnosti a pak se jde na perón. ;-) Nikdo neříká, že má provádět obojí v ten samý okamžik. To "dále" v soudcově výroku představuje jen další odrážku ve výčtu toho, co výpravčí "ojebal".

0/0
31.7.2008 10:47

doktor_bota

Re: Re: Hezké.

Aha. Takže měl odmávnout vlak, připravený k odjezdu (je povinnen zůstat u koleje až do jeho úplného vyjetí od nástupiště), pak se teleportovat do kukaně ohlásit rychlík a upozornění a současně dohlížet na lidi, kteří odcházeli od odjíždějícího vlaku, ano?

Nebo jak jsi to myslel?

0/0
31.7.2008 10:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.